Ko se prevzvišenemu ne zdi vredno

32
262
Molitev ruskih kristjanov pred ikono. (Vir: spb-podvorie.ru)
Molitev ruskih kristjanov pred ikono.

V Kölnu je polgola aktivistka Femen (beri: plačanka, saj so te punce za tovrstne akcije finančno nagrajene) med božično mašo skočila na oltar in z na golo kožo nakracanim napisom „jaz sem Bog“ vpila gesla proti Cerkvi. Podobno je bilo v Madridu, le da je polgola aktivistka reč opravila pred vhodom v cerkev, napis na prsih pa se je glasil „izbrisani Božič“. V Sabadellu blizu Barcelone, v župnijski cerkvi Sant Fèlix, je med polnočnico 50 „pravičnih vstajnikov“ (iz katalonskega gibanja „Justa Revolta“) s transparenti v rokah okupiralo prostor okrog oltarja in vpilo gesla v prid splava.*

V vseh treh primerih smo pred dejstvom kršenja verske svobode in dejstvom žaljenja verskih čustev.

Mediji, ki delujejo v paradigmi sekularizma, takih pojavov ne obešajo na veliki zvon. Njihova vehemenca, s katero običajno pridigajo o človekovih pravicah, ob teh primerih pojenja. Na veliki zvon pa te dni obešajo neko drugo zgodbo – „njihovo“ zgodbo o človekovih pravicah. Iz zapora izpuščene članice skupine Pussy Riot so deležne velike pozornosti, so čislane in negovane, so „sploh in oh“. Kar naprej nam je dopovedovano, kako velike mučenke za pravo stvar da so.

Vsekakor. Izzivati velikega carja Putina ni mačji kašelj. Dati skozi sibirski zapor prav tako ne. Svobode jim privoščimo. Njihov angažma za demokracijo spoštujemo. A zato ne bomo pozabili njihovega greha proti verskim čustvom in posledično proti človekovim pravicam.

Ko gre za verska čustva, opazimo v medijih pogosto na delu sekularistično hohštaplerstvo**. Tudi tokrat. Ti ljudje se ne vprašajo o drugi strani in ne podvomijo v „svetlo revolucionarno gesto“, s katero so ruske pankerice „kao“ iz protesta proti Putinu marca 2012 oskrunile ikonostas moskovske katedrale Kristusa Odrešenika. Sam sem za časa študija teologije v Rimu bral ruskega teologa Pavla Evdokimova in o njegovi teologiji lepote (ki jo lahko razumemo tudi kot teologijo ikone in ikonostasa) spisal kaj več kot le seminarsko. Zato lahko rečem, da je performas skupine Pussy Riot pred ikonostasom na pravoslavnega vernika deloval enako žaljivo in ponižujoče, kot bi žaljivo in ponižujoče na katoličana delovalo, če bi nekdo po prezbiteriju brcal monštranco z Najsvetejšim. Ta uničujoči čustveni in simbolni impakt na pravoslavnega kristjana je sekularistična topost zaobšla. O drugi strani, strani neposredno prizadetih, ni poročala. Je morda tako, da ni vredno „prevzvišenega“ razsvetljenca, da bi se zanimal za čustvena stanja „zaostalega“ sočloveka?

Saj pravim: hohštaplerstvo.

Kaj je naslednja stopnja? Če bodo človekove pravice veljale za ene (za vstajniške izbrance), za druge (za pobožne stare mame) pa ne, bo diskurz o človekovih pravicah vedno večji bla-bla. Pridigarji o človekovih pravicah in svoboščinah bodo postali vedno bolj podobni politkomisarjem. Za politkomisarja pa velja, da si šteješ v čast, da se ga izogibaš in mu nič ne verjameš.

____________________________

* „Pravičnih vstajniki“ na polnočnici v Sabadellu: http://www.elperiodico.com/es/noticias/sociedad/grupo-personas-protestan-sabadell-contra-ley-aborto-durante-misa-gallo-2958669

** Iz nem. Hochstapler. Hohštapler je oseba, ki se „visoko nosi“; nadutež; tudi nekdo, ki sam sebe postavlja v višji socialni rang, v katerega sicer spada; to zna delati tudi z namenom zavajanja in prevare.
Glej: http://de.wikipedia.org/wiki/Hochstapler

Foto: spb-podvorie.ru

Pripis uredništva: Branko Cestnik je teolog, filozof, pater klaretinec, skavt in bloger ter sodeluje pri pastoralni refleksiji Cerkve na Slovenskem.


32 KOMENTARJI

  1. Recimo,da drži kar praviš-a povej mi še:s kakšnimi drugimi argumenti kot z molkom se lahko takim in podobnim provokacijam in krivicam zoperstavi pred Kristusovim križem stoječ(in po njem od-rešen!)aktiven kristjan?

    • Leta 1950 je bilo 512 plodnih parov beloglavih orlov (v 18st 300.000 – 500.000).
      Koliko je plodnih parov homo sapiensa? Ta je lep primer kako ste na strani šibkejših.

      Dajte se raje borit za ljudi ki SO na tem svetu, TI so tisti ki potrebujejo pomoč.

      • V 18. stl. je bilo 1 milijardo ljudi na Zemlji, danes pa jih je zaradi blagostanja, ki ga je povzročil kapitalizem na svetu 7 milijard. % lačnih pa se razpolovi vsakih 50 let. Seveda so ravno socialisti najbolj proti svobodnemu trgu. Oni bi standard sebe in svojih zacementirali, pri revnih pa bi izvajali splave, evtanazije in tlačanstvo.

  2. No ,mene moti predvsem to , da se razno – razni protestniki zbirajo ravno ob praznikih . Božič….pa kakšne državne proslave . Saj imajo veliko priložnosti !? Zakaj morajo ” kvariti ” ljudem praznike ?
    ” Nagice ” pa sploh niso več zanimive …povsod jih je dovolj ! Oprostite , preveč . Verjetno so res plačane , ali pa se rade razkazujejo ………
    O novinarjih pa človek raje ne govori . So pač ” podložni” svojemu uredniku , oz. časopisu , ta pa gleda samo na to, da svoj časopis kar najbolje proda . Ljudje pa – večina – prebira to z veseljem . Brez komentarja !!

  3. Mislim, da izraz “verska čustva” ne sodi v sodobni besednjak kristjanov. Take provokacije so lepa, čeprav neprijetna priložnost za kristjane, da pokažejo svojo miroljubnost in neutemeljenost provokatorjevih očitkov. Kardinal Meisner se je zelo dobro izkazal. Tožbe nad prizadetimi “verskimi čustvi” pa so bolj klavrno pričevanje.

  4. Čudi me, da ne pade nobena klofuta od nikoder. Da tam neke toples plešejo… morajo pa bit zelo nasilne.

  5. Zakaj zažgejo v Strunjanu križ, pa je to umetniški performance. Če bom pa jaz polil spomenik zločinca Kidriča z bencinom in zažgal, pa ne bo noben priznaval moje umetniške inštalacije?

    Če ti skupina ljudi vdre v cerkev, je to nasilni akt. Če ta skupina ustrahuje in nori in uničuje, se ji je treba zoperstaviti in jih z metlami in palicami nagnati iz cerkve. To bi Jezus gotovo naredil, če je že prevračal stojnice pred sinagogo, ki so “tržile” svetost in jo s tem skrunile. Kako šele ti plačani ideološki aktivisti socializma skrunijo cerkev, vero in Cerkev.

  6. Te aktivistke gotovo vedo, da jim ne bo hudega. Ker v mošeje ne upajo priti, ker vedo, da bi jih verniki pobili. Če bi vedele, da bi jih kak kristjan v cerkvi poškodoval po obrazu in jih iznakazil, potem marsikatera ne bi šla. Niti za denar.
    To je problem vojne. Notri porineš plačane lepotice z idejami in kamermane, ki svetu obelodanijo ” nasilnost” in “ozkost” “čudaških vernikov”. Za to gre!

  7. Pavel, ni jih treba pobit. Tudi poškodovati jih ni treba “po obrazu”. Pogrešam pa da bi jim kak dedec prisolil kakšno zaušnico. Jaz vem da bi jim jo primazal, če bi se mi znašle blizu.

    • Tudi dobro posneta zaušnica bi bila odlična hrana za medijske spindoktorje. Prejemnici pa kakšne posebne škode ne bi naredila.

  8. Branko se ni ravno potrudil, da bi osvetlil ozadje tega aktivizma, ki so ga Femin predstavile v filmčkih na youtubu.
    Borijo se proti objektivizaciji ženske, za katero so krive (po njihovem mnenju) spolne zlorabe, patriarharni odnosi med spoloma, religije, svet visoke mode in celo kapitalizem (‘Gangsta party in Davos’ ) zanimivo je, da niso tudi proti gravitaciji, ki kriva, da ženske ne morejo svobodno leteti kot ptice.
    so mednarodno gibanje imajo sistem regrutacije, usposabljanja za proteste, ki jih skrbno načrtujejo.
    Zanimivo, da niso pritegnile pozornosti papeža, on bi sigurno našel kakšen inovativen odgovor…
    civilne oblasti jih najbrž kaj več kot kaznovati zaradi motenja javnega reda in miru ne morejo.
    odgovor na tak aktivizem je katoliški aktivizem, npr nekatere ustaljene oblike: zvonenje, procesije, miroljubno javno pridiganje, javno bdenje, javna molitev rožnega venca…. ali kaj novega: zasipanje medijev s protestnimi pismi, protestna neudeležitev cerkvenih dostojanstvenikov na dogodkih cvilnih oblasti ipd. skratka malo bolj glasna predstavitev kako si rkc predstavlja boj proti objektivizaciji ženske.

    • Odlično! To mi je všeč. Potem bi rekel, da se je vse izšlo ok. Mediji naj pišejo kar hočejo. Vse je na svojem mestu.

  9. Kulturo smrti že 60 let z močno podporo finančnih mogotcev in medijev spravljajo pod kožo ljudi. Malokrat pa je bilo slišati s prižnic, pri verouku, zakaj je kultura smrti škodljiva, kaj pomeni, da je Bog ljubezen in da kristjan za vero zastavi tudi ugled, službo in življenje, če je potrebno, da blagoslavlja sovražnike in zanje moli, manjkrat kot bi se spodobilo. Ti izpadi naj nam bodo vzpodbuda, da se dvignemo, pojačamo molitev, post in gremo v akcijo oboroženi z navdihi Svetega Duha. Gospod je z nami, je zmagovalec.

    • Katoliška Cerkev je edina prava pot zveličanja in katoliška vera edina prava vera.

      Ta hipi pa naj si nadene habit in da večne zaobljube, če je tako resnično goreč in zvest Kristusu.

  10. Gledal sem posnetek, ki ga je pokazala Veronika.
    Po mojem mnenju je medijsko izpadel v korist aktivistke (oziroma njenih financerjev). Verniki so se odzvali pričakovano, vendar medijsko nič kaj simpatično. Sprašujem se, ali bi močna in pravična osebnost ta dogodek lahko obrnila v medijsko korist vere.

    Ali je lahko vernik medijsko privlačen in hkrati pri svojih nazorih ne popusti niti za milimeter? Mislim, da je možno.

    Aktivistka je odlično odigrala svojo vlogo. Po mojem mnenju je bila psihološko “napumpana”, glede na evforijo je bila mogoče tudi pod dozo kokaina ali česa podobnega. Grdo je zlorabila žensko telo in še kaj. Drugače pa se mi zdi ena tipična grešnica, kakršnih je tudi Jezus srečal nekaj. Ni bila nasilna, prej se mi zdi, da je zaigrala vlogo žrtve. Vrgla se je z oltarja v roke nekaj krepkih mož (vojakov), ki so jo potem obvladali in jo na silo odnesli iz cerkve. Vmes je celo dobila klofuto. (Tak je najbrž pogled povprečnega mlajšega gledalca tega videa, starejši vernik seveda stvari vidi popolnoma drugače.)

    Duhovnik (mislim da kardinal Meisner) je takoj na začetku miril vernike. Mislim, da je bilo to zelo v redu. Žensko pa je prepustil laikom.
    Zdaj ugibam. Kaj če bi prevzel (medijsko) pobudo. Umiril bi situacijo okoli oltarja. Za pomoč bi prosil enega krepkega moža, ki bi jo lepo dostojanstveno spravil z oltarja in jo (ob pomoči še koga) oblekel. Aktivistka bi bila šokirana, ker bi pričakovala drugačen razplet.
    Kardinal bi povabil kamere in bi, z aktivisko v ozadju, v nekaj stavkih razložil, kakšni smo kristjani v resnici in kaj v resnici pomeni njena akcija. Prepričan sem, da si Sveti duh v takem trenutku ne bi pomišljal priskočiti na pomoč.
    Če bi kaj takega uspelo, sem prepričan, da bi se posnetek z verižno reakcijo razširil po spletu.

    • Uh, ti pa si galanten. 🙂 Kristjani smo tudi krvavi pod kožo in ne moremo se kar hvaliti kakšni da smo. Za skrunitev oltarja že obstajajo kazni. To ni nič nepredvidenega. Morda sem sam še preblag.

      • Nočem provocirat, mogoče sem samo naiven?

        Prepričan sem, da bi enako ravnali tudi Jezusovi apostoli, ampak….

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite