Puritanska nova levica

7
2692
Januarska tematska številka National Geografic
Januarska tematska številka National Geografic

Nova levica, ki so se ji po letu 1991 priključili tudi slovenski komunisti, ima teorijo spola za enega od svojih paradnih konjev, s katerim se po letu 1968 vedno bolj agresivno bori za kulturno dominacijo v svetu. Revija National Geographic je letošnjo januarsko posebno tematsko številko posvetila prav teoriji spola, s čemer je glavna urednica revije National Geographic Susan Goldberg je zelo jasno razgalila svoje družbenopolitične nazore.

V dijaških letih sem zelo rad prebiral National Geographic. Kot študent sem po bolšjih sejmih in antikvariatih nakupil goro starih številk, v katerih je mrgolelo zgodovinskih in etnoloških vsebin. Slednje sem pričel v zadnjem desetletju pogrešati, saj se je fokus revije zelo spremenil. Poleg fantastičnih fotografij iz sveta narave so v ospredje stopile ekološke teme, podnebne spremembe, genetika, evolucija, begunska problematika itd. Slovenska izdaja pa včasih doda še kakšno domačo družbenopolitično temo, kot je bil na primer problem t. i. izbrisanih, ki jo predstavi izrazito črno-belo.

Revijo, ki sem jo nekoč poklanjal kot darilo, ki bralca informira, sem vedno bolj prepoznaval kot revijo, ki ideološko de(formira). Aktualna glavna urednica revije Susan Goldberg je zelo jasno razgalila svoje družbenopolitične nazore v lanskem januarju, ko je revija posebno tematsko številko posvetila teoriji spola. Temi, ki velja za enega od paradnih konjev t. i. nove levice, ki se po letu 1968 vedno bolj agresivno bori za kulturno dominacijo v svetu. Tej novi levici so se po letu 1991 priključili tudi slovenski komunisti s svojimi specifikami in v zadnjih desetletjih lansirali v slovensko javnost odmevne teme: pravica do prekinitve človeškega življenja na začetku oz. koncu, istospolne posvojitve otrok, oploditev z biomedicinsko pomočjo, begunci, “izbrisani” …  Poleg naštetega je po ugotovitvah Francisca Joseja Contrerasa (Nova levica in krščanstvo) za te internacionalne revolucionarje značilna tudi kritika klasične družine, krščanstva, antiindustrijski in antihumanistični ekologizem (deep ecology), “bonistični pacifizem, “asimetrični” multikulturalizem (idealiziranje nezahodnih kultur) in samoobtoževanje kulture Zahoda in njegove zgodovine (patriarhalna kultura, križarske vojne, imperializem … ).

Deklica Avery Jackson z naslovnice posebne izdaje januarske številke National Geographic / Foto: Robin Hammond
Deklica Avery Jackson z naslovnice posebne izdaje januarske številke National Geographic / Foto: Robin Hammond

Zgodovinsko samoobtoževanje, ki je zelo značilno za “novo levico”, čaka National Geographic v aprilski številki. Glavna urednica je že napovedala, da se bodo izpovedovali o tem, kako so bili desetletja rasistični in seksistični pri prikazovanju prvinskih ljudstev, da so krepili stereotipe in v 60-ih iz marketinških vzgibov objavljali fotografije razgaljenih eksotičnih deklet … “V petdesetih in šestdesetih letih so se najstniški fantje lahko vedno zanesli na to, da jim bo National Geographic kazal goloprse ženske, če so le imele temno ali rjavo polt. Mislim, da se je uredništvo zavedalo, da jim to pomaga pri prodaji moškemu občinstvu. Nekatere mlade razgaljene ženske so fotografirane tako, da je že skoraj podobno modni fotografiji.”

Če so bili “frajgajsti” preteklih stoletij kritični do cerkvene moralke, se sedaj dogaja, da prav oni po inkvizitorsko iščejo in kot puritanci povsod najdejo seksizem. Vendar pri tem pogosto niso dosledni. Tudi v primeru National Geographica kritika “seksizma” ni poštena, saj so se omenjene fotografije deklet “zgoraj brez” pojavile tudi pod urednikovanjem Goldbergove.

Podobna dvojna merila si privoščijo tudi mnogi slovenski levičarji. Pridigajo nam o strpnosti, pa so mnogi izmed teh pridigarjev ekstremno nestrpni do katoličanov. Pridigajo antikapitalizem, pa so mnogi izraziti kapitalisti. Pridigajo o pravicah in skrbi za Rome, pa mnogi izmed njih ne priznajo partizanskega genocida nad Romi med 2. svetovno vojno (prim. soteske Iške).

Ravno v času priprave tega članka je v Zagrebu potekal protestni shod proti ratifikaciji konvencije Sveta Evrope o preprečevanju nasilja nad ženskami, ki je bolj znana kot istanbulska konvencija. Konvenciji nasprotujejo, ker menijo, da nalaga tudi uveljavitev teorije spola v hrvaški zakonodaji.

Nasprotniki konvencije, med njimi najdemo tudi Željko Markić, s katero smo se pogovarjali lansko jesen, so prepričani, da konvencija grobo posega v temeljne tradicionalne, kulturne, identitetne in pravne vrednote hrvaške družbe.

Foto Vojko Bašić / HANZA MEDIA
Foto Vojko Bašić / HANZA MEDIA

Upam, da bo National Geographic Society opazil nevarni trend nove uredniške politike in zaščitil dobro ime preteklih urednikov. Kot zgodovinar rad poudarim, da so nam naši predhodniki utrli pot do sem, kjer danes smo.  Prav je, da jih presojamo razumno, kritično, a obenem zelo spoštljivo. Če ne ravnamo tako, smo podobni revolucionarjem, ki uničujejo vse staro, zažigajo arhive in reinterpretirajo zgodovino. Da lahko potem triumfirajo z neko novo ideologijo.

7 KOMENTARJI

  1. Čestitke Hrvatom in vsej Vzhodni Evropi. Žal Slovenija ni zraven pri boju proti multi kulti, gender in lgtb teoriji in podobnim stvarem.

  2. Včeraj so Hrvati množično protestirali proti uvedbi Istambulske konvencije, ki pod krinko zaščite žensk pred nasiljem (ne vseh, samo žensk!), prinaša obvezo uvajanja teorije spola v šole in javno življenje, obveznega izdatnega dodatnega financiranja nevladnih organizacij, ki bodo skupaj z mednarodnim telesom GREVO, ki je nad ustavo in nacionalnimi zakoni, to nadzirali. Protestirali so proti uvedbe teorije spole in ne proti zaščiti žensk, kot lažno poroča MMC. Ukrepe, ki zagotavljajo zaščito žensk, imajo Hrvati že sedaj uzakonjene.

    Njihova pot do zmage je še dolga, kajti predsednik vlade Plenković je pod močnim vplivom Bruslja, HDZ-jevci so pa za fotelje pripravljeni pozabiti na svetovnonazorsko usmeritev svoje stranke in konvencijo podpreti. Verjetno bo potreben referendum.

    Slovenija spada med tisto polovico “naprednih” evropskih držav, ki je konvencijo brez težav sprejela. In seveda tudi njene samomorilske obveze. Tako kot National Gographic. Progresistična metastaza se širi po zahodnem svetu. V demokratičnih državah ljudje strankam, ki uničujejo njihovo kulturo, obračajo hrbet.

  3. Toda kako to povezati z begunci in izbrisanimi, zame ostaja skrivnost. V vsem drugem s skupaj z avtorjem, toda takšne neumestne povezave diskreditirajo zagovornika, ki postane samo še nasprotnik. In vojna se bije dalje.

  4. Avtor tega članka je čustveno navezan na revijo, zato ji – povsem normalno – daje pretiran pomen. Jaz revije nisem bral in ne poznam nikogar, ki bi jo bral. Skratka, ne gre za medij, ki bi dosegel navadne ljudi, ki so v tem trenutku pomembni v glavnem kot volivci. Seveda ljudi ne vidim kot številke, čutim pa neverjetno prelomnost časa, ki ga bodo sem ali tja usmerili prav volivci. Namerno pišem nekoliko dionizično, saj mislim, da je čas, da se tudi demokratično/ konzervativno usmerjeni ljudje prenehamo igrati preteirane galantnosti in diplomatskosti ter prenehamo braniti, ampak preprosto udarimo nazaj s krščanskimi vrednotami, to je, začnemo razmišljati in delovati brez samopomilovanja. Preprosto ni čas za pasivnost, saj jo poblazneli levičarji razumejo kot prestrašenost, kar jim zelo godi. Borimo se s poblaznelostjo in tu ni prostora za sentimentalnost.

    • Gre za ugled revije, zato je avtor tako razočaran. In jaz tudi z njim.
      Ko gre pa za volilce in “demokratično usmerjene” ljudi, pa želim vedeti najprej koliko nasprotujejo kraljem in cesarjem. Tedaj šele ločim demokrate od demokratov. Republikance od demokratov, vsaj. Če pa niti republikancev ne premoremo, potem je vseeno tudi če so demokrati socialisti.

  5. Tega ne razume tudi papež Frančišek ali pa noče razumeti. Teorija spola in ti. migrantska kriza sta samo dve strani istega kovanca. Obe imata za cilj depopulacijo bele populacije zahoda, kastriranje belega moškega, uničenje družine.Potem pa sledi nadomestitev iz Afrike , Azije ipd.
    Globalna agenda je jasna uničiti kohezivno povezanost družbe s socialno kontrolo, zmanjšanjem testosterona pri moških, napeljati ženske da zapustijo svojo ženskost in posnemajo moške. Potem ima elita kontrolo nad množicami.
    Mediji so pod kontrolo medijskih konglomeratov ki skrbijo za promocijo agende.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite