M. Jerebič, Radio Ognjišče: Bodimo provokativni in pojdimo na obrobja!

Duhovnik s pametnim telefonom ob oltarju. Radio, ki ga beremo in gledamo, ne samo poslušamo. Izzivalni tviti, ki v ljudeh vzbudijo čustva, da si pogledajo tudi vsebino. Sem z naslovom in prvimi stavki zbudila zanimanje za komentar oziroma, kdor ga bo bral, za članek? In če ga bo prebral tudi kdo, ki morda nikoli v življenju v roke še ni prijel Svetega pisma, potem sem dosegla cilj komunikacije 21. stoletja oziroma Frančiškovega papeževanja – iti na obrobja.

In prav radio ima takšno moč, da gre na obrobja, na primer v bolnišnice, k osamljenim. Na nek način gre povsod. Kot kristjani pa imamo, če se izrazimo v poslovnem jeziku, najboljši izdelek na svetu na trgu, širimo veselo sporočilo, imamo na milijone strank in še več milijonov potencialnih strank. Te misli niso moje. Na letnem zasedanju Združenja evropskih krščanskih radijskih postaj (CERC), katerega član je tudi Radio Ognjišče, jih je prejšnji teden izrazila namestnica direktorja Tiskovnega urada Svetega sedeža, Paloma Garcia Ovejero, prva ženska in povrhu še laikinja na takem položaju.

Najpomembnejše vprašanje komunikacije 21. stoletja je torej, kako doseči ta obrobja. Najti način, kako privabiti ljudi, ki ne bodo nikoli prisluhnili katoliškemu radiu, ker jih to ne zanima. Ko danes izrečemo besedo radio, za starejše to pomeni samo napravo, sprejemnik, za mlade je to telefon. Tam najdejo vse. Tam radio poslušajo, berejo in gledajo. Skratka, če danes kot radio hkrati nisi prisoten tudi na družbenih omrežjih oziroma na internetu, te pravzaprav ni. In kako drugače boš šel na obrobja kot s provokativnimi, izzivalnimi kratkimi naslovi, ki ‘oddaljene’ pritegnejo k vsebini, tudi papeževih katehez.

Predstavnik španskega katoliškega radia Cope nam je razlagal, kako so se osredotočili predvsem na tviter, s katerim lahko prek kratkih stavkov (140 znakov), ki vzbudijo čustva v ljudeh, pritegnejo ljudi k vsebini. Tvit sporočilo mora biti v tem smislu provokativno, izzivalno. Tako dela španska policija, ki ji na tviterju sledi 2 milijona ljudi in je v tem smislu svetovni fenomen. Ko je na primer želela opozoriti na nevarnost odvisnosti od mamil oziroma preprodaje mamil, ni napisala suhoparen tvit: Ne preprodajajte in ne kupujte mamil! Ampak je napisala nekaj v naslednjem stilu: Če boste preprodajali drogo, boste še dolgo poslušali to pesem – zraven je povezava na pesem, ki govori o zaporu. Nedeljski tvit se recimo glasi takole: Greš po stopnicah … ne vohaš ravno juhe. Če imaš kakršnekoli informacije, sporoči na [email protected].

Več lahko preberete na radio.ognjisce.si.