Investicijski program 2TIR ostal brez podpore civilnega nadzora

3
458
dav

Ali res ne gre pri državnih projektih brez »prijateljev« oblasti in zakaj so za kontrolo oblasti pomembne Civilne iniciative (CI) in strokovna javnost.

Najprej je treba ugotoviti, da je država dala v izdelavo Investicijski program Drugi tir (IPDT) družbi Deloitte svetovanje d. o. o., Ljubljana, ki je imela za pripravo podatkov državnega projektanta DRI. Zanimivo je, da je družba Deloitte svetovanje d. o. o. zaznamovana s skrivanjem 350 mio EUR pri projektu TEŠ in zato toži RS sedanjega lastnika Alstoma General Electric iz USA pred arbitražnim sodiščem na Dunaju. Državni projektant DRI, ki je vseskozi vpleten v različne nadzore in spreminjanja končnih cen, je bil vpleten tudi v prvo poročilo GEODATA za projekt Drugi tir. Tako, da je GEODATA v bistvu napisala negativno mnenje, ki ga je z zavezo odgovornosti dopolnjeval DRI.

Projektni svet civilnega nadzora drugi tir (PSCN) je v ponedeljek dne 11. 2. 2019 objavil zapisnik seje z dne 1. 2. 2019, na kateri so obravnavali IPDT. Zapisnik je dosegljiv na spletni strani infrastrukturnega ministrstva, ki ga vodi gospa Alenka Bratušek (TUKAJ). Če si boste vzeli malo manj kot pet minut časa – vem, časa nam vedno zmanjkuje –,boste lahko sami ocenili problematičnost samega projekta Drugi tir kot tudi projektne dokumentacije, ki jo je pripravila SŽ Projektivno podjetje iz Ljubljana.

Mnenje PSCN vsebuje tudi še kratko pritrdilno ločeno mnenje, ki ne pove jasno, čemu PRITRJUJE. Najbrž pritrjuje kar mnenju PSCN, saj je vsebina LOČENEGA MNENJA g. Jadrana Bajca vsebuje navedbo nekonsistentnosti iz IPDT.

Strokovna skupina želi ponovno opozoriti na nekaj nedomišljenih projektantskih konceptov. Sprašujejo se, zakaj je potreba revitalizacija projekta, ki temelji na zastarelih tehničnih konceptih, predvsem pa ne upošteva prednosti modernih lokomotiv in sodobnih železniških konceptov.

V nadaljevanju opozarjamo na bistvene pomanjkljivosti IPDT, ki je v celotnem besedilu dostopen tukaj. Posebej želimo opozoriti na vlogo povezanih oseb – podjetij DRI in SŽ Projektivno podjetje. Poudariti želimo, da to projektivno podjetje ni v lasti SŽ železnic, čeprav po dobro zamišljenem načrtu uporabljajo njihovo ime in na ta način marsikoga zavedejo.

Posebej prozorno je zavajanje s tehničnimi karakteristikami same proge. Dokončno je razkrita zgodovina neuspelih pogajanj z Italijo. S tem projektom dobivamo spačka z vizijo dvotirnosti, ki je pomanjkljiva zaradi sistemske varnosti. Tudi po uvedbi dvotirne proge, vlaki zaradi varnosti proti požarom v predorih ne bodo smeli voziti na krajši časovni zamik kot je petnajst minut. Temu pa je tako, ker načrtujejo, da bodo servisno cev, ta je sicer namenjena za pobeg v primeru požara, opremili za vožnje vlakov. V ta namen so pripravili variantno rešitev povečanih dveh predorskih cevi. Pri tem pa so zopet pozabili na požarno-varstvene predpise, po katerih je v času vožnje enega vlaka v enem od dveh zaporedno postavljenih predorov prepovedana vožnja drugega vlaka v nasprotno smer.

Navedena rešitev pomembno vpliva na časovni interval voženj, ki bo 15 minut ali 96 vlakov na 24 ur. Kdor na železnici zmore tak tempo voženj, naj se čimprej oglasi, da se ne bo potem oglašal, ko bodo predori izvedeni.

Posebej so v razširjenem poročilu obravnavali dejansko investicijsko vrednost. Vse kaže, da ob nedoločeni vrednosti (investicijski program je živ) nobena investicija ni predvidljiva vnaprej. Tako lahko tako zasnovan projekt brez težav doseže vrednosti med 2,5 milijarde do 3 milijarde EUR. Vsi, ki delate z raznimi projekti, lahko izvajate državljansko nepokorščino, če vas kakšen srboritež iz EU projektov preganja za 20.000 EUR neprimerno porabljenih sredstev.

V poročilu je predstavljeno ključno vprašanje namernega zavajanja s podatki: Zakaj je bila javnosti posredovana vrednost 97 mio za razširitev servisne cevi, zakaj je SŽ Projektivno podjetje pripravilo projekt PGD z oceno vrednosti 641 mio EUR; kakšna je dejanska vrednost predložene gradnje v investicijskem programu.

V sklepu pa strokovna skupina predlaga Ministrstvu, da konča s sistematičnim zavajanjem slovenske javnosti in začne s kakovostnimi spremembami v železniškem prometu ter med drugimi ukrepi začne postopoma uvajati izmenični tok v železniškem napajalnem sistemu. Strokovna skupina je prepričana, da bo ministrstvo predlagane rešitve lahko uvedlo, če se razkrijejo vsi dokumenti, ki se danes nahajajo pri skritih in javnih protagonistih, ter se prične z aktivno mediacijo in soočenjem ključnih deležnikov.

3 KOMENTARJI

  1. https://www.portalplus.si/3080/vili-kovacic-in-7-clen/
    Državljan, veliki Slovenec, gospod mali Vilijem Kovačič razdira tranzicijski Udbokučanistan na prafaktorje!
    Raztura tudi Opozicijo z SDS na čelu in jim nastavlja najbolj profesionalno, najbolj človeško Ogledalo!
    Sam sem mu spisal skromno osebno priznanje, ker ga resnično občudujem, ker bere Levite obema poloma
    točno tako, kot si zaslužita na koncu koncev – katastrofalna blamaža Poziciji in Opoziciji!
    ———————————————————————— Ž A L O S T N O ———————————–

    Velespoštovanje, kapo dol in globok priklon, g.državljan Vili !
    Najvztrajnejnejši pokončni veliki človek mali Vili!
    ——————————————————————————–
    Da smo si na jasnem eno stvar!
    g.Kovačič Vilijem bije vojno z dvema Goljatoma hkrati!

    Bije vojno, ne več samo bitko z obema poloma. Z multikorupcijsko Udbokučanistično kliko lopovov in lizunov vseh barv in odteknov
    in bije, tako razumem razvodenerlo voljo in moč(nemoč) Opozicije!

    Na primeru 2.Tir vidimo, slišimo in čutimo zakaj v Slovenistanu
    sploh gre.
    Kriminalna Pozicija vodi kriminalni projekt, ki je sfaljen in načrtno
    skonstruiran za točno postavljene cilje, ki povozijo vsako demokracijo, vsak razum, vsako logiko in vozi dobesedno preko trupel ne glede na javno mnenje, ne glede na stroške, ne glede na faljeno menedžiranje, vodenje in upravljanje s silo moči in nadvlade za vsako cene ne glede na odgovornosti, ki jih že vnaprej
    razpršijo s posebno satansko konstrukcijo – še pomnite kako so v eni sapi povedali dvoje : Gradili bomo 2.tir. In poskrbeli bomo za nadzor, da bo vse prav in pošteno.
    Kako satansko, farizejsko in komunistično!
    Skratka: Kučanov kokošnjak bosta čuvala lisica in lisjak, ki bosta nadzirala še drug drugega.
    —————————————————————————-
    VELEPROFESIONALNO IN DO ZADNJEGA VLAKNA NAŠTUDIRANO HOTENJE IZPELJATI PROJEKT IN DO ZADNJE SILNICE NAPETE MOČI ČLOVEKA, KI HOČE PRAV, POŠTENO, PO ZDRAVI PAMETI, PO ZAKONIH IZPELJATI ZADEVO ZA KATERO BO TUDI IZGOREL IN TUDI UMRL, ČE BO TREBA, ZQATO, KER MU JE EDINOLE JASNO, DA JE TAKO DOBRO ZA NAROD, ZA STROKO, GOSPODARSTVO IN ZA DRŽAVO !

    Še nekaj in to je, da prvikrat kritiziram Opozicijo, SDS in Janeza Janšo osebno !

    VILI KOVAČIČ DELA, KAR VI NISTE BILI IN ŠE VEDNO, IZGLEDA, NISTE ALI NOČETE BITI SPOSOBNI IN STE TIHO IN SEM STRAŠNO RAZOČARAN !
    Razlogi in analize in jokcanje zakaj tako, me ne zanima več, žal!

    g.VILI KOVAČIČ, samo naprej in do konca. Če pa Evropa ne sliši in ne vidi in noče kapirati, potem pa naj gre vse skupaj k hudiču z Evropo vred!

Prijava

Za komentiranje se prijavite