M. Pavlišič, Portalplus: Prednostna pravica za slovenski kapital

1

Nemalo prahu je dvignil kandidat za ministra za infrastrukturo s svojo oceno, da Slovenija drugega tira in tretjega pomola ne potrebuje. Popolnoma razumljivo je, da si ju morda težko oziroma si ju sploh ne moremo privoščiti, vendar to nikakor ne pomeni, da ju ne potrebujemo.

Precej bolj razumno stališče bi bilo, da sta drugi tir in tretji pomol zelo zaželena in bi pomagala pri zagonu gospodarstva tako z neposrednim vplivom ob sami gradnji, kot tudi posredno s svojo infrastrukturno vrednostjo v prihodnjih desetletjih.

Vendar so lobiji tudi tukaj že opravili večino svojega dela in se o obeh projektih govori zgolj v smislu, da ju financira država. Niti o javno-zasebnem partnerstvu več ni govora. In ker so državne finance res v takšnem stanju, da si tovrstnih investicij ne moremo privoščiti, so morda analitiki malce prilagodili svoje ocene in ugotovili, da se ne splača.

Vendar, če investitor ni država, se država niti ne rabi sekirati, ali se splača ali ne. Naj se o tem sekira tisti, ki bo dal denar za izgradnjo in v zameno nato par naslednjih desetletij tudi upravljal z zgrajeno infrastrukturo.

Ampak oboje, tako samo izgradnjo kot kasnejše upravljanje, želijo lobiji obdržati zase. Provizije takšnih poslov so visoke, kot se je lepo pokazalo pri gradnji avtocestnega križa. Upravljanje drugega tira pa bi jasno razgalilo vso bedo slovenskih železnic. Kar naenkrat bi se tudi v Sloveniji našel železniški tir, ki je lahko profitabilen. In potem bi se marsikateri davkoplačevalec vprašal, ali so stotine milijonov, ki jih mečemo v Slovenske železnice pod krinko vzdrževanja infrastrukture, res upravičene.

In četudi bi oboje dali v financiranje, izgradnjo in koncesijsko upravljanje na primer Kitajcem in bi le-ti za izgradnjo pripeljali 5 tisoč svojih delavcev, bi se Sloveniji to splačalo. Če ne drugega, bi marsikdo dobil posel pri sami izgradnji, pa ne le gostilničarji. In čez par let bi imeli infrastrukturo, za katero bi investitor poskrbel, da bi bila izkoriščena, kar pa znova pomeni posel za marsikaterega Slovenca. In če bi se investitor slučajno “zakalkuliral”, bi v najslabšem primeru nam ostala infrastruktura, ki bi jo investitor verjetno prodal po precej nižji ceni, kot bi nas stala sama izgradnja.

Več lahko preberete na Portalplus.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


1 komentar

  1. Kaj reči. Medtem ko železnica velja za najcenejšo obliko transporta poleg ladijskega prometa, nam ponujajo drugi tir za 50mio€/km! Na tak način ne bi Evropa nikoli imela nobenih železnic.
    Ob tem da je en tir že tam in je treba samo razširiti traso. Seveda, so si izmislili povsem novo traso, ki leti po zraku, jasno.

Comments are closed.