Izjava predstavnikov Sveta krščanskih Cerkva v Sloveniji in muftija Islamske skupnosti v Republiki Sloveniji

10
12

Svet krščanskih Cerkva v Sloveniji, ki deluje od leta 1994 in ga sestavljamo predstavniki Katoliške Cerkve, Evangeličanske Cerkve in Srbske pravoslavne Cerkve, je na dopisni seji v petek, 5. novembra 2010, sprejel naslednjo izjavo o predlogu novega Zakona o verski svobodi:

Svet krščanskih Cerkva v Sloveniji skupaj z Islamsko skupnostjo izraža zaskrbljenost zaradi načrta Urada Vlade RS za verske skupnosti (UVS), ki namerava sprožiti zakonodajni postopek za novi zakon, ki naj bi nadomestil obstoječi Zakon o verski svobodi (ZVS).

Ustavno sodišče Republike Slovenije je presodilo, da je sedanji ZVS skladen z Ustavo Republike Slovenije, razen v dveh nebistvenih določilih, zato ne vidimo nobenega ustavnopravnega razloga za pisanje novega zakona. Tudi velika večina Cerkva in verskih skupnosti je izrazila svoje zadovoljstvo z obstoječim zakonom, zato ga je neprimerno ukinjati in pisati novega.

Ugotavljamo, da so vse primerljive evropske države v zadovoljstvo Cerkva in verskih skupnosti ter njihovih članov tovrstna vprašanja že zdavnaj uredile. Sodoben zakon o verski svobodi je bil v Državnem zboru Republike Slovenije sprejet komaj 2. februarja 2007, sedanje vodstvo UVS pa ga želi ponovno spremeniti.

Po eni strani ni nobene potrebe po novem zakonu in so izhodišča UVS za novi zakon mestoma celo v nasprotju z ustavnopravnim konceptom verske svobode, po drugi strani pa ta namera lahko vodi k novi politični instrumentalizaciji religije in Cerkva, zato namero o pripravi novega zakona odločno odklanjamo. Predlagamo, da se obstoječi zakon popravi samo v obsegu in členih, kakor zahteva Ustavno sodišče Republike Slovenije.

Svet krščanskih Cerkva v Sloveniji skupaj z Islamsko skupnostjo terja stabilen pravni položaj in uresničitev pravice do pravne varnosti, česar pa nenehno spreminjanje temeljnega zakona, ki opredeljuje izvajanje ene najpomembnejših človekovih pravic, t. j. pravice do verske svobode v vseh njenih štirih razsežnostih: individualni in kolektivni, zasebni in javni nikakor ne zagotavlja. Odločno odklanjamo politizacijo vere in Cerkva, ki bi jo parlamentarno obravnavanje predvidenega novega zakona dve leti pred državnozborskimi volitvami zagotovo vnovič spodbudilo.

Srbska pravoslavna Cerkev, protojerej Peran Bošković

Evangeličanska Cerkev, škof mag. Geza Erniša

Katoliška Cerkev, ljubljanski nadškof metropolit dr. Anton Stres

Islamska skupnost v Republiki Sloveniji, mufti dr. Nedžad Grabus

10 KOMENTARJI

  1. Praksa v islamskih državah, pa tudi pri nas, je pokazala, da je dobro, če se 7. člen države razume restriktivno. Zato podpiram novi zakon in bolj strogo ločevanje verskih skupnosti od države.

  2. rx170, povej, kje in kako se je pri nas pokazalo, da je treba razumeti člen ustave razumeti, kot ti razumeš restriktivno (kar pomeni zatiralsko do verskih skupnosti).

  3. V Sloveniji veliko ljudi ne loči med kritičnostjo, nevtralnostjo, nenaklonjenostjo in sovražnostjo. Katoliško Cerkev namesto z vidika nevtralnosti (ki je lahko naklonjena ali kritična) obravnavajo izrazito nenaklonjeno in celo sovražno. Tov. Stane Dolanc, ki je ustanovil predhodnico Fakultete za družbene vede (kjer vzgajajo novinarje, sociologe in politike), je upravičeno lahko ponosen na svoj dosežek.

    Take ljudi seveda moti obstoječi zakon, ki v evropskem duhu religijo in cerkve obravnava z naklonjeno nevtralnostjo. V državah, kjer tako delajo, je kakovost življenja praviloma visoka. Pri nas se izčrpavamo v popolnoma nepotrebnih bojih, na koncu bomo vsi revnejši.

    Škoda, da skupina ljudi, ki je na volitvah dobila 5 odstotkov glasov, lahko sproži nov kulturni boj. Upam – tako kot podpisniki izjave – da jim ne bo uspelo.

  4. Naši levaki ne dojamejo, da je bistvo svobode v tem, da je lahko kdo tudi drugačen kot je njim všeč. Oni imajo sprevrženo idejo o svobodi. Mislijo, da je svoboda njihovo enoumje.

  5. Če kristjani in muslimani pravijo, da ni potrebe po novem zakonu, to pomeni, da še kako je.
    Zato podpiram nov zakon, ki bo uvedel realno versko svobodo v Sloveniji in ne zgolj priviligiral krščanstva in islama, kakor aktualen zakon, ki ga je itak spisal malteški vitez. Čudi me, da ga ni član Al Qaide, če smo že na tem.

    Je pa smešno, da kristjani in muslimani problematizirajo nov zakon, ker bo RKC malce priprta finančna pipica, saj se gre samo za to. Izhodišča UVS niso v nasprotju z ustavo, prej nasprotno. Glede politične instrumentalizacije pa tembolj, če to pravijo predstavniki katoliške, pravoslavne, evangeličanske in islamske skupnosti, nosilcev politično instrumentaliziranih kvazi-verskih teokratskih ideologij.

  6. Kurjenje kristjanov je bila pa poganska lastnost – kamor po blogu sodeč spada tudi tale žagž.

    Seveda so pa pogani nacisti skurili več ljudi kot jih je krščanstvo kadarkoli v svoji zgodovini.

    In kurjenje Židov je prišlo iz enakega sovraštva kot ga seje žagž.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite