IZJAVA DNEVA, M. Steinbacher: Se vam zdi slovenska družba prisilne enakosti v dohodku pravična?

6
269
steinbacher
Mitja Steinbacher, foto: FPV.

Pogosto je slišati, da je eden glavnih težav sodobnega sveta ekonomska neenakost. Nevladna organizacija Oxfam je tako v pred kratkim izdanem poročilu izpostavila, da naj bi imel en odstotek najbogatejših Zemljanov toliko premoženja kot polovica najrevnejših ljudi na svetu skupaj. V britanski nevladni organizaciji še opozarjajo, da neenakost pospešeno raste, posebej še v zadnjem letu. Po drugi strani ugotovitve kažejo, da se ekstremna revščina, predvsem zaradi gospodarske rasti v prej gospodarsko nerazvitih državah, znižuje. Zanimalo nas je, kako na ta vprašanja gleda Mitja Steinbacher s Fakultete za poslovne vede pri Katoliškem inštitutu. Kaj vse to pomeni tudi za prebivalce Slovenije?

Mitja Steinbacher:

Letošnji dobitnik Nobelove nagrade za ekonomijo, britanski ekonomist Angus Deaton, je svoje življenje posvetil iskanju odgovora na vprašanje ekonomske rasti, revščine in neenakosti. Deaton med drugim ugotavlja, da ljudje živimo vse bolje, smo vedno bolj premožni in vse manj usojeni na neznosno revščino.

Empirično je potrjeno, da prerazdeljevanje dohodka s pomočjo državnega aparata ni prava pot k dvigu življenjskega standarda. Takšna pot jemlje motivacijo po ustvarjanju pri vsaki enoti ustvarjene vrednosti, in je nepoštena, saj daje ekonomsko moč v roke tistim, ki izvajajo ekonomsko prerazdeljevanje. Največji kapitalist v takšnem okolju je država, največji prejemnik ekonomske koristi pa pajdaški kapitalisti, če uporabim besede Egona Zakrajška. Vsak pošten človek pri sebi ve, če si je s svojim delom prislužil svoj mesečni dohodek ali ne. In vsak normalen človek z minimalno stopnjo empatije do sočloveka bo pomagal nemočnemu in pomoči potrebnemu, kadar je ogroženo življenje.

Država res deli dohodek od ene skupine k drugi. S tem svojim početjem med kriterije razdelitve ustvarjene vrednosti in med kriterije neenakosti pri sposobnostih ustvarjanja vnese neenakost političnih prepričanj kot dodatno raven neenakosti. Neenakost političnih prepričanj se nujno razvije v neko obliko pajdaštva pri prejemanju denarja iz državnih blagajn. S tem se kopiči ekonomska moč ozkih politično-gospodarskih skupin, ki duši kreativnost ekonomskega ustvarjanja in deluje proti pravičnosti in enakopravnosti v družbi. Slovenija ima zelo nizko stopnjo dohodkovne neenakosti in močno vpetost države v prerazdeljevanje dohodka in je glede tega prva izmed vseh držav članic OECD. Pa vas sprašujem, ali se vam zdi slovenska družba prisilne enakosti v dohodku humanitarno-pravična ali pajdaško-politično nepravična?

6 KOMENTARJI

  1. Zanima me,kje le je našel avtor v današnji Slovenski družbi”prisilno enakost v dohodku”?Ali ni očitno,kako naša država kot lastnik že ves čas bistveno privilegira nekatere posameznike in cele skupine na račun drugih?Zato prihaja do prerazporejanja sredstev in zdaj že zelo pogosto do očitnih goljufij.Prej torej lahko govorimo o prisilni neenakosti in krivičnosti.Jaz nikakor ne vidim enakosti,podobnost pa morda v tem,da se večina pritožuje,da prejema premalo…kar praviloma ne drži glede na vloženo delo in rezultate…Še vedno se žal premnogi prepoznajo v onem principu,ki pravi:ne morejo me tako malo plačati kot lahko malo jaz naredim…

    • No, pa ste si z zadnjim stavkom sami odgovorili. Če nič ne pomeni, da se nekdo trudi, daje vse od sebe, tvega, varčuje in prihranke investira za večjo dodano vrednost, drugi pa za malo ali nič dela dobi plačilo, čeprav majhno, je to že blizu vsiljene enakosti – enakosti v revščini. Če se država vsiljuje kot distributer dobrin, bo pač nagrajevala svoje poslušne, lojalne podanike, ne glede na njihov dejanski prispevek. Ravno zaradi tega je socializem propadel, ne politično, ampak ekonomsko.

  2. Kako gre že tisti aksiom, ki ga socialisti skušajo preslepiti z veliko državo, pa nam ostajajo samo astronomski pufi:

    Revščina (entropije, smrt) je naravno stanje. Do bogate (ustvarjalne) družbe pripeljejo samo podjetni posamezniki in okolje, ki spodbuja bogatenje zaradi ustvarjanja.

    Tudi socialistično okolje spodbuja bogatenje mafijskih posameznikov in oligarhije, a na račun uničevanja družbe: to v Sloveniji opazujemo že 70 let. In se raje sledimo. Socialistično okolje spodbuja negativno selekcijo. Največji roparji so najbolj bogati in ne plačujejo davkov (primer Janković, Mramor). Kvalifikacija zanje pa je, da se najprej v trgovinah naučijo krasti in v šolah ponarejati izpite, diplome,..

  3. Ne morem se bolj strinjati. Kdaj bomo torej slovenskim klerikom dopustili, da zadihajo na trgu?

    Da svoje znanje prodajo, tistim, ki ga želijo? Da si končno zaslužijo svojo plačo?

    Ker se mi zdi, da bo tole ponavljajoče žežnjanje o potrošniški družbi šlo bolj slabo v promet. 😉

  4. Še večji problem je ekonomska svoboda državljanov, kjer je menda Slovenija na repu! Slovenska družba že desetletja ni pravična! Celo pomladna Demosova politika je zatajila, brez opravičila!

    Desni politiki in mediji, novinarji molčijo kot grob!
    O tem, kdo je najdlje odobraval tajkunizacijo Slovenije, vsi desni mediji, enako kot REPORTER in njegov glavni urednik mag. Silvester Šurla, in vsi desni novinarji in seveda politiki molčijo kot grob!
    Tajijo resnico, podpirajo usodno laž!
    Tudi zato smo državljani pri uveljavljanju lastninskih pravic, ki so steber ekonomske svobode v demokraciji, zopet ne enakopravni, kot v komunizmu!
    Kršena pa je ustava RS!

    http://hubert.blog.siol.net/2013/12/20/ne-pozabimo-kdo-vse-in-kako-je-zagovarjal-tajkunizacijo/
    http://hubert.blog.siol.net/2016/01/13/kaj-si-lahko-obetajo-%E2%80%9Cokradeni%E2%80%9D-drzavljani/

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite