Kavarna Hayek: Socialna država kot sveti gral levičarjev

5
289

Levičarji ves čas govorijo o socialni državi, ne znajo pa jasno pojasniti, kaj to sploh je. Kar je povsem razumljivo. Kakorkoli obračamo, socialna država povzroči več škode kot koristi. Samo poglejmo javno porabo skozi zgodovino: čim večja je bila iz desetletje v desetletje, tem več je bilo socialno ogroženih oziroma revnih, kar se danes bolj moderno sliši. In, kakopak, lačnih otrok. Skratka, socialna država prek raznih socialnih in drugih transferjev prerazporeja denar (ki ga s prisilo jemlje od drugih), ljudje pa postajajo vse bolj leni, neodgovorni, nesposobni in parazitski ter samo čakajo (in tudi zahtevajo), da se jih spomni mati Država, ki je za njih odgovorna, ki mora za njim skrbeti, delali kaj ali ne. S časoma postanejo tako introvertirani, da so trajno nesposobni vzeti usodo v svoje roke in poskrbeti za sebe. Od tod do konca civilizacije je samo še korak.

Vendar vse to ni dovolj, da posvečeni ne bi zahtevali še bolj razbohoten javni sektor, še več denarja od zasebnikov, še več socialne države. Ker naj bi bilo to zdaj možno, saj v Sloveniji ni več recesije, zato varčevalni ukrepi »na plečih« javnih uslužbencev niso več potrebni. Tako je poročal (socialistični) časopis Dnevnik:

»Branimir Štrukelj, predsednik Konfederacije sindikatov javnega sektorja, meni, da za ohranitev ukrepa o zmanjševanju števila zaposlenih ni več nobene potrebe. »Ukrepi za zmanjšanje zaposlovanja so bili vezani na gospodarsko krizo. Če recesije ni več, potem tudi ti ukrepi niso več potrebni,« je prepričan Štrukelj, a dvomi, da na to enako gleda tudi vlada. Glede na napoved spremembe nekaterih kratkoročnih in začasnih ukrepov v dolgoročne in sistemske, se mu zdi precej verjetno, da bo vlada poskušala med slednje uvrstiti tudi zmanjševanje zaposlovanja. »To bi bil napad na socialno državo in blaginjo ljudi, na to pa ne moremo pristati,« opozarja Štrukelj.«

Torej, če prav razumem Štruklja, ki je tudi šef učiteljskega sindikata, bi zmanjševanje zaposlenih v javnem sektorju pomenilo »napad na socialno državo in blaginjo ljudi«. Koga misli? Napad na blaginjo ljudi pomeni ravno vztrajanje pri obsežnem javnem sektorju, subvencijah in raznih transferjih, nikakor pa to ni napad na socialno državo in blaginjo, kakršno imajo v mislih v javnem sektorju. Kot da ne bi vedeli, kdo jih hrani, od kod sploh dobijo denar za svoje plače. Brez zasebnikov javni sektor sploh ne bi mogel preživeti, obratno pa lahko. Bi lahko učitelj ali birokrat preživela brez kmeta? Ne, mogoče dva ali tri dni. Kaj pa obratno? Seveda, kmet bi z lahkoto preživel tako brez učitelja kot brez birokrata. In zdaj Štrukelj govori o nekakšnem napadu na socialno državo. Pa sploh ne gre samo za Štruklja. Socialna država je nekaj, kar poveličujejo vsi. Poznate kakšno politično stranko, ki v svoj program Slovenije kot države blaginje ne bi vsaj enkrat vključila besedno zvezo »socialna država«? Ne? Jaz tudi ne. In zakaj? Preprosto zato, ker bi bili tisti, ki je ne bi omenili, takoj označeni za fašiste. Zagovorniki socialne države pa so anti-fašisti ali kaj?

Več lahko preberete na Kavarna Hayek.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.

5 KOMENTARJI

  1. ” Bi lahko učitelj ali birokrat preživela brez kmeta? Ne, mogoče dva ali tri dni.”

    “Seveda, kmet bi z lahkoto preživel tako brez učitelja kot brez birokrata.”

    Ne pretiravajmo. Tisti klasičnih kmetov je le še za vzorec, jih je le toliko, da lahko otrokom omenimo, da obstajajo. Klasični kmetje brez učiteljev pa bi obstajali prav tako kot brez vojske .. kot plen sosedov, ki to imajo.

    Bolj resno je govoriti o teoriji zarote:
    Mogoče že danes, jutri pa prav gotovo bodo roboti nadomestili kmete in delavce pa bo večina ljudstva postala nekoristna. Pravzaprav … eliti bodo kvarili pogled na naravo, zato jih je treba odstraniti. Zato je elita poslala med ljudstvo mehanizme, da se ljudje ne bodo množili, recimo gendrizem (teorija spola), odprava klasične družine in še kaj.

    • Spreminja se vrsta, način dela in produktivnost, potrebe po delavcih pa niso odpravili stroji in je ne bodo roboti, ki so samo izpopolnjeni stroji.

      Ljudstva, ki se ne razmnožujejo in njihovo kulturo bodo nadomestila ljudstva, ki se. Nič tragičnega v svetovnem merilu, tragično pa je za posamezne narode in kulture.

  2. Potruditi se je treba, da bomo danes živeli zdravorazumsko, ne pa prelagati to na jutri.

    Zdravo razumsko pa je, da mora država delovati tako, da krepi gospodarstvo, ne pa državni aparat, ki potem sam od sebe duši gospodarstvo.

    Zdravorazumski človek bi rade volje financiral kakšnega učitelja več, če bi to jamčilo, da bodo opravili svoje poslanstvo in učili učence za vrednotno življenje.

    Toda, resnica je drugačna. Po učnem programu predmeta Državljanska in domoljubna vzgoja in etika za 7. in 8. razred osnovne šole, učitelji nevrednotno držo učencev, saj ne učijo,kako naj učenci negujejo vrednote. Niti jih ne opozarjajo pred negativnostmi samosvoje mladinske kulture, ki se zateka v nespoštovanje učiteljev in starejših, nasilništvo,kajenje, mamila, pijančevanje, nedomoljubje…

  3. svitase …. saj ne učijo, kako naj učenci negujejo vrednote …
    ——————

    Morda pa učitelji tega ne znajo, ker so se tako naučili v šolah !!
    V katerih že ?

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite