Kura brez glave

25
592

MikeTheHeadlessChickenVremenska ujma, ki je pretekli teden zajela dobršen del države, je še enkrat več pokazala, kam smo padli. Pri čemer se je ponovno pokazalo, iz kakšnega testa je mali slovenski človek. Podobno, kot v stiskah, ki jih je povzročila kriza, se je pokazala že pregovorna solidarnost med ljudmi ter sposobnost malega slovenskega človeka, da se znajde v težkih razmerah.

In podobno, kot v stiskah, ki jih je povzročila kriza, je še enkrat več odpovedala država. Kar ne pomeni, da ni bilo nič narejenega. Nasprotno, tisti, na katere najbolj računamo, so se odzvali požrtvovalno, kot vedno. Denimo gasilci, pa tudi elektrodistribucijska podjetja so se nemudoma lotila obnove pretrganega omrežja.

Alenka čuti sLOVEnijo

A če tokratno dogajanje primerjamo s preteklimi ujmami, denimo poplavami, je bistvena razlika v tem, da je bilo tokrat prvič slišati kritike in nezadovoljstvo prebivalcev na prizadetih območjih. Še več, tokrat je prvič šlo tako daleč, da so se med seboj obtoževali in kazali s prstom drug na drugega tisti, ki bi morali s skupnimi močmi prizadetim prebivalcem nuditi pomoč in čim prej omogočiti normalizacijo življenja.

Prvi je s prstom pokazal na nekoga obrambni minister Jakič, ko je na tiskovni konferenci okaral delovanje in obnašanje postojnskih velmož. Kar se je zgodilo v sredo, torej kar pet oziroma celo šest dni po začetku vremenske ujme. Drži, da se je postojnsko občinsko vodstvo na ujmo odzvalo neustrezno, a človek se seveda vpraša, kaj je ta čas počel državni vrh, ki je vse to videl in vedel. Obrambni minister je menda že v soboto obiskal prizadete kraje, tudi Postojno in se z oblastmi menda dogovoril, kako bodo ukrepali. Dan kasneje je Postojno obiskala še premierka in, pazite, po besedah obrambnega ministra, se župan sploh ni srečal z njo. Če ne prej, bi vsakemu pravemu voditelju moralo biti najkasneje v tistem trenutku jasno, da je čas, da prevzame zadeve v svoje roke. A premierka se je zgolj zahvalila tistim, ki požrtvovalno odpravljajo posledice ujme, prosila prebivalce za potrpljenje (˝we need more time˝) in se dala pofotkati s kapo ˝I love Slovenija˝. Ter skupaj z obrambnim ministrom še za nekaj dni prepustila prebivalce Postojne v rokah po Jakičevih besedah nesposobnega župana, ki se mu ni zdelo niti vredno sestati se s premierko v času najhujše stiske v zadnjih desetletjih.

Že v soboto je bilo jasno, da gre za nacionalno katastrofo in da v tistem trenutku tako za lokalna kot za državno vodstvo ni nobene bolj prioritetne naloge. Ko enkrat ostane brez električne energije več kot 100.000 slovenskih gospodinjstev, velik del katerih je za povrh odrezan od sveta, je popolnoma jasno, da bi moral državni vrh nemudoma vzeti stvari v svoje roke. Ne le si ogledovati prizadeta območja kot kakšen Kim Jong Un, kar je očitno domet tako predsednice vlade, kot tudi predsednika države, ampak dejansko prevzeti komando nad celotno operacijo reševanja. O kapaciteti predsednice vlade pove vse njena izjava v oddaji Tarča: “Sama sem bila v nedeljo v Postojni in apelirala in prosila, da bi vzpostavili center, kjer bi se ljudje lahko pogreli, napolnili telefone, dobili nekaj za pojest in popit”. Predsednica apelira in prosi, namesto, da bi ustanovila krizni štab na ravni države in sama prevzela poveljevanje, saj je več kot očitno, da se obrambni minister raje, kot s svojimi nalogami, ukvarja s “plesom” na diplomatskem parketu.

V stiski spoznaš prijatelja, a to ni vlada

Šokantno je, ko človek prebrska splet in ugotovi, da skoraj ni novic o aktivnostih slovenske vlade, povezanih z ledeno katastrofo. Ob prej omenjenem obisku v Postojni, najdemo le še novico o premierkinem ogledu delovišča Elektro Ljubljana na Zaplani in nadzorništva Elektra Maribor v Slovenskih Konjicah, novico o dodelitvi 300.000 EUR za odpravo posledic ledene ujme ter poziv podjetjem, naj prostovoljcem omogočijo odsotnost z dela. Ob najhujši naravni nesreči, ki je v zadnjih desetletjih prizadela Slovenijo, je vlada le tej posvetila neznatno malo časa in energije. S čimer nam več kot očitno daje vedeti, naj nanjo kaj preveč ne računamo, še najmanj, če smo v stiski. Vprašanje je sicer, ali premierka pač ni zmožna odločneje ukrepati, ali pa se ji po domače povedano, žvižga. Ali pa najverjetneje kar oboje. Ne glede na to, kaj si mislim o Zoranu Jankoviću ali Janezu Janši, je dejstvo, da če bi bil na premierkinem mestu kateri od njiju, bi vsa zadeva potekala bistveno drugače.

Seveda se moramo ob takem ravnanju vprašati, kako neki lahko takšna vlada vodi državo. Odgovor je bržčas na dlani. Ne more je, vsaj ne dolgoročno. Petelin Mike je brez glave živel kar osemnajst mesecev, a potem je vendarle poginil. Bojim se, da se tudi Sloveniji brez glave ne piše kaj dosti bolje.

Vir fotografije: wikipedia

25 KOMENTARJI

  1. Aktualen in briljanten zapis!

    Vlada je imela tudi možnost, da bi aktivirala uspešnejše oblike odpravljanja žledoloma, pri čemer bi lahko upošteval ne le domačo, ampak tudi tujo stroko, ki ima večje izkušnje.

    Zaradi tega je izostala vzpostavitev elektrike z večjimi generatorji, ki bi nadomestili transformatorske postaje

    Zaradi tega ni potekal en teden železniški promet, ki pa bi lahko potekal, če bi za preprečevanje žleda uporabili prazne lokomotive, ki bi dovolj pogosto peljale in preprečevale ustvarjanje žleda. Tudi helikopter se ni uporabil, ki ga uporabljajo Avstrijci za odstranjevanje žleda.

    Minister Jakič ni mogel vzpostaviti učinkovito delovanje vojske, ker meni nasploh, da ta ni potrebna.

  2. Vlada je bila podobno neučinkovita pri žledolomu kot na področju gospodarjenja z državo.

    Povsem logično je bilo, da bo slej ko prej prišlo do hudega žleda, saj se intenziteta naravnih ujm povečuje.

    Zato je neverjetno, da ni bilo vnaprej pripravljenih učinkovitih preventivnih in kurativnih ukrepov, zlasti pri: vladi, Elektru, železnici, Luki…

  3. Dopolnitev:

    Lokomotive, ki bi vozile v kratkih časovnih intervalih in sicer takrat, ko ne vozijo vlaki, kar bi preprečevalo nastajanje žleda na elektrožicah.

  4. Krog je zaključen. Kot da bi poslušal Busha pred desetimi leti, ko je iz letala pregledoval poplavljeni New Orleans: “To je odgovornost lokalnih oblasti!” Šefi, ki jih stiske ljudi ne dosežejo. Še huje: nekompetentni šefi, navajeni vladati, ne služiti.

  5. Ja no !! Naša premierka pač ne ustrahuje ljudi ! Prosi ….hm ..njena vlada pa kresne po glavi državljane !
    Po besedah ministra za obrambo je bila dolžnost Civilne zaščite , da vpokliče vojsko . Ta se namreč ne more vpoklicati sama .Ja , to slednje nam je vsem jasno …..a…….kaj pa minister ?? Brez komentarja.

  6. ..in pozneje predsednik države pravi, da vojska ni pravilno in pravočasno ukrepala. Halooo, kdo je vrhovni poveljnik, seveda, pa tudi a nimamo “super” obrambnega ministra? Ja, vojsko bi se moralo prositi, žalostno, vsak sosed gre sosedu pomagat brez prošnje, ta gospoda bi pa rada še koleke namalane na prošnji. In premierka bi obdavčila gasilce. Me zanima , kako bi v luft leteli, če bi gorelo vladno poslopje. A bi ga sami gasili? Dvomim! Slovenija se je občutila v ,malih krajih, v Ljubljani pa še “skidati” ulic ne znajo-NI LOPAT !

  7. To, da modelujemo in prosimo ter rotimo Jakića za pomoč, je povsem brezpredmetno. … (izbrisano – žalitev – Administrator) kakršen je, tak bo tudi ostal. Pa naj bo minister, poslanec ali pa kaj drugega. Ne razumem pa, da je za nekatere “bog” ?! Da je bogi, v to verjamem, ampak da je kapaciteta in bog, to je pa preveč! Sicer pa so tudi tisti, ki ga poveličujejo, precej bogi… njega pa kuro je treba naložit v Falcona, pa ajd na panoramski let preko Slovenije. … (izbrisano – žalitev – Administrator)

  8. Ta vlada ni naša in ni voljena , ne ljubljena in popolnoma nesposobna. leta 1991, ko smo si izborili Slovenijo so bili proti Sloveniji in proti Slovenski vosjski in kaj sploh lahko pričakujemo od nje in takih , ki še pojejo internacionalo in bandierro rosso. V akcijo , lustracija, volitve pa svoje na oblast.

  9. Občutek za preventivno delovanje je temeljni problem slovenske skupnosti.

    Preventivno delovanje na ravni skupnosti kot tudi na posamični ravni.

    To velja za vsa področja življenja, zlasti pa za politiko, medije izobraževanje, državne sisteme…

    Če bi imeli občutek za preventivno delovanje ne bi tako globoko zabredli v moralno in gospodarsko krizo in se je bi tudi prej znali rešiti.

    Brez zdrave pameti in življenjske logike, ki upošteva svoje izkušnje in izkušnje drugih držav, ni preventivnega, takojšnjega in učinkovitega ravnanja in ukrepanja.

    Vsak, ki gre v politiko, bi moral opraviti teoretični in praktični test moralnosti in etičnosti, logičnega in ustvarjalnega razmišljanja in sklepanja ter učinkovitega ravnanja.

  10. ja, tako je pri nas, ko imamo lokalno samoupravo le za okras. vsaka vas bi rada imela svojo občino, ampak pri tem se pač ne zavedajo, da občina pomeni tudi dolžnosti, ne samo to, da ti država daje denar.

    občina je tako po zakonu dolžna organizirati pomoč in reševanje za primere elementarnih in drugih nesreč, država lahko kvečjemu pomaga v primeru, da pač sredstva in možnosti ne zadoščajo. ne more pa država početi to, kar bi morale početi občine same.

    • Spoštovani, hvala vaš komentar. Razlika med voditeljem in aparatčikom je v tem, da voditelj vzame stvari v svoje roke, aparatčik pa se izgovarja na zakone, predpise in vse mogoče druge ovire. Ni dvoma, v katero skupino sodita premierka in obrambni minister.

      • ja, tudi zakoni niso zaradi lepšega, ampak zato, da se spoštujejo. tako da me zanima, če bi imeli enako mnenje v primeru, da bi se država vtikala v pristojnosti neke lokalne skupnosti, seveda v škodo načela decentralizacije ter samouprave, to pa utemeljevala s tem, da se pač gre voditelja in ne zgolj aparatčika.

        imamo pač zakone, ki jasno urejajo razmerja med državo in lokalnimi skupnostmi, ravno zaradi tega, da se pač ne bi ravnalo “po domače” in kakor se pač kdaj komu zdi.

        in glede na to, kako zelo populistično znajo mnogi razpravljati o pravni državi, ki je baje ni, bi bilo ustrezno, da se v takih primerih na stran pravne države tudi postavi. ne pa da se, pač, populističnim floskulam na čast, obrača po vetru.

        ker če imate zakone in predpise zgolj za izgovore, potem me čudi, da se velikokrat tudi sami nanje tako radi sklicujete. seveda predvsem takrat, ko vam je to očitno v korist.

        tako da vam, kot velikemu “ljubitelju” ljubljanskega župana, predlagam, da na njegove podvige gledate kot na ravnanja voditelja, ki je pač vzel stvar v svoje roke, vaše nerganje v zvezi s tem pa si kar razlagajte kot izgovore nekoga, ki bi na županskem mestu namesto voditelja raje videl aparatčika. 🙂

        • Spoštovani, kar se župana tiče – če bi vzel stvari v roke v izrednih razmerah, bi bilo to prav. On pa jih jemlje po domače vsakodnevno. Mislim, da je razlika med ledeno ujmo in vsakodnevnim dogajanjem očitna.

          • ne gre za prav ali narobe, ampak za to, da nimamo vlade za to, da vodi posle neke občine, ampak kvečjemu za to, da občini, v kolikor pač razmere presegajo njihove zmožnosti, priskoči na pomoč ter da ureja tiste zadeve, ki jih pač občina ne more, ker niso v njeni pristojnosti ali pa presegajno njene, npr. finančne zmožnosti. tako da bo npr. naloga vlade predvsem v tem, da pripravi ustrezen načrt sanacije.

            kritike vladi so upravičene v tistih primerih, ko so občinske oblasti ustrezno reagirale, vlada pa njihovim potrebam ni pravočasno zadostila, čeprav bi jim lahko. ne more pa vlada prečesavati teren in ugotavljati, kakšni ukrepi so pravzaprav potrebni.

            tako da vsak ima pravico, da pač kritizira, ampak pri tej pravici je pomembno tudi to, da se o zadevi ustrezno pouči, da sploh ve, o čem je govora. ker na tak način izpade, kot da vam še nihče ni povedal, da v sloveniji imamo nekaj, čemur se reče lokalna samouprava, kaj šele da bi vas v osnovah poučil, čemu je ta sploh namenjena in kako funkcionira, potem bi vam morda bilo jasno, da vlada vendarle ni deklica za vse.

            na koncu me pa tudi zanima, koliko vas je ta ujma osebno prizadela. ne bi bil presenečen, če popolnoma nič, ker je nekako značilno, da so v takih primerih ravno tisti, ki so najmanj prizadeti tudi najbolj pametni. 🙂

  11. Takšne ujme niso le občinski problem, ampak zlasti državni problem, ker zahtevajo ukrepanje državnih sistemov: elektrosistema, železnic, civilne zaščite, vojske, kmetijstva in gozdarstva, zlasti pa vlade, ki mora biti pobudnik in organizator in koordinator organiziranega ter učinkovitega pristopa.

    • seveda niso le občinski problem, ampak to ne pomeni, da lahko občinska oblast sedi križem rok in pričakuje, da bo vse naredila država, ampak bi morala biti občinska oblast glavna pobudnica in organizatorka ustreznih ukrepov, saj je tudi občinska oblast dejansko oblast, ki je odgovorna za območje, ki ga pokriva. dolžnost države je v tem primeru samo to, da nudi dodatno pomoč, ko je pač ta potrebna. občina na svojem območju izvaja oblast in izvajati oblast pomeni tudi ustrezno ukrepati v takih primerih. če tega v občini postojna niso bili zmožni, potem to pomeni, da imajo nesposobno oblast, ki jo bi bilo smiselno ob naslednjih volitvah zamenjati.

  12. Naj najprej svoje delo v miru opravijo reševalci. Generali bomo, ko bo bitka dobljena. Takrat (po tehtnem premisleku) pričakujem reakciji državnega tožilstva na paniko v Postojni in na smrt dvajsetletnika na našem koncu. Zaenkrat naj se odgovorni še osredotočajo na reševanje in ne še na odgovornost.

  13. Vlada je ponovno pokazala, da je očitno daleč od svojih državljanov.

    Bil sem zraven v Železnikih, takrat se je vlada ustrezno odzvala. Bil sem zraven po tornadu v vasi Gozd in drugod po Gorenjski, odziv vlade je bil primeren. Upoštevali so izkušnje iz Železnikov. Bil sem zraven na Barju, tudi takrat ni bilo tako kot danes.

    Da je s svojim ljudstvom lahko vlada pokaže samo z ustreznimi in pravočasnimi ukrepi. Žal niti ob zadnji ujmi vlada ni presegla same sebe in pokazala nekaj več.

  14. Spet se je pokazalo, da še kako drži tisti pregovor, pomagaj si sam in bog ti bo pomagal. Ampak to seveda drži za normalne razmere, v katastrofičnih sta pa še kako pomembni organiziranost in hitrost. Poplave v preteklosti nas niso nič izučile, dane besede takrat so bile v glavnem požrte. In kot vedno, vsaka nesreča prinese tudi nekaj dobrega. To pot je pokazala na našo dejansko solidarnost v nesreči in nujnost spremeb v organiziranosti struktur, ki so odločujoče v takšnih razmerah.
    Bog ne daj, da doživimo še kakšen uničujoč potres.

  15. hehe, kronsko se je spomniti na mike-a!
    pohvale za asociacijo.

    je pa res, da je 18 mesecev tudi za piščanca z glavo kar lepa starost…;)

  16. Imamo politike in državnike. Politik razmišlja samo zase do naslednjih volitev, državnik pa za državo za več desetletij naprej. Koliko je katerih v Sloveniji je očitno.
    Tudi med ljudmi imamo egoiste in humaniste. Eni najprej pomislijo nase, drugi pa na soljudi.
    Učitelji bodo dobili plačane nadure za nadomeščanje dnevov, ko je pouk odpadel in so vseeno dobili plačo. Vojska bo dobila samo plačo in verjetno kakšno uro za koristiti, ko jih ne bodo potrebovali. Gasilci in ostali prostovoljci verjetno ne bodo dobili nič..
    Najhuje je, ker bodo šli vsi z mirno vestjo spati (no oni na terenu še ne ), V tem je prekletstvo Slovenije. Vrednot ni ozirama so popačene in zmaterializirane.

  17. Bratuškova in Jakič sta pokazala, kako se na državne stroške vozi iz enega konca Slovenije na drug konec, z dragimi svtomobili in moti gasilce pri delu.

  18. Kaj pa SDS in Janez Janša, ko premierka Alenka Bratušek in vladajoča koalicija v novi koalicijski pogodbi obljublja doseči najbolj aktualen cilj (op.:vsake) vlade: »Z ustvarjanjem novih delovnih mest, tudi s pomočjo državnih investicij, želimo doseči do 60.000 novih delovnih mest ter 3-odstotno letno gospodarsko rast.«
    Kaj o tem meni opozicija? Kateri in kakšen pa je najbolj aktualen cilj opozicije?

Comments are closed.