Minister Simoniti o podlem delovanju opozicije, številnih kulturnikov in večine medijev

11
Minister Simoniti o destruktivnem delovanju delavcev v kulturi, ki so med protesti pozabili na solidarnost z zaposlenimi v gospodarstvu.

Minister Simoniti: Če je bilo že pred dobrim desetletjem vidno, da se ministrstvo spreminja v socialni sistem, se je to v zadnjem času v dobršni meri potenciralo. Temu nisem naklonjen. Menim, da je ministrstvo predvsem za to, da močno podpira ustvarjalnost, za druge stvari pa so pristojna predvsem druga ministrstva.«

V letošnji 30. številki Demokracije (23. julija 2020) je bil objavljen pogovor z ministrom za kulturo Republike Slovenije Vaskom Simonitijem, ki ga je pripravil Metod Berlec. Tukaj povzemamo njun pogovor o začetku delovanja sedanje vlade in o samozaposlenih v kulturi.

Vasko Simoniti je bil minister za kulturo že v prvi vladi, ki jo je sestavil Janez Janša in je vodila državo od leta 2004 do 2008. Dve očitni razliki sta v primerjavi s tedanjo vlado: prva, da je sedanja delo začela sredi mandatnega obdobja, ker je odstopila prejšnja vlada; druga pa, da je delati začela takrat, ko se je pri nas začela epidemija covida-19. Novinar je takole uvedel temo: »Nedvomno je bil vaš marčevski prevzem ministrstva v znamenju širjenja novega koronavirusa

Minister Simoniti o podlem delovanju opozicije, večine medijev in številnih kulturnikov

»Vsekakor se mi je vtisnil v spomin že začetek, saj je imela vlada še isti dan, v petek, 13. marca, takoj po prisegi v parlamentu tudi prvo krizno sejo, ki je trajala krepko čez polnoč. Potem se je začelo precej naporno obdobje za celotno vlado, za moje ministrstvo je to veljalo morda mesec dni, za nekatere ministre in njihove sodelavce pa je bil to peklenski tempo najmanj do preklica epidemije. Čeprav je bil to naporen čas, pa sem zadovoljen, da sem pri tem sodeloval in opazoval vodenje vlade, postavitev široke organizacijske strukture, vključitev zunanjih svetovalnih skupin, sprejemanje odločitev in izpeljevanje ukrepov v tem nadvse resnem kriznem obdobju. To je bilo izpeljano občudovanja vredno in uspešno, za kar je bilo izrečenih mnogo komplimentov iz tujine in od tujih predstavnikov pri nas.«

Seveda pa mi bo ostalo v spominu tudi sočasno nadvse podlo delovanje opozicije in večine medijev, ki so ves čas vnašali v javni prostor destruktivnost in neupravičeno kritiko. Pri tem številni, na državne jasli pripeti kulturniki niso izostali.«

Minister Simoniti izpostavil ukrepe namenjene samozaposlenim v kulturi

Vlada je do sedaj pripravila že štiri protikoronske zakone v pomoč vsem slojem družbe. Pri tem se je angažiralo tudi ministrstvo, vendar je med tistimi, ki so demonstrirali pred ministrstvom, veliko kulturnih delavcev, ki jim država plačuje vse prispevke za socialno, pokojninsko in zdravstveno zavarovanje, poleg tega pa so dobili v času epidemije tudi temeljni dohodek. Skupaj je država nekaterim plačevala okrog 1100 evrov na osebo. Minister je pojasnil:

»Ministrstvo je pripravilo in uveljavilo v prvem in drugem zakonskem svežnju ukrepe, tako da je področje kulture utrpelo čim manj škode. Že »tisočkrat« smo pojasnili in našteli, katere ukrepe smo sprejeli, lahko samo dodam, da smo tudi v primerjavi z drugimi državami v Evropski uniji pravočasno in uspešno zavarovali vse, ki sodijo v okvir ministrstva.«

To vse kakor da ni nič, vsaj tako se zdi, če človek opazuje proteste, nekakšne performanse oziroma t. i. umetniške instalacije pred kulturnim ministrstvom, češ da ni nič naredilo zanje. »Kako torej odgovarjate t. i. aktivu delavcev in delavk v kulturi, ki je v preteklih tednih organiziralo omenjene proteste?«

Kulturniki med protesti pozabili na solidarnost z zaposlenimi v gospodarstvu

»Bolezen, ki je razsajala in je še vedno grozeče navzoča, je mnoge sektorje gospodarstva izjemno prizadela: turistično panogo, oblačilno industrijo, brezštevilne obrtne storitve in še mnoge druge. Država jim je šla naproti s številnimi ukrepi, ki lajšajo položaj delavcev in ohranjajo delovna mesta. Pa vendar so se začela tudi množična odpuščanja delavcev, število brezposelnih se je povečalo …, toda nikjer nisem ne slišal ne videl takih protestov kot pred ministrstvom za kulturo. Nobenega niti najmanjšega občutka za solidarnost ni bilo zaznati do delavcev v realnem sektorju, nobene niti najmanjše empatije, hkrati pa nobenega zavedanja, da je bil celoten kulturni sektor veliko bolje zavarovan kot marsikateri drugi sektorji in ne nazadnje, da je ministrstvo za kulturo naredilo zanje vse, kar je lahko. Vse to ‘umetniško nastopanje’ nima nobene zveze z umetnostjo, ampak je povezano samo s socialnimi zahtevami, za katere menim, da niso uresničljive …

Anton Peršak: »Kulturni sistem se spremenil v socialni sistem«

Metod Berlec: »’Kulturni sistem se je v veliki meri spremenil v socialni sistem,’ je že leta 2017 v nekem intervjuju opozoril takratni minister za kulturo Anton Peršak. Če prav razumem, so številni, ki so protestirali pred ministrstvom, financirani prek vašega ministrstva, a bi bili radi še bolj. Se pravi, da bi bili v primerjavi z navadnimi državljani še bolj privilegirani.«

Minister: »To, kar zdaj dobivajo, bi radi obdržali. Najprej bi radi podaljšali do konca leta, potem pa – kot kaže, je tak njihov cilj – vse do upokojitve. Poleg tega ta korporativna združba ves čas sili ministrstvo, da bi poleg vse strokovne uradniške strukture, ekspertnih komisij, nacionalnega sveta za kulturo vzpostavilo še posebne stalne, tako imenovane dialoške skupine iz vrst nevladnikov, ki bi sproti sooblikovale kulturno politiko in soodločale o njej skupaj z ministrom. Če je bilo že pred dobrim desetletjem vidno, da se ministrstvo spreminja v socialni sistem, se je to v zadnjem času v dobršni meri potenciralo. Temu nisem naklonjen. Menim, da je ministrstvo predvsem za to, da močno podpira ustvarjalnost, za druge stvari pa so pristojna predvsem druga ministrstva.

Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.

11 KOMENTARJI

  1. “ministrstvo predvsem za to, da močno podpira ustvarjalnost”

    Misija nemogoče. Ustvarjalnosti se ne ustvari na ukaz ali z zakoni.

  2. Premalo je Simonitijev in veliko preveč “kulturnikov” iz ljubljanskih nekulturnih oaz , ki si privoščijo kulturo na svoj način ! Naprimer , verige na rokah Prešerna , kazanje golih riti , trganje in oskrunitev državnih simbolov ! Grozljivi prijemi , napad na izvajalce prireditve ob državnem prazniku ! Nekulturni odnos do vsega svetega , slovenske narodne melodike in proze , do stvaritev velikih slovenskih mož , ki so mestu Ljubljani in seveda Sloveniji vdahnili dušo kulture , spoštovanja in lepote govora in pisanja ! Najhuje je to , da so natem področju močno dejavni prišleki iz nekdanje razpadle države ! Rad imam vse kar je slovenskega od ljudi do naravnih lepot , raj na zemlji ! “Grdo rečeno” ; morda nas bodo dogajanja ob robu okužbe s smrtonosnim virusom , končno izučili !

    • Briga jih za virus. Mislijo, da so mladi in jim ne bo hudega, ce ga staknejo. Do neke mere to drzi. Ce prenesejo infekt na starejse in jih bo del hudo trpel ali celo umrl, jih ocitno malo briga. Egocentricni nevzgojeni razvajenci!

    • Se enkrat, kar sem ze zapisal. Ce bi odlocal, recimo kot notranji minister, ne bi dopuscal teh nelegalnih mnozicnih zbiranj. Razgnal bi jih s policijo. Kot npr liberalni oblastniki na Nizozemskem in v Franciji. Nasim pa pravijo avtoritarni. Smesno.

  3. Ker sem kulturno angažiran v treh zborih, folklori in še kaj, me moti zakaj se kultura ni znala bolj prilagoditi koronavirusu.

    Konkretno v našem mestu se ničesar ne dogaja, pa imamo idealen poletno pokrito tribuno za manjše prireditve.

    Moti me mrtvilo JSKD na občinskem in državnem nivoju. Kot da jih ni. Plačo pa vlečejo.
    Moti me tudi, da se ne spodbuja kultura v okviru družin.

  4. Korona nas je predramila in ozavestila, da so idealni pogoji za aktivno kulturno delovanje v okviru družin in sicer:
    – V obliki ljudskega petja, kar je domena družin že od nekdaj.
    – V obliki narodno zabavnega petja in muziciranja.
    – V obliki zabavnega in drugega petja in muziciranja.

    Izkoristimo in spodbudimo idealne pogoje za oživljanje in spodbujanje petja in muziciranja v okviru družin!

    Zanimivi bi bili tudi nastopi družin na prostem ali tam, kjer so podani varnostni pogoji.

  5. Zdaj so idealni pogoji za izdelavo programov ohranjanja in negovanja slovenske kulturne dediščine, na kar nas je opozoril Evropski vrh za ohranjanje kulturne dediščine, ki je bil predlani v Berlinu.

    Pozval nas je, naj izdelamo in sprejmemo na občinskem, regionalnem in državnem nivoju te programe.

    Na JSKD imajo zdaj pisan čas, ko niso angažirani s kulturnimi prireditvami, ker jih ni, da bi te programe pripravili v sodelovanju z občinami in državo.

    AKCIJA!!!

  6. Nihče ne more življenjsko in zdravstveno logično argumentirati, da niso možne omejene prireditve na prostem, na katerih nastopajo posamezniki, družine ipd. ob upoštevanju strogih zdravstvenih pogojev.

    Primerjava se lahko napravi s cerkvenimi mašami, ki potekajo nemoteno.

Comments are closed.