Kavarna Hayek: Ali verjeti javnomnenjskim raziskavam?

4
243

Slovenija je država, v kateri ankete javnega mnenja vedno znova in znova, z redkimi izjemami, potrjujejo brezpogojno podporo vladi, vladajoči koaliciji, vladajočim politikom, če so seveda leve ideološke usmeritve. Ankete, ki jih za “neodvisne” medije opravljajo “neodvisne” domače agencije. In ki, skoraj po pravilu, za razliko od rezultatov vzporednih volitev, zgrešijo v napovedih volilnih rezultatov. Kjer nad anketami vedno lebdi sum, da ne kažejo realnega javnega mnenja, temveč javno mnenje ustvarjajo. To se dogaja povsed v državah na območju nekdanje Jugoslavije. S politiko se ta blog sicer ne ukvarja veliko, toda politika je vsepovsod vedno prisotna. In ker sem dobil zanimivo mnenje, ga objavljam.

Teza je, da anketa javnega mnenja prikazuje trenutno stanje duha javnosti in ne more napovedati prihodnosti, torej rezultatov volitev. Dejstvo. A vendar, ko anketa tik pred volitvami favorizira eno izmed strank in so potem rezultati na volitvah drugačni, pomeni, da je objavljena anketa ali močno vplivala na neopredeljene volilce, da so odšli na volitve, ali že opredeljene volilce določene, v anketi favorizirane stranke prepričala, da svoj glas podelijo drugi stranki. Tako slovenske javnomnenjske ankete praviloma odstotek podpornikov desnosredinskih strank, predvsem SDS, zvišujejo vse do zadnje ankete pred volitvami, in s tem volilcem enega pola sugerirajo, da je desnica “na zmagovitem pohodu”, tistim drugega pola pa, “da je zmaga blizu, torej ni potrebno na volitve”. In potem pridejo volitve, kjer so odstotki osvojenih glasov praviloma ne sovpadajo z odstotki iz anket. Kaj se torej zgodi? Zadnja anketa manipulira z volilci? Mobilizacija neopredeljenih in “neopredeljenih”? Ali zgolj vedno znova ponavljajoča slučajnost?

Še slabše je pri lestvicah priljubljenosti; v Sloveniji na prvem mestu kraljuje, avtomatično, predsednik države. Drugo mesto je rezervirano za evropskega komisarja/komisarko, od kar ga imamo. Pa levi predsednik Vlade. Ne glede na javnosti všečne (ali nevšečne) poteze, ki jih v danem trenutku vleče. Potem običajno predsedniki levih strank, pa najbolj prepoznavni ministri. Levi, seveda. Ti sicer padajo in se vzpenjajo po lestvici, ko se odkrije kakšna afera, a ne za dolgo. Desni, četudi so kdaj sestavljalo vlado, niso priljubljeni. Tudi v opoziciji ne. Kako torej ankete odsevajo trenutno podporo politikom kot osebam, če imajo mesta svojo tradicionalno zasedbo?

Poglejmo malo k sosedom. Hrvaške ankete pred predčasnimi volitvami 2015 so enoglasno poudarjale, da bo šlo na tesno in da zmagovalca ne morejo napovedati. Volitve so potrdile njihove analize in rezultate. Seveda, z dolžnim odstopanjem kakšnega odstotka ali dveh.

Več lahko preberete na kavarnahayek.wordpress.com.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


4 KOMENTARJI

  1. Tudi to je odsev skrajne nedemokratičnosti oblastnih medijev ter oblastne politike, ki povzroča veliko škodo slovenski skupnosti in njenim državljanom.

  2. Kako si predstavljate resnično demokracijo in uveljavitev civilizacijskih vrednot, če se ne sme pokopati človeško tiste, ki so bili na grozovit način umorjeni v času miru in brez ugotovitve njihove krivde v civiliziranem sodnem postopku, v katerem bi imeli možnost do svoje pravične obrambe.

    In če na spomeniku, ki se predvideva ne sme pisati, da so to povojne žrtve,, ne pa vojne.

  3. Dobro izbrana tema in točna opažanja.

    Po mojem anket sploh ne bi smeli izvajati, vsaj ne v javnih medijih kot sta TV in Radio Slovenija. Hkrati na teletekstu ne bi smeli komentirati anket v Delu, Dnevniku in drugih ultralevičarskih medijev, ki gledalcem in bralcem spretno sugerirajo, koga naj se bojimo in koga naj volimo.

    V Italiji, niti na RAI niti na drugih TV, ki so zasebne, še nisem zasledil politične ankete. Očitno je, zakaj. Ker se vsi zavedajo neizmernih možnosti manipulacij. Ankete, v vseh oblikah, bi v javnih medijih morali prepovedati. Pa tudi v zasebnih medijih in drugih naročnikih bi morale biti ankete pod strogim nadzorom.

    • “Ker se vsi zavedajo neizmernih možnosti manipulacij.”

      Natanko tako! Ker imajo pozicijske in opozicijske medije, se potem ta manipulacija raztrobi.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite