Ali res potrebujemo Noč čarovnic?

21
295

Slovenci smo znani po tem, da nam včasih primanjkuje izvirnosti in še posebej kritičnosti. Vse kar je »tuje« nas tako prevzame, da se hitro udomači med nami. Tako je tudi s praznikoma Valentinovo in Noč čarovnic (Halloween), katera Slovenci še desetletje nazaj nismo nikoli praznovali. Osladno Valentinovo je prišlo iz Amerike, noč čarovnic pa je prastar in krut keltski običaj. Svečeniki so namreč v vsaki vasi določili družino, ki je tisto leto na ta dan ( 31. oktober) morala darovati svojega otroka. Otroka so živega zažgali, ostanke pa položili v izdolbeno repo ali bučo, v katero so izdolbli grozljive dele obraza! Kelti so bili prepričani, da bodo z obredom žrtvovanja otrok, odgnali hude duhove.

Kaj se torej dogaja s Slovenci, da tako naivno oživljamo in se celo veselimo običajev iz prazgodovine, ki nimajo nič skupnega z današnjo civilizacijo in kulturo?! Mnoge ljudi ob tem zasvoji potrošniška histerija in vraže tega običaja, kar uprizarjajo celo v otroških vrtcih, kjer zabavajo otroke, ne da bi jim razložili bistvo tega poganskega grozodejstva, ki je v popolnem nasprotju s človekovim dostojanstvom. V času noči čarovnic se otroci oblačijo v čarovnice, hodijo od hiše do hiše ter z igro, v šali širijo strah. Kaj je torej v nas, da pri praznovanju noči čarovnic, tako lahkotno in brezbrižno na poseben način soglašamo  s takratnimi krutimi dogodki, ko so Kelti kultno morili svoje otroke. Okultizem nad okultizmom, ali pa samo zabava, prešernost in  zapravljanje na svetovni dan varčevanja.

Foto: Krtina

21 KOMENTARJI

  1. Glede na to, da se je “praznik” prijel, ga očitno nekateri potrebujejo ali pa vsaj mislijo, da ga potrebujejo. Vendar se pa po istem principu lahko vprašamo ali potrebujemo Božič, veliko noč in kar je še podobnih praznikov.

  2. Saj so pri nas tudi bili Kelti in to dolgo časa.
    To glede žrtvovanja otrok je pa navada krščanska laž in kleveta in z dejanskim stanjem nima nobene veze. Haloween, ali po keltsko Savajn, je keltsko novo leto (neke vrste silvestrovo) in niso nobenih ptrok žrtvovali, kakor laže avtor prispevka.
    In glede na to, da so Kelti pri nas imeli celo kraljestvo Norik, so tukaj vsekakor bolj domači in avtohtoni kot pa recimo neka iz bližnega vzhoda izvirajoča nam vsiljena teokratska ideologija.

  3. Franci Koncilija bi lahko navedel, kje je slišal za to neumnost, da so na Haloween žrtvovali otroke.
    Ali pa gre za še eno krščansko laž, ki jo vatikanski agentje širijo o avtohtonih evropskih kulturah.

  4. ””Vendar se pa po istem principu lahko vprašamo ali potrebujemo Božič, veliko noč in kar je še podobnih praznikov””

    Božič in Velika Noč sta izvorno poganska praznika, ki so jih kristjani (kakor vse ostalo) uzurpirali zase. A kakor okoli Haloweena so o njih napletli nekaj laži in izmišljotin. Seveda v njunem primeru za njih pozitivnih.

  5. Tisto o žrtvovanju otrok je konfabulacija, ki jo promovira možakar z imenom Jack Chick. Za dobro Casnika močno upam, da ne v prihodnosti ne bomo brali še teorij zarot omenjenega gospoda, v katerih glavno vlogo igra … Vatikan.

  6. Se popolnoma strinjam, kar je napisal Žagz.

    Portal časnik.si si s takimi prispevki dela medvedjo uslugo. Klevete, ki jih širi omenjen članek, pa so celo kaznive.

    Sicer pa imam še vedno raje Noč čarovnic kot pa vse t. i. krščanske praznike, ki so čisto poneumljanje ljudi.

  7. Strinjam se s tem, da je prispevek enostranski in tendenciozen, ter da ne temelji na dobro raziskanih dejstvih. Ne strinjam pa se s tem, da ga Časnik ne bi smel objaviti.

    Mene je objava spodbudila, da sem si šel prebrati na Wikipedijo soliden članek o prazniku, praznovanju in odnosu krščanstva do praznika. http://en.wikipedia.org/wiki/Halloween . Tam sem lahko prebral, da obstojajo tudi katoliki, ki se od ameriških praznikov počutijo mnogo manj ogrožene kot dobršen del Slovencev.

    Hvala tudi Carlosu za omembo Jacka Chicka. Zares zanimiv kujon.http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_T._Chick

    Če pa objava spodbudi še izliv znanih predsodkov zoper krščanstvo pa je to zgolj zanemarljiva postranska škoda.

  8. “Strinjam se s tem, da je prispevek enostranski in tendenciozen, ter da ne temelji na dobro raziskanih dejstvih. Ne strinjam pa se s tem, da ga Časnik ne bi smel objaviti.”

    Na to problematiko je samo en odgovor. Recenzija. Predhodno problematiziranje trditev v članku s strani neodvisnega opazovalca lahko h kvaliteti člankov samo pripomore.

  9. Mislim, halo. Kaj pa če bi v Mladini objavili, da so na Marijino vnebovzetje množično posiljevali otroke in se nato zgražali, da ”tako lahkotno in brezbrižno na poseben način soglašamo s takratnimi krutimi dogodki”.
    Potem se pa eni čudijo, od kod ”sovraštvo” do krščanstva.

  10. Za nasprotnike krščanstva je boleče vsako spoznanje, da so bili nekristjani v nekaterih stvareh bistveno slabši od kristjanov.

    Nekateri bi celo sodno preganjali pisanje, ki jim ni všeč.

    Res je sicer, da zadeva okrog noči čarovnic ni čisto taka, kot je napisano. Dejstvo pa je, da so Kelti na ta dan (pa tudi sicer čez zimo) žrtvovali živali in ljudi. Sicer ne v buči, ampak v ognju, ki se še danes imenuje “bonfire”, ki izhaja iz besede “bone-fire” (kostni ogenj). Zakurili so ga tako, da so tja dali kosti zaklanih živali, dostikrat so pa žrtvovali tudi ljudi.

    Sicer pa je bila buča v osnovi repa, ki pa so jo v Ameriki spremenili v bučo, ker tam ni bilo veliko repe, pač pa obilje buč. Vanjo so dali svečo, in izrezali grozne obraze, da bi prestrašili zle duhove.

  11. ”Za nasprotnike krščanstva je boleče vsako spoznanje, da so bili nekristjani v nekaterih stvareh bistveno slabši od kristjanov.”
    To ne bo držalo niti v teoriji, niti v praksi. Razen če upoštevamo kriterij števila pobitih nasprotnikov, tu je krščanstvo večkratni zaporedni svetovni prvak.

    Ampak, morate razumeti, da takšno podlo klevetanje drugače mislečih, ki je sicer krščanstvu inherentno, v današnji čas ne spada, zato boste morali popraviti svojo teorijo, da več ne bo vsebovala do drugače mislečih sovražne vsebine in vas s tem navdajala v sovraštvo do njih. Tako, da bi morali narediti generalno prenovo krščanske miselnosti, a čas to od vas zahteva.

    Pa ne morem mimo ugotovitve, da nasprotovanje krščanstvu jemljete kot nekaj slabega. To je čista zgodovinska ignorantnost.

  12. Saj ne morem verjet! Kdo je zdaj ta Franci Koncilija? Poznam enega Rudija Koncilijo, ta je res cerkveni dostojanstvenik, kdo pa je ta Franci? Namreč to s krščanstvom nima nič in tale bedarija z žrtvovanjem otrok nima nobene osnove v krščanstvu. Zato so vaši napadi na krščanstvo povsem mimo.

    Razen če ta Frabci ni res kak “gospod”. Sramota za Cerkev, če je!

  13. Seveda drži tako v praksi kot teoriji.

    To je samo laž, ki jo nekateri širite, da naj bi kristjani pobili ne vem koliko ljudi.

    Svetovni prvak v pobijanju ljudi je kar komunizem s 170 miljoni in to v približno pol stoletja.

    Kristjani v vsej dvatisočletni zgodovini niso pobili niti miljon ljudi.

    Da ne govorimo o tem, da najprej pogani širite sovraštvo do krščanstva, potem pa od kristjanov zahtevate, da moramo biti do vas prijazni. Dokler boste sami širili sovraštvo do vas ne bomo prijazni.

    Sovraštvo do krščanstva je nekaj slabega, pa, če se na glavo postaviš. Krščanstvu se lahko zahvališ za svobodno družbo. Nobena druga civilizacija je ni razvila.

  14. Ne zahtevam, da ste prijazni do nas. Menim, da ste kristjani, natančno katoliki, družbeno škodljiv pojav (vsaj v Sloveniji) in menim, da imaš hudo napačno predstavo o pojmu svobodne družbe.

  15. Žagz –
    »Slišali ste, da je bilo rečeno: Ljubi svojega bližnjega in sovraži svojega sovražnika. Jaz pa vam pravim: Ljubíte svoje sovražnike in molíte za tiste, ki vas preganjajo, da boste postali sinovi svojega Očeta, ki je v nebesih. On namreč daje svojemu soncu, da vzhaja nad hudobnimi in dobrimi, ter pošilja dež pravičnim in krivičnim. Če namreč ljubite tiste, ki ljubijo vas, kakšno plačilo vas čaka? Mar tega ne delajo tudi cestninarji? In če pozdravljate le svoje brate, kaj delate posebnega? Mar tega ne delajo tudi pogani? Bodite torej popolni, kakor je popoln vaš nebeški Oče.« Mt 5,43-48

    tako, da: Mir z vami!

  16. Žagž, skrajnež kot si ti, ki misli, da je vsaj tretjina državljanov škodljivih, itak nima pojma, kaj je to svoboda.

    Zato je logično, da misliš, da imam jaz napačno predstvo o svobodi, ko jo imaš v resnici ti.

    Še dobro, da ne moreš priti na oblast, ker sicer bi imeli še en holokavst. Najprej ste pobijali Žide, zdaj bi radi pa Kristjane.

  17. Hja, glej si ga no, jaz sem pa mislil, da so Jude pobijali gospodarji slovenskih domobrancev, ki se dandanes vsi skupaj, gospodarji in hlapci, cvrejo v peklu.

  18. Spoštovani sogovorniki,

    polemiko glede mojega prispevka “Ali res potrebujemo Noč čarovnic” sem z zanimanjem spremljal. V zvezi s tem želim obvestiti vse, ki ste se odzvali, da je bil moj namen pisanja samo vzpodbuditi razmišljanje o pomenu in primernosti takšne “uvožene folklore”, ki po mojem prepričanju ne zasluži toliko vsestranske pozornosti. Če vsemu temu dodamo še “komercialni piskerček” je mera takoj polna, mar ne!
    Hkrati pa ugotavljam, da o pomenu in primernosti takšne folklore pravzaprav ni nihče razmišljal, ali celo razvil kakšno nadgradnjo, zanimivo za vse nas. Nasprotno! Celotna zadeva se je zapeljala povsem v drugo stran, v ideološke in religijske sfere. Škoda!
    V prispevku nisem niti z besedico omenil krščanstva, pa sta se v polemiki takoj izoblikovali dve idejno diametralni skupini; za in proti, mi in vi, ateisti in krščanarji, pa kaj vem kaj še! Od kod toliko gneva in sovraštva, hkrati pa toliko odsotnosti medsebojnega spoštovanja, različnosti in drugačnosti, da o pomanjkanju dialoške razsežnosti razmišljanja niti ne govorim?!

    Vsem se zahvaljujem za kritične prispevke, hkrati pa upam, da je vse to vendarle bil en kamenček tistega mozaika slovenskega kulturnega prostora, ki ga gradimo vsi skupaj, pa vendar vsak na svoj način.

    FRANCI KONCILIJA

  19. Spoštovani Franci,

    ni mogoče govoriti o primernosti oziroma neprimernosti posamezne “folklore”. Tudi meni se zdi, da je krščanska “folklora” popolnoma neprimerna vendar zato ni mogoče govoriti o njeni splošni neprimernosti. Svojih mnenj zato ni mogoče posploševati.

    Meni je pri Noći čarovnic (pa delno tudi Dnevu reformacije) zanimivo najbolj to, kako se nekateri katoliški krogi odzivajo na ta dva praznika – dojemaju ju kot nezaželeno konkurenco.

  20. rx170, meni je pa bolj zanimivo kako komunajzerji praznujete praznik reformacije, ki ga vsakič spremenite v praznik deformacije. Za vas je to le promocija zločinskega komunizma in priložnost za širjenje sovraštva do krščanstva.

  21. Jaz osebno se na ta dan krohotam nesrečnežem, ki se zaradi takšnih stvari usajajo.;) Seveda pa vendarle ni takšnega heca kot ob pashi.
    Sicer pa ima Rx prav: po mojem se nekateri bolj hudujejo zaradi dneva reformacije. Po drugi strani ima prav tudi stric Koncilija, ki je opozoril na komercializacijo. Toda tako je s prav vsemi prazniki – božične ropotije so vse police supermarketov že sedaj polne. Ex Oriente lux? JP2 se je pač pošteno zmotil. Kaj č’mo. Čakam na Trubarkugeln. Pravzaprav jim bom morda patentiral kar sam!

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite