Kaj bo prineslo glasno razmišljanje Bratuškove, da 2TIR postaja nepotreben?

28
1625
Foto: Novi glas.

Ali  bomo sedaj, ko so » nameravajo« Madžari odstopiti od sodelovanja pri gradnji drugega tira za luko Koper, tudi mi sami odstopili od projekta drugi tir, saj je samo za naše potrebe en tir dovolj? Ali Madžarska v nadaljevanju odstopa želi odstopiti tudi od drugih uslug naše luke Koper in transporta po železnici?

Prejšnje leto smo namreč zaključili nekajletno modernizacijo železniške proge Pragersko-Hodoš, ki bi po odstopu Madžarske postala manj pomembna za naše gospodarstvo, kot smo si obetali. Največ »zaslug« k temu nenadnemu in neprijetnemu zasuku na slabše za naše gospodarstvo ima  menda največ ministrica Bratovškova, ki je kot odgovorna za infrastrukturo zadnje čase preglasno  govorila, da 200 milijonske madžarske pomoči pri gradnji drugega tira ne rabimo in da to sodelovane z Madžarsko celo draži gradnjo drugega tira. S tem »glasnim razmišljanjem« je ministrica privedla Madžarsko v dilemo in, kot je videti, tudi od dolgoročnega  sodelovanja, s katerim bi prekomorska oskrba madžarske države potekala preko naše luke v Kopru. Istočasno pa smo tudi izvedeli, da bi naj sedaj Madžarska podobno pomoč ponudila sosednji Hrvaški in sicer za modernizacijo njihove železniške povezave z Madžarsko od Reke preko Zagreba do meje v Kotoribi pri Čakovcu. Do takrat, ko bi bila ta transportna povezava nared, pa bi naj vlogo povezave za Madžarsko prevzel sosednji Trst.

Če bo tako hudo, kot se sedaj govori, smo si zabili še en žebelj v krsto. Ali res v  vladi, ki je  pretežno iz vrst nekdanjih komunistov, ta hip mislijo samo na to, kako pri nas za vsako ceno zadržati čim več migrantov iz Azije in Afrike kot bodoče volivce? Pozabili  pa so, da bomo kmalu postali neto plačniki evropske blagajne, s pomočjo katere smo do sedaj še edino kaj večjega zgradili, kot ma primer že omenjeno modernizacijo  železnice do Madžarske in  pravkar končane  podravske avtoceste od Maribora do Gruškovja. Večno  ne bomo moglo živeti iz rok v usta z zadolževanjem, z vedno višjimi davki ter podražitvami. Kolikšna je bila inflacija prejšnji mesec, še do danes nisem izvedel!

Kdor na omenjeno posojilo Madžarske – 200 milijonov evrov za drugi tir – gleda kot zgolj na posojilo, je kratkoviden. Ne gre za 200 milijonov, to je še najmanj! Gre za našo bodočnost, za Slovenijo gre! Težko je razumeti, da ta vladna koalicija ne dojame, da nas države na zahodu ne bodo večno hranile, kot so nas v komunizmu zato, da smo malce ponagajali Stalinu! Sicer pa smo vsi, tudi tisti, ki so v svetu propagirali in še propagirajo komunizem, jedli kruh iz ameriške pšenice! Najbolj pa zapostavljanje Slovenije ob restavraciji komunizma čutimo, ko se nas na zahodu vse bolj izogibajo –nočejo nas jasno podpreti pri že razsojeni arbitraži s sosednjo Hrvaško.

28 KOMENTARJI

  1. ” Če bo tako hudo, kot se sedaj govori, smo si zabili še en žebelj v krsto “.
    DA – nor narod, ki spi non-stop in ga država ne zanima, mu komunistična oblast vsaki dan zabija več žebljev v krsto. Takega naroda ne reši tudi sam Bog ne.

  2. Če se Madžarska umakne, in njihov zunanji minister je dal to jasno vedeti, potem je drugi tir res nepotreben. Vendar je tudi že brez grozečega umika Madžarske širitev koprskega pristanišča popolnoma nepotrebna. Komu na čast? Morda ankaranski žepni občini, ki iz silnega denarja za svoje ljudi ne naredi nič? Koprčani pa naj na svoji grbi še naprej prenašajo vse tegobe, ki nastajajo zaradi kaotičneha transporta iz pristanišča v notranjost. Naj koprsko pristanišče raje konkurira s kvalitetnimi storitvami v sedanjem obsegu in brez razsutih tovorov.

  3. Ta pozicija Bratuskove ni iz zraka, ampak je rezultat vecletne histerije proti moznemu sovlaganju Madzarske v drugi tir. Ki ima razlicna ozadja in razlicne politicne, ideoloske in interesne deleznike. Posebej glasne na skrajni levici ( krogi Levice, SD) in med sindikati Luke Koper. A kontre smo dozivljali in brali tudi na desni, recimo v Reporterju.

    Namesto da bi navduseni, ce nam je do prosperitete te luke, da se Madzarska odloca, da bo prek drugega tira Koper okno njihovega gospodarstva v svet, se zgodi tak avtogol. Za koga pa se dela drugi tir in sirjenje luke, ce ne za gospodarstva zalednih drzav Madzarske, Avstrije, Slovaske, Ceske, juzne Nemcije?!

    Histerija, ki je odvrnila Madzare, je slovenski nacionalisticni idiotizem!

  4. Diskusija gre zopet v popolnoma napačno smer!!!
    Projekt kakršen je zamišljen sedaj je popolni nesmisel. Smisel ima samo za tiste, ki bi z njim dobro zaslužili, beri izropali nas davkoplačevalce, in to na dolgi rok več kot 40 let.
    V primerjavo za kakšen nesmisel gre:
    Švicarji so izgradili najdaljši (dvotirni) železniški predor na svetu, ki meri v dolžino 56 km. Tako dolžino so potrebovali, da so prebili Alpe, za dva tira so izgradili dve cevi plus eno servisno skupaj za cca 152 km tunelov. Alpe so malo večji zalogaj kot premagati en “ubogi” kraški rob skozi katerega bi bilo potrebno, po tem projektu kot si ga je zamislila slovenska vlada, zvrtati za cca 60 km tunelov, da bi dobili dva tira, v projektu pa se nahaja samo en sam tir. Pri tem, da za dva tira sploh nimajo niti projekta niti gradbenih in ostalih (okoljevarstvenih) dovoljenj. Projekt drugi tir je predrag, družba 2TDK pa nepotrebna dolgoletna (več desetletna) pijavka.
    Še ena primerjava:
    Ravno sedaj se vrši posodobitev proge Zidani most Celje. Temeljita posodobitev dveh tirov in treh postaj na cca 26 km bo stala manj kot 300 mio. Gradnja tunelov je draga, gradnja nesmiselnih tunelov pa je nesmiselno draga. Ta projekt t.i. (enotirni) drugi tir je potrebno zavreči.
    Zaenkrat bi bilo edino smiselno povezati Koper s Trstom in izvesti ta mednarodni projekt:

    http://www.di.gov.si/javna_zelezniska_infrastruktura/novogradnje_javne_zelezniske_infrastrukture/trst_divaca/

    ali pa, če se že vztraja, da mora proga iti po slovenski strani, izbrati drugo traso.

    • Tako to je bila osnovna ideja in posledično povezava Koper-Trst. Toda takrat se je vzdignil pravi vihar, da nam lahko in seveda bodo imperialistični Italijani zaprli prehod iz Luke. In smo toliko časa izsiljevali EU, da smo dobili 2tir, nakar so Italijani videli, da je to slaba rešitev in odstopili od priključitve na progo. Ostalo je že znano, gradnja obvozne proge mimo Slovenije skozi Avstrijo. Proga bo kmalu končana, če ni že.

    • Ustavit? Pa je še možno? Kaj je Cerar ni dokončno utiril? Seveda je zelo draga ampak smo že imeli dva referenduma.. Volja ljudstva nekaj šteje, četudi se z njo morda ne strinjam. Še danes ne vem čemu rabimo drugi tir bolj kot tretjo razvojno os..

      Prava težava z alternativnimi progami, kot sem na koncu ugotovil, je pravzaprav ena velika težava: Alternativne proge veliko bolj posegajo na vodovarstveno območje (od koder dobiva vodo cela primorska) kot vladna proga. Pa žal vlada ni znala tega dovolj na glas povedati kljub temu, da nosijo nobel obleke.

      Primorci dobro vedo, da Italjanom ni za zaupat, Orbanu pa tud seveda ni za zaupat. Kje pa je tisti denar za drugi tir, za katerega pravi Kacin, da leži na cesti?

  5. Nihce ne trdi, da projekt ni predrag. Diskusija je o tem, ali je dobro, da drzave, konkretno Madzarska, katerih gospodarstva so za prevoz do luke Koper zainteresirana, pri njem sodelujejo ali ne. Ali bo vse spet na breme slovenskega proracuna, torej davkoplacevalcev in s krediti posredno breme prihodnjih rodov. Meni je izven dvoma, da je bolje, ce so Madzari kot dolgorocno zainteresirani financerji zraven. Ce ne, se bosta Kopru zgodila konkurencna Trst in Reka.

  6. Bi bilo pa prav, da bi se povezava s Trstom pretehtala kot resna alternativa za drugi tir. Pretehtala tudi alternativa, da gre namesto ekspanzije luke slovenska obala v cistejse oblike gospodarskega razvoja s poudarkom na trajnostnem turizmu, kmetijstvu in novih tehnologijah.

  7. Smiselno bi bilo, da se vlake vodi prek Slovenije. Ta trasa je v smeri proti vzhodni Evropi in Ukrajini bistveno krajši kot prek Pontebbe.

    Toda vložek v 2. tir je smiseln le, če se posodobi celotno slovensko železniško omrežje, za kar predhodna in sedanja oblast ne kažeta posebne volje. Saj se bodo vlaki ustavili že v Divači ali najkasneje v Ljubljani. Toda to trenutnih oblastnikov verjetno sploh ne zanima. V ospredju so drugi interesi.

    Selitev uporabnikov iz Luke Koper, kar je nov “dosežek” negativne selekcije, pa postavlja pod vprašaj smiselnost kakršnihkoli vlaganj.

  8. Drugi tir je že nepotreben. Toda panika, ki je nastala že na začetku ob zamisli povezave Koper Trst je povzročila, da Italijani z Avstrijci gradijo, oz. so skoraj že zgradili obvoznico okoli Slovenije. Namesto koridorja Lj-Trst-Benetke, ki je še vedno na spletni strani ministrstva (za ne vem več kaj), je še danes. Toda o tem ni ne duha ne sluha. Italijani so odstopili od priključitve na drugi tir. Tako, da mislim, da je vse skupaj prepozno. Če bo odstop Madžarske prispeval k umiku drugega tira, bom zelo zadovoljen. Takole nima nobenega smisla graditi slepi industrijski tir.

  9. “Očitno smo Slovenci z modernizacijo italijansko-avstrijskega koridorja izgubili prednost, ki smo jo imeli vse od izgradnje Južne železnice, da namreč najugodnejša povezava Srednje Evrope z Jadranskim morjem vodi preko Slovenije. Na tem je temeljil naš gospodarski razvoj v zadnjem stoletju in pol in naša vpetost v srednjeevropski prostor. Jasno je tudi, da si te prednosti ne bomo povrnili z gradnjo drugega tira Divača – Koper. Torej kakšen smisel ta gradnja sploh ima? Mislim, da nobenega.…”

    Vir: http://www.slovenec.org/2018/11/25/zakaj-je-madzarska-nenadoma-zacela-razmisljati-o-trstu/

  10. Še ekonomski del. Luka Koper je čisto majhna Luka, z le nekaj več kot 200 mio prihodka letno.
    Barcelona nogometni klub ima 1 mrd prihodkov, cena za prodajo Talking Tom je bila 1 milijardo, enako kot NLB. Vlade RS,tako leve kit desne nimajo pojma o sodobnem vodenju, razvoju in so v dolgoletnem zaostanku za sodobnostjo in perspektivami Slovenije. Celi Bolgari so ji lahko za vzgled s sodobnim načinom vabljenja mladih ki so odšli v tujino, nazaj. Socialistična vlada MŠ pa ni sposobna dalj od poskusov uzakonitve preganjanja opozicijskih medijev in ustvarjanja državnih projektov in podjetij po Putinovem in Erdoganovem vzoru, s provizijami za državno mafijske kroge.

  11. PONGRE:
    trdi, da so alternative še bolj v vodonosnem področju. ker ne razume, kako se določa vodonosnik.
    Vodonosnik ni določen v tlorisu ampak je določen po višini. Varianta, ki je bila zadnja objavljena v zborniku v DZ je s strani strokovne skupine postavljena na višino 210 m in gre NAD vodonosnikom Rižane.
    Vladna trasa pa je pod 120 m zato popolnoma poseže v vodonosno strukturo, nad njo pa je šele glinasta plast ki preprečuje površinskim vodam vstop v spodnji vodonosnik.

    Dejstvo je, da se pri variantah zagotovi istočasno za okoli 60% manjša poraba električne energije pri dveh lokomotivah je to 14 MW ali za tiste ki tega ne poznajo je to okoli 14.000 kW. Ta podatek bi moral biti za ZELENE Slovenije ALARM, če seveda zeleni vedo, kaj je trajnostni razvoj brez politične podkupnine iz javnega denarja.
    Pomanjkljivo komentiranje je največji strup za Slovenijo in blokado razvoja. Tudi TEŠ 6 je šel po istem ključu. Dva ali trije potrebujejo službo se dogovorijo za projekt potem pa hop na galop, novinarji ovce pa gredo kot bivolja vrsta preko prepada.

    TOREJ ….. PONGRE….. če že komentirate se najprej pozanimajte o čem teče beseda in nato uporabiti tak obseg naravoslovnega znanja, po možnosti z referencami, da bo pripomba strokovno minimalno korektna.

    • Na tak odgovor z veseljem repliciram. Ko bi imeli SDS-ovi biki, s katerimi se v častnikovih komentarijh zadnje čase veliko bodem, tako visok standard komentiranja ne bi dobival odpora do sodelovanja.

      Vodovarstveno problematiko sem omenil, ker želim dobiti več informacij. Dogajanje okrog drugega tira poizkušam vestno spremljati od začetka zbiranja prvih podpisov za referendum o drugem tiru naprej. Morda sem spregledal kak članek, medijsko objavo ali soočenje ampak jaz sem prvič poslušal razlago vodovarstvenega vidika drugega tira, dokaj pozno, med razpravo o drugem tiru v državnem svetu v času ponovljenega referenduma. Poizkušal sem najti posnetek ampak žal neuspešno. Govornik je opisoval predvsem delovanje primorskega vodovodnega sistema, vodovarstvena območja ter politično zapuščnino ravnanja z pitno vodo na primorskem – niti se ne spomnim dosti omenjanja drugega tira. Če mi kdo lahko pomaga priskrbeti posnetek, bom hvaležen. Dodano informacijo o vodovarstvenem vidiku drugega tira sem kasneje našel le še tukaj: http://www.drugitir.si/drugi-tir/okolje

      Resda je bila med vladno kampanjo večkrat omenjena Natura 2000 kar pa, kot nepoznavalec, nisem povezoval z vodovarstvenim območjem. No, če imate prav in to res ni problematično, se vam ta vidik vsekakor splača še osvetliti. Se pravi, poseg v vodovarstveno območje naj bi ne bil tako tvegan za onesnaženje ob morebitni ekološki katastrofi (izliva nevarne kemikalije ob iztirjenju ipd.) dokler je poseg narejen nad plastjo gline, ki loči vodonosno geološko plast od površinske plasti? Kaj takega namreč slišim prvič.

      Z manjšo porabo energije na trasi, predstavljeni s strani Jožeta Duhovnika, sem seznanjen in mi je rešitev razumljiva. Ta rešitev namreč vsebuje dva vlaka, ki potujeta v nasprotni smeri in sta povezana z jekleno vrvjo. Če se ne motim, deluje gondola na veliko planino po istem principu. Vladni hitri vlak naj bi vso presežno energijo pri spuščanju oddajal v zavore, pri vzponu pa jo bo jemal iz električnega omrežja (če sem prav razumel).

      • Pongre: “…, da Italjanom ni za zaupat, Orbanu pa tud seveda ni za zaupat. … Ko bi imeli SDS-ovi biki, …”
        ===============
        Med samimi sovražniki vam je res težko, ampak, kdo je več kot 90% vsega časa na oblasti? Niso biki, prej bi se lahko reklo da osli, ki jih izvolijo tisti, ki povsod okoli sebe vidijo sovražnike.

  12. Spoštovani PONGRE,

    hvala, da ste se oglasili. Kakor vem in kolikor sem uspel spremljati je pri dr. Duhovniku uporabljena vlečna vrv ločeno gnana z elektromotorjem oziroma pri spuščanju pa preko vrvi zavirana z generatorjem. Vlak se ne dviga istočasno ko se drugi spušča. Prav v tem je bistvu takrat še inovacije, sedaj pa kolikor poznam že EU patenta, ki se ne odobri, če ni res novost. Če bi bila istočasno so sistemi v svetu poznani in praviloma uporabljani do nastanka izmeničnega toka.
    Vodovarstveno problematiko in naravovarstveno oklje pa odlično pozna dr. Josipovič. Vi pa ste po moje sledili dr. Križanovskemu, ki je zasližil okoli 80.000 EUR z raznimi študijami pa drugače ne more govoriti.
    Križanovsky je stalni recenzent poštenega strokovnega lobija, ki išče strokovne podlage za ureditev pravih rešitev. Sodeloval je tudi pri polzeči cesti od Razdrtega do Vipave. Pa vidite, da se premika.
    Primorci morajo čimprej postaviti spomenik primorcu, ki jetrmasto vztrajal na tej trasi. Sicer ga ne bo dobil kot Vižintin iz Anhovega, človek, ki je bil nagrajen, da je prinesel v Slovenijo AZBESTOZO, čeprav so jo poznali že stari Egipčani.
    Če si nerazgledan, je lahko komentirati.

    • Hvala za namig. Tako je, gledal sem govor dr. Andreja Kryžanowskega: https://www.youtube.com/watch?v=QTKwDk0OlpY , kjer sicer drugi tir komajda omeni. Sem pa sedaj, ob ponovnem gledanju, opazil kako na koncu izpostavi zaustavitev projekta vodnega vira Padež leta 2007, torej v času Janševe vlade in brez dobre obrazložitve.. Tudi kdor se ima za razgledanega je dolžen obrazlozložiti svoja dejanja sicer pač govori drug mimo drugega, kar je žal pri nas dokaj pogost pojav.

Prijava

Za komentiranje se prijavite