Humanitarna, invazivna in gostoljubna interpretacija migracijskega vala

50
Berač v Jeruzalemu Foto: Branko Cestnik
Berač v Jeruzalemu Foto: Branko Cestnik

Humanitarna, invazivna in gostoljubna interpretacija migracijskega vala

Prvikrat čujemo o gibanju med kmeti l. 1469, ko so se zbrali podložniki iz Gornjega Štajerskega pri Knittelfeldu, in izdali poziv na deželne stanove, naj branijo deželo pred Turki, sicer se jim bodo sami nasproti postavili.
Josip Gruden v Zgodovini slovenskega naroda o vzrokih za kmečke upore
 
Tudi sama iluzija ima kulturno funkcijo, saj predpostavlja, da javni pomeni naše zavesti zakrivajo realne pomene, do katerih lahko pristopi samo nezaupljiv pogled kritike, sumničav pogled.
Paul Ricoeur v Konfliktu interpretacij o hermenevtiki sumničavosti
 
Konflikt interpretacij

Med Slovenci sta se oblikovala dva velika interpretativna vzorca glede beguncev in migrantov. Prvi je uradni, televizijski in časopisni, šik-urbani, tudi frančiškovski (po rimskem papežu); drugi je ljudski, šankarski, podeželski, facebookovski, vukovski (po završkem županu). Obstaja še tretji, ki je sicer glasen, nergaški, skrajnolevičarski, a manjšinski in zaradi svoje no-borders zaletavosti obče prepoznan kot utopičen. Zaradi njegovega pričakovanega poraza v zdajšnjem spopadu interpretacij ga tukaj skoraj ne bi postavljali ob bok prvima dvema. Vendar ga bomo, saj se zna preriniti v ospredje (antimilitaristična pobuda Radia Študent npr.) in ima vpliv na porajajočo se izobražensko populacijo.

Vzorce lahko definiramo kot:

  • HUMANITARNI (URADNI) INTERPRETATIVNI VZOREC: Smo pred migracijo bibličnih razsežnosti, ki nastopa kot humanitarna katastrofa in kliče k humanitarnemu odgovoru; v drugem koraku razmislimo tudi o integraciji in varnostnih vidikih.
  • INVAZIVNI (LJUDSKI) INTERPRETATIVNI VZOREC: Smo pred invazijo mladih tujcev, večinoma moških, tuje vere in kulture, ki jih ne bo mogoče integrirati; ogrožen je naš način življenja, zato smo poklicani k obrambni drži; varnostni vidiki bi morali prednjačiti pred humanitarnimi; strogo bi morali ločevati med beguncem iz vojnega območja in ekonomskim migrantom.
  • GOSTOLJUBNI (REVOLUCIONARNI) INTERPRETATIVNI VZOREC: Z migracijami smo pred veliko družbeno spremembo, pravzaprav revolucionarno spremembo; nosilec spremembe je delavsko-kmečki razred Tretjega sveta, sicer prva žrtev svetovne kapitalistične ureditve; begunca iz vojnega območja ne ločujemo od ekonomskega migranta, oba sta nadvse dobrodošla.
I. Dogma humanitarnosti in nje nerodnosti z obveščanjem

Oblast, službe, občine, mediji, organizacije, vključno cerkvene, ki begunski val interpretirajo predvsem „humanitarno“, delajo, da bi obvladali situacijo in da ne bilo panike. Ne moremo reči, da se ne trudijo in da so doslej svojo nalogo opravili zanič. Če mi je dovoljeno dati oceno, bom dal „dobro (3)“. Konkretna terenska armada prostovoljcev, gasilcev, občinarjev, policije, vojske, medicinskega osebja pa si zagotovo zasluži oceno med „prav dobro (4)“ in  „odlično (5)“.

Vendar se ti „uradni“ (narekovaji so na mestu) interpretativni vzorec skoraj smili, ko vidiš, kako mu ne uspe prepričati večine ljudstva. Kljub številnim razpoložljivim kanalom in sredstvom ter kljub temu, da je redno vpoklican in postavljen pred mikrofon ta ali oniopinion maker, dobiš občutek, da vztrajanje v tem vzorcu bolj kot obveščanju in osveščanju drugih služi avtosugestivnemu treningu za novinarje in politike. Kakor da bi se sami sebi skozi megafon drli, kako prav mislijo in delajo.

Čeprav se tudi sam nagibam k „humanitarni“ interpretaciji begunskega vala, me tekoči interpretativno-propagandni postopki dražijo in odbijajo. Zakaj?

Ker bi oblast in mediji morali s strahom ljudstva bolje ravnati. Strah se odpravlja z informacijami, ne s cenzuro, spini ali celo z blokado informacij. Zelo preproste informacije kot: večina beguncev ni beguncev iz mučene Sirije; večina beguncev je mladih moških, ki iščejo možnost za zaslužek; njihovi vrednostni sistemi v glavnem ne predvidevajo enakopravnosti žensk; za njimi ostajajo kupi smeti in nesnage;… so v prvih dneh do povprečnega Slovenca prišle po z mnogimi šumi motenih alternativnih info-kanalih, ne preko dominantnih in uradnih, kot bi bilo za pričakovati.

V kriznih razmerah se je tudi po krivdi „sočutnih“ dominantnih medijev pojavil alternativnibackpack journalism žanr, ki ga lahko imenujemo „povemo-kar-mediji-zamolčijo“. Kot da je na koncu verodostojna le tista informacija, ki je ni „okužila“ obdelava kakšnega od glavnih medijev! Denimo, nemškemu protimigrantskemu gibanju PEGIDA je zaradi dvoumnega obnašanja dominantnih medijev glede migracij uspelo uveljaviti izrazLügenpresse – lažitisk.

Pozor! Če ne bodo profesionalni mediji opravili svoje naloge, jo bodo neprofesionalni kvazi-mediji, ki bodo na tipko strahu direktno pritiskali! Seveda je razumljiva varnostna naravnost oblasti in medijev, ko ti tudi s priložnostnim ne-informiranjem preprečujejo širjenje panike. Toda občutek, da oblast in mediji nekaj prikrivajo, je tokrat strah samo povečal.

„Strah je gospod,“ pravimo. Strah, četudi ni realno opravičen, je realno čustveno stanje, ki ga je treba spoštovati in z njim oprezno ravnati.

II. Begunski in migrantski val kot invazivni pojav

Posvetimo se zdaj „ljudski“ (tudi tukaj narekovaji na mestu) interpretaciji: begunski val bodisi kot malodane apokaliptični invazivni pojav in načrtna islamizacija bodisi kot morebitno nenadzorovano razlitje na tisoče tujih mladih moških po naših deželah. Kot podeželski župnik lahko rečem, da je vsaj tukaj, med pisanimi hribčki in dolinami, ta interpretacija „zapopadla“ veliko večino ne glede na spol, starost, stopnjo vernosti in tudi politično usmerjenost. Ne moremo reči, da predstavniki „invazivnega“ interpretativnega vzorca beguncem ne bodo dali kruha in odeje, če bodo naprošeni, toda o neki splošni mavrični Willkommenskultur tu ni govora.

Zakaj ima invazivni interpretativni vzorec več pristašev na desni in med kristjani kot pa na nereligiozni levici? Zato ker ima desničar večji čut za tradicionalno evropsko identiteto od (po marksistično internacionaliziranega) levičarja, religiozni človek pa se za razliko od nereligioznega bolj zaveda moči verskih sistemov. Begunci in migranti SO iz drugačne civilizacije od naše ter SO v veliki večini muslimani in sicer muslimani po kanonih azijske variante te religije. Desničar in kristjan ta podatek vidita takoj, levičar in ateist (zlasti če sta impregnirana z idejo religija=opij) ga ne vidita takoj oziroma ga podcenjujeta. Če obe drži potenciramo, dobimo na desni (ljudski) strani nestrpnost, na levi pa naivnost. Nestrpnost vodi v nasilje, naivnost pa lahko prav tako usodno pripomore h kaosu.

Invazivni interpretativni vzorec se je ustoličil ne toliko zaradi rasističnega predsodka pred prišleki z Jutrovega, še manj zaradi kobajagi fašistoidnih tendenc podeželskih stricev in tet, temveč zaradi primarnega strahu navadnega človeka pred kaosom. Ponavljam: večino ljudi je migrantskih kolon – televizijsko za povrh vztrajno prikazanih kot kolon povsod prodirajočih pešcev, četudi se begunci skoraj vso balkansko pot vozijo – enostavno strah. Strah je razumljivo večji na podeželju, saj je tam zaradi odprtega prostora in skrivališč v gozdovih možnost nenadzorovanega gibanja tujcev večja.

Ljudski spomin je spomin slona – dolgoročen. Tako v času turških vpadov kot v času bratomorne vojne je podeželje precej bolj trpelo kot mesto. Pomnimo: prvi slovenski kmečki upor (Koroška, l. 1478) se je sprožil tudi zato, ker grajska gosposka ni znala zaščititi kmeta z odprtega polja pred Turki, ki so prodirali z Jutrovega.

III. Popolno gostoljubje in revolucionarne sanje

Množica beguncev, ki je ne ustavijo meje, po svoje navdušuje, saj kaže surovo moč človeštva, ki hoče preživeti, živeti in živeti bolje. Navdušuje zlasti skrajne levičarje in anarhiste, ki v begunskih kolonah vidijo nekak mega spermij, nekak plodnostni komet, ki bo treščil v sredo dekadentne kapitalistične Evrope in ji dal novo življenje. Ta „revolucionarni“ vzgib je podlaga za izredno odprt in gostoljuben interpretativni vzorec zdajšnjih begunskih dogajanj. Kot je v tem konceptu običajno, je obenem s promocijo revolucionarnega razreda treba počistiti z „reakcionarnimi elementi“. Od tod poleg pomoči beguncem – tudi takšne, da se skupaj z njimi, četudi si tega morda niti ne želijo, zaletavaš v policijski kordon – takojšnji fokus na domače „fašiste“. Od tod maoistične kulturkampferske metode, s katerimi so se pri projektu Zlovenija spravili na prave in domnevne šentflorjanske ksenofobe. Projekt Zlovenija je bil dober le, v kolikor je s svojo maoistično ihto in subtilno hudobijo pokazal na krizo sodobnega antirasizma. Za slednjega je zgodovinar René Gallisot, specialist za arabsko-francoske odnose, že nekoč dejal, da je prav tako žrtev „psihoze drugega“ kot rasizem.

Marsikateremu levičarju je treba čestitati, v kolikor se te dni nesebično žrtvuje na begunski humanitarni fronti. Kljub temu je skrajni levici v zdajšnji situaciji treba izreči strateško nezaupnico. Njeno popolno gostoljubje do migrantov ni samo utopično, je tudi sumljivo. Skrajna levica je namreč vse prej kot 100 % mirovniška in strpna. Ko istočasno na pranger obeša izjave in fotografije ksenofobnih (torej potencialno nasilnih) sodržavljanov, mirno dopušča nasilje, katerega namen je revolucionarna sprememba (prim. izjava poslancaMihe Kordiša). Njena mržnja do zahodnega liberalno-kapitalističnega ustroja je tolikšna, da se zmore tiho veseliti vsakega, ki bo ta ustroj sesul – četudi bo to tujerodni bradati verski fanatik. Pisatelj Salman Rushdie nas ne opozarja zaman na „čudno zavezništvo med deli evropske levice in islamizmom“ (prim. Rushdiejev govor na zadnjem knjižnem sejmu v Frankfurtu).

Pripis uredništva: Branko Cestnik je teolog, filozof, pater klaretinec, skavt in bloger. Sodeluje pri pastoralni refleksiji Cerkve na Slovenskem.

50 KOMENTARJI

  1. Če beremo en mesec star Cestnikov intervju z U. Mahkovec in pa tale tekst, je teško spregledati spremembo v stališčih. Če je bilo v tistem tekstu najti popolno odprtost, za moje poglede preveliko odprtost, do možnosti, da Evropo množično v relativno kratkem času poselijo muslimani od drugod ( kar seveda pomeni vsaj milijonske in desetmilijonske številke, sicer ne govorimo niti o procentu evropskega prebivalstva), pa zdaj veliko Cestnikovo razumevanje do popolnega odklanjanja teh ljudi, ki so se samo pojavili na poti čez naše kraje, ne da bi imeli kakršnokoli namero pri nas zadržati se. Ne vem, če jih je 100 doslej izrazilo željo, da bi živeli med nami. Mi ki smo nekoč sprejeli okoli 300 – 400.000 prislejencev iz južnih republik zdaj trepetamo pred številko 100.

    Verjamem, da v Cestnikovem podeželskem okolju večina ljudi interpretira bližnjevzhodni migrantski val z “ljudsko invazivno” razlago. Verjetno tudi v mestih ni tako zelo drugače. Vedno me je motil odnos predvsem družboslovnih krogov, ki se afnajo s svojo domnevno “urbanostjo” in vihajo nos nad podeželskimi kravjeki. Če hoče Cestnik vzpostavljati obrnjeno sliko, z zaničevanjem mest in meščanov, zlasti seveda Ljubljane, mi pa tudi ni simpatično.

    Opaziti je pa, da druga okolja, verjetno kar vsi slovenski sosedje razen Madžarov, vsekakor pa Avstrijci in Italijani reagirajo na migrante manj ksenofobno kot Slovenci. To kaže tudi konkretno sprejemanje migrantov. V Italiji so trenutno stotisoči. Tisoči, in to ne na poti, tudi v sosednji pokrajini. A Avstriji so blizu številke 100.000 prosilcev za azil. ( V Sloveniji pa, pravim, okoli 1000 krat manj.) In vendar je v anketah javnega mnenja v Avstriji in tudi Nemčiji večina, ne velika, ampak večina na strani, po Cestniku, “humanitarnega” pristopa. V Avstriji po zadnjih anketah približno 40%: 30%.

    V Slovenije nisem videl take ankete. Po Reporterju sodeč nas 90% podpira ograjo in vojsko. Namesto beguncev.

    Mene bi, če bi bil katoliški duhovnik, tako stanje zavesti skrbelo. Dvomim, da bi se takim prepričanjem dobrikal in do njih kazal razumevanje. Spraševal bi se po vzrokih za razlike. Spomnil bi se tega, da se v naši šoli otrok v glavnem ne vzgaja. In da se jih, nasprotno, v vseh sosednjih državah vzgaja. Če ne drugje, pri šolskem verouku. Ki je na nivoju osnovne in srednje šole.

    Ja, v Avstriji in Italiji v šoli od najmlajših nog učijo, in učijo še zlasti prav pri verouku, da se beguncev ne sovraži, ampak se do njih pristopa s sočutjem. In človekoljubnostjo.

    In ko danes večinska Slovenija sovraži begunsko reko, nekateri pa kar javno tekmujejo med seboj, kako bi te ljudi sadistično mučili in pobijali, bi bilo prav, da vsaj nekateri opazijo razloge in izvore teh deficitov civiliziranosti. Da bi recimo vsaj katoliški duhovniki opazili, kako narobe je, da v slovenskih šolah ni krščanskega verskega pouka.

    Temelj za vero je, da sploh veš, kaj veruješ. Ne le duhovnik, ampak vsak kristjan. Bojim se, da smo slovenski katoličani v tem vedenju v povprečju, primerjalno z drugimi narodi, zelo tanki.

    • Begunci, begunci, begunci …. ??? Kje so? Jaz vidim samo ilegalne ekonomske emigrante, ki so celo tistih nekaj sirskih družin vrgli z vlaka, da so se sami usedli …

    • Čeprav je to samo “ljudska razlaga” ki kroži po internetu, vseeno lepim pismo prebivalke Dobove:

      ———————————————–

      PISMO GOSPE IZ NASELJA DOBOVA (DELITE NAPREJ NAJ SE IZVE)

      Živim na kriznem območju v Dobovi in rada bi delila z vami mojo zgodbo. Pred parimi dnevi sem želela podati moje mnenje slovenskim novinarskim ekipam, vendar ko sem začela negativno govoriti o trenutnem dogajanju, so ugasnili kamere z razlogom, da ne želijo negativne reklame glede begunske krize. Tisti sosedje, kateri pa so oddali celoten intervju, pa niso nikoli bili v novicah. Hudo mi je, kako nihče ne ve in noče slišati našo plat zgodbe. Prvič sem se srečala z begunsko krizo pred mesecem dni v Rigoncah. Sprva sem bila mnenja, da gre za uboge otroke in družine, kateri bežijo pred vojno, čeprav se mi je porajalo vprašanje, kaj delajo tukaj, tako daleč od svojih krajev? Namreč v Dobovi smo se v preteklosti borili za svoj kraj leta 91 in v času 2sv.v. je veliko mladeničev, kateri so šli v partizane. Še prej pa so naši pradedje hodili na soško fronto, da so ženske in otroci bili varni, daleč od vojnih grozot.

