IZJAVA DNEVA, Zijad Bećirović: O predlogu prepovedi nošenja burke in nikaba

43

becirovicMagistra Zijada Bećirovića, direktorja Mednarodnega inštituta za bližnjevzhodne in balkanske študije (IFIMES), smo vprašali za komentar o aktualnih vprašanjih integracije prebežnikov v slovenski prostor. Med drugim nas je zanimalo, kako gleda na predloga zakona o prepovedi nošenja burke in nikaba na javnih mestih in zaostritve pogojev za pridobitev azila v Sloveniji.

Naloga vsake države je, da zagotovi družbeno harmonijo oziroma skladnost in sožitje v družbi ter da je nevtralna do cerkev in verskih skupnosti. Slovenija je na tem področju dosegla dokaj visoko raven. Politične stranke imajo legitimno pravico predlagati marsikaj, ampak hkrati se morajo pokazati kot družbeno odgovorne in se zavedati posledic svojega ravnanja in početja. Ko gre za kompleksna vprašanja, ki segajo v področje človekovih pravic in (ne)ustavnosti ter verskih in državljanskih svoboščin, je nujno potrebno, da se zakonodajalec posvetuje s cerkvami oziroma verskimi skupnostmi, strokovnjaki ter drugimi zainteresiranimi javnostmi.

Vsaka država ima svoje posebnosti. Ne vidim nobenega racionalne razlage za takšne predloge v Sloveniji, posebej ne v situaciji, ko imamo izrazito polarizirano družbo in ko je težko zagotoviti konsenz za bistvena in pereča vprašanja slovenske družbe, ki bodo bistveno determinirala našo prihodnost. Vsi državljani in tisti, ki so na ozemlju Slovenije, morajo spoštovati ustavno pravno ureditev Republike Slovenije. To velja v vseh državah tega sveta.

43 KOMENTARJI

  1. Se opravičujem, ker bom skopiral del svojega komentarja pod člankom D. Ocvirka. Dejansko sodi sem, samo 10 minut nazaj še ni bilo tega članka:

    Ne padajmo, spodbujeno z dogodki zadnjih 2 mesecev na finto volje po omejevanju verske svobode muslimanov. To se demokratičnemu in svobodoljubnemu Evropejcu enostavno ne šika, to je totalitarna aspiracija. Predolgo je totalitarizem nam samim kratil versko svobodo, nas v tem pogledu zatiral in diskriminiral.

    Ni govora torej, da bi kdo smel prepovedovati nošnjo naglavnih rut, pri slovenskih predvsem starejših ženah s podeželja, pri katoliških redovnicah ali pri muslimankah – hijaba. Naloga kristjanov bi bila, da bi v tem primeru branili versko svobodo bratov v Abrahamu.

    https://www.google.si/search?q=hijab&espv=2&biw=1366&bih=677&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi33ePKkarJAhWBPRoKHU8fCMsQ_AUIBigB

    Burka in nikab sta drugo vprašanje. Tu obstajajo predvsem varnostni razlogi za to, da se ljudi odvrača od take nošnje; čeprav je tudi psihološko za naš svet problematična. Po možnosti odvrniti na prefinjen način. Brez napada človeka in njegove versko tradicijo, ki mu/ji veliko pomeni.

    Sicer si pa na račun muslimanske vere danes mnogi, ki jih prej ni bilo slišati v tem stilu, privoščijo izražanje na način, ki ni spoštljiv in ki ne ustvarja sožitja znotraj nacije. Upam, da jih bo čimprej minilo.

    • Kakšni varnosti razlogi? A morda veš za en sam primer v Sloveniji, kjer je nošenje burke ali nikaba povzročil kak varnostni problem, da bi bilo glede tega sprejemati zakone?

      Zame sta burka in nikab lahko problematična le iz enega vidika in sicer v primeru, da je ženska v to dejansko prisiljena, skratka v primeru, da se ženski vsiljuje nekaj, česar sama ne želi.

      Glede varnostih razlogov bi lahko uvedli le možnost, ki morda celo že obstaja, tega ne vem, ki daje organom pregona pooblastila, da pod določenimi pogoji od ženske zahteva, da potrdi oz. dokaže svojo identiteto tako, da pač obraz razkrije. Ko za to obstajajo neki objektivni razlogi.

      Ker ne vem, kako bi lahko bil nekdo varnostni problem le zaradi burke oz. zakaj bi moral nekdo biti pod kotnrolo v smislu preverjanje identitete preprosto že zato, ker se nahaja na javnem mestu. Ker potem je najbolje, da celo uzakonimo to, da mora vsak na čelu imeti natisnjen ime in priimek in emšo. 🙂

      Predlagan ukrep je popolnoma nesorazmeren. Tudi nisem prepričan, da npr. obstaja zakon, ki bi mi prepovedoval na javnem mestu nositi npr. zaščitno dihalno masko ali pa celo pustno masko, vsaj ne na prostem.

      • Burke po mojem na Slovenskem sploh še nikoli ni bilo na spregled. V glavnem jih nosijo v Afganistanu, menda nekatere ženske tudi v Saudi Arabiji. Nikab se veliko nosi zlasti v Iranu in ta pa je že sem in tja prisoten celo pri nas, po mestih.

        Burka in nikab gotovo otežujeta osebno identifikacijo in zato predstavljata varnostni problem. Misliš, da si kriminalci prekrivajo obraze zaradi štosa, ali kaj? V Evropi ljudje pač, razen redkih izjemnih situacij ( no, recimo pri poroki ali obisku papeža so ženske včasih striktno nosile tančico) komuniciramo z odprtimi obrazi, to je tudi psihološko bolje. Prav je, da so tudi muslimani spodbujeni k takemu načinu, če se odločijo živeti pri nas.

        V hijabu pa ne vidim najmanjše spornosti. Kdor bi to prepovedal, je preprosto nestrpnež.

        • Ali je osebna indentifikacija nujna vedno in povsod? Ali npr. vidiš na javni mestih policiste, kako masovno ustavljajo ljudi in preverjajo njihovo identiteto? Saj se tega ne počne. Zakaj bi bilo to kar naenkrat potrebno zato, ker si nekdo zaradi versko ideoloških kulturnih ali katerihkoli že razlogov obraz zakriva? Če se jaz sprehajam po neki ulici moja identiteta nikogar ne briga. Zakaj bi ga morala brigati kaj bolj, če gre za nekoga z burko ali nihabom.

          Ali je kriminalec vsak, ki se pojavi v javnosti? In na kateri osnovi sklepaš, da je nošenje burke kaj večji razlog za sum, da gre za kriminalca?

          Skratka, treba je tu na stvari gledati življensko, praktično, ne pa iskati najbolj neverjetne scenarije. Na kakšnem temelju lahko nekoga označimo za bolj sumljivega zato, ker nosi burko ali nikab?

        • Tudi v Ljubljani blizu Tromostovja se lahko zaletiš v popolnoma zakrite osebe-le sklepaš lahko o ženskem spolu-npr.po hoji?Moja letošnja osebna izkušnja!So pa (še) redke-a tudi ena ali dve predstavljata mogočo nevarnost preoblečenih zlonamernežev.Sicer pa po novem teroristi rekrutirajo tudi ženske.Nujno pa je treba zato dopustiti vsaj pravico uradnih organov,da vse zakriteže pregledajo.Ne nazadnje-že zdaj od nas Slovenskih državljanov lahko kadarkoli zahtevajo identifikacijo.

          • Konec koncev – en igralec je posnel film, kjer si je dal na glavo nogavico in hodil po trgovinah…

            Vsi so se ga bali, kot, da je ropar. Pa nihče ni protestiral glede nestrpnosti ostalih ljudi.

            Z varnostnega vidika imajo predvsem banke in nekatere druge inštitucije pravico do prepovedi.

      • Gospodu s provokativnim imenom sporočam sledečo šalo:

        Po več muslimanskih državah, npr. v Tuniziji, so burke prepovedane, saj niso del njihovega izročila. V Turčiji prepoved izvira iz odločitve za sekularizem, v Egiptu je najvišja verska avtoriteta nošenje nikaba prepovedala z obrazložitvijo, da gre zgolj za običaj, ki nima nobene povezave z islamom, egiptovski premier pa ga je označil za zanikanje ženske.

        Kaj ni smešno? Turki prepovedujejo burke, slo levaki pa jih uvajajo …. ker je JJ proti! Kaj ni smešno?

        HA, HA, HA, HA, HA, HA, HA, HA, HA, HA, HA, HA!

        • To, o čemer govoriš sploh ni bistveno. Tu gre za pravico do osebne odločitve ljudi o način življenja – ali gre za versko, kulturno ali katero tretjo tradicijo, sploh ni bistveno. Gre za splošno svobodo izražanja. Kakšna je stopnja svobode izražanja v Turčiji lahko sam preveriš, lahko ti pa že sedaj povem, da je nizka.

          Ljudje imajo pač pravico, da v javnosti nastopajo in se pojavljajo na način, ki jim pač najbolj ustreza, seveda dokler zaradi tega ne bi posegli v nek javni interes. Jaz kršitve tega javnega interesa pač ne vidim. Ljudje naj bodo pač svobodni. To je poanta.

          Tako da JJ tukaj nima nobene veze, razen te, da to ni prvič, ko izkazuej nastrpnost do drugačnih. Bistvena je pravica do osebne svobode, svoboda vere in vesti (ki jo tudi sami tako radi poudarjate 🙂 ) in pravica do svobode izražanja.

          Posegati v vse te pravice na temelju neke abstraktne ideje o javni varnosti je nesorazmerno. Tako da smešno je to lahko samo nekomu, ki dejansko ne razume vseh teh pojmov, ki jih zgoraj zahtevam.

      • jesus: “Predlagan ukrep je popolnoma nesorazmeren. Tudi nisem prepričan, da npr. obstaja zakon, ki bi mi prepovedoval na javnem mestu nositi npr. zaščitno dihalno masko ali pa celo pustno masko, vsaj ne na prostem.”
        ====================

        Če je kaj nesorazmerno je to jesus.
        V pustni maski je že sedaj prepovedano voziti avto in vstopati v banko. In avto se vozi po javnih površinah in banke so javna mesta.

    • Ta predlog je dober z vidika tega, da se pokaže dvoličnost in hinavščina naše levice.

      Na eni strani bi jemali pravice kristjanom – vsake toliko časa se pojavi zahteva po prepovedi krsta. (Zanimivo, da ne sv. obhajila ali birme).

      Še vedno niso uredili financiranja osnovnih šol, tako, kot zahteva ustava – nediskriminatorno do zasebnih šol.

      Celo otroke so vzeli staršem, ker so bili po njihovo preveč verni.

      Zaenkrat pa ni potrebno provocirati islamske skupnosti pri nas.

      • alojz: “Ta predlog je dober z vidika tega, da se pokaže dvoličnost in hinavščina naše levice.
        =======================

        To je eden izmed pomembnih vidikov tega predloga.
        Slovenske levičarje je potrebno na tak postavljati pred jasne opredelitve, tako, da pokažejo svojo razdiralno naravo.
        Nasprotovanje zaradi nasprotovanja političnemu nasprotniku.
        Nasprotovanje zaradi nasprotovanja razrednemu nasprotniku.
        Nasprotovanje zaradi nasprotovanja katoliškemu nasprotniku.
        itd …
        Nasprotovanje zaradi nasprotovanja.

        In, saj tudi evropska levica ni dosti boljša.

      • alojz: “Na eni strani bi jemali pravice kristjanom – vsake toliko časa se pojavi zahteva po prepovedi krsta.#
        ======================

        Prepovedali bi radi krst z argumentom, da se otrok ni sposoben sam odločati o tem ali bi sprejel vero ali ne.

        In to počnejo isti, ki bi na drugi strani radi potisnili otroka v pedrsko skupnost. V tem primeru jih ne zanima kakšna bi bila poznejša odločitev polnoletnega otroka: ali želi imeti mamo in očeta, ali pa nasprotno starša1 in starša2, oba istega spola.

  2. Tudi ponekod v islamskem svetu so burke prepovedane. Mislim, da v Egiptu in še kje. Niso verski ampak so kulturni simbol.

    • Kot sem že napisal, zakrivanje obraza, obrezovanje žensk itd., ne izhaja iz islama, ampak so to navade, ki prihajajo iz običajev pred islamom.

    • Popolno zakrivanje obraza izhaja iz čisto druge – v takratnem času sicer praktične – tradicije.

      Ko so tam okrog ropali in ugrabljali mlade ženske, so poskušali mlade ženske pred tem zaščiti na tak način pred temi roparji – tako niso vedeli ali je spodaj mlada ali stara ženska.

      • alojz: “Ko so tam okrog ropali in ugrabljali mlade ženske, so poskušali mlade ženske pred tem zaščiti na tak način pred temi roparji – tako niso vedeli ali je spodaj mlada ali stara ženska.”
        =========================

        Danes pa ne vemo ali se spodaj skriva, ženska ali moški, ali oseba z bombami ali oseba brez bomb, ker v vsakem primeru izgleda kot potujoča vreča za smeti.

  3. Po zdravorazumski logiki je nujno burke prepovedati že iz varnostnih razlogov in ne čakati, da jo bo kakšen samomorilec uporabil za poboj nedolžnih ljudi.

    Ograjo na mostu tudi ne damo pod pogojem, če je na tistem mestu že kdo padel v vodo.

    Gre za vprašanje odgovornega odnosa do soljudi.

  4. Spet lahko v veliki večini beremo komentarje slovenceljnov*, kako ni nobenega problema zaradi okupacije Slovenije in pri spreminjanju kulture slovenske krajine.
    Gospodje to ni sprejemljivo. Komaj smo se znebili enega okupatorja pa nam vsiljujete drugega.
    V krščanske dežele islamski simboli ne sodijo.
    Nihče ne bo preganjal gostov, ki so se pripravljeni prilagoditi okolju. Tisti pa ki tega ne želijo, naj pa kar nadaljujejo svojo pot. Ni se jim potrebno ustavljati.

    *slovenceljni so osebe, ki bi rade bile Slovenci pa nikoli ne bodo ker ne razumejo slovenske duše in značilno zanje je, da imajo številko čevljev večjo kot imajo pik.

  5. Jaz sicer podpiram prepoved, toda za teh 5 žensk v Sloveniji… Argument levice, “da je trenutek neprimeren”, je dokaj močan. Trenutni stereotipi s terorizmom in vsem kar je muslimansko so res hudi.
    Še to da so specialci maskirani, se mi zdi sporno. Kot nekakšna banda se obnašajo, samo da so menda na pravi strani.

    • Zdravko: “Še to da so specialci maskirani, se mi zdi sporno. Kot nekakšna banda se obnašajo, samo da so menda na pravi strani.”
      =======================

      To so pa povsod po svetu, ker se tako preprečijo “privatna” individualna maščevanja teroristični fanatikov nad posameznimi specialci v privatnem življenju.

  6. Človek z oblačilom kaže svoj odnos do soljudi in dogodkov. Zato so za nekatere dogodke zahtevana predpisana oblačila, ki temeljijo na določenih kulturnih izročilih.

    Če človek kot gost pride k gostitelju, bo spoštoval njegovo kulturo in ne bo vsiljeval svoje. Če to kljub vsemu počne, se obnaša kot okupator oz. je okupator, ki uveljavlja svoj red.

    Kolikor je moč prebrati, ženske k nošenju burk silijo njihovi verski voditelji. Menda nekaterim za to celo plačujejo. Vsekakor to nima zveze z vero, temveč gre za načrtovano simbolno sporočilo: mi spreminjamo vašo kulturno krajino. Simbolnim spremembam seveda sledijo še duge na poti poizkusa tihe okupacije, kajti ta tip islama je povsem netoleranten.

    • Kje si videl eno samo burko v Sloveniji? Navedi, sicer je tole eno hipotetično lapanje in strašenje s stvarmi, o katerih nimamo pojma in nič več kot to.

      • Gospod IF,
        ali se lahko informiramo ali pa ste preveč prestrašeni za pogovor o ljudeh, ki bodo nasledili vašo hiše oziroma stanovanje oziroma kar pač že imate?

      • IF: “Kje si videl eno samo burko v Sloveniji?”
        =========================

        Marsičesa nismo še videli v Sloveniji pa je kljub vsemu prepovedano.

  7. “Vsi državljani in tisti, ki so na ozemlju Slovenije, morajo spoštovati ustavno pravno ureditev Republike Slovenije. To velja v vseh državah tega sveta.”

    mislim, da sem spada tudi to, da recimo ženska v burki le to sname, ko pride npr. do pogovora z njo (na uradu, ulici, v trgovini…).

    če je to že sedaj, potem ne vidim potrebe po prepovedi.
    a se mi zdi, da ni tako (ali lahko npr. ženska v burki vozi?)

    seveda pa to še ni velik problem, ker je teh žensk malo, tako da se ne ravno mudi.

  8. Gospod IF, poleti sem srečal žensko v burki nedaleč od mojega bivališča. Ne vem, ali je bila uvožena ali domača.

    Sicer pa slovenski islamski voditelji pravijo, da bo do leta 2020 Slovenija islamska in se jih torej lahko nadejamo še precej več.

  9. Tale Zijad Bećirović je bil kmalu po terorističnem napadu v Pariz povabljen v Odmeve na TV SLO1, kar je itak pod vsako kritiko, in je približno takole relativiziral zločine muslimaskih teroristov v Parizu

    “Že res, da so v Parizu umirali nedolžni ljudje, ni pa nedolžna država Francija …”

    Skratka takoj je skušal valiti krivdo na Francijo.

    Z muslimani v vsaki državi je tako:
    Dokler so v veliki manjšini se prikazujejo za zmerne. Več kot jih je, zaradi priseljevanja in večje rodnosti, bolj jim rastejo krila in bolj agresivni postajajo glede svojih zahtev.
    Ko pa so v večini, pobijejo vse druge vernike v svojem okolju, še iz čolnov na poti v EU jih pomečejo v morje.
    Tako kot na Švedskem se bo godilo tudi drugod po EU, če se ne bo muslimanske invazije na EU ustavilo že na mejah.

    • “Dokler so v veliki manjšini se prikazujejo za zmerne. Več kot jih je, zaradi priseljevanja in večje rodnosti, bolj jim rastejo krila in bolj agresivni postajajo glede svojih zahtev.
      Ko pa so v večini, pobijejo vse druge vernike v svojem okolju…”
      Kje in kdaj pa se je to že zgodilo kot posledica priseljevanja?

      • Hadrijan: “Kje in kdaj pa se je to že zgodilo kot posledica priseljevanja?”
        =================

        Zaradi priseljevanja, večje rodnosti ali preprosto zaradi tega ker te vržejo iz čolna, ker si druge vere.
        V čem je razlika?

      • Kot da 13. novembra v Parizu ni bilo …

        Prvi odziv na lastne probleme je … zanikanje. Ne, muslimani niso problem, problem so samo neki norci, ki smo jih mi izzvali s karikaturami. Ker bomo pazili, da karikatur ne bo več, ni problema!

      • Na ravni sosesk v nekaterih mestih se to že dogaja. V nekaterih evropskih mestih imaš soseske, kjer velja Šarija in si tudi policija ne upa tja.

        Pobijajo še ne. Mehko izganjajo pa.

        Dejansko se je to dogajalo v Makedoniji. Zato je del Makedonije zdaj čisto albanski/muslimanski.

Comments are closed.