Manipulacije s spolnimi zlorabami

75
2979

Od kar se je ustanovila civilna pobuda Dovolj.je, je vprašanje spolnih zlorab s strani katoliških duhovnikov tedensko na dnevnem redu, v različnih oblikah in oddajah. Že februarja je Branko Cestnik v svojem komentarju opozoril, da zaradi nekaterih primerov spolnih zlorab katoliški duhovniki ne bomo sprejeli vloge grešnega kozla. Na žalost se v slovenskem medijskem prostoru in tudi pravosodju začenja dogajati natančno to.

Ko je leta 2008 pri Mohorjevi družbi izšla v prevodu knjiga ameriškega psihologa in psihiatra Lena Sperrya, jo je slovenska javnost popolnoma ignorirala. Tudi znotraj Cerkve ni doživela kakšnega glasnega odziva. Tihi do mene niso prišli. Vsaj deset let sem to knjigo uporabljal kot gradivo za seminarsko delo na Teološki fakulteti. V tistem času sem tudi sam imel izkušnje z nekaterimi primeri spolnih zlorab v Cerkvi. V okviru svojih zmožnosti in pristojnosti sem tudi na tem področju nekaj malega prispeval k celjenju ran in k utiranju poti do odgovornih. Bili so sproženi nekateri postopki. Ali je prišlo do zadoščenja pri žrtvah in do ustrezne kazni storilcev, je tudi zame ostalo odprto vprašanje. Vsekakor lahko rečem, da nihče, ne družba kot taka ne Cerkev in njeno vodstvo, ni bil ustrezno pripravljen in opremljen za reševanje teh vprašanj in primerov.

Ko je pred časom papež Frančišek sklical predstavnike Škofovskih konferenc v Vatikan na posvet o spolnih zlorabah, je prosil upokojenega papeža Benedikta XVI, da poda svoje videnje problema. Reakcija svetovnih medijev je bila burna na njegovo tezo, češ da so se spolne zlorabe razbohotile po revolucionarnem letu 1968, ki velja za leto, po katerem so padli tudi vsi dotakratni tabuji, s spolnostjo na čelu.

S to tezo upokojenega papeža se osebno globoko strinjam. Ne nazadnje sem sam sodoživljal to obdobje. Spolna revolucija je zajela vse generacije, še posebej mlade. In v srednjih šolah ni bila nobena redkost, da si je profesor na šolskem izletu »sposodil« kakšno sošolko za par uric ali noč. Ko sem za ta komentar iskal zadnje objave na to temo, sem večkrat naletel na članke, ki so bili umeščeni sredi seksističnih slik na pol golih lepotic. Medij, ki se zgraža nad »pedofilskim katoliškim klerom« hkrati ponuja možnosti za prestopanje mej.

Ta duh detabuizacije spolnosti je počasi prodiral tudi v Cerkev. V veliki meri upravičeno, saj je to bilo neodrešeno področje katoliške in tudi protestantske morale, da o malomeščanski ne govorimo. Kot vedno in povsod, pa je spolna revolucija prinesla s seboj tudi deviacije, zlorabe in nove oblike tabujev. V tem kontekstu je popolnoma jasno, da se je to dotaknilo tudi duhovnikov.

Predvsem se lahko postavi vprašanje, kje je meja med spolno zlorabo in detabiuzirano spolno komunikacijo. Sperry pravi: »Seksualno zdrave osebe gledajo na spolnost pozitivno, se s svojo spolnostjo dobro počutijo in z drugimi lahko navezujejo spolno in čustveno odgovorne odnose, pri čemer ohranjajo ustrezne meje.« Meje pa isti avtor opredeli kot »standarde, pravila ali vedenjski kodeks, ki označuje posameznikov osebni prostor ali okolje ter njegov občutek za varnost in gotovost. Z zdravimi mejami poskrbimo za takšno telesno, čustveno, seksualno in duhovno okolje, ki nas bo varovalo in nas podpiralo /…/ Spolna zloraba je tako kršenje seksualnih mej. Kršilec čustveno, telesno in duhovno vpliva na tega posameznika. Spolna zloraba neogibno poškoduje duševno ranljive ljudi« (str. 27- 28).

Iz povedanih opredelitev je jasno, da obstaja več ravni spolnih zlorab in da imajo le te tudi različne posledice. Danes se prevečkrat vse opredeljuje za pedofilijo. O te vrste seksualnem nasilju lahko govorimo ko odrasla oseba spolno zlorabi otroka, ki je mlajši od trinajst let. Med tem ko govorimo o efebofiliji v primeru spolne zlorabe med štirinajstim in sedemnajstim letom starosti žrtve. Ta meja je določena na podlagi predpostavke, da so osebe starejše od osemnajst let v »celoti  sposobne strinjanja  s sodelovanjem pri seksualni aktivnosti z odraslim« (str.31).

Vse povedano, kar je na tem mestu mogoče povedati, govori v prid dejstvu, da je potrebno pri spolnih zlorabah govoriti z občutljivostjo tako do žrtve kot do potencialnega storilca. Tudi naši slovenski primeri nas v tem samo potrjujejo. Najmanj, kar je primerno in na kar ne bi smelo v nobenem primeru pristati tudi civilno združenje, je javni linč osumljencev in njihovo objavljanje imen ali celo slik. Na to temo se je po pravici oglasil varuh človekovih pravic, ki je opozoril na problem javne medijske obsodbe storilcev. Civilna iniciativa na svoji spletni strani objavlja domnevne »storilce«!

Sam bi razumel civilno iniciativo kot tisto, ki morda marsikateri žrtvi lahko svetuje in pomaga ter jo spremlja pri sproženih postopkih pred državnimi in cerkvenimi organi. Ne pa da svoje delovanje promovira skozi skrajno problematičen slovenski medijski prostor. Vsi vemo in poznamo primer duhovnika Klopčiča, ki je postal, tako kot Janša v primeru Patrije in Novič v primeru Jamnik, žrtev slovenskega krivosodja, ki znotraj pravosodja sprevrača dejstva in sodne odločitve. Tudi Klopčič je žrtev. Enako lahko trdimo za duhovnika Kmeta. Če kdo res želi priti zadevam do dna in razčistiti vse primere in se zavzeti za vse žrtve, potem mora stati tudi na strani tistih, ki so postali žrtev lažnih, izmišljenih in morda iz koristoljubja ali drugih osebnih konfliktov skonstruiranih ovadb.

Pri vsem razkrivanju in pravičniškem priduševanju, da gre za očiščenje v Cerkvi, me čudi, da nekatere osebe, ki so že bile sakcionirane po cerkveni liniji, ker v določenih ni mogoče dokazati prekrška po civilni strani, ne pridejo v javnost. Kdo torej dela selekcijo med inicialkami ali splošnem govorjenju o homoseksualnem lobiju v Cerkvi in tistimi, katerih slike in polna imena se brez zadržka pojavljajo na ekranih in časopisnih straneh? Kdo o tem odloča in s kakšno pravico ter po katerih merilih?

Ja, prav je, da se žrtvam pomaga in da obstaja tudi civilna institucija, ki je neodvisna od cerkvenih in državnih tovrstnih ustanov. Če prav razumem, nekatere žrtve niso dosegle zadoščenja v cerkvenem postopku. Verjamem, da v določenih primerih to sploh ni možno, ker so posledice dolgotrajne in neozdravljive. V teh primerih je prav, če se postopek ponovi in ugotovi morebitne napake. Kakšna od žrtev ni dosegla zadoščenja pred sodnimi oblastmi ali pa je prav zaradi njih postala žrtev. Tudi v teh primerih bi bilo prav, da civilna iniciativa doseže zadoščenje za žrtve.

Prav pa bi tudi bilo, da civilna iniciativa ne izpostavlja storilcev prej, preden ni popolnoma jasno, katere seksualne meje so bile prekršene in kakšna stopnja kazni je sorazmerna kršitvi. Končno je potrebno vedno imeti pred očmi tudi možnost, da kdo zlorabi civilno iniciativo za svoje osebne ali kakšne druge namene. Skratka, potrebno se je izogniti vsem oblikam manipulacij s spolnimi zlorabami. Najmanj kar potrebujemo, so nove nepotrebne žrtve, katerih imen v javnosti nihče ne bo opral.

75 KOMENTARJI

  1. Komentar g. Štuhca je razumen. Dobro obravnava širši aspekt težav. Ima pa dve pomanjkljivosti: prva je, da v njem ni nobene rešitve. Je le analiza stanja. Rešitev, da se te zlorabe v Cerkvi prenehajo, pa je enaka kot pri izganjanju hudiča: lepe misli in pobožne molitve ga niti premaknejo ne. Zato so žrtve Cerkvenih zlorab v svetu spoznale, po desetletjih čakanj in ustrahovanj, da je potreben trojni pritisk, enako kot pri egzorcizmu:
    – pritisk znotraj Cerkve oz. pritisk, da se Cerkev preneha manipulirati in sprenevedati,
    – pritisk civilnega sodstva,
    – ter nujen medijski pritisk.

    Glede medijskega pritiska pa žrtev sama določi, ali bo javno povedala ime storilca ali ne. Kajti zanjo je storilec storilec že od prve minute in za večno. Žrtev ne potrebuje sodstva in Cerkve, da ji ta potrdi, ali je bil kdo storilec ali ni. OK???? Če pa je ovadba lažna, potem pa lažni ovaditelj sprejme temu primeren zakonski odgovor.

    Druga stvar, ki je ni opaziti v tekstu niti v Cerkvi doslej, je iskreno razumevanje žrtve, empatija do žrtve. Iti do žrtve, gospod Štuhec, biti z njo in se vživeti, kakšen Cerkveni KOLOS se je spravil na eno samo osebo, na njeno dušo in spolni organ.

    Ni in ni in ni sočutja. Tudi papež Frančišek je ščitil svojega duhovnika, ki je zdaj v zaporu, njegovih žrtev pa že deset in več let noče sprejeti, pa so bili iz NJEGOVE škofije. To vemo vsi. Zakaj cerkveni ljudje niso sposobni sočutja? Ker je večina od malega lepo priskrbljena, potem gredo v semenišče in odtlej so na varnem v Cerkvi = nikoli niso hudo trpeli v osami. To pomanjkanje iskrene empatije je cerkveni harakiri. Samo ščititi svojo “firmo”, ker ti daje kruh in nimaš kam drugam iti, ni Jezusov evangelij ampak povsem posvetna, živalska in demonska narava neodrešenih ljudi.

    Sočutje, spoštovani gospod, samo to dela razliko, odpira vrata do rešitve problema, vodi v spravo. Vsi vemo, da je g. J. Plan. najverjetneje kriv, sicer bi kot pravičnik vzburkal, sklical novinarje pred ljubljansko stolnico, se tresel od krivice, ter vsemu svetu glasno povedal, da je obtožba lažna, da nima nič s tem, potem pa odšel podati kazensko ovadbo. Ker tega osumljenci ne storijo, je povsem jasno, da nekaj ni v redu, kajti kdor ima čisto vest je najmočnejši, saj je vendar Gospod z njim.

    In, kot je povedal g. Janez Cerar: ko človek pogleda poljski film o cerkvenih zlorabah, spozna, da je sistem ščitenja greha po vsem svetu enak. Gre se za SISTEMSKO manipulacijo, RAZVITO SKOZI DVA TISOČLETJA. A odslej bo ta metoda nudila precej šibko zatočišče kriminalcem.

    BOLJE JE PRENEHATI Z MANIPULACIJAMI ŠČITENJA PRESTOPNIKOV IN SE OBRNITI K ŽRTVAM, S SOČUTJEM. Tu je tudi meja med peklom in nebesi. Gospod ljubi nedolžne, majhne in ranjene, velikim, oholim in sprenevedavim pa se upira z vsem kar ON je.

    • PS: v eni od prvih št. Družine letos je bil članek o težavah g. Strehovca na sodišču, kjer se je moral soočiti z napadom t.i. “abortivnega lobija”. Naslov tega članka je bil:

      “NE UTIHNITE!”

      Enako velja za CI Dovolj.je: NE UTIHNITE.

      Utihne pa Cerkev, ko bivše zlorabljene redovnice v po vsem svetu znanem dokumentarcu povedo, da jih je “abortivni lobi” v Cerkvi silil k splavu duhovniških zarodkov.

      Cerkev ne sme biti dvolična. To je KLJUČ do njenega poslanstva. Brez tega se bo morala pretepati za skorje kruha in vsak grešnik se ji bo lahko smejal v obraz.

    • Ok, David,
      če vam je že toliko do lektur, dovolite, da popravim še vašo napako. Napisali ste:
      “Gre se za SISTEMSKO manipulacijo, RAZVITO SKOZI DVA TISOČLETJA.”

      Pravilneje bi bilo: Gre za sistemsko manipulacijo, ki se je razvila v preteklih dveh tisočletjih.

      Prosim, ni za kaj 😊

  2. Ali tudi g. Stuhec nenadoma podpira pedofilski lobi, kot mnogi komentatorji tukaj? Zakaj bi vsi zrtvam natikali nagobcnike in scitili pedofile? Govorjenje o NEPRIPRAVLJENOSTI na taksne primere pedofilskih zlorab? Kaksna pripravljenost g. Stuhec? Ni nobena znanost, vsaka zdrava kmecka pamet ve, da je treba pedofile TAKOJ izkljuciti iz dela z ljudmi. Cerkev pa jim je dajala potuho in OMOGOCALA nadaljnje pedofilske zlorabe. Satan je res mocan v Cerkvi, nekateri pa ga celo branijo.

  3. In ponovno kratka šola lekture, ker zagovorniku pedofilov g. Štuhecu in portalu casnik.si ni mar za naš lep jezik …

    Od kar se je ustanovila civilna pobuda Dovolj.je – Odkar se piše skupaj; je bila ustanovljena – ker se pobuda ni ustanovila sama in je pasiv popolnoma napačen v tem primeru.

    Ko je leta 2008 pri Mohorjevi družbi izšla v prevodu knjiga – napačen vrstni red besed; ko je leta 2008 pri Mohorjevi družbi v prevodu izšla …

    Reakcija svetovnih medijev je bila burna na njegovo tezo – napačen vrstni red besed; Reakcija svetovnih medija na njegovo tezo, … , je bila burna.

    Predvsem se lahko postavi vprašanje – neprimerna raba pasiva.

    da imajo le te tudi različne posledice – le-te se piše z vezajem.

    • Moram ugovarjati. V obeh navedenih primerih ne gre za pasiv, ampak brezosebno rabo.
      Tudi zapis “Reakcija svetovnih medijev je bila burna na njegovo tezo, češ da so se spolne zlorabe razbohotile po revolucionarnem letu 1968 …” je popolnoma korekten. Vaša trditev o edini pravilnosti vrstnega reda “Reakcija svetovnih medija na njegovo tezo je bila burna.” bi držala, če bi se stavek tam tudi končal. Vendar besedi “teza” sledi desni pojasnilni prilastek s kar nekaj nakopičenimi odvisniki. Seveda bi šlo tudi: “Reakcija svetovnih medijev je bila na njegovo tezo, češ da so se spolne zlorabe razbohotile po revolucionarnem letu 1968, ki velja za leto, po katerem so padli tudi vsi dotakratni tabuji, s spolnostjo na čelu, burna.” Vendar ima ta oblikovno sicer pravilen zapis to pomanjkljivost, da se bistvo povedi (burnost reakcije) po nakopičenih odvisnikih popolnoma zgubi. Spričo tega je avtorjev zapis povsem korekten.

    • Ste morda slovenist in lektor, L.Erzen? Če niste, se raje ukvarjajte samo z napakami v svojih besedilih, saj nimate kompetenc, da bi popravljali tuja besedila.

      Razen tega, da ste se neutemeljeno spravili osebno nad pisca članka, torej nimate vsebinskih pripomb na članek in lahko sklepam, da v polnosti soglašate z zapisanim.

      Znebite se že enkrat tistih (e)rženih rožičkov, saj vas v večjih količinah lahko pokončajo 🤔

  4. Soglašam s člankom g. Štuheca.

    Javno omenjati duhovnike kot domnevne storilce z imenom in priimkom, preden je omenjenim dokazana kakršnakoli krivda, je zelo nevarno, ker to lahko sproži medijski linč nad nedolžnim človekom.
    Še posebej je to nevarno v slovenskem prostoru, saj so nekateri mediji zelo jasno v službi protikatoliške agende in jim niti lagati v ta namen ni tuje.

    Upam, da je civilna iniciativa Dovolj.je imela res utemeljene razloge za objavo nekaterih imen.

    • Se strinjam s teboj, Vanja in z gospodom Stuhecom. Javno postavljanje imen in priimkov na pranger ob sumih kaznivih dejanj, ob tem ko slisimo samo eno stran in tezko presojamo o njeni verodostojnosti, je neprimerno in neeticno. Ljudi, nikogar, se ne sme umazati in zagreniti po nedolznem.

      To se v Sloveniji, tudi po zaslugi “profesionalnih” medijev pocne le s selektivno izbranimi kategorijami. Predvsem duhovniki in zdravniki. Selektivna “pravica” ni nikakrsna pravica. Vedno je potrebno slisati obe plati zvona. In vsakomur gre ista, enako odmerjena pravica do postene obrambe pred obtozbo.

  5. Je Eržena tudi obšel duh pravičnosti? Kako redko v današnjem svetu. In hvala za lekture, sam sebi se namreč včasih “smilim”, kakšen bebec sem.

    ŠOLA SOČUTJA

    Tule si vzemite nekaj kratkih minut za tečaj SO-ČUTJA. Morda pa kateri od mrzlokrvnih med skrivači pedofilov morda niso že povsem sociopatski, in morda je možno, da jim vsaj ena kaplja pade na lica? Poglejte si posnetek pod tekstom tega linka:

    https://si.aleteia.org/2019/06/05/slep-in-avtist-s-svojim-nastopom-je-navdusil-ves-svet/

    In kaj se naučiti od tega fanta in mame? Čistega srca ter In Medias Res.

    G. Gorenak je danes napisal nekrolog Cerarju, z naslovom: “Pokvarjencu Miru Cerarju v slovo.” Dobro je napisal, pokvarjencu. Bojim pa se, da bo marsikdo kaj takega pomislil, ko bo kateri od škofov-skrivačev (če to pride na dan), jemal svoje bedno slovo.

    Še je čas, oča, spreobrni se in pokaži to narodu – naj Kristus govori! Kristus vedno gre in objame razvaline, zavržene, nalagane, zlorabljene, uboge, pravične. In njihove zagovornike. Ne zavrne jih ravno na Veliki petek, kot so g. nadškof zavrnili duhovnika iniciative Dovolj.je. Želeli so videti prav vse ljudi na svetu, le svojega duhovnika, ki ščiti žrtve, ne. To me nehote spomni na papeža, ki sprejema vse muslimane, po telefonu kliče homoseksualce in jih tolaži, le žrtev iz lastne škofije NOČE VIDETI, kljub temu da je njegov duhovnik po sodbi sodišča v zaporu.

    Pa rec.

    G. Štuhec je namignil na kvaliteto medijev, ki objavijo kakšno Cerarjevo besedo. Mar je spregledal, da Bog, kadar pri vernih ne najde pomoči, uporabi kogarkoli ON želi, četudi trdo medijsko levico, da naredi spodoben intervju in doseže Svoj cilj? Kajti njegov cilj je izbezati vraga iz luknje in medijski pritisk se je do sedaj pokazal kot edini soliden egzorcizem: satan se oglaša iz svoje skritosti.

    Rad imam Cerkev, a je kot pijana mama: boli.

  6. Blagor mu, ki je užil in rasel iz toliko božjih sadov, da dozori do zadnjega trenutka v užiten sad božjemu uismiljenju. S to mislijo bi podprl vse avtorje zadnjih komnetarjev.

  7. Povsem razumem Štuheca. Bistveni poudarek njegovega premisleka je, da ni nikoli dovolj občutljivosti, kadar javno govorimo o storilcih, ki so, dokler se jim zločin ne dokaže, samo domnevni storilci. Levičarski medijski univerzum je do svojih nasprotnikov (sovražnikov) brez milosti in z domnevnimi storilci dela kot s cunjami. Na drugi strani pa “svoje” pedofile, ki jih je neprimerno več, na vse kriplje ščiti ter se na vse manj prikrit način celo bori za legalizacijo pedofilije. Kdor drugače ne razume, naj stvar prenese nase in pomisli na to, kako bi sam preživel lažno javno obtožbo, da je pedofil. Moja teza, ki sem jo v komentarjih že večkrat objavil, je, da je problem pedofilije enovit, zato se ga lahko razrešuje samo celovito. Proti tej bolezni/ sprevrženosti se je potrebno bojevati enotno in ne selektivno. Ko se kak konkreten primer pojavi na naslovnicah, točno vemo, da so v bližini volitve. Povsem se strinjam z avtorjem, ki je pronicljiv in razumevajoč ter nam, če ga beremo bolj s srcem kot z očmi, prinaša tudi številne odgovore in rešitve. Ne strinjam se z Davidom, da v članku ni predlogov rešitev.

    • Vas ni sram takšnih argumentov? Ker so pedofili tudi drugod, naj Cerkev glede tega pustimo na miru in ignoriramo pedofilijo v Cerkvi? Ostudno.

  8. Se to. Osebno sem imel po prvi tiskovni konferenci mesane obcutke, po drugi pa slabe obcutke o iniciativi Dovolj.je. Zdi se mi, da nekatere glasne laike v tej akciji vodi predvsem volja po samopromociji. To, da ne premorejo kancka krscanske poniznosti, prav bode v oci. Nekdo od njih je v intervjuju sam razodel nacin svojega pogovora z lastnim nadskofom in metropolitom gospodom Zoretom. Kot da je skupaj z njim krave pasel.

    Kaksen gospod je bil vcasih recimo katoliski laik Andrej Gosar v primerjavi s temi postavljaci!

  9. Metoda povzročanja novih krivic in žrtev zaradi NE-dokazanih! prejšnjih je komunistična-še posebno pri nas;oglejte si npr.zadnjo oddajo Pričevalci.

  10. Povsem mogoče je, da so se spolni škandali, vključno z razmahom homoseksualnosti, v KC intenzivirali po letu 1968. Čeprav so spolni in drugi škandali v KC znani tudi iz prejšnjega obdobja. Toda to hkrati potrjuje, da je KC s svojimi udi bolj pod vplivom sil (antikristovih) sil tega sveta, kot božjih sil. Sicer ne bi tako hitro in v vseh geografskih območjih podlegli njihovim vplivom. Če je res, da je v Vatikanu večina predstojnikov homoseksualcev, to pomeni, da so te sila zasedle sam vrh KC.

    To je sistemski problem, ki ima svoje korenine v daljni in bližji preteklosti. To bo težko rešljivo, zlasti pa ne še z

  11. Najbolj človeka zbode, koliko izjemne tankočutnosti in pravičnosti ima Cerkev do eventualnih spolnih izprijencev, ki so največkrat potem tudi obsojeni,

    in kako malo ali nič nima občutljivosti in pravičnosti ima do žrtev, ki že 10 ali 20 let čakajo na kakšno razrešitev, odziv ali umik osumljenih.

    To ni drugega kot dvoličnost. Osumljene pa sploh ne podvržejo notranji preiskavi, (ker seveda vedo, da je res), ampak so jih enostavno prevažali na druge kraje, v druge misijone, celo v vsem svetu. Težko bo opravičiti tak stav. Potrebno bo več:

    združenje odločnih duhovnikov Slovenije, ki bodo javno izrazili svoje članstvo, se med seboj preverili, potem pa izjemno glasno in vsakodnevno izražali veliko ogorčenje nad problemom, pomagali žrtvam, osveščali mogoče nove žrtve … Le na tak način se bo Cerkev ločila od para-cerkve v sebi sami, ki ščiti zlo. Dokler pa bo v Cerkvi klan, ki je satanov in vsem drugim zapira usta,

    pa ne bo noben njen član mogel oznaniti evangelija ljudem, brez da ne bo med vrsticami oznanil tudi licemerstvo. Proizvajali bodo le svoje klone, tudi v semeniščih, ki potem (ker so brez občutka za resnico in pravico) na volitvah že desetletja volijo komuniste. Po sveti maši volijo komuniste.

    Slovenci pa zaradi take Cerkve še danes nimamo niti enega svetnika.

  12. Ali bo rešilo vodstvo C (kdaj ne vem) ali kakšne druge sile vodstvo, vendar si lahko mislimo, kako bo potekalo… Zgodovina človeštva nakazuje dovolj zgovorno.
    In še: ne misliti, da je za sedanjo generacijo ali civilizacijo to preveč zapleteno. vsaka je sposobna nesti breme svojega križa, ki ga je bila “sposobna” naložiti in križanje izvesti, prenesti in dobila priložnost razumeti, prenesti sporočilo. Kolikšen njen del bo ponovno degeneriral ali sveto svetil… pa je tudi njena odgovornost, priložnost ali pa si bodo postavljali podobna ali še bolj zaskrbljujoča vprašanja o stanju duha.

  13. Prav je, da pes dobi prostor v dnevnem časopisju, prav je, da se opozarja na mučenje in se kaznuje storilca.

    Ko pa je na vrsti žrtev znotraj Cerkve, morajo vsi za desetletja utihniti in posvetiti vso svojo krščansko LJUBEČNOST le morebitnemu storilcu, da, če je že žrtev naje…a, da ne bi še krivec:

    https://www.zurnal24.si/slovenija/crna-kronika/sentilj-26-letnik-z-zelezno-palico-udaril-psa-da-se-ne-more-premikati-329078

    Pes je obležal, bodoči duhovniki pa so ali razblinjene ali nevrotiki ali izgubili vero ali pa so sami postali plenilci, in, dr. Štuhec, je treba biti tiho še naprej?

    Dovolj.je je edini v Sloveniji, ki je žrtvam posodil glas. Edini. Cerkev ga je posodila abortiranim, pobitim, ubogim, Dovolj.je pa le enim: v Cerkvi posiljenim.

    Ima morda kdo kaj proti? Videti in slišati je že tako. VELIKI DOAJENI Cerkve (škofi, upokojeni škof, Cestnik, Štuhec …) vsak dan izza vrstic sporočajo, da je bolje molčati in da prihaja kazen nad Dovolj.je, ker so dali glas žrtvam, kakršnega imajo tudi psi.

    Morda pa bodo laizirali Janeza Cerarja, če ne bo sprejel ukaza škofa za nekajletni umik v odročno votlino nekega zakotnega samostana v Italiji? To bi šele bil samomor.

    • Brat Janez Cerar je sedaj župnik na Novi Oselici, khm …. khm … kako že pravijo: “Bogu za hrbtom.” Sem bil tam, cesta je enkratna, sili človeka v molitev, da ne bi kakšen avto nasproti pripeljal.

  14. Še en članek, ki dokazuje, kako globoko so v vrhu RKC zabredli s skrivalnicami. Manj bo skrivalnic, manj bo t.i. napadov. Vem, da je zadeva za cerkev izrazito občutljiva, a ne gre tukaj samo za levičarske napade. In kakršnololi opravičevanje takin nagnusnih zločinov je sprevrženo dejanje. Kaj šele spodkopavati integriteto žrtev.

    Javno izpostavljati domnevne storilce je vedno tvegano in občutljivo. Tako “naše” kot “njihove”, mar ne?

    Ali ima spoštovani avtor tega spisa in vi nekateri komentatorji toliko empatije tudi do komunističnih zločincev, ki so jih žrtve prepoznale in naznanile sodiščem, objavile njihova imena, a jih SLO sodišča nikoli niso spoznala za krive? A gre torej v tem primeru za neupravičeno gonjo proti revolucionarjem? Si tudi v tem primeru žrtve (nikoli obsojenih) komunističnih klavcev obetajo le visoke odškodnine? Je možno potemtakem komunistične zločine opravičiti s pojavom revolucionarnih gibanj po svetu, tako kot nagnusne spolne zločine skušate opravičiti s pojavom seksualne revolucije? Na vašo žalost, komunisti niso nikoli izvajali zločinov v imenu Jezusa. Ti, ki jih skušate na vse kriplje opravičiti pa so to počeli. Otrokom. Fuj!

    • Fuj! Nedvomno, milijonkrat fuj! Toda problema pedofilije ni mogoče reševati selektivno, to je omejeno samo na Cerkev, kar je prikriti in sistematični cilj vseh teh pogromov zoper Cerkev. Celotna družba se mora lotiti celotne problematike. Vsaka selektivnost povzroča še večjo kaotičnost in nepreglednost. Ne razrešuje nič ali pa zelo malo, povzroča pa nove in nove krivice. Potrebno je le slediti logiki: zlo v Cerkvi je neizogibno povezano z zlom zunaj nje. Zlo je nedeljivo, je samo eno, in lahko se ga samo manjša. Zmešnjava je rodovitni humus, v katrem se kopa in uživa Zlo. Boriti se moramo proti pedofiliji, v kar bo vključen tudi boj proti pedofiliji v Cerkvi. Pravi naslov za vaš žolč je zato družba (in nad njo državni profesionalci). Seveda pa še enkrat ponavljam za vami: Milijonkrat fuj!

      • Že že, toda Cerkve niso gasilska in podobna društva. Cerkve imajo posebne naloge in če so zdrave, imajo njeni člani spontano mnogo višje moralne standarde, kot preostalo ljudstvo.

        Zato so takšni škandali v Cerkvah mnogo bolj šokantni, kot sicer. Hkrati jih ti škandali razkrivajo, namreč, da so zgrešili svoje poslanstvo.

        • Katoliška Cerkev je v naši družbi tako nizko cenjena, da lahko zavida gasilskim društvom. Izgovarjanje na višje moralne standarde in večjo šokantnost med verniki pa ne sodi v moderni svet, ki je povsem zrelativiziran. Če je kdo ob vseh medijskih objavah v zadnjih desetletjih ob čem še šokiran, ga bi še jaz udaril po buči, da se zbudi v resničnem svetu. Vsaka delitev zla pod pretvezo moralnosti ali nemoralnosti je poglabljanje zla. Pojdi v sebe in poskusi reševati zlo. Mu boš odrezal rep in ga kot prvega poskusil očistiti? Toda kje je rep? In kje šele glava? Normalna demokratična družba – in tako vidim Zahod, kamor sodimo tudi mi – se mora stvari lotevati sistematično – s preventivo in kurativo (civilna gibanja, zakonodaja …) in se pri tem naslanjati na Resnico, Pravičnost in Ljubezen, ki izhajajo iz Desetih Božjih zapovedi in Svetega pisma. V modernem svetu je dober človek zmeden, hladno miren je hudoben človek, ki se iz čiste zabave ukvarja s prevretnotenjem vrednot. Te se nam vse bolj dogajajo prav zato, ker dobronamerni ljudje nasedajo zakulisnim provokacijam tipa “cerkveni pedofili”.

          • Če je KC zrelativizirana, pomeni, da je zgubila svoje poslanstvo. V tem primeru so stvari, ki se dogajajo, neizbežna posledica tega. Potem je bolje, da neha obstajati.

          • Zrelativizirano lahko pomeni tudi to, da nihče ni več naiven. To pomeni, da se je s problemom potrebno spopasti na nov način. V prvi vrsti je potrebna veliko večja odkritost glede homoseksualnosti v Cerkvi. Kaj s tem problemom? Nisem dovolj pameten, da bi kar pametoval ob tem vprašanju. Toda nekaj je treba storiti. Meni je najbolj grozljivo to, da ženske v glavnem ne opazijo razlike (razen če je moški izrazito poženščen). Moški jih prepoznamo na daleč. Problem nastane v tem, ker se na tej točki dogaja nekakšen nezavedni feminizem, saj znajo ženske okrog karizmatičnih duhovnikov povsem degradirati normalno usmerjene moške, s čimer se pričenja razkroj v medsebojnih odnosih. Po radiu, TV in tudi pri maši (grem bolj poredko, kar ni prav) poslušam pridige – nimajo nobene zveze z moško življenjsko logiko. Estetika (na vseh ravneh) je počasi počasi čisto pohodila etiko. To je le eden od primerov, h kateremu je potrebno pristopiti na nov način. Razmerje med etiko in estetiko se mi zdi najvažnejše vprašanje modernega časa.

          • Se strinjam. Cerkev je s temi nečednostmi vendarle pričela obračunavati. Kaj pa naš šolski sistem, pa športna društva in še in še? Kot da tam teh pojavov ni. Verjamem, da jih je bistveno več.

      • “Toda problema pedofilije ni mogoče reševati selektivno, to je omejeno samo na Cerkev, kar je prikriti in sistematični cilj vseh teh pogromov zoper Cerkev. Celotna družba se mora lotiti celotne problematike. Vsaka selektivnost povzroča še večjo kaotičnost in nepreglednost. Ne razrešuje nič ali pa zelo malo, povzroča pa nove in nove krivice.”

        Hm, a torej se zločinov ne smemo lotiti selktivno? Če Janez Novak kracde v trgovini, ga ne smemo pregamnjati, saj kradejo po celem svetu. In je pot vaše pregon zoper Janeza novaka pravzaprav pogorm zoper njega in njegovo družino. In selektivno kaznovanje tega Janeza Novaka povzroča še večjo kaotičnost in nepregleddnost. Ne razrešuje nič ali pa zelo malo, saj kardejo tudi v Avstriji in na Česškem in v Južni ameriki, ….

  15. Šele sedaj sem prebral, ker sem že obupal nad temi komentarji. Odličen članek, g. Štuhec! Pa se zvami v političnih zadevah večkrat ne strinjam.

      • Zame takšno zakrinkano pričevanje na komercialni, notorični fejknjuz televiziji pač ni verodostojno. Domnevna žrtev anonimizirana, s prikritim obrazom in spremenjenim glasom bi lahko bila kdorkoli, domnevni storilec pa je javno poimensko razglašen za krivega. Edini dokaz je izpoved šestletnice – po petindvajsetih letih, za komercialno, notorično fejknjuz tv.

        A-kanal res ni verodostojna tv postaja, je pa dobra pralnica plebsove možganovine.
        Možnost obstaja, da so takšne anonimne izpovedi na tej komercialni tv celo plačane. Vse za večjo gledanost.

        Zakaj ni gospa svojega pričanja ponudila javni televiziji, če se je že odločila spregovoriti? Pri Tedniku bi Jelena Aščić z veseljem napovedala prispevek s takšno izpovedjo.

        • Seveda je lahko manipulacija, a mene so bolj zanimale izjave člana Iniciative g. Mateja Križaniča, koliko prijav prihaja in koliko je že podanih ovadb. Torej vse te zakrinkane osebe na sodišču postopoma postajajo resnica, resnica pa postaja smrtni strah pri tistih v Cerkvi, ki ščitijo to zlo pred javnostjo. Najbrž bo v enem letu preko sto prijav, z imeni in priimki in sodnimi obravnavami; posnet bo dolg dokumentarec in napisane bodo knjige. To je edini način, da se zlu stopi na rep.

          • David,
            brez dvoma se strinjam, da je storilce spolnih zlorab potrebno sodno preganjati in se boriti za izkoreninjenje tega zla iz Cerkve. Vendar bi med bojem proti eni vrsti zla morali biti zelo previdni in pozorni na možnost porajanja druge vrste zla. Krivično preganjati nedolžnega človeka je namreč prav tako zlo. V članku je govora tudi o tem.

            Matej Kriźanič je povedal, da je civilna iniciativa podala sedem ovadb. Toda do končnih razsodb bodo sodišča morala izvesti različne dokazne postopke. Dokler ni pravnomočno dokazano drugače, je pred sodiščem vsakdo nedolžen. V pravnih državah so samo sodišča tisti instituti, ki smejo obsoditi človeka.
            V Sloveniji so nekatera sodišča ob obilni medijski podpori že dokazala svojo sposobnost javnega linčanja nedolžnih ljudi, ko so bili po krivičnih razsodbah nedolžni izgnani celo v krivični zapor. Najnovejši znani primer krivične razsodbe je ta, po kateri je dr. Milko Novič prestal več kot tri leta in pol v krivičnem zaporu! Kdo bo krivično obsojenemu mogel povrniti škodo za vse trpljenje njega in njegove družine, za ukraden čas in pošteno ime?! Nihče!

            Zato ponavljam še enkrat, da je javno izpostavljati posamezne duhovnike kot domnevne storilce z imenom in priimkom, preden je omenjenim dokazana kakršnakoli krivda, zelo nevarno početje, ker lahko sproži javni medijski linč nad nedolžnim človekom.
            Še posebej je to nevarno v slovenskem prostoru, saj so nekateri mediji zelo jasno v službi protikatoliške agende. A-kanal je že eden takih medijev.

            Vaše pravičniško navijaštvo na tem forumu vidim kot dvorezen meč, saj – namesto k trezni presoji vseh okoliščin posameznih primerov morebitnih zlorab – pravzaprav pozivate k vsesplošnemu pogromu proti duhovništvu v Cerkvi.
            Takšno pogromaštvo lahko na koncu učinkuje v vašo in našo skupno škodo. Namreč, ob že tako stalnem upadanju kandidatov za duhovne poklice, kdo se bo pa sploh še upal odločiti za služenje Bogu in ljudem, če ga bodo v takem primeru čakale najrazličnejše vnaprejšnje obsodbe?!?
            Ali si iskreno vnaprej obetate preko sto prijav v enem letu, z imeni in priimki, s sodnimi obravnavami ter posnetim dolgim dokumentarcem in napisanimi knjigami? Menim, da vas pretirana gorečnost sili k pretiravanju…

            Ne želite si, da bi kdajkoli po krivici postali poimenska žrtev slovenske medijsko-sodne naveze.

          • Če Cerkev sama nima moči, da bi izkoreninila spolne škandale, ampak za to potrebuje civilno sodstvo, je res žalostno. Glede na svoje poslanstvo, bi Cerkev morala biti na te stvari bistveno bolj občutljiva kot civilna družba. A očitno ni. Če sama ne zmore rešiti tega problema, pomeni, da je v Cerkvi Antikrist močnejši od Kristusa. To pomeni, da v KC vlada prvi, ne drugi.

            V Cerkvi se vse to že zelo dolgo dogaja, in to povsod po svetu. Cerkev ni niti poizkušala rešiti te težave. Še skrivala jih je. Ta dogajanja kažejo, da je KC najbolj verjetno izgubila svoje poslanstvo in postala orodje Kristusovega nasprotnika.

  16. V videu: “GRE SE ZA ZELO VISOKE CERKVENE DOSTOJANSTVENIKE!!!”

    Torej jih doajeni g. Štuhec, Cestnik, Zore itd. dobro poznajo.

    Smrt fašizmu v materi Cerkvi. Čez leto dni bo kataklizma, gnilo bo jasno ločeno od zdravega.

    Pa mirne noči do takrat, kdor ima čisto vest.

    • Kje,presneto pa ste našli “fašizem” v materi Cerkvi?! O ne,David,že od začetka-odkar tule komentirate-in vse doslej vam ne zaupam.

  17. Na, pa smo spet tam. Poglejmo malo pravni vidik:

    Če bi recimo tole o zlorabi šest-letnice javno naprtili recimo gospodu Zdravku, vas bi enostavno tožil. Če ne bi mogli dokazati zlorabe, ste krivi. Gospod Zdravko, oprostite!

    Tako da ene zadeve ne smejo dati v javnost, seveda pa to še ne pomeni, da ne bi “privat” pokazali gospodu nadškofu.

    • nadškofu se ne da nič pokazati, si mar gluh, na veliki petek je prepovedal vse obiske.

      Žal je tudi nadškof zraven te politike. Posledice bodo za vse zelo drastične, kar se Cerkve tiče.

        • Res je AlFe, oprosti, mnogokrat ne morem razumeti kam ciljaš sem in tja, to ni tvoja krivda. Takrat ne odgovorim, ali pa vidim, da rabiš čas. Sicer pa nimam problemov v komunikaciji s premišljenimi ljudmi, a nekih filozofij enostavno ne dojemam.

          • Brat Janez je naredil že par napak in te napake satan koristi, da zamegli sceno. Molimo, da bi bilo teh napak čim manj!

            Sicer pa še enkrat: Zelo je treba paziti, kaj se v javnosti dogaja.

  18. Te zgodbe glede spolnih zadev v Cerkvi so pri nas že zgodovina. Tu si lahko pogledate, kako je župnik Janez Turinek odletel iz pariške slovenske fare, ki je svoj misijonski dom prodala za stanovanja, v njej pa je bilo leglo sodomije. Ne vemo, kaj je od takrat kaj dobrega storila SŠK. Vemo pa, da sta Turineka domovina in Cerkev zelo hladno sprejela nazaj in je bil nekaj časa v prisilni rekluzi. Vredno ogleda, čeprav se pred kamero Turinek malo bolj zadržano izraža, kot se je za njo in v svojem takratnem pisanju. Takrat je napisal, da je nevede brcnil v kačje gnezdo.

    https://youtu.be/i1RQQmpLKPY

  19. Tako je, kdorkoli brcne v to kačje gnezdo, je deležen podtalnih udarcev. Kar je David že pisal, treba je to zlo izpostaviti tudi z medijskim pritiskom, ker se je zabarkadiralo v trdnjavi iz zarote molka. Na vse možne načine se posameznike poskuša utišati in diskreditirati, in tudi g. Turinek je šel čez tak tretma. Niso pa nekateri zavedeni podporniki zarote molka glede spolnih zlorab v cerkvi opazili to, da so te žrtve prešle fazo delanja zase, delujejo za višji cilj, in jim je mar za Cerkev, da ozdravi. To je možno le po Božjem posredovanju. Zaenkrat pa je del matere Cerkve v duhovni bolezni in slepoti.

  20. Zanimivo, Hugo prav to sem mislil še dopisati, o udarcih, ki čakajo pravične. Namreč, SAMO RAZMIŠLJAM, oprostite mi:

    G. Štuhec se je obregnil ob leve medije, kjer se pojavi Iniciativa, sam pa g. Štuhca pogosto vidim na RTVLj, ki spada pod isti levi delokrog? In ker že omenja župnika Cestnika, tudi on pogosto nastopa v skrajno levih medijih, morda istih, kateri so Dovolj.je povprašali za mnenje. OK? Zdaj pa:

    Cestnik in Štuhec, skupaj s škofom Štumpfom (cenil sem ga!!) kričijo: Dovolj je, duhovniki se ne bomo pustili!! Takole zaključi svoj fejsbuk sestavek g. škof:

    “Sporočam pa, da je ni oblasti in iniciative na tej Zemlji in pod Zemljo, ki bi meni komandirala mojo vest in odločanja, ki so povezana z njo ter načine ukrepanja, pa tudi če gre za spolne zlorabe. Glede tega sem “muko mučil” in jo še, zato tudi zame velja: Dovolj je!!!”

    Odlično!!!!!!! Pa smo skupaj z mojim predlogom:

    Ustanovite združenje poštenih duhovnikov, preverite se med seboj, na spletu objavite imena članov, potem pa se glasno borite proti spolnim svinjarijam v Cerkvi. Povejte vse, kar veste. Če tega ne bo, ti ljudje niso prav nič drugačni kot tisti, katere sami pozivajo naj vendarle kaj povedo o povojnih pobojih, še preden pomrejo. Kje so torej pokopana trupla; kje so še “spolni okostnjaki v Cerkvi?” In pa jasen boj proti svojim “sobratom”, ne pa da se jih skriva.

    Duhovniki: če ljubite svojo mati Cerkev in Mati Matere, sveto Devico Marijo, LE KAKO LAHKO MOLČITE? Če veste, govorite, če ne veste, se borite na strani Iniciative.

    Sicer ste vsi enaki: sprevrženci in njihovi tihi podporniki. Vidite, tako Gospod vidi in razmišlja, ni tako daleč in slep, kot si kdo od vas predstavlja.

    Sicer bodo posledice za Cerkev katastrofalne. Kje je zdaj Jezusov meč, ki kolje družine na pol: čiste k sebi, in tiste, ki ne želijo biti čisti, od sebe?

    Dobro je zaključil Hugo: dogaja se neposredni prenos v živo Gospodovega osebnega posredovanja. A nekateri še vedno gledajo le delček scene, drugi pa mislijo, da ni res, da so samo težke sanje, ki pa minejo.
    No, ne vem. Ko drevo zla končno rodi trpke plodove, jim ne more nihče ubežati.

  21. Po mojem zgornjem komentarju se mi je javil kolega, naj opozorim na tole:
    omenjeni duhovniki in škof vpijejo: Dovolj nam je, ne bomo žrtve!!,

    potem pa verniki mislijo, da gospodje to vpijejo Iniciativi Dovolj.je: ne boš nas več zezala! Na tak način poteka manipulacija in se zbira trop proti Iniciativi. Naprošen sem, da namesto dobrih duhovnikov in škofov, ki niso umazani, sporočim, da:

    NOČEJO BITI ŽRTVE SPOLNO SPREVRŽENIH “SOBRATOV” KLERIKOV,,
    NE PA DA NOČEJO BITI ŽRTVE INICIATIVE Dovolj.je.zlorab.

    Zato bodo stopili v duhovni boj na strani Iniciative, se povezali v “društvo čistih”, odprli fejs profil, tviter, spletno stran in ažurno objavljali vse, kar vedo, da se dogaja znotraj Cerkve glede tega problema, ter se vsakodnevno odprto spopadali s satanom v ustanovi.

    Vsako drugo vpitje, da jim je dovolj, pa je za razumeti za vpitje Krivičnega. Gospod vemo na kateri strani je. Gospod, daj jim milosti, da se zagrabijo TE ZADNJE REŠILNE SLAMICE, ki jim jo pošiljaš, da doživijo Tvoje usmiljenje, kajti sicer jih čaka PRAVIČNOST, ki ni zemeljska, ampak Vsemogočna.

  22. Ja, bratu Janezu se pridružiti! To je rešitev. A žal ne za vse. Namreč, po principu mimikrije, imamo zdaj TRI Dovolj.je:

    1. Originalna iniciativa Dovolj.je,
    2. Tisti, ki iniciativi vpijejo: DOVOLJ JE!
    3. Duhovniki, ki jim je DOVOLJ, da so žrtve (medijske) svojih grešnih kolegov, saj ima naroda zdaj vse za enake.

    Vsem je torej dovolj. A pravi iniciativi sta PRVA+TRETJA.
    Druga, kjer pa so, kot je videti, mnogi visoki dostojanstveniki Cerkve, pa spada v nek pretekli, temačni čas.

  23. Ne bi komentiral samega članka, moram pa pohvaliti debato.
    Zelo različni pogledi a se (kolikor sem diagonalno preletel) kulturno pogovarjate med seboj. Drugod je problem, da se na eni spletni strani (ali drugačni internetni skupnosti) problem izpostavlja enostransko le z ene strani in brez protiargumentov, kar onemogoča kakršnokoli zdravo rast metod za reševanje tega resnega problema.

  24. G. ALFE rada prebiram vaše pametne komentarja na raznih forumih, tale komentar ( št. 40 ) vam pa zamerim. Tukaj ste nas hribovce skupaj z našo oblastjo in cerkvenimi knezi predstavili za drugorazredne člane slovenske skupnosti.

    Vendar, hribovce nas mati narava vzgaja z trdo roko, zato smo bili, zmožni preživeti vojno, v kateri smo z našo revščino vzdrževali partizansko”vojsko” oni so nas pa uporabljali za kanonfuter (Dražgoše), preživeli smo prva povojna leta ,ko so pametnjakoviči v novi vladi ugotavljali, da se naših bregov ne splača obdelovati in jih je bolje pogozditi nas pa preseliti v razne centre, kjer je primanjkovalo industriskih delavcev. Upam, da bomo preživeli tudi to, ko naši cerkveni dostojanstveniki probleme pomanjkanja duhovnikov rešujejo tako, da iz hribovskih župni delajo podružnice.

    G.Cerarja, (ki je bil komaj dovolj sposoben biti za župnika nekje Bogu za hrbtom), pa spoštujete, kot ga spoštujemo njegovi farani, upam da je dovolj izobražen in trden, da bo vzdržal nizke udarce, ki jih dobiva, ker je bil dovolj pogumen, da je naglas povedal, KAJ JE V SLOVENSKI CERKVI NAROBE !!!

    Pri nas v hribih še velja deset Božjih zapovedi, malo imamo ločitev in veliko otrok (morda zato, ker nas slabe ceste silijo, da več molimo). Zato upam, da bomo hribovci med prvimi, ki bomo začeli graditi JEZUSOVO Cerkev v Sloveniji.

    • Z vso pravico lahko to storim! 😉

      Rovtarji smo pač rovtarji! V tej fari, to je Nova Oselica, so grobovi mojih prednikov. Sva mogoče v sorodu? Daljnem seveda. Ko naslednjič pogreb mojih stricev in tet, se bova videla?

      Ja, od kje ste pa dobili vtis, da ne spoštujem brata Janeza? Stisnil sem mu roko in mu zaželel, naj ga vedno vodi Jezus, da se naša Cerkev začne čistiti. Seveda sem mu tudi rekel, naj dobi pravnega svetovalca in to ne kogar koli, naj bo sam dvojni doktor prava, Klemen Jaklič.

  25. No, pa se je oglasil še zadnji paradni konj … Nekako čakam še patra Knausa, če se bo kam postavil. V prejšnjih časih bi bil na okopih še Ocvirk. Tokrat je brez moči.
    Na rob članku: obljuba celibata nima nobene povezave z liberalizacijo spolnosti. Celibat je celibat, in to velja tudi za istospolne duhovnike in redovnike. Naj se kdor koli strinja z B16, obljuba celibata je obljuba čistosti.
    Tega masla je kar veliko v RKC.
    Da ne bom preveč razpredal: nekje v Demokraciji ali kje sem zasledil, da naj bi bil Celjski gospod namenjen za škofa … To je pa vseeno preveč in je tistim, s katerimi se je razposajeno igračkal, dvignilo pokrovko. Rečeno drugače: vse je mnogo bolj pokvarjeno, kot je videti.
    Predlagam škofom in cenjenim kanonikom, da se lepo peš in bosi ob kruhu in vodi odpravijo na Brezje pod Marijin plašč na spokorno romanje in prosijo odpuščanja Boga in ljudi. Tudi murskosoboški; mu bo za zdravje dobro delo.
    Mame, ki so preživele vojno, bodo začele počasi odhajati. Navajene vdanosti pred duhovniki ne bo več.
    Ja, če bo šlo tako naprej, bom izpisal otroke od verouka.

      • Dragi Koprčan! Ali ti tudi pričakuješ nagrado, ko ugotoviš, da ti v motorju pri avtu nekaj tolče in da ga bo počasi treba peljati na popravilo ali pa kupiti novega? Pa naj ne bo tvoj odgovor to, da hodiš peš, saj razumeš, kajne?

  26. Trdosrčneži Cerkve, skrivači spolnih predatorjev, poglejte, kaj vas čaka. Poglejte si izjemen dokument Jožeta Možine, tele Pričevalce. Poboj 10 članov popolnoma nedolžne Hudnikove družine, samo zato, da se je štab komunistov vselil v hišo (in se je seveda vse pokradlo). Med tremi slavnimi; Kidič, Kardelj, je bil tudi veliki KATOLIK, kakršne imamo še danes v politiki, Kocbek. Neposredno po poboju so se lepo vselili v jeseni dobro založeno kmetijo.

    Ko je prišlo do:

    1:37:00 do 1:38:10 (samo ena minutka!!!),

    sem se spomnil na našo današnjo Cerkev in tole Štuhčevo temo. Ne morem pomagati. Le prisluhnite. Enako sem pomislil na nekatere naše Cerkvene voditelje pri:

    1:54:00 do 1:56:40 (slabe tri minutke)

    “Se je prikrivalo, dokler se je dalo.” Demon je praktično isti. Posledice za izvajalce in sodelavce bodo tudi. Povezava:

    https://4d.rtvslo.si/arhiv/pricevalci/174619278

  27. Šel sem še enkrat prebrat očetovsko samozaklinjanje spoštovanega škofa Štumpfa:

    ““Sporočam pa, da je ni oblasti in iniciative na tej Zemlji in pod Zemljo, ki bi meni komandirala mojo vest in odločanja, ki so povezana z njo ter načine ukrepanja, pa tudi če gre za spolne zlorabe. Glede tega sem “muko mučil” in jo še, zato tudi zame velja: Dovolj je!!!”

    Pa me je po Božje zadelo, da je ta pravica nam vsem dana, ne le škofom, zato:

    “Ga ni škofa in škofovske konference na zemlji ali pod zemljo, ki bi lahko žrtvam spolnih zlorab v Cerkvi komadirala njihovo vest in odločitev, da svoj bol izpovedo javno ali tajno, na televiziji, pri Iniciativi ali psihologu, in pri tem navedejo ime storilca, saj bo zanje vedno storilec, pa če ga Cerkev in sodnija obsodita ali ne, če mu je od žrtve odpuščeno ali ni. Glede tega so desetletja dolgo HUDO MUKO MUČILI, in pravico imajo, da zakličejo: DOVOLJ JE! Zlorab in sprenevedanja v Cerkvi.”

    Tako je to pri Kristusu našem Gospodu. Amen.

    Ja, novi časi. Zakaj Cerkev ne posluša Svetega Duha, ki jim hrumi okoli ušes? Zakaj nam dela žalost v srcu, tudi srd, sebi in Kristusu pa sramoto?

    • Pa tudi visoki dostojanstveniki, ki v imenu duhovnikov grozijo: “Ne bomo več žrtve, ne bomo se dali!”, imajo prav. A tudi prave žrtve spolnih sprevržencev z Gospodom kličejo:

      “Ne bomo več žrtve in tudi žrtev ne bo več v Cerkvi, naša koža bo odslej dražja od zlata, draguljev in diamantov!”

      Slovenska Cerkev pojma nima, kaj je Gospod naložil SlovAnskim katolikom glede prihodnosti vere na svetu. Poljaki to že vedo in se začenjajo temu primerno vesti, tegale kozla tukaj pa bo treba malo drugače uzdati, da bo postal poslanstvu primerno jagnje.

    • Res je, dendro. Že sem naletel na ta link in dobre povedo. In tudi sam sem že hotel reči, da ko bosta v Obzorjih duha gostovala Iniciativa ter kakšna žrtev, pa ko bo Družina sestavila vsaj en dvostranski članek na to temo, brez da bo obenem omenjala, da je pedofilija in pedarastija itak po vsem svetu, in da je kriva sekularizacija, pa ko bo SŠK vesela vsakega obiska in nove prijave Dovolj.je, takrat bodo prvi znaki, da Cerkev okreva.

      Ni kriva sekularizacija, da je kak otrok zlorabljen. KRIV JE DUHOVNIK. Tega na bogoslovju še niso jemali, a bodo morali kmalu.

  28. Ugrabili so Božjo Besedo,
    ugrabili njeno Resnico,
    ugrabili pravico,
    ko zasejali so zmedo.

    Kar slabega počno,
    svoji žrtvam pripisujejo
    in jih utišajo
    z Judeževim srebrom, nasiljem in lažjo.

    Ko se srce ne daruje,
    ko le z ustnicami časti Boga,
    se oddaljuje od Njega,
    mu čast hinavsko izkazuje.

    Kdor nauke razlaga za koristi slepe
    – slepi slepega vidi,
    to splava po vodi,
    sam sebe tepe.

  29. Spoštovani David, saj imaš veliko poštenih pogledov, dobrih opazk, modrih premišljevanj – ampak začel si nakladati. Morda se tega niti ne zavedaš.

  30. Resnica o zlorabah je zelo boleča za nekatere in o načinu delovanja znotraj inštitucije tudi. Sam vidim to kot čiščenje znotraj Cerkve, z jasno spodbudo od zunaj, od laikov, tistih, ki jim ni vseeno za slovensko cerkev. Ljudi pritegne cerkev, kjer se oznanja zdravi Nauk in duhovniki tudi čisto živijo. Da pa se dopušča in pošilja po ljudskih misijonih duhovnike, za katere znotraj inštitucije potihoma vedo, da so zlorabljali otroke, je nedopustno. Starši, ki so pustili otroke na takšne misijone, so se zagotovo grozno počutili, ko so to zvedeli. In vsakršna pomoč v tej smeri, da se ta praksa premeščanja storilcev in tiho toleriranje teh dejanj, preneha, je nujna in dobrodošla. Za nekatere pa je to že nakladanje.

    • “Ljudi pritegne cerkev, kjer se oznanja zdravi Nauk in duhovniki tudi čisto živijo”

      No, nekatere prav gotovo, so pa po mojem prepričanju v veliki manjšini. Sicer pa se nauk oznanja z življenjem, verniki in predvsem laiki oznanjajo Nauk s svojim življenjem. Tako tudi vi, gospod Hugo pa gospod David … 😉

      Življenje prvih vernikov
      Bili so stanovitni v nauku apostolov in v občestvu, v lomljenju kruha in v molitvah. Vse pa je v duši navdajal strah, zakaj po apostolih se je dogajalo veliko čudežev in znamenj. Vsi verniki so se družili med seboj in imeli vse skupno: prodajali so premoženje in imetje ter od tega delili vsem, kolikor je kdo potreboval. Dan za dnem so se enodušno in vztrajno zbirali v templju, lomili kruh po domovih ter uživali hrano z veselim in preprostim srcem. Hvalili so Boga in vsi ljudje so jih imeli radi. Gospod pa jim je vsak dan pridruževal te, ki so našli odrešenje. (Apd 2, 42-47)

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite