Mrhovinarji in vroč kulturni boj

Tednik Družina. Bogomir Šterfanič. V prejšnji številki Družine smo na 14. strani predstavili vodila slovenske pomladi za zmago na naslednjih volitvah v državni zbor, ki jih je skupina državljanov (dr. Tone Jerovšek, dr. Matej Makarovič, dr. Borut Rončević, dr. Lovro Šturm, dr. Matevž Tomšič in dr. Andrej Umek) predstavila na tiskovni konferenci v torek, 5. julija.

Med sedmimi vodili najdemo tudi nasvet, naj stranke slovenske pomladi ne bijejo bitk, v katerih ni mogoče zmagati, pri čemer ima skupina razumnikov v mislih bitke kulturnega boja in razčiševanja (pol)pretekle zgodovine. »Stranke slovenske jeseni,« kot ugotavljajo pisci vodil, »so že in bodo še poskusile s številnimi provokacijami in manipulacijami, z namenom zavajanja volivk in volivcev. Vsem tovrstnim skušnjavam se je treba takoj in brez izjeme upreti«.

/ … /

»Pred enim tednom smo javnost na novinarski konferenci opozorili na zelo jasno in realno nevarnost in možnost, da se bodo tematike kulturnega boja uporabile oziroma zlorabile v okviru priprav na naslednje državnozborske volitve. In samo tri dni pozneje smo dobili tole: hujskaško naslovnico na enem izmed slovenskih tednikov,« je dejal dr. Rončević in občinstvu, v katerem sta sedela tudi predsednika dveh pomladnih strank (SDS in N.Si), pokazal naslovnico 27. številke Mladine. Na njej so upodobljeni predsednik vlade Borut Pahor kot obglodano truplo ter nekdanji predsednik vlade Janez Janša in sedanji ljubljanski nadškof dr. Anton Stres kot mrhovinarja. Vse skupaj je »zapakirano« v tematsko naslovje: Združena desnica; v volilni boj se je vključila tudi cerkev.

Provokativna naslovnica, a hkrati naslovnica z napakami, je ugotavljal dr. Rončević. Združene desnice v Sloveniji ni, pač pa imamo na tistem političnem polu, ki ga označujemo z bolj ali manj točnim izrazom desnica, več političnih strank, ki pokrivajo različne teme, a se znajo pri pomembenih temah pogovarjati in usklajevati. »Slovenska desnica je kvečjemu razdružena, hkrati pa sposobna medsebojne komunikacije,« je dejal dr. Rončević. Drugo napako (bolje: kulturnobojniško provokacijo) je videl v podnaslovu, ki trdi, da se je v volilni boj vključila tudi Cerkev. »Cerkev ne nastopa na volitvah in tudi ne vodi države,« je bil jasen dr. Rončević. In tretja napaka: nikakršne podlage ni za to, da bi bil na naslovnici kdor koli upodobljen kot mrhovinar. Zakaj? »Razlog leži v edini delni resnici na tej naslovnici, in to je okostnjak. S tem da ta okostnjak ni Borut Pahor, kot nakazuje naslovnica – ta okostnjak je Slovenija, ki je bila v zadnjih letih oglodana do kosti. Kdor bo na naslednjih volitvah prišel na oblast, ne bo mogel biti mrhovinar. Kosti so oglodane. Tisti, ki bo naslednji na oblasti, bo imel popolnoma drugačno vlogo. Na te kosti bo treba spraviti nekaj mesa, mišic in to telo spet spraviti v kondicijo,« je bil slikovit dr. Rončević.

Zakaj dokaj na široko omenjamo navidez obrobno zgodbo neke hujskaške naslovnice. Navsezadnje: veliko smo jih v tej isti režiji že videli in veliko jih še bomo. Tu in tam pa vendarle velja manipulativnim provokacijam reči to, kar so, in njihove avtorje umestiti tja, kamor sodijo: med resnične mrhovinarje, ki živijo od glodanja kulturnobojniških kosti.

Več: Družina