Ko Cerkev zataji tretjo božjo zapoved

121

to_shoping_312175Pred desetimi leti smo volivci na referendum o odpiralnem času trgovin odločili, naj bodo trgovine, razen izjem, v nedeljah zaprte, a kljub temu je bil čez pet let, v času pomladne vlade in sramotnem molku Cerkve, sprejet zakon o trgovini, ki je odpiralni čas popolnoma liberaliziral.

Sedmi dan

Bog je šest dni ustvarjal celotno stvarstvo, sedmi dan pa je počival. V Svetem pismu beremo: »Blagoslovil je sedmi dan in ga posvetil, kajti ta dan je počival od vsega svojega dela, ki ga je storil, ko je ustvarjal.« (1 Mz 2,3) Delovni teden s sobotnim oz. nedeljskim počitkom je torej v osnovi obredni ritem, posnemanje božjega stvariteljskega akta, ki zapoveduje en dan v tednu, ki naj bo posvečen Bogu in počitku, kar je »uzakonjeno« tudi v tretji božji zapovedi: Posvečuj Gospodov dan. To izvorno ontološko dejanje je s svojim arhetipskim vzorcem določilo bivanjski red in ritem številnim narodom in ljudstvom, dedičem judovsko-krščanske tradicije in je veljalo stoletja. Ta tradicija se je začela močno lomiti v času vzpona liberalizma, pri nas predvsem v 19. stoletju, ko je začela prevladovati liberalna elita in z njo svobodna gospodarska iniciativa, ki je poleg gospodarskega vzpona povzročila tudi grobo izkoriščanje delavstva in hkrati tudi ukinitev nedeljskega počitka. Odziv na izkoriščanje se je najprej pojavil s strani socialističnih sindikatov, nato pa tudi krščanskih socialcev. Predvsem slednji so po dolgih bojih dosegli, da je bila v avstrijskem delu monarhije leta 1895 sprejeta novela zakona, ki je zagotovila delavcem počitek ob nedeljah in praznikih.

Prvoborec Zoki

V času socializma se je tradicija nedeljskega počitka obdržala in hkrati s tem tudi zaprte trgovine ob nedeljah. Spominjam se osemdesetih, ko so bile v soboto trgovine odprte le dopoldne, razen t. i. dežurne trgovine, ki so bile odprte »celo« v sobotnem popoldanskem času. Po osamosvojitvi se je odpiralni delavni čas trgovin začel daljšati, še posebej intenzivno od leta 1996 dalje, in kmalu se je raztegnil tudi na nedeljo. Prvoborec liberalnega odpiralnega časa vseh dni v tednu je postal takratni direktor Merkatorja Zoran Janković, češ da imajo ljudje pravico delati tudi v nedeljo. Konkurenca je sledila Merkatorjevemu zgledu in trgovke so kmalu v vseh trgovinah »dobile pravico dela« na petke in svetke za mizerno plačilo. Po dolgih in neuspešnih pogajanjih glede odpiralnega časa je nato sindikat delavcev trgovine leta 2003 zbral zadosti podpisov za razpis referenduma. Kljub izjemnemu medijskemu linču referendumske pobude je referendum, ki je bil izpeljan 21. septembra 2003, uspel. Poleg sindikatov sta ga podprli opozicija in Cerkev ter potiho celo ZLSD. Zdelo se je, da je kljub agresivni, kapitalsko in politično podprti medijski kampanji zmagal etični čut in da ima solidarnost na Slovenskem še domovinsko pravico.

Nova vlada

A sledile so volitve leta 2004 in sestava nove pomladne vlade. Kljub jasnemu referendumskemu rezultatu pa se je saga o odpiralnem času trgovin še kar vlekla in vlekla, sledile so ustavne pritožbe, pogajanja …, dokler ni bil leta 2008 sprejet novi zakon o trgovini. A zakon je bil v popolnem nasprotju z referendumskim izidom in je v celoti liberaliziral odpiralni čas trgovin, sprejela pa ga je vlada, katere stranke so pet let pred tem zagovarjale povsem drugačna stališča. Politika pač. Strankarska logika v večini išče orodja za prevzem oblasti in krepitev svoje pozicije, in tako se pogosto zgodi, da je še do včeraj belo jutri črno in nato zopet belo. A tisto, kar v primeru odpiralnega časa bode v oči, je dvojni molk: molk stranke, ki se razglaša za krščansko stranko (NSi), in še bolj boleč molk – molk Cerkve. Kaj se je torej spremenilo v petih letih, da tako NSi kot Cerkev nista dvignili glasu proti novemu trgovinskemu zakonu leta 2008? Spremenilo se ni nič in vse – saj so na oblast prišli »naši«! NSi je ob sprejetju novega zakona o trgovini sicer sramežljivo protestirala, izrazila svojo ločeno mnenje, to pa je bilo tudi vse! A kakšen pomen ima stranka, ki se zavzema, če prafraziramo Andrej Capudra, za katoliški bencin, ni pa sposobna zagovarjati in še manj uveljaviti najbolj osnovnih krščanskih vrednot, kot so nedeljski počitek, solidarnost do najbolj izkoriščanih, kar trgovke vsekakor so? V obdobju 2004–2008 je stranka postala le slaba kopija takrat največje vladajoče stranke, njena identiteta je splahnela, se izgubila in se pravzaprav še danes išče v senci SDS. Ko iz horizonta take stranke izpadejo osnove krščanske vrednote, nima več ne verodostojnosti ne razloga za obstoj.

Sramotni molk

Še bolj boleč in sramoten pa je bil molk Cerkve. V času referenduma leta 2003 je Komisija za pravičnost in mir pri SŠK upravičeno opozorila na ustavno sporno, družbeno in moralno škodljivo ter nepotrebno splošno obratovanje trgovin ob nedeljah, ki škodi kakovosti našega življenja in odnosov v družini. A leta 2008 se ni oglasila ne omenjena komisija ne škofje ne kateri koli drugi vidni klerik, le sramotni, a v nebo vpijoči molk. Ko držo vesti družbe, kar naj bi Cerkev bila, zamenja logika volje do moči, je nekaj hudo narobe in tu gre le za še eno izmed variacij zgodbe, ki se je na najbolj očividen način odvila v mariborski gospodarski polomiji!

V Sloveniji je danes nedelja ne več toliko družinski dan kot dan za nakupovanje enih in delovni dan za druge. V svoji družini se strogo držimo zapovedi, da ob nedeljah ne hodimo v trgovino in v tem smo žal tudi med krščanskim občestvom v manjšini, čudaki, radikalci, zoprni pikolovci. Razumem ljudi, da iz verskega razloga nimajo »občutka« za nedeljo, a ne morem se sprijazniti z dejstvom, da nimajo nikakršnega sočutja do ljudi, do trgovk, ki so zaradi njihove bebave potrošniške lakote odtrgane od družin in se morajo dobesedno prostituirati po trgovskih centrih. Gre za na videz majhno zgodbo, ki pa ime velike in dolgoročne posledice v naši družbi. Uveljavitev novega zakona o trgovini leta 2008 je bil z vidika krščanske etike in človeške solidarnosti škandal in storjen usodni družbeni preobrat, saj je nedeljo, kot dan počitka, namenjen družini in kdor želi Bogu, trajno zamenjala nova družbena pogodba: nedelja kot dan za »šoping«, in to žal celo ob škandaloznem tihem blagoslovu Cerkve.

 


121 KOMENTARJI

  1. Berem: “… v času pomladne vlade in sramotnem molku Cerkve, sprejet zakon o trgovini, ki je odpiralni čas popolnoma liberaliziral.”

    Nadškof Uran???

    • Če pa se sol spridi, s čim se bo solila? Za nič drugega ni več, kakor da se proč vrže in jo ljudje pohodijo.

  2. Oh, gospod Dendro!

    RKC leta 2003 ni ignorirala referendum, ga je podprla. Leta 2008 pa ni bilo referenduma.

    Leta 2003 je bil nadškof Franc Rode, s katerim naši neokomunisti in udbomafijci niso bili zadovoljni in še vedno niso. Leta 2008 je bil nadškof Uran, za katerim naši neokomunisti in udbomafijci še danes žalujejo. Je zadeva sedaj malo bolj jasno?

  3. poženščena Cerkev je bila tiho in je pozabila kaj je podpirala 4 leta nazaj, ko je bila še spolno uravnovešena.
    prava rekacija bi bila najmanj pozivanje vernikov k bojkotu nedeljskega nakupovanja, nov referendum ali še bolje organizacija nedeljskih živih verig okoli nakopovalnih centrov s pozivanjem ostalih ljudi dobro volje naj se nam pridružijo… aja za kaj takega je Cerkev preveč poženščena

  4. Ko sem vprašal ljudi iz Mercatorja glede tega, so mi rekli, da ima večina poslovalnic večji “inkaso” v nedeljo kot pa potem v ponedeljek in torek skupaj. Dokler bo temu tako, bo seveda želja po nedeljskem odprtju trgovin prisotna. Sam temu načeloma ne nasprotujem, je pa prav, da so tisti, ki morajo delati za to pošteno plačani in da so v okviru 40 urnega delovnika. Da to zagotovi, je pa naloga sindikata. Če se bo tudi potem splačalo imeti trgovine odprte ob nedeljah, bodo, če ne pa jih bodo trgovci sami zaprli.

    • “Naloga sindikata”???
      =============
      Ti še vedno živiš v komunističnih časih. Ničesar ne moreš sindikatu naprtiti kot nalogo. Sploh ne nekaj takega. Ne sanjat o socializmu tukaj.

    • Zdravko, ti še vedno živiš v komunizmu. Če ne bi bilo takih kot si ti, bi ga že pozabili.
      40 urni delovnik so izborili sindikati (tudi s krvjo) v kapitalizmu. Niso ga iznašli kapitalisti ali meščanski – krščanski politiki.

      • Verjamem da ti je propad zelo boleč, in da ti je težko ker se ga ne da kar pozabiti. Ti bi kar vse izbrisal, pustil pa samo tisto kar ti koristi. Ne gre tako, nismo na psihiatriji.

      • Ne delaj se neumnega. Ne gre za to, da bi ga izbrisali iz spomina, ampak za to, da ga ne bi obravnavali, kot da je še živ.

        Imel si priliko prebrati kar nekaj mojih komentarjev na to temo. Lahko bi opazil, da nisem zagovornik komunizma. Ne prejšnjega ne bodočega. Sem pa proti vulgarnemu antikomunizmu, ki ga gojijo predvsem tisti, ki so bili nekoč goreči komunisti in mislijo, da se tako da sprati madež iz osebne zgodovine. Se ne da – kdor si da enkrat oprati možgane, si jih da še drugič.

        • Nasprotno. Opazili smo, da si ti velik zagovornik komunizma, te je pa sram priznati to.

          Ti imaš še vedno oprane možgane, zato tudi zagovarjaš komunajzerje, ki so to še vedno, nikoli pa ne desnice, ki je nasprotnica komunizma.

          Vulgarnega antikomunizma ni. Treba je le priznati, da je komunizem zlo.

  5. Bravo, bravo in bravo! 100% se strinjam! Slovenska cerkev bo morala še kako obuditi svojo tradicijo kritike liberalizma.

      • Tako je: Ekonomski liberalizem vodi družbo k napredku in blagostanju, posameznika pa vodi v samostojnost, odgovornost, podjetnost.
        Ekonomskega liberalizma se najbolj boje lenuhi in paraziti in manipulatorji.

        Socialni liberalizem pa razbija družbo in osebo s povečevanje “pravic” oz. ugodja. Za socialni liberalizem se najbolj zavzemajo razvajenci.

        • Če se torej homoseksualna oseba zavzema za družbo, v katerih so njene starševeske pravice enakovredne pravicam heteroseksualnim osebam, je razvajena?

          • 1. Homoseksualnost ni neplodnost. Samo istospolni par ne more zaploditi otroka.

            2. Neplodni heteroseksualni par po nobeni naravni poti ne more imeti otrok (družino bom izpustil, ker je preburasto). Torej bi jim ti odtegnil pravico do posvojitve?

          • Dragi Alojz! Na misel mi ne pride, da bi svoja čustva onesnaževal s sovraštvom do tebe.

            Neplodni par ima nasprotni spol, a mu to nič ne koristi.

          • Tone, ne glede na to, kako fancy se trudiš povedati svoje, je dejstvo, da tvoje sovraštvo ni racionalno in ga ne moreš racionalno nadzirati.

            Ti sovražiš drugače misleče in se ne zavedaš, da tvoje sovraštvo vpliva tudi na tvoje mnenje.

            Dejstvo je, da homoseksualnim parom manjka en spol, kar pomembno negativno vpliva na razvoj otroka.

          • Ko katoliški duhovnik zataji svojega otroka in ga mora vzgajati mati sama, mu pa drugi spol prav nič ne manjka?

          • Tone saj bi lahko tudi na lepši način povedal, da nimaš več argumentov.

            Ena napaka ne more opravičiti druge. Za normalen razvoj otroka sta pomembna moška in ženska figura.

  6. Blaž, hvala za sporočilo.

    Upam, da ga ne bodo spregledali tisti, ki sedaj nosijo odgovornost za Cerkev na Slovenskem oziroma jo bodo kmalu prevzeli.

    K vztrajanju spodbujaš vse, ki ob nedeljah v trgovine ne hodimo. “Pridite in poglejte” bo brez obnovljene doslednosti na tem področju v zraku.

    Želel bi si, da bi se tudi v NSi ob tem zamislili. Sporni zakon takrat ni motil ne ustanovnih članov, ne zaslužnih članov, ne starih, niti mladih. Morda so se pa znali “kregati” za zaprtimi vrati?

    • V obdobju 2004–2008 je Sloveniji vladala vlada, ko so se s strani največje vladne stranke posnemale metode delovanja avstrijskega nakladača Jorga Haiderja. Čas je, da v Nsi začnejo razmišljati s svojo glavo in dojamejo, da podtaknjenci in razbijači stranke lahko pridejo iz katerekoli strani.

  7. Dvomim, da bi se položaj prodajalk brez nedeljskega dela kako izboljšal, oziroma bi se zmanjšala stopnja njihovega “prostituiranja”- mimogrede, res lepa oznaka za nekoga, ki želi poskrbeti za družino in je delaven.
    Slovenija ni teokracija, država je ločena od cerkve. Če želite posvečevati nedeljo imate vso pravico, ne vem po kakšni logiki pa zahtevate, da nihče ne sme delati ali nakupovati.

    • Kleriki od nekdaj ne zaupaju prepričljivosti svojih naukov. Predvsem pa ne zaupajo veri svojih vernikov, zato svoje nauke raje uveljavljajo s prisilo kot s prepričevanjem.

    • Kaj dvomiš? Prostituiranje, ja, temu komaj lahko rečeš delo, služba. To je taborišče. Brez nedeljskega dela bi se seveda položaj bistveno izboljšal. V smislu dostojanstva! Kar se pa biznisa tiče, pa vse te trgovine prodajo tako in tako. Le kupce se razvaja na ta način, ker jim je “dolgčas” ob nedeljah. In temu dolgčasu strežejo trgovke, ne pa večjemu prometu in dohodku.

  8. Zoki je bil prvoborec samo med velikimi trgovci. Male trgovinice (ki niso vse zaposlovale samo sorodnikov) so že pred tem pridno delale ob nedeljah in izpodrivale “gnile ostanke socialističnih trgovin”.

    In še moja hudomušna. (Meni zelo odgovarja, da so trgovine odprte ob nedeljah.) Zakaj bi morali imeti vsi sedmi dan hkrati? Zakaj ne morejo verni kristijani imeti prost dan v nedeljo, muslimani v petek, natakarice v ponedeljek, jaz v sredo? Seveda priznam, da bi za kvalitetno izvedbo moje ideje bilo potrebno veliko bolje optimirati urnike v naši deželi, da ne bi trgali družine narazen. (Da lahko ima na primer trgovka proste dneve hkrati z možem, ki dela v gospodarstvu.)

    • Dokler bo v rabi današnji koledar, je teden lahko samo tak. Po francoski revoluciji so uvedli desetdnevni teden, pa se ni obnesel.

  9. Najboljše, da zapremo vse trgovine. Ne glede na referendum, temu nasprotujem. Že tako imam občutek, da je ob vseh zakonih, regulativah, administraciji in birokraciji na delu prikriti komununizem. Navidez je velika svoboda in demokracija, v resnici niti migniti ne moreš. Računi, ki jih dobivamo (nikoli jih ne pozabijo) so pravi psihični mučitelji.
    Neverjetno je, kako so eni ljudje obsedeni od pravil.

    Sramotni molk cerkve? Sem volivec SDS in NSi, toda sem za veliko liberalizacijo javnega življenja. Pretiravanje s pravilniki in pravili samo slabša stanje. Duši ideje in z njimi življenje.

    Gospodov dan je v naših srcih ne v zaprtih trgovinah.

    • Še to bi dodal. Šoping ženski veliko pomeni. Na simpatičen način pripomore k razcvetu ženskosti v ženski. Trgovino je potrebno razumeti. Negativna je takrat, kadar gre za pretiravanje (kot vsaka stvar). Mislim, da je precej zaostalo obsojati stvari za naše grehe. Vsako omejevanje bo prineslo novo omejevanje (in novo omejevanje), dokler ne bomo vsi natačno taki, kot si nas želi Blaž Otrin. A če Blaž Otrin misli, da bo takrat srečen, se moti. Odštekalo se mu bo.

    • Sem volivec SDS in NSi ????

      Gospod Lucijan,
      nam lahko zaupate, kako se vam je uspelo še enkrat pretihotapiti na volišče?
      😉

  10. V zadnjem času je popolnoma zgrešeno računati na pobudo cerkvenega vodstva. Če se bo kaj premaknilo, bo to prišlo od spodaj, iz baze. Tudi Blaž Otrin se lahko kar začne organizirati.

  11. Osrednja težava je, da so trgovski centri postali primarni prostor človeške interakcije. To zelo dobro opisuje Naomi Klein v delu No Logo, ki se sicer ukvarja z vlogo, ki jo imajo blagovne znamke v sodobnem svetu. Priporočam v branje.

    • Naomi Klein je skrajna levičarka, socialistka.
      Pri nas jo vsa družba pozna. A za razliko od zahodnih družb, kjer večino družbe pozna tudi aktiviste na drugi strani spektra. Pri nas pa FDV nabija samo komuniste. In potem mi pater RKC isto nabija Naomi Klein, ko mu govorim, da je problem slovenije v tem, ker ni zagrabil kapitalizma ( tekma, kjer vsi startajo iz iste pozicije in imajo ista pravila na tekmi – tako kot v športu), ampak je ostala v fevdalizmu, ki ga perverzno in grobo zlorabljajo člani rdeče mafijske tolpe formule 21.stoletja v Sloveniji.

      • To, kdo bere Naomi Klein in kaj je ona po prepričanju, še ne pomeni da njena kritika potrošniške, z znamkami obsedene družbe ni upravičena.

        A so patru na FDVju tudi oprali možgane? 😉

        • Najbrž za princip mrtve miši še nisi slišal. Tu je problem. Kajti, ker je tako skrajna levičarka, ni sposobna napisati knjige, ki bi zadevo opisala z nevtralnega stališča ali z več različnih vidikov.

          Ona piše le s skrajno levičarske perspektive.

  12. SDS ni katoliška stranka, rekel bi skoraj, da je že bližje klasičnemu liberalizmu, medtem ko krščanska demokracija bolj teži k socialno-tržnemu gospodarstvu. Podobnosti ostajajo, so pa razlike, kajti na podlagi krščanskega družbenega nauka se pojavljajo tendence, da se k svobodnemu trgu doda tudi korekcija pri zaščiti človekovega dostojanstva. To pa je vsekakor še vedno precej daleč od zvarka, ki ga imamo sedaj, ko se moramo ukvarjati z birokracijo in davki, medtem ko se z davkoplačevalskim denarjem krpa razne bančne luknje. Za pametne naložbe pa potem denarja ni…
    Morda je avtor tu pozabil omeniti še igralništvo oz. namera tujega vlagatelja, da se na Goriškem odpre nov igralniški center, kar je podobna bomba za družbo kot napovedani plinski terminali za okolje. Do te investicije nato ni prišlo, ker se je uprl "teren". NSi je bila tedaj v resnično težkem položaju, ker je imel njen tedanji predsednik Bajuk zaradi svoje dvojne funkcije velike težave. Po eni strani igralništvo prinaša velike dobičke za državno blagajno (pozor, dr. Bajuk je bil finančni minister!), po drugi strani pa krščanska etika ni naklonjena "kockanju". Zmagala je druga varianta, nekateri liberalno usmerjeni pristaši slovenske pomladi so bili slabe volje, ampak za "izgubljenim" igralništvom danes nihče ne žaluje, če pa bi dopustili, bi se pa potem tolkli po glavi. Verjetno je tudi tedanja dokajšnja zaspanost vodstva NSi v zvezi s tem problemom pripomogla k temu, da je stranka izpadla iz parlamenta (je pa razlogov za to še več in bojim se, da se lahko zgodi isto, če ne bo prišlo do revizije njenega delovanja od zadnjih volitev do danes). Zagotovo pa ni toliko problem zgolj sledenje SDS, kot to radi razlagajo škodeželjneži, ampak bolj v tem, da primanjkuje neke samozavesti ter identitete. Ravno danes dopoldne sem šel s sprehoda in opazoval, kako na neki kmetiji vozijo silirano koruzo ter jo spravljajo. In sem začel razmišljati: je bilo to res treba ravno na nedeljo? Nekaj drugega je, če je treba nakrmiti živino ali če gre res za opravek, pri katerem se mudi. Nekdaj so kmetje za take opravke najprej šli do domačega župnika in se posvetovali. Danes pa marsikdo opravlja na nedeljo takšna dela, kot bi bil navaden delovni dan. Tu se moramo najprej vprašati o lastni načelnosti: ali tudi sami kupujemo ob nedeljah, pa četudi štruco kruha? (Sem imel danes tudi sam možnost, da bi na prošnjo domačih šel v trgovino po kruh, pa sem – zavrnil.) Morda bi vlada lahko naredila kompromis in pustila vsakemu trgovskemu podjetju, da ima v enem večjem mestu odprto eno (dežurno) trgovino. Za tiste res nujne potrebe. Tako ali tako pa se bodo zagovorniki nedeljskega dela izgovarjali na pomanjkanje časa, ker od ponedeljka do sobote delajo od jutra do noči (ne vem, če je to v Sloveniji ravno realno). 😉 Čisto mimogrede, v našem kraju je edina trgovina ob nedeljah odprta tri ure, ob sobotah je bila kar precej let odprta do 17h, pred nekaj meseci pa so skrajšali delovni čas in je odprta do 14h, tako kot v času socalizma. 😉
    Glede odziva Cerkve je pa tako. Komisija Pravičnost in mir se tudi v kakšnih drugih zadevah ni oglasila, čeprav bi se morala. Ne samo pri nedeljskem delu. Prav glede tega pa so ji očitali, da se oglaša predvsem zato, ker je ljubosumna – ljudje namreč nosijo denar namesto v puščico v trgovski center in za to vsaj kaj dobijo. Takšne zlobne pripombe sem dobil nič kolikokrat. Poznam tudi duhovnika, ki je teh pripomb dobil še veliko več. Je namreč tudi precej kristjanov, ki so nedeljski obisk maše zamenjali za obisk trgovskega centra ob nedeljah. To je žalostna resnica in posledica deklerativnega krščanstva, ko je obisk maše zgolj hobi, ki ga lahko z lahkoto zamenjaš z drugim.
    Skratka, rekel bi, da so zelo verjetno odigrali svojo vlogo leta 2008 tudi trgovski lobiji. V tej majhni Sloveniji, kjer paradržavne strukture še vedno nemoteno delujejo, je mogoče marsikoga držati v šahu. Verjetno so tudi v tedaj največji vladni (in pomladni) stranki že spoznali, da je prepozno in da so pri gospodarskih zadevah šli predaleč v ples z (rdečim) Zmajem, ki je imel tudi v času desno-sredinske vlade kontrolo nad gospodarstvom. In vsak poskus sodelovanja se je končal v škodo pomladnikov. Saj se še vedno spomnimo primera Boška Šrota ter ASK? Pa saj je bilo tudi pri mariborski nadškofiji zelo podobno… Satan veliko obljublja, malo daje, vzame pa vse.
    Za konec še ena anekdota. Judje imajo za svoj dan počitka soboto. Slovenski duhovnik je nekoč pripovedoval, kako ga je neko soboto, ko je bil še študent v Sveti deželi, neka Judinja vprašala, če je katoličan. In ko je potrdil, da je, ga je prosila za en zelo banalen opravek – da je zategnil nek ventil ali nekaj podobnega. Sama bi to sicer brez problema naredila, ampak je bila ravno sobota in je šla za to prosit nekoga, ki ni Jud. 😉

  13. Prodajalci oz. prodajalke imajo bolj malo izbire glede tega, ali naj ob nedeljah delajo ali ne.Imam sorodnico, ki je tudi prisiljena delati ob nedeljah, ker je njena trgovska veriga spoznala, da se najde kar nekaj kupcev, ki zelijo kupovati prav ta dan. Seveda bi bila sama mnogo raje doma s svojo druzino.
    V Nemciji je to stvar posameznih zveznih dezel.Na Bavarskem kot v najbolj razviti dezeli so trgovine npr. ob nedeljah zaprte. Tako kot pravi @jagdpanzer, je predvsem stvar sindikata, ki se bori za pravice zaposlenih, da to primerno uredi. Lastniki trgovin, ki bi prisli na to idejo, bi pac morali placati se posebej visoke prispevke in davke. Ljudje to razumejo, spostujejo in se ne razburjajo ter kupujejo pac ostale 6 dni v tednu. V vecini primerov je to za oskrbo dovolj.

    • Referendum o zaprtju trgovin ob Nedeljah je bil in jasno dal vedeti, da naj bodo trgovine zaprte ob Nedeljah. Pa je bila ljudska volja poteptana!!!

    • O tem pa še o nekaj temah je znotraj krščanstva težko dobiti sogovornika. Problem je, da Resnica ni nikomur dana, tudi hierarhičnemu učiteljstvu ne. Vsak jo mora v potu svojega obraza in tudi celo krvi iskati sam.

    • Gospod Bin,
      pa imate moč, da boste rešili svet? Če je nimate, potem je odgovor naslednji: vsak trenutek vašega življenja se odločajte za Ljubezen in malo po malo se bo po vašem zgledu za dobro odločil tudi kakšen iz vaše bližini.

  14. Soseda Avstrija, ena najbolj razvitih držav Evrope, ima ob nedeljah zaprte trgovine, kar veliko pove!

  15. Ko držo vesti družbe, kar naj bi Cerkev bila, zamenja logika volje do moči, je nekaj hudo narobe in tu gre le za še eno izmed variacij zgodbe, ki se je na najbolj očividen način odvila v mariborski gospodarski polomiji! Še bolj boleč in sramoten pa je bil molk Cerkve. Pa ne samo pri trgovinah odprtih tudi v nedeljo.
    Kje, kako, kdo, oz. je slovenska RKC povzdignila svoj glas, – kje je to zabeleženo in objavljeno-,
    -ko se je vrtela nekodinarana pornografija, povsem dostopna vsem, tudi mladostnikom, kar na domačem televizorju, ko je celo liberalna levica potem izpopolnila medijsko zakonodajo za zaščito mladoletnikov,
    – ko se je razpečevala kodirana pornografija na cerkveni družbi T-2, vse do konca cerkvenega lastništva; izjema je bil p. Branko Cestnik v DRUŽINI,
    -ko so se odvijale največje tragedije kršenja ustavnih lastninskih pravic zaposlenih, to je zakonito prikrito neplačevanje socialnih prispevkov zaposlenim, celo v družbi Steklarna Rogaška, brez kakršnihkoli sankcij za kršitelje, čeprav je bila in je ta družba v cerkveni lasti,
    -ko se je odvijala divja privatizacija in tajkunizacija Slovenije?

  16. Spet socialistična laž. Kapitalizem ni prinesel izkoriščanja, saj ljudje prej niso živeli čisto nič boljše kot v kapitalizmu.

    Kapitalizem je prinesel večjo blaginjo in več svobode vsem.

    • Alojz, utemelji in objavi to svojo tezo, da kapitalizem ni prinesel izkoriščanja. Boš prvi in edini na svetu. Nobelova ti ne gine.

      • Vse mednarodne nagrade za ekonomijo, družboslovje, tudi Nobelove, zadnjih 100 let ali več, so podeljene v kontekstu kapitalizmu, ne pa fevdalizmu ali socializmu.

      • Razen komunistov se nihče sploh ne ukvarja z izkoriščanjem. Kaj pa bi ti rad? Denar, koristil pa ne bi nikomur? Samo komunisti so to potegnili ven da bi se priliznili ljudem, kot hijene. Nacisti so žide obtožili izkoriščanja, komunisti pa kar ves kapitalizem. Ves svet.

      • Kapitalizem izkoriščanja ni niti prinesel, niti povsem odnesel. Za razliko od njega pa je komunizem izkoriščanje povrnil na raven sužnjelastništva.

        • Tako je. V komunizmu človek ni imel izbire.

          Kapitalizem omogoča človeku ekonomsko svobodo in s tem kreativnost s talenti, naporom, delom.

          Tisti, ki imate od komunizma sprane možgane si probajate namesto psovke KAPITALIZEM govoriti PODJETNOST. A kaj ko tudi te ni veliko v Sloveniji, le pri kakem obrtniku tipa Akrapovič in Jakopin. To so ljudje, ki delajo 24 ur na dan, ki imajo srce in pamet vso zastavljeno za to, da podjetje zaživi in zraste. In oni so NAJBOLJ SOCIALNI LJUDJE, ker omogočajo delavcem plače in državi davke.

        • Kapitalizem ga je praktično ukinil.

          Če si prebereš kakšno zgodovino kapitalizma, lahko vidiš, da se je z razvojem tehnologije in svobode zmanjšala potreba po delu, po drugi strani so postali delavi tudi večji potrošniki in kupci…

      • Bistvo kapitalizma je podjetnost, tekmovalnost spodbujanje ustvarjalnosti in prodornosti.

        Zakaj izkoriščani? Lahko smo v Sloveniji vsi uradno podjetniki,a jih 3/4 v pol meseca umrli od lakote, ker ne znajo nič narediti ( ne izdelka, ne storitve) kar bi nekdo od ostalih 7 milijard ljudi na svetu kupil.

        • Problem je pri definiciji izkoriščanja.

          Komunajzerji pridejo do tako bizarne definicije, da izpade, kot, da eden drugega ves čas izkoriščamo.

        • V resnici pa je izkoriščanje to, da te nekdo lahko prisili v delo, torej uporabi prisilo in nasilje. Tega pa v kapitalizmu nihče ne more. Lahko sicer država, ki pa je edina, ki lahko to uporabi, ostali te morajo prepričati.

      • Tone, tvoja aroganca kaže kvečjemu na tvoje s komunizmom oprane možgane in na tvojo nevednost.

        Preberi si še kakšno knjigo o zgodovini kapitalizma, ki je niso pisali komunajzerji.

        Na primer: Andrew Bernstein – The Capitalist Manifesto

    • Kapitalizem je postal najuspešnejši gospodarski sistem ne zato, ker je izkoriščal ljudi, ampak, ker je skrbel za temeljno poštenost v družbi. Napredovali so poštenjaki, zaradi sposobnosti, in ne goljufi, zaradi premetenosti. Bistvena za delovanje tržnega gospodarstva je vzpostavitev zaupanja vredne in delujoče pravne države. Zaupanje je potrebno zato, ker država nujno uporablja silo, skozi davke nas ropa zasluženega denarja in to prenašamo le, če ji zaupamo.

      Vzpostavitev spoštovanja do zasebne lastnine, spoštovanja in iztožljivosti pogodb so osnova kapitalističnega sistema, pravi tudi bivši minister dr- Žiga Turk.
      Menim, da ima prav.

      https://www.casnik.si/index.php/2013/10/21/z-turk-blog-spomini-na-dr-bajuka/comment-page-1/#comment-64209

      • Zaupanje pa oblast dobi na volitvah. Zato je prav, da spremljamo obljube politikov, zlasti glede demokratičnosti volitev. Npr.:
        »SDS ne bo podprla nobene nove vlade brez novih volitev. Takoj naj se začnejo pogovori o reformi političnega sistema preko ustavnih sprememb, ki so predpogoj za začetek reševanja krize.
        Reforma mora predvsem omogočiti volivcem, da neposredno vplivajo na izvolitev svojih predstavnikov.«
        Obetavno!?
        »Vsak volilni sistem, ki bi bil drugačen od tega zdaj, bi bil napredek.”, pravi bivši minister dr. Žiga Turk iz SDS?

      • Z vsem, kar ste napisali zgoraj o kapitalizmu se strinjam. Priporočal pa bi vam, da preberete kaj od Dikensa, Zolaja ali Tolstoja, če se vam upirajo komunistične teorije o izkoriščanju, pa vam bo jasno, kaj sem mislil z kapitalističnim izkoriščanjem. Kapitalistično izkoriščanje človeka po človeku je bilo monstruozno in je še vedno.

        • Zelo zanimiv odgovor. Nekaj od tega sem bral in gledal v filmih.
          Vendar, v vseh družbenih sistemih in obdobjih je bilo prisotno izkoriščanje človeka po človeku, zelo kruto, najbolj mogoče tudi v komunizmu, kjer so razredne sovražnike kar oklicali, likvidirali in izkoriščali kot drugorazredne državljane, celo cele narode.
          Menim, da je sedaj v kapitalizmu oz. socialno tržnem gospodarstvu še najmanj izkoriščanja, manj kot drugod po svetu in drugih še rdečih režimih. Pa ga je še vedno preveč, večen problem, lahko je vedno manjši.
          Pred leti so podelili trem ekonomistom Nobelova nagrado za teorijo “lažjega preživetja človeštva”, to je win-win, enkrat zmagam jaz, drugič ti, enkrat si ti lovec in jaz žrtev, drugič pa sem jaz žrtev, pa ti lovec…

          • Lej, saj znaš tudi napisati kaj smiselnega in kratkega in jedernatega…

            Ne le dolgih in neberljivih antijanšističnih flanc.

        • Maltretiranje, zapostavljanje, krivičnost ni isto kot izkoriščanje. Tu gre za izkoriščanje človeka v stiski za lastno bogatenje. Podjetnik potrebuje kvalificirane in nekvalificirane delavce, da realizira svoje načrte. Če sam obogati, njegovi delavci pa komaj preživijo, včasih pa še to ne, jih je izkoristil za svoje sebične cilje. Temu smo vsakodnevno priča povsod po svetu. Njaveč tam, kjer delavci niso zakonsko in sindikalno zaščiteni. Te zakonske in sindikalne zaščite pa niso uvedli kapitalisti. Za to so bili potrebni dolgoletni sindikalni in politični boji in tudi človeške žrtve. Kdor tega ne ve, ali noče vedeti, je ignorant in v bistvu zelo pokvarjen človek.

          • Maltretiranje, zapostavljanje in krivičnost so v komunizmu samo dodani izkoriščanju. Prisilno delo je z obsodbo nanj uvedel komunizem. Nacionalizacijo(tudi pošteno pridobljenega premoženja) je pravtako uvedel komunizem.
            Nihče pa ne trdi, da je kapitalizem vedno in do vseh pravičen družbeni sistem.
            Lakomnosti kot enemu izmed glavnih grehov pa se dosedaj še nobenemu družbenemu sistemu ni uspelo izogniti.
            Apostol Pavel pravi: »Korenina vsega zla je lakomnost.« (1 Tim 6,10).

          • Tonček lažeš. Podjetnik ne more izkoriščati delavcev, ker jih ne more prisiliti, da delajo zanj za malo denarja, če nočejo.

            Obstaja pa ekonomska zakonitost, ki je noben režim ne more prelisičiti – in se imenuje ponudba in povpraševanje.

            Podjetnik lahko obogati, delavce pa malo plača samo v enem pogoju – da je določenih delavcev na trgu preveč, povpraševanja po tej vrsti stroke pa malo.

            In ni res, da smo temu priča povsod, kjer ni zakonske in sindikalne zaščite. Na Kitajskem nič od tega ni, pa gredo plače kar veselo gor.

            Flance o sindikalnih bojih so tudi komunajzerske laži. Plače so šle delavcem gor zaradi produktivnosti in zaradi tehnološkega razvoja.

            Ignorant in zelo pokvarjen človek si pa ti, ker vsakega, ki razmišlja drugače, označiš za pokvarjenega in za ignoranta.

          • V sosednji Avstriji, tudi v Italiji, paše kje po Evropi in tudi v ZDA, so delavci bolj učinkovito zaščiteni kot v Sloveniji.
            To pa prišlo z neba.

        • Izkoriščanje človeka po človeku, ki je monstruozno (uporabiš tujko, da se bolj učeno sliši)…

          Vendar pa ne poveš, kaj to dejansko pomeni.

          Normalno, ker potem prideš do velikih nesmislov.

          • Ne. Če gredo vsi proti tebi, si na napačnem pasu.

            Ti nimaš prav. Ti si tako ideološko zaslepljen, da ne preneseš resnice.

          • Ta dovtip običajno na tako preprostem sistemu kot je avtocesta drži, zgodovina pa nas uči, da ima vedno večino proti sebi, če se kdo približa resnici.

          • Tone, dejstvo je, da ne preneseš resnice, zato pa tukaj kontriraš. Sploh pa nisi eden proti vsem, ampak se skrivaš za svojo komunajzersko zaslombo, ki je v Sloveniji še premočna.

          • Tone, kje ti živiš s tem svojim gniliom kapitalizmom? Kje pobiraš vse to o izkoriščanju in podobnem?

            Prvič, kapitalizem je naravni sistem.

            Drugič, socializem je samo najhujša vrsta kapitalizma.

            Tretjič, kako si predstavljaš demokratični socializem? Spet kot neko avantgardo in rajo? Kako bi določili avantgardo, glede na ro, da ne bi bilo volitev? Z novimi pokoli?

            Ne se spet užalit, a mislim, da si pomanjkljivo razgledan.

            Kot mnogi običajni volivci v Sloveniji. Zadnjič mi je eden tak v gostilniškem prepiru zabrusil: “V ZDA je gnili kapitaliem, kjer na veliko izkoriščajo ljudi in kjer je rasizem. Kdaj bodo spustili indijance iz rezervatov?”

          • Za Toneta je ista stvar, če se dogaja v kapitalizmu, izkoriščanje, če pa v socializmu pa ne.

            To je edina možnost, da v kapitalizmu rečeš izkoriščanje.

          • Lucijan, »gnili kapitalizem« je tvoj izraz, ne moj, jaz ga še nikoli v življenju nisem uporabil. Kvečjemu v kakem političnem vicu.

            Prvič, če je kapitalizem naravni sistem, zakaj je narava začela delovati šele v 18 in 19 stoletju? Za tvojo informacijo: kapitalizem se pojavi, ko denar (kapital) postane blago in ne takrat, ko nekdo nekaj proizvaja in prodaja, kot verjetno misliš ti.

            Drugič, svetujem ti, da svojo misel »socializem je samo najhujša vrsta kapitalizma« objaviš v kaki znanstveni reviji, boš prvi na svetu.
            Tretjič, jaz demokratični socializem nisem nikjer in nikdar omenil, to je tvoja fikcija. Svoje fikcije si pa kar sam razlagaj.

            Četrtič, tisto, kar naj bi ti nekdo zabrusil v gostilni, si si gladko izmislil. Izjemno majhna je verjetnost, da bi naletel na takega primitivca. Tako si razmišljanje levakov in komunajzerjev predstavlja kak desničarski Janezek. Čisti stereotip. Če prebereš vse časopise in druge politične tekste iz svinčenih časov, izraza gnili kapitalizem ne boš našel. Našel bi ga kvečjemu v Pavlihi, kjer smo se norčevali iz komunistične ideologije.

            Petič pa še vic na to temo, ki smo si ga pripovedovali v tistih časih: Učitelj razlaga družbene ureditve in pravi: »Kapitalizem je družbeni red, ki je na robu propada. Socializem pa je korak naprej.«

  17. Komunajzerji so spet pristavili piskerček.

    Treba je pa vedeti, da je ustavno sodišče razsodilo, da morajo živilske trgovine biti odprte, ne pa parlament.

    Zato so sprejeli zakon, ki je v skladu s to razsodbo.

  18. Hmmm…v originalu, torej Svetem Pismu kjer so napisane zapovedi ( 2 Mojzesova 20) se to nanaša na 4. in ne 3. zapoved.

  19. hmmmm…v originalu, torej Svetem Pismu kjer so napisane zapovedi ( 2 Mojzesova 20) se to nanaša na 4. in ne 3. zapoved…

  20. Da se sol pokvari je veliko manj verjetnosti, kot pa da se pokvari – ohladi kristjan! V mojem življenju sta moja vest in Božja volja pred zakonodajo. Zato nedeljsko poslovanje trgovin za moje zveličanje ne vpliva in ni pomembno. Je pa zagotovo najlepši praktični pokazatelj kako se ljudje v Sloveniji ob prazniku ne le pasejo po v trgovinah, pač pa žal, kot kristjani ugašajo tudi na vseh drugih za življenje in zveličanje veliko bolj pomembnih področjih. Že naši predniki so izoblikovali rek – Bliže Cerkvi – bliže pekla.
    Vprašajmo se na primer koliko ljudi hodi k maši samo zato, da je imelo in še ima prednost pri materialnem poslovanju in gospodarjenju s cerkvenim in drugim premoženjem?
    Vprašajmo se tudi koliko ljudi se skriva za cerkvenimi zidovi in zaradi lastne slabe vesti, za seboj briše vse sledi vere, kar je seveda razlog, da jih tudi ni na spletnih straneh? Ali pa se skrivajo pod tujimi znaki.
    Seveda z namenom, da v osebi nedeljskega kristjana kdo ne prepozna ateista v javnem življenju čez teden? V še poseben žmoht pa so postavljeni naši župniki, ki so v veliki meri odvisni tudi od prostovoljnih prispevkov faranov. Več seveda lahko da tisti, ki tudi ima več zato, ker se sumljivo znajde in nadmudri drugega….
    Čeprav je denar sveta vladar, bi bila v normalni družbi trgovina ob poraznikih prazna pa četudi bi bila odprta. Saj je menda tudi pri vas vest in Božja volja pred zakonodajo… Kristjani pa bi tudi lahko postavili večnost pred ta svet in preživeli teh nekaj trenutkov nam na tem svetu odmerjene večnosti v večji medsebojni povezanosti pa četudi bolj skromno in zato bolj pošteno in večjim posluhom, za medsebojno sožitje…..

  21. Vsak katolik naj si živeža in čistil ter še cesa nakupi kolikor hoče, ob nedeljah naj kupuje blagoslovljeno vodo, daruhjhe Cervi in je v gostilnah, ne pa da zaide v trgovino. SAmešnbo je to, da zakonodajo obtožujemo takorekoč tega, da ljudem ponuja skušnjavo, kot d agre za hudega duha. Pa kdo koga sili v trgovine, ne moremo trgovim zapirati in odpirati zaradi katekizma, to je vendar smešno. KAtolik pač ne bodo kupovali, mapoka za božjo voljo pustimo to mkožnost komunistom, morilcem, narkomanom in podobnim izprijencem, ne pa kot argument zlorabljati gospodovega dneva! A v farovžu p lahko ob nedeljah kupijem rožne vence, knjige, relikvijske falsifikate in drugo šparo? Če pa kupim liter vina, cigarete in kilo kruha, je pa to nezaslišano? Pa ne bodi nos mešen? A je greh, če imam prazen tank bencina, naj odpovem Nedelo, da se ne bom pohujšal!? PA zakaj nedelja, če je bila v srtari zavezi dela prost dan sobota? A kar tako, ker je nekdo to zapovedal, in če bi kdo še kaj kupil, mu je treba to onemogočiti, z zakonom, dekretrom? PA mesarije naj zaprejo že v četrtek popolns ein ves petek! Pohujšanje je neizmerno, hudi duh pa bi vernike skušal kar naprej, sploh pa ob nedeljah! Pa kkm plovemo? Koga na tem svetu briga, kaj jaz počnem v nedeljo?! Ti počni kaj zase, jaz bom pa zase, pusti ljudem živeti, jaz bom pa tebi! Drži s epač stran od trgovin in vs ebo v redu, bogu pa všečno!

    • Kleriki od nekdaj ne zaupajo ne svojim naukom ne svojim vernikom. Zato uporabljajo državo, da svojim vernikom prepovedujejo to, kar itak ne bi počeli, če bi dejansko bili verni in spoštovali nauke svoje vere. To je na vseh področjih tako.

        • Čestitam! Kljub temu, da sem se zlagal in namesto duhovniki napisal kleriki, si pravilno uganil, koga sem mislil. Me pa veseli, da se enkrat z bistvom mojega komentarja strinjaš.

          • Moti te sicer pravilna uporaba izraza klerik, vse ostalo, kar sem napisal pa te ne moti, torej se strinjaš. Še enkrat – čestitam.

          • Tone, tvoje manipulacije in laži pač ne bodo delovale.

            S tabo se ne strinjam. Zato mi nehaj podtikati, da se strinjam.

            Če si tako želiš pridobiti moje odobravanje in strinjanje, se boš moral bolj potruditi.

  22. V Mercatorju so izrazili zadovoljstvo z odločitvijo ustavnega sodišča. Ker je to tudi želja potrošnikov, se jim bodo v največji slovenski trgovski družbi prilagodili in prodajalne ob nedeljah ponovno odprli. Ob tem so izpostavili, da je to le delna rešitev problema, saj imajo v Mercator centrih lahko odprte hipermarkete, ne pa tudi ostalih prodajaln. V Mercatorju so ob tej priložnosti znova poudarili, da kakršnokoli administrativno omejevanje obratovalnega časa ni primerno, saj je to stvar svobodne gospodarske pobude in dogovora med socialnimi partnerji.

  23. Takrat sem na referendumu glasoval PROTI odprtim trgovinam v NEDELJAH. Kaj so politiki naredili in kaj je rekla cerkev, je vprašanje.

    Danes se zavzemam, da v družbo katoliki ne vsiljujemo svojih zahtev. Živimo namreč v potrošniški družbi, ki jo najbolj spodbujajo prav levičarji s svojo teorijo Keynesijanizma ” VEČ TROŠITI”, ” VEČJA DOMAČA PORABA”.

    Prav je, da katolik ne nakupuje v nedeljah in ne dela nenujnih del v nedeljah. In da tako vodi tudi svojo družino. Prav je, da bi država omogočala pripadnikom večjih verstev, da dobijo recimo delo v nedeljah, sobotah ( judi) plačano z 2kratnikom – pa naj managerji izbirajo takrat druge delavce, ki jim je vseeno kdaj se dela. To je naloga države ali pa sindikata – ne pa da ves čas omejuje podjetje na celem polju.

    Članek od Otrina mi je slab in nekonstruktiven. Nima bistva z vero katolika. Ampak s klerikalizmom v najbolj osnovni obliki kot ga dojemajo tisti, ki jim gredo katoliki na živce: ” celi družbi hočejo vsiliti svoje vrednote”. Ukvarjanje s takimi problemi vidim kot kontraproduktivno za NSI in SDS katerih volilec sem bil zadnjih 20 let.

    Glavni problem v Sloveniji je, da nismo NORMALNA, še manj demokratična in še manj pravna država.
    Da nas je ugrabila MAFIJA, ki za vsako ceno teži, da nas ima v svojem FEVDU ali še huje, da nas potisne še globlje v suženjstvo. Mafija pa korumpira novinarje, cele medije, sodnike, sodišča, politike, birokrate, sindikate, delavce. Ohranja fevdalizem in občasno uvaja sužnjelastništvo ( Stožice, Vegrad, Primorje, SCT) in je ostro proti običajni tekmi in zdravi podjetnosti ( kapitalizmu), ki temeljita na pravni državi ( enaka pravila za vse tekmujoče).

    Čas je, da se začnete ukvarjati z bistvom.

  24. Kaj pa, če bi se šli ponzijevo shemo?
    Po 20 korakih bi bile trgovine ob nedeljah zaprte, ker ne bi bilo kupcev.
    Vsakdo naj vsaj dvema prijateljema, znancema prijazno obrazloži, da nedeljsko nakupovanje ni pošteno do delavcev(delavk) v trgovinah in seveda, da je to hvalevredno povedati naprej.
    Deluje tudi:
    “Pa pridite v nedeljo na kavico k meni, namesto v nakupovalni center!”
    “Ja zakaj se pa v nedeljo mučite z nakupovanjem? Rade volje vam posodim!”

    • To, kar ti praviš, ni ponzijeva shema, ampak je metoda mrežnega marketinga.

      Tudi piramidna igra ni, ker ni zraven denarja…

  25. Res je zanimiv primer Avstrije, kjer so trgovine ob nedeljah zaprte in je Avstrija kljub temu v samem vrhu razvitosti in uspešnosti v Evropi. Avstrija, kjer živijo predvsem potomci naših prednikov( vse tja do izvira Donave).

    Čim se je slovenska cerkev skorajda poistovetila z liberalnim kapitalizmom, je izgubila svojo krščansko duhovno moč. Rešitev je torej enostavna.

    • Res ne vem, zakaj morate nekateri tako agresivno nasedati našim slovenskim komunajzerjem in tako brezglavo napadati liberalni kapitalizem, ki ga niti ne poznate.

      Liberalni kapitalizem ni anarhija.

      Liberalni kapitalisti vključno z najbolj osovraženim Miltonom Friedmanom so sprejemali državne posege, če so se ti izkazali za pravilne.

      Kar se tiče omejitve dela ob nedeljah, vsi pozabljate, da je ustavno sodišče bilo tisto, ki je prepoved odpravilo, ne pa vlada.

      Zato tukaj nimaš kaj praskati, razen, če spremeniš ustavo – tega pa levaki ne bi dopustili.

      Levaki bi pristali na prepoved, če bi bil za dela prost dan proglašen kateri koli drugi dan, razen nedelje. Nedelja pa ne sme biti, saj sovražijo krščanstvo in kristjane.

  26. Katoliška cerkev ne bo prodajala nepremičnin
    DELO -Sobotna priloga, 24.08.2013 PP poštni predal 29
    Tudi sam bi pritrdil Vladu Modicu, da bi od elite naše cerkve pričakoval več skrušene ponižnosti v duhu Kristusovega nauka kesanja in pokore, da si povrne izgubljen ugled v javnosti in verniki. Ne pa vztrajanje na poniglavi trditvi: »Verniki so že marsikaj požrli, bodo pa še to«, kot je lani v Pogledih Slovenije na RTV SLO na temo bankrota in stranpoti mariborske nadškofije in vodstva slovenske cerkve rekel mariborski moralni teolog dr. Ivan Štuhec. Ali moralni teolog vernike res še vedno tako nizko ceni, so res tako vzgojeni? Vsi Slovenci pa gotovo nismo tega mnenja. Sam se strinjam z g. Jankom Tedeškom, ki je v svojem javnem pismu slovenskim škofom lani zapisal: »Bankrot dveh »Zvonov« ni samo stvar mariborske škofije. Krašovec je seveda kriv, toda od njega ne moremo pričakovati, da bo poplačal vso škodo. Za škodo je kriva celotna slovenska cerkev, ki mora tudi finančno sanirati bankrot.
    ( … Op. adminstratorja: zaradi kopiranja in prevelike dolžine je nadaljevanje komentarja odstranjeno … )

    • Zadevo ste, gospod Franc narobe razumeli. Gospod Ivan je vrgel žogo vernikom, naj tega ne požrejo, temveč …. beriva raje časopise. Tako na spletni strani http://www.siol.net/novice/svet/2013/10/papez_suspenz.aspx lahko bereva: “Škofovski kompleks v Limburgu, katere strošek obnove se je povečal za okoli šestkrat, kar je sprožilo proteste limburških vernikov.” SPROŽILO PROTESTE. Slovenski vernik pa je mirno požrl mariborsko sranje, kot je napovedal gospod Ivan.

      Seveda pa je rdeča mašinerija pričela blatiti gospoda Ivana, ker noče Frančiškove Cerkve, ki pokvarjene škofe odstavlja. In vi rdeči mašineriji pomagate, gospod Franc. Nezavestno sicer ampak pomagate.

Comments are closed.