MMC RTVSLO: Vodstvo RTVS – Nedopusten pritisk društva novinarjev

7

Odziv na zaskrbljenost DNS-ja glede kadrovskih sprememb na TV Slovenija

Vodstvo RTV Slovenija opozarja, da so navedbe društva novinarjev, ki je izrazilo zaskrbljenost zaradi razmer na TV Slovenija, “na več mestih netočne, popolnoma zavajajoče, predvsem pa očitno prirejene v korist nekaterih posameznikov.”

Društvu novinarjev Slovenije (DNS) je v torek opozorilo, da z zaskrbljenostjo spremljajo kadrovske in programske spremembe, ki jih v zadnjem času intenzivno uvaja novo vodstvo TV Slovenija in informativnega programa TV Slovenija. “Iz javnosti nepojasnjenih razlogov sta na tretji program prestavljeni oddaji Odkrito in Točka preloma, koncept uveljavljene oddaje Tarča, ki je kot ena redkih v Sloveniji spodbujala preiskovalno novinarstvo, je spremenjen, oddaja skrajšana, od dosedanje avtorske ekipe pa je ostal le še voditelj,” so zapisali in dodali, da so še bolj opazne in skrb vzbujajoče kadrovske spremembe.

“Vodstvo javnosti ni obvestilo, zakaj se je odločilo za zamenjavo voditeljice Dnevnika Jelene Aščić in voditeljice oddaje Globus Helene Milinković. Tako obe omenjeni kot tudi nekateri drugi novinarji in voditelji, ki so bili premeščeni na nova delovna mesta, so za te spremembe izvedeli pozno in brez obrazložitev, po kakšnih strokovnih merilih se je odločalo vodstvo. To je v uredništvu povzročilo vzdušje strahu in defetizma, kar zagotovo ne prispeva k dvigu kakovosti novinarskega dela,” so med drugim opozorili v DNS-ju.

“Enako bliskovito in brez pravih pojasnil je vodstvo dan pred iztekom pogodbe obvestilo štiri sodelavce Informativnega programa, da z njimi ne namerava podaljšati sodelovanja, so še dodali v DNS-ju in poudarili, da je programski svet RTVS-ja soglašal z zavezo vodstva zavoda, da bo uredilo status stalnih honorarnih sodelavcev. Odločitev o prekinitvi pogodb v zadnjem trenutku in celo brez dogovora s sindikati pa kaže nasprotno – da se praksa izkoriščanja najšibkejših, torej sodelavcev brez redne zaposlitve, v javnem zavodu nadaljuje,” menijo v DNS-ju, kjer so tudi zahtevali pojasnilo vodstva TVS-ja, pa tudi RTV Slovenija.

Nedopusten pritisk na RTVS
“Nacionalna medijska hiša izraža veliko presenečenje nad dejstvom, da se prav Društvo novinarjev Slovenije ne zaveda pomena avtonomije odgovornih urednikov. Nasprotno, Društvo skuša s svojimi izvajanji in terjanji pojasnil vplivati na uredniško politiko, kar pomeni nedopusten pritisk na Radiotelevizijo Slovenija,” so se na navedbe DNS-ja odzvali v vodstvu RTV Slovenija.

V odzivu vodstvo RTV Slovenija zanika, da so brez pravih pojasnil obvestili štiri sodelavce informativnega programa, da jim ne nameravajo podaljšati pogodbe. “Tem sodelavcem pogodba poteče 30. 9. 2015, kar pomeni, da o prekinitvi sodelovanja niso bili obveščeni en dan, temveč mesec dni prej. Dogovor med Vodstvom in sindikati je namreč bil, da se v takšnih primerih sodelavce v razumnem času obvesti, da sodelovanja z njimi ne bo več. To je Radiotelevizija Slovenija spoštovala. Je pa ob tem Društvo zamolčalo dejstvo, da so bili ti sodelavci korektno povabljeni na pogovor, pa se nekateri kljub večkratnim vabilom pogovora niso udeležili – in to brez navedb utemeljenih razlogov,” pravijo na RTV Slovenija.

Več lahko preberete na rtvslo.si.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


7 KOMENTARJI

    • Iz nacionalnega javnega servisa z mnogimi kuturno-edukativnimi funkcijami, zavezanosti nadpovprečnemu okusu in tudi manjšinjskim medijskim potrebam, bi ti naredil še eno komercialko, eno od mnogih, ki bi ponujala izključno ceneno plažo, rumenilo in obenem kak dobro prodajan uvožen film ali oddajo?

      Super. Imaš pa okus…

    • Ah, očitno normalnemu novinarstvu zavezani zreli ljudje ( zakaj neke Ljerke Bizilj ali Jadranke Rebernik z leti ne bi smeli srečati pamet ali celo nekaj modrosti?) očitno vidijo, da v koncept verodostojne osrednje nacionalne in javne RTV hiše ne sodijo ekstremni levičarski aktivisti, ki bi preka medija zganjali nasilno propagando namesto profesionalnosti. 😉

      Sam sem pred morda enim letom v spletnem Reporterju kot eksces, ki bi se ga na vsaki normalni zahodni TV postaji po hitrem postopku odkrižali, omenjal bolj ali manj ista imena informativnega programa, ki jim zdaj očitno niso podaljšali pogodb ( Valenčič, Milinković, Aščić).

      Skrajni čas je že bil, da se naredi konec ekstremizmu v tej hiši, kakršen ni poznan niti iz zadnjih let komunizma. ( Recimo novinarski vzkliki: “Smrt Fašizmu” v prispevkih, bohseusmil :()

      p.s. Mimogrede, tudi Studio City je po zahodnoevropskih standardih novinarskega profesionalizma, posebej ko gre za vsenacionalno javno Tv hišo, velik eksces, pristranska in skrajno manipulativna oddaja.

      • Ampak, ne vem, kaj je narobe z Aščićevo? Ta je kar pridno sodelovala, celo s kančkom lastne pameti… kančkom.

        • Ne vem. Mogoče padaš na balkanski šarm temnolask. 🙂 Manj agresivna od Primorca Valenčiča gotovo, dejansko pa je ta po rodu bosanska Srbkinja dokaj polna ozkogledih levičarskih predsodkov in nostalgije za jugokomunističnim režimom. Sem registriral pri njej več kot enkrat.

          • To gotovo. 🙂
            Ampak, tako kot sam praviš, je čist primerna za na nacionalko… Zato se čudim, kaj jim ni prav na njej.

Comments are closed.