Fajonova in Šarec za preživetje politično nastavljenega partijskega kadra

Foto: STA

Kadrovske menjave so edini konkreten ukrep za zajezitev epidemije, ki sta ga sposobna navesti prvaka opozicije Tanja Fajon in Marjan Šarec, ki v zamenjavi direktorja NIJZ in vladnega govorca vidita zdravstvene krize.

Pametni ukrepi v pandemiji so osredinjeni na zdravljenje obolelih in na preprečevanje širjenja okužbe, tako da se čim manj ovira normalno življenje, na blaženje upada življenjskega standarda prebivalstva ter na pomoč gospodarstvu, da bi gospodarske družbe, ki jih je prizadel padec povpraševanja, ohranili v delovanju.

Očitno so bili ukrepi v Sloveniji doslej relativno uspešni, saj kritiki vlade ne najdejo primera druge evropske države, ki bi bolje ukrepala v podobnih okoliščinah, ampak očitajo vladi slabše stanje glede širjenja okužbe, kapacitet zdravstva ali blaginje v absolutnem smislu. Ker je sedaj več okuženih kot spomladi, naj bi bila kriva vlada. Očitek je neupravičen, saj v drugem valu pandemije padajo rekordi v številu okuženih povsod po svetu. Vladi Marjana Šarca tudi nihče ni očital števila okuženih v absolutnem smislu, mnogi pa so takrat predsedniku vlade v odstopu upravičeno očitali, da podcenjuje položaj in da zamuja z ukrepi. Zdravstveni sistem poka po šivih, a tudi za to težko naprtijo odgovornost sedanji vladi. Glavna projekta prejšnjih vlad na področju zdravstva sta bila ukinjanje dodatnega zdravstvenega zavarovanja in financiranje dobaviteljev v zdravstvu.

Kadrovske menjave so rešitev zdravstvene krize, menita Fajonova in Šarec

Ko so v dominantnih medijih le povprašali voditelja obeh največjih opozicijskih strank, kako bi ukrepala v drugem valu epidemije, sta oba, Tanja Fajon in Marjan Šarec, odgovorila, da bi zamenjala direktorja NIJZ Milana Kreka in vladnega govorca Jelka Kacina. Soočena z lastno nesposobnostjo in očitno brez kompetentnih svetovalcev, ne predlagata nobenega vsebinskega ukrepa niti ne kritizirata ukrepov, ki jih je uveljavila ali jih napoveduje vlada, ampak zahtevata zamenjavo oseb, ki delu volivcev nista simpatični. Njuna zamenjava ne bi ničesar spremenila. Ukrepe pripravljajo strokovnjaki v vladnih delovnih skupinah, sprejema jih vlada in/ali državni zbor. Krek vodi eno od ustanov, ki ukrepe izvaja, in oba, Krek in Kacin, pogosto (a ne vedno) ukrepe predstavljata javnosti.

Že od televizijsko inscenirane afere na Zavodu za blagovne rezerve šest tednov po nastopu tretje Janševe vlade zahtevajo opozicija in obe največji televizijski hiši odstop vlade. A vzrok za te stopnjujoče se zahteve ni želja po zajezitvi epidemije, po povečanju blaginje prebivalstva ali po ohranitvi delovne sposobnosti gospodarstva. Kot postaja v zadnjem času očitno, gre le za ohranitev kadrovskih pozicij in privilegijev nameščencev prejšnjih vlad.

Reorganizacija državnih agencij in zamenjava njihovih vodstev naj bi bila celo protiustavna. Smešno, če pomislimo, da so kadrovske menjave edini konkreten ukrep za zajezitev epidemije, ki sta ga sposobna navesti prvaka opozicije.

Vir: tednik Družina