Janko Sever, razočaran, do danes vneti podpornik projekta Drugi tir

7
562

Prvega avgusta 2019 smo bili krajanke in krajani, na povabilo župana MO Koper, v Dolu, kjer so nas predstavniki ARSO, Slovenskih železnic, Direkcije RS za vode, Geološkega zavod Slovenije, Nacionalnega inštituta za javno zdravje, Rižanskega vodovod in Mestne občine Koper seznanili z aktivnostmi za odpravo posledic okoljske nesreče, ki se je zgodila pred nekaj več kot mesecem dni, ko je v okolje steklo skoraj 10.000 litrov kerozina.

Kakšna ekipa! Samo za nas, ki živimo na območju krajevne skupnosti Črni Kal. Lepo in prav bi rekel človek tako na prvi pogled. Zelo lepo so razložili, kaj vse so in kaj še vse bodo storili, da bo oskrba z vodo varna. Razložili so, kakšen je kraški teren, koliko vrtin so naredili in zakaj. Predstavili so tudi, kako so ustrezno odreagirale vse službe in inšpekcije ob nesreči in tako naprej. Podučili so nas tudi, da je kerozin strupen, da če ga zaznamo v vodi. Da z njim onesnaženo ne smemo uživati. Prav tako še vedno obstaja možnost, da pride kerozin v vodonosnik, v tem primeru pa bodo storili vse potrebno, da bi zmanjšali morebitne posledice. Da, da, vse to smo že neštetokrat slišali. O vsem tem pa so poročali tudi mediji. S tem se vsi, ki tu živimo, srečujemo že vrsto let.

Nič novega torej!

No, je pa vseeno lepo, da ste prišli in prisluhnili kritikam ljudi, ki že desetletja strpno prenašajo staro dotrajano nevarno progo, ki prinaša dobičke naši Luki, našim Železnicam, naši državi in tudi občini, ljudje pa so deležni le degradiranega območja, onesnaževanja okolja. Živijo pa v stalni zaskrbljenosti, kdaj bo naslednja nesreča in kakšne bodo posledice. Da bi jim država, pa tudi Mestna občina Koper, za vse to, kar morajo prenašati, vsaj delno izboljšala življenjske pogoje, da bi poskrbela za večjo varnost, za boljšo prihodnost naših otrok, za hitrejši razvoj podeželja. Ne! To pa ne!

Na možnost nesreče že leta opozarjamo, pošiljamo zahtevke, prošnje in dopise na vse mogoče naslove, oni pa nam pridejo razlagat, kako bodo ukrepali, če se bo kaj zgodilo, kako zelo hitro in kvalitetno lahko odreagirajo po nesreči. Pa še ”tolažijo” nas, da ni samo naša proga nevarna, ampak, saj lahko do take nesreče pride tudi na cesti. Samo zamisliti se moramo, da lahko na Dol pade tudi letalo s kerozinom! Res spodbudno! Na koncu bi morali ljudje, ki živijo pod kraškim robom, po tej njihovi birokratski logiki biti srečni, da imajo progo.

Pa kaj res mislijo, da smo taki ”bumbarji”, da bomo nasedli na to njihovo, vsaj nam, nerazumljivo retoriko. No, pa še to so nam povedali, oni vse to analizirajo in analizirajo in analizirajo. Ko bodo končane analize, bodo predpisali ustrezne ukrepe. Tudi to poslušamo že leta in leta. Razlika je le ta, da nas vsakič obiščejo drugi, ki nam ”solijo pamet”.

Spoštovani gospodje, kaj boste storili, da do nesreče ne pride?

Spoštovani gospodje! Vse vas, ki ste nam, morda celo dobronamerno, prišli povedat tisto, kar že leta in leta vemo in s tem živimo, vas naprošam, da nam nikoli več ne razlagate KAJ BOSTE STORI PO NESREČI! Povejte nam raje KAJ BOSTE STORILI, DA DO NESREČE NE PRIDE! Ali pa vsaj poveste, kaj boste storil, da zmanjšate možnost, da do nesreče ne pride in omilite morebitne posledice, če do nesreče kljub vsemu pride. Temu se reče pri nas SKRB ZA VARNOST LJUDI. Če sploh še koga ljudje v tem grobem kapitalizmu skrbijo?

Če že sami ne veste, da imajo tudi krajani naše krajevne skupnosti pravico do varnega in spodobnega življenja, si to preberite v zakonih, ki ste jih sami pisali in sprejeli. Če ne veste, kako izboljšat varnost, lahko takoj, brez kakršnih koli analiz izvedete simulacijo (torej vajo), kaj se lahko zgodi če bi, ta isti vlak z milijon in 500 tisoč litri kerozina iztiril nad Loko, nad Bezovico. Sicer pa bi moral Urad za zaščito in reševanje imeti načrt za take dogodke. Pred nekaj leti sem še kot predsednik KS Črni kal pisno zaprosil, da nam ga dostavijo. Do danes še ga še niso. Morda pa že dve leti ne dobijo plače, pa štrajkajo?

Podučili so nas tudi, da je kerozin strupen …

Če se boste, kar seveda ne verjamem, odločili za preizkusno simulacijo prevrnitve vlakovne kompozicije s kerozinom nad mojo vasico Loko, torej tako vajo, kot smo jih imeli nekoč, v tistih ”hudih” železnih časih, ki se je imenovala NNP (nič nas ne sme presenetiti), ne pozabite na vajo povabiti, poleg gasilcev, še veliko zdravnikov, reševalcev pa tudi komunalno podjetje z mrliškim vozilom. No, saj pravim, da je to samo simulacija. Kajti, če se to res zgodi, boste tem ljudem zelo težko razložili in se hvalili, kaj vse ste storili PO NESREČI. Na spletnih straneh si lahko preberete tudi kaj o PREVENTIVI, če morda niste nikoli slišali za to.

Pa brez zamere dragi predstavniki ljudstva. To je pač moje mnenje. Demokratično mnenje. Vi pa povejte svoje. Ljudje pa bodo to na volitvah ocenili. Te bodo prav kmalu. Čeprav sem imel včeraj občutek, da smo sredi volilne kampanje.

Vir: Facebook

7 KOMENTARJI

  1. Spoštovani sokrajan, zelo tehtne ugotovitve. Z eno pripombo, ko se sprašujete, če sploh še koga ljudje v tem grobem kapitalizmu skrbijo, bi rekel, da mi pravega, odgovornega kapitalizma še povohali nismo. Prej bi držalo, da imamo nekaj kapitalistov – tajkunov, ki pa se vsi imajo za socialiste, če že ne za odkrite levičarje. Sicer pa je še vedno več socializma kot kapitalizma. Kar pa zadeva naš NNNP iz sedemdestih let prejšnjega stoletja, bo držalo, da smo ga takrat in ga še sedaj izvajamo, ampak obrnjeno v PNNN, kar pomeni – prav nič nismo naredili.

  2. Noro mnenje. Sploh nimam komentarja. Že naslov “kaj boste storili, da do nesreče ne pride” je norost. Poglejte si vsaj v slovar kaj pomeni beseda nesreča. Norost.

  3. G. Sever je kot bivši uslužbenec javne in tajne policije zagotovo lahko zaskrbljen. Ve tudi, kako je treba zavarovati okolje in naravo, da do nesreče ne pride. Je pa res, da je popolnoma tiho, ker železnica že štirideset let poliva pesticide na progo, da ne raste plevel. Kot tak, intelektualec, pravnik najbrž res ne razume, da se kemikalije ne raztapljajo in da jih krajani in prebivalci Kopra zanesljivo pijejo. Problem je samo, da je limitirana vrednost tako visoka postavljena če gre za občasno pitje. Če pa gre za stalno pa je koncentracija primerna.
    ker je na javnih zborih privlekel skoraj za lase komisarke da so vpile na goste iz Ljubljane in se potem opravičeval je SOKRIV za nastalo stanje. Bil je tiho, ko mu je bilo povedano, da je potrebno staro progo obnavljati v skladu s standardi.
    Je pa res, če KRANJ gradbeni inženir izjavi, da so tiri tako obremenjeni in da zato pokajo pa težko ostane človek brez besed. Tale strokovnjak gradbeni inženir je res samo za statične obremenitve. Če bi vedel kaj je dinamična obremenitev bi bil tiho kot miška.
    Res pa je, da se vozi z avtomobilom, kjer je dimenzioniranje na časovno dobo stalnica že vsaj šestdeset let, seveda pa on kot zapečen statik tega ne in ne bo razumel.
    Za nesrečo v Hrastovljah je kriv, direktor infrastrukture in PIKA: OBA z MESOM bi morala leteti. Ampak to je že generacija permisivčkov, ki jim je trepljanja po ramenih in prikrivanje neznanja v krvi od osnovne šole naprej.
    Zato g. Sever ne izneverite se: Za domovino s permisivčki naprej, da svetle ZABLODE. Krivi ste lokalni voditelji, ker prisegata na globoko državo katere del ste bili in ostajate.

  4. Mimogrede, ali je sploh znano kaj se je zgodilo, da so cisterne iztirile. Neznanska sreča, da ni prišlo do eksplozije.

  5. Vzrok je znan. Kriva je bila dotrajana kretnica, ki pa bi bila pravočasno odkrita, če bi se izvajale redne kontrole brezhibnost kretnic oziroma prog, tako kot nekaj let nazaj. Zdaj se te kontrole ne izvajajo več, češ da ni dovolj ljudi, ki bi ta nadzor izvajali.

    Ker je bila ta kretnica na vodovarovanem območju, bi morala ta kontrola biti toliko skrbnejša.

  6. Vzrok, ki ga navaja SVITASE je edini pravi pokazatelj stanja duha na Slovenskih železnicah. Kmetje v hlevih opazujejo žival ponoči, če se kaj zgodi in je treba pomagati. Tile bučki SŽ iz 18 stoletja (parna lokomotiva) pa razen visokih plač in zganjanja sindikalne dejavnosti ne znajo nič drugega. Oni imajo 70 % nesreč na tem odseku prepoznanih kot lom tračnic, najbolj neuk inženir bi postavil kamere (da ne bo pomote, imajo prstih kanalov ob progi za snemanje kolikor hočeš!!!) in gledal v kontrolni sobi kaj se dogaja. Tako pa še vedno signalizirajo z dimom, kot pri Indijancih. Če dim je na Kraškem robu, in to neprekinjeno, potem verjemi je požar. Zato imajo upravičen nadimek BUČKI.
    Raje plačajo pogostitve mladim upokojenkam, da vpijejo nad strokovnjaki, kako da bo izvajali dela strokovno, glede na stanje tehnika v 21 stoletju.
    Pomembno je, da imajo ministrico, ki se razume samo na državno blagajno in da ob njej na ministrstvu posedajo državni uradniki, ki počasi mislijo zato, da imajo zadnjice na toplem.
    Res bi bilo potrebno odpreti okna, in prezračiti ministrstvo, da pride v sobane malo več kisika.

  7. Ni hujšega kot totalitarna miselnost šefov in totalitrna prestrašenost in poškodovanost, pasivnost ter vzgojna in medijska zavedenost ringa, ringa “raje”.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite