K. Miles, Portal plus: Slovenski PR sicer ne laže namerno, vendar pa najraje pretirava

5
241

Sovjetski in Goebbelsov sistem sta zasnovana na znani Goebbelsovi izjavi o Veliki laži. Rekel je:

”Če poveste dovolj veliko laž in jo neprestano ponavljate, ji bodo ljudje nazadnje začeli verjeti. Laž se ohranja samo toliko časa, dokler država lahko ščiti ljudi pred političnimi, gospodarskimi oziroma vojaškimi posledicami te laži. Torej je za državo življenjskega pomena, da uporabi vse svoje moči za zadušitev drugačnega mnenja, kajti resnica je smrtni sovražnik laži, zato je resnica največji sovražnik države.”

Ne gre zato, da bi PR v Sloveniji namerno lagal, vendar pretirava in podpira nerazveseljiva zanikanja. Spoznavam, da jezikovna kultura teži k slabšalnosti, medtem ko v angleščini težimo k razumevanju. Vse to je zelo razumljivo, toda za razvoj zaupanja je potrebno, da te nikoli ne razkrijejo. In nikoli ne pretiravati.

Na primer, samo po sebi je razumljivo, da Slovenec misli, da je njegova dežela najlepša na svetu, toda če se to poudarja v sporočilu za odnose z javnostmi, bo to izločilo Švicarje, ki menijo, da je Švica najlepša, ali Brazilce in tako dalje; torej je v sporočilu za javnost najbolje reči, da je ”Slovenija med najlepšimi deželami na svetu”, kar v resnici tudi je.

Poleg tega, če želite npr. prepričati investitorje, da je Slovenija dober prostor za naložbe, morate sčasoma zgraditi zaupanje. A ne tako, kot se je zgodilo v preteklosti med roadshowom v Londonu s pretiravanjem o priložnostih, in pričakovati, da bodo vsi preudarni menedžerji za naložbe nemudoma na široko odprli svoje denarnice. O tem nekaj vem, ker sem bil prisoten pri nekaterih naložbenih obiskih. Tla je treba pripravljati mesece in leta ter imeti pripravljene dobre zgodbe. Po drugi strani morate biti pošteni glede težav.

Več lahko preberete na portalplus.si.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


5 KOMENTARJI

  1. Zdravorazumsko!

    Ko se že piše o slabšalnem delovanju, je pomenljivo tudi naslednje slabšalno delovanje na slovenski jezik in naše odnose:

    – zakaj se izničuje spoštljiv in civiliziran odnos med stranko in kupcem s tem, ko se namesto ” prosim-izvolite- hvala” lansira nespoštljiv, prostaški, nedomači “evo” ( ki pomeni – tu imaš”, ki bi naj zamenjal medsebojne spoštljive, vljudne odnose

    – zakaj se slovenske lepe besede, ki jih največkrat uporabljamo, zamenjujemo z manj lepimi tujimi besedami, npr.
    . “okey” namesto dobro ali v redu
    . “evo” namesto glej, vidiš, takole, tu, tu imaš
    . “čao” namesto lep pozdrav, srečno, imajte se lepo, bodite zdravi..

    Če se uporablja tuja beseda, ker nimamo ustrezne domače besede, je razumljivo početje, sicer pa ne.

  2. Podobno je s tujko “ajde”, ki se je začela pojavljati in bi naj zamenjala slovensko besedo ” pojdi, gremo”.

  3. Kaj je bolj spodbudno za človeka in skupnost?

    Biti bleda kulturna kopija drugih ali se ponašati s svojo izvirno ustvarjalnostjo, ki bogati svetovni kulturni prostor in osrečuje človeka in skupnost?!

    Slovenija in Evropa preboleva isto bolezen.

    Ali s svojo izvirno kulturno ustvarjalnostjo, ki je v harmoniji z naravnim, stvarstvenim okoljem obstati ali pa pasti v brezoblično kulturno plehkobo.

  4. Bolj, ko mi izničujemo svojo kulturno bit, toliko bolj drugi svojo poveličujejo, namesto, da bi spoštovali svojo in drugo.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite