Minister Jurečka odločno nad Lidlovo brisanje križev, naš Židan pa še kar molči

Foto: Lidl

Afera Lidl je izbruhnila na Češkem, kjer so kupci kmalu po začetku Lidlovega grškega tedna na fotografijah, ki so na embalaži z grškimi prehrambnimi izdelki, pogrešili križe na znamenitih grških pravoslavnih cerkvah z otoka Santorini. Nastala je afera, ki je napolnila družabna omrežja. Ljudje so bili ogorčeni, od Lidla so zahtevali pojasnila, zakaj prodajajo grške izdelke, pri tem pa brišejo dele grške kulturne identitete.

S pismom podpore grškemu veleposlaniku v Pragi se je odzval praški nadškof kardinal Dominik Duka, ki je brisanje križev z Lidlovih izdelkov obsodil in ga označil za nemoralno dejanje brez primere. Danes smo priča ponarejanju fotografij, v prihodnje pa se bodo začeli odstranjevati križi s cerkva, je kardinal Duka zapisal v pismu, s katerim je izrazil odpor do ponarejanja zgodovine in uničevanja kulturne dediščino celotnega človeštva. Poudaril je, da ima evropska civilizacija ima številne korenine, med najpomembnejše pa sodita grška demokracija in filozofija.

Na Lidlovo marketinško potezo se je odločno odzval tudi češki kmetijski minister Marijan Jurečka, ki je Lidl obtožil izkrivljanja resničnosti in brisanja tisočletne kulturne tradicije. Lidlovo ravnanje je označil za povsem napačno in neverjetno hinavsko, potrošnike pa je pozval k razmisleku, če še želijo kupovati v takšnih trgovinah.

Po nekajdnevnem intenzivnem napadu potrošnikov na socialnih omrežjih in tudi v samih prodajalnah se je bilo vodstvo Lidla, ki ima sicer trgovine v številnih evropskih državah, prav sedaj pa se pripravlja za prodor na ameriški trg, prisiljeno opravičiti. Lidlova tiskovna češka predstavnica Češke republike Zuzana Hola je zatrdila, da se kaj podobnega gotovo ne bodo več ponovilo, saj so se s to napako veliko naučili.

V Lidlu, kjer očitno niso pričakovali in zato tudi niso bili pripravljeni na tako močan protest potrošnikov, ki je bil podprt s strani čeških državnih in cerkvenih oblasti, so se opravičevali za kampanjo, češ da niso nameravali nikogar žaliti ampak so si prizadevali samo za ohranitev verske in politične nevtralnosti.

Preverili smo, kako je s spornimi izdelki v naših slovenskih trgovinah. V nedeljo, 10. 9. 2018, smo obiskali Lidlovo trgovino in v njej našli izdelke blagovne znamke Eridanous s fotografijami znamenite cerkve brez križev. Tudi še nismo slišali, da bi se oglasil minister za kmetijstvo Židan in nas pozval k razmisleku o nakupih v tej multinacionalni verigi supermarketov. Očitno se pri nas z vsem strinjamo, tudi z brisanjem znamenj evropske identitete, potrošništvo, ki nam ga prinašajo, lahko celo rečemo tudi, da nam ga prefinjeno vsiljujejo verige diskontih super in mega marketov, pa postaja nova religija.

Ali nismo že dolgo nazaj na referendumu odločili, da so trgovine v nedeljo zaprte?

Verige supermarketov, mednje spada tudi Lidl, imajo neverjetno velik družbeni vpliv in postopoma postajajo močnejše od države, ki nima izdelanih učinkovitih mehanizmov za zaščito svojih državljanov. Zdi se, da ljudem preostane samoorganizacija bojkotov, saj sta razširjeno slabo mnenje o trgovski verigi in padec njene dobičkonosnosti morda edini zagotovili, da se jih še lahko ustavi. Čehom je to uspelo, to pot že drugič, nekoč pa smo se jim vzvišeno posmehovali, ko so po kampih in črpalkah prodajali počitniško opremo, da so se lahko s škodami, poljskimi fiati ali trabanti s počitnic ob Jadranu vračali nazaj v domovino.

Vir: Radio Praha