Katoličani v Mehiki – edinstven primer v Latinski Ameriki

2

papez mehikaMehika, kjer je na obisku papež Frančišek, je atipični primer glede stanja katoličanov v Latinski Ameriki, poroča Chiesa Espresso. V Mehiki živi druga največja katoliška skupnost na svetu, takoj za Brazilijo, medtem ko je odstotkovno takoj za Paragvajem, saj je katoličanov 81 odstotkov celotnega prebivalstva. Mehika se od ostalih latinskoameriskiških držav razlikuje po manjšem vplivu protestantskih karizmatičnih in binkoštnih sekt, ki so še posebej na pohodu v Braziliji in Srednji Ameriki. Odstotek katoličanov v Braziliji se je tako s formalno skoraj celote prebivalstva zmanjšal na 61 odstotkov, v Nikaragvi se nahaja okrog 50 odstotkov, medtem ko je v Hondurasu odstotek katoličanov padel pod polovico, na 46 odstotkov. V Mehiki so protestantke sekte aktivne skoraj izključno v Chiapasu, mejnem območju z Guatemalo, ki je tudi ena od postaj papeževega obiska.

Druga nevarnost za mehiške kristjane je izziv sekularizacije. Ne toliko sekularizacija v kulturnem smislu, marveč pogosto sistematična in kdaj celo nasilna sekularizacija, ki izvira iz političnega področja. Tovrstna politična ‘ofenziva’ seže nazaj v dvajesta leta prejšnega stoletja, v čas predsednika Plutarca Elíasa Callesa,ki je poskušal Katoliško cerkev dejansko zatreti, vendar je naletel tudi na oborožen odpor, na t.i. Cristiado. Še leta 1979, ko je papež Janez Pavel II prvič obiskal Mehiko, je zakonodaja prepovedovala kakršnokoli prisotnost Cerkve v javnosti, prav tako ni bilo vzpostavljenih nobenih diplomatskih odnosov s Svetim sedežem. Prav podpora papežu med prebivalstvom in vsesplošno sodelovanje pri papeževih obredih sta prispevala k ublažitvi protikatoliških zakonov.

Travma zaradi zatiranja med katoličani še naprej vztraja, ugotavlja Armando Flores Navarro, rektor Papeškega mehiškega kolegija v Rimu, kar se po njegovem mnenju pozna predvsem v oslabljeni pristotnosti katoličanov v političnem življenju. To se kaže tudi v aktualni raziskavi, ki ugotavlja, da 74 odstotkov mehiških katoličanov zagovarja ločitev religije od politike. Le manjšina tudi nasprotuje možnosti ločitve in poroki istospolnih parov.

2 KOMENTARJI

  1. Tudi ta članek je napisan v duhu večine katoliških klerikov v Sloveniji. Sociološko šteje procente KAKO SMO MOČNI. Zaradi tega duha arogance, socialističnega štetja tankov, divizij, milijonov evrov,.. izhaja antievangeljski pristop do ljudi. Farizejski. Antikrist. O tem je pisal Dostojevski pred 200 leti v Bratih Karamazovih.

    Kot mi je pred 20 leti nek jezuit pripovedoval zakaj ne mara sekte Opus Dei:
    Njihova logika je: postavimo močni, bogati, vplivni, zavzemamo oblast. Potem pa bomo s temi orodji evangelizirali.

    Če to drži, je čisti mafijski način razmišljanja. Ne liberalen, neevangelijski in sužnjelastniški.

Comments are closed.