J. Aščić, Odkrito: Kdaj bo mogoč dialog o polpretekli zgodovini?

12
344

Zakaj je Slovenija 70 let po koncu druge svetovne vojne razdeljena bolj kot kdajkoli prej. Zdi se, da je ideološki prepad vse večji, sprava pa vse bolj oddaljena. Kdo je za to odgovoren in kdaj bo mogoč dialog o polpretekli zgodovini? O tem v oddaji Odkrito z Jankom Prunkom, Ivom Svetino, Lenartom Škofom in Tomažem Erzarjem. Oddajo vodi Jelena Aščić.

Oddajo si lahko ogledate v arhivu RTV SLO.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


12 KOMENTARJI

  1. Kdaj bo mogoč dialog o polpretekli zgodovini?

    Ko bodo VSI zločinci kaznovani in jim ODVZETE vse privilegije.

  2. Zaradi privilegirancev, ki z davkoplačevalskim denarjem plačujejo medijsko agresivno zavajanje z namenom branjenja fevdov, oblasti. Na drugi strani pa polno amaterjev, ki jim je uspeh zgolj lastni politični populizem.

  3. Morda nikoli. Slovenska kultura je zgrajena okoli izogibanja resnici. Za vsako stvar. Še za tako malenkost. Samo da se taji resnica in vse je ok. Seveda to samo povzroča nenehne spore, okoli vsega.

  4. In danes nam, kot vsako leto, v Ajdovščini zopet vsiljujejo t.i. prvo slovensko vlado v Ajdovščini.
    Kako se lahko 25 let po osamosvojitvi še vedno tako brez sramu vsiljuje 1. komunistično vlado kot 1. slovensko?

    • Očitno se lahko. Če ljudje verjamejo medijem, mediji pa so v veliki večini ekstremno levi, potem je to tako.

  5. Upoštevajmo stvartstvene, naravne zakonitosti, pa se bo vse uredilo tako kot narekuje človekoljubna civilizacija.

    Čeprav stvarstvo dopušča, da se človek sam odloča, ali za sovraštvo in pekel ali za ljubezen in raj, je naša dolžnost, da se odločimo za slednje.

    V razpravi je nekdo kritiziral, zakaj krščanstvo deli ljudi na tiste, ki sovražijo in tiste, ki ljubijo. To jih ne deli krščanstvo, ampak stvarstvo. Vendar ima vsak priložnost in dolžnost, da se odloči za ljubezen in človekoljubje.

    V razpravi je bilo tudi omenjeno, da smo bili v bivši državi skorajda spravljeni. Nasilna sprava, ni sprava. Če so bile žrtve tiho in v strahu ali bodo spet pomori in zapori, če se oglasijo s svojo krivico, ki jo trpijo v totalitarnem sistemu,(ki žal še danes živi v marsičem na Slovenskem), ni mogoče govoriti, da je bila podana vsaj črka a v celotni abecedi, ki omogoča spravo.

    Vso priznanje za iskren in človekoljuben nastop dr. Škofu in…, ki sta resnično govorila kot civilizirana človekoljuba, ki izhajata iz človekoljubja,ne pa formalistične, pogostoma nečlovekoljubne politike.

  6. Človekoljuben vidik življenja, zahteva povsem drugačen pristop in odločitve kot pa politika, ki se temu cilju izogiba.

    S človekoljubnega vidika naš predsednik Pahor ne sme v Moskvo, saj bi s tem pokazali, da se strinjamo, da se tudi Slovenije strinja z ozemeljskimi težnjami, ki so prisotne danes kot so bile prisotne pred 2. svetovno vojno in so privedle do nje.

    S človekoljubnega vidika tudi ni bilo prav, da je Jugoslavija izzvala Nemčijo, da jo je ta napadla, kar je povzročilo 2 milijona žrtev v Jugoslaviji.

    S človekoljubnega vidika tudi ni bilo prav, da je partija izkoristila vojno za revolucija kot tudi večinoma nesmiselnimi napadi na okupatorja, zaradi česar je bilo ogromno nedolžnih civilnih žrtev v lastnem narodu.

    Skratka, temeljno vodilo za odločitve, naj bo človekoljubje, ne pa sebičnost posameznikov in skupin.

    Srbska zgodovina z Obrenovičem pokaže, kako se da z evolucijo spreminjati stvari na boljše ne pa z nespametno bratomorno revolucijo.

  7. Naj se spremeni, da bo več pozitivne resničnosti in manj negativne. Slednja preprečuje spravo.

  8. Zakaj ljudje nasedajo živalski krutosti?

    Zakaj se ne oprimejo plemenitega človekoljubja?!

    Zakaj je to težko za nekatere?

    In tisti govorijo, da so pristaši človekoljubne demokracije in civilizacije?!

  9. Zakaj je nekatere težko tisto, kar je najplemenitejše?

    Kar je življenjsko poslanstvo slehernega?

    Vendar, kar je najhuje: Zakaj zaradi teh, ki zaničujejo plemenitost in posvečujejo kruto sovraštvo, ne smemo zaživeti človekoljubno plemenito življenje kot posamezniki in kot skupnost?!

    Ali ni to najhujše in najbolj škodljivo ravnanje za posameznika in skupnost?!

    Bo kdo odgovorjal za to barbarsko nečlovekoljubno početje?!

  10. Kako je mogoče, da je v današnjem času nekomu odveč Komisija za človekove pravice pri slovenskem parlamentu, ki obravnava in opozarja na kršitve človekovih pravic?!

    Kaj to pove?

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite