Napajalnik mnogih

Vladana čelu z ministrom za promet Patrickom Vlačičem molči in miži. Napajala sta se Ivan Zidar in Dušan Črnigoj, na nepravilnosti so nekateri opozarjali v primeru ABC cestninjenja, ki ga je za Dars izvedel Tomaž Kastelic in njegovo podjetje Traffic Design, napajale so se lokalne skupnosti, gradili so se objekti, ki ne spadajo v cestno infrastrukturo. Pa so molčali in mižali in dopuščali, da so se nekateri divje napajali na naših avtocestah. Koliko časa pa bodo še?

Računsko sodišče je lani v reviziji poslovanja Družbe za za avtoceste RS (Dars) pri izplačilu poldrugega milijona evrov odškodnine Mirku Kovačiču in dogovoru o gradnji nadvoza nad odsekom Pluska–Ponikve, ugotovilo negospodarno ravnanje. Ker Dars ni odpravil nepravilnosti, kar mu je naročilo sodišče, je to pretekli mesec odločilo, da je Dars hudo kršil obveznost dobrega poslovanja, zaradi česar bi morali nadzorniki odsloviti predsednico uprave Matejo Duhovnik. Cestarji naj bi skozi okno zabrisali 473.000 evrov. Nadzorni svet družbe je te dni sklenil, da je poziv Računskega sodišča za razrešitev Duhovnikove neutemeljen. Pravijo, da v upravo zaupajo. A to ni prvo negativno mnenje Računskega sodišča Darsu. Že leta 2004 je to isto sodišče revidiralo izgradnjo odseka Blagovica-Šentjakob, ki sta ga gradili podjetji SCT in Primorje iz Ajdovščine in opozorilo na vrsto nepravilnosti. A do danes se iz naših in sosedskih prigod več kot očitno nismo naučili prav ničesar. Mateja Duhovnik ostaja na čelu Darsa, četudi je računsko sodišče v aprilu družbi v reviziji očitalo hudo kršitev obveznosti dobrega poslovanja.

Konec koncev to ni nič čudnega. Za podobnimi zgodbami se ni potrebno ozirati prav daleč,  poznane so pripovedi sosedov Hrvatov, ki so nedavno tega poslušali še bolj bizarne zgodbe, ki so spremljale gradnje avtocest. Za dve stranišči na počivališču Mosor je Hrvaška odštela približno 410.000 evrov, stranišča pa danes sploh niso v uporabi. Barvanje predorov na avtocesti med Zagrebom in Splitom je bila vredno šest milijonov evrov, gradbinci pa so gradili izvoze iz avtocest, po katerih se na dan zapelje le deset vozil. Avstrijci na drugi strani za lahek ali srednje zahteven kilometer avtoceste plačajo okrog 11 milijonov evrov (pri nas ”le” dobrih šest).

Fascinanten je odnos med Duhovnikovo in premierom vlade Borutom Pahorjem. Ko so podizvajalci, sodelujoči pri gradnji avtocestnega križa, ki za svoje delo niso bili (v celoti) popolačani, protestirali pred upravno stavbo Dars, jih je predsednica uprave družbe enostavno ignorirala. Dars je plačal družbi SCT, ta pa bi morala to, ne malo vsoto denarja, preusmeriti na podizvajalce. S tem je Dars izpolnil svoje obveznosti. Namesto Duhovnikove pa je v naslednjih dneh v sestanek z njim privolil sam predsednik vlade. Še enkrat – ker se s stavkajočimi ni želela sestati predsednica uprave državnega podjetja, se je z njimi sestal Pahor.

Če ne bodo nehali mižati in molčati, ta trenutek bi moral po mizi udariti Pahor, se bodo veliki in mali še naprej napajali na našem avtocestnem križu, za katerega bomo samo za obresti plačali milijardo evrov. Napajali se bodo navkljub temu, da je praktično v celoti izgrajen.

Foto: Dars

Foto: Dars