      Ta negativen komentar medijskih ekip na mojo zgodbo, mi da še večji občutek da je to vse igra in v naprej načrtovano. Zakaj drugače ne smem podati svojo zgodbo? Da se vrnem mesec dni nazaj v Rigonce, na Bregano in Obrežje. Videla sem situacijo nekako tako, kot da je vse organiziran dogodek. Begunci so trgali iz rok otroke staršem in jih rinili v policiste. Tako slovenski, kot tuji mediji so le čakali na ta trenutek, da so slikali te čustvene dogodke.

      Žal pa niso slikali smeti, iztrebkov, zavržen kruh, zažgane šotore in vso razdejanje kakršnega so pustili za sabo. V Harmici se je širil neznosen smrad še dva tedna po dogodku. Mediji tudi niso slikali prvo noč, kako so slovenski aktivisti metali vodo in hrano v policiste. Tisto hrano so prinesli razni dobrovoljci iz Hrvaške. Hvala bogu, da se je kmalu situacija umirila, vendar koliko sem spremljala situacijo na Madžarski, sem vedela, da v primeru madžarskega zaprtja meje bodo preusmerili tok beguncev k nam. Bila je noč pred prvem dnem, kateri je ohromil moj domači kraj. Šla sem s prijateljico po tortico v Zaprešič. Še tisto popoldne sem poslušala, kako nas politiki mirijo, češ da je Slovenija pripravljena na pritok beguncev! Bila sem popolnoma šokirana, da sem na mejnem prehodu zasledila dva avta in enega samega policista v hiški! Slovenija je imela pol leta časa, da se pripravi! Prihajale so zgodbe, kako se premika kolona ljudi proti nam! Pred mesecem dni smo videli, kako to zgleda! Pa vsekakor, noben ni ničesar ukrepal!

      Že prvi dan sem videla, da so tisti ubogi otroci in družine v manjšini! Kje so, sem se spraševala? Kmalu je postalo jasno, da je bila to propaganda. Danes je stanje nevzdržno. Strah me je za moje vnukinje, saj se ne morejo več prosto igrati zunaj hiše. Naš način življenja se je spremenil. Vsak dan parkrat gledam kako se mimo hiše vije kolona beguncev. Naj povem resnico, da so večina mladi močni fantje. Za vsako kolono čez mojo vas, gremo domačini in pobiramo smeti za njimi. Naše cestne povezave so zabarikadirane in imamo otežen prehod kamorkoli. Tudi Dobova je razklana na pol, saj so jih namestili v center vasi.

      V Dobovi smo se poznali vsi. Bila je varna vas in priznam, velikokrat smo brez straha pustili odklenjeno hišo pa ni bilo problema. Danes nam je neprijetno stopit na dvorišče. Nespoštljivo se mi zdi, ker je celotno dogajanje zraven pokopališča in ne predstavljam si, kako bi zgledal pogreb, saj bi imeli zraven njih, kateri celi čas kričijo, tudi ALAH AKBAR. Smrad se pa že širi naokrog. Imamo srečo, da imamo močnega župana, kateri se trudi imeti vse te ljudi pod nadzorom, ker ne predstavljam si kriminal kakšen bi ostajal za njimi če se bi prosto gibali čez Slovenijo. Baje jih je še nekaj milijonov, kateri bodo krenili iz Turčije. Lahko sklepam, da se ta kolona ljudi kateri so v mojem domačem kraju vleče do Turčije. Če je tako je najboljše, da se izselim, saj to lahko traja več let!

      Razmišljam logično in če k nam prihaja milijone takšnih ljudi, bo vse šlo na skupni imenovalec in standard bo padel. V kolikor bo standard padel, mi si ne bomo več mogli pomagati in tudi ne njim v njihovih državah. Boli me tudi hinavščina, saj se je nam domačinom velikokrat zgodilo to, kadar smo šli v trgovino peš ali kolesom, nas je obmejna policija vstavljala in zahtevala dokumente. Nam jih ni bilo problem pokazat, pa čeprav 50m od doma. Problem je ta, da se čez mojo vas sprehaja na tisoče bojno sposobnih fantov, katere ne pregleda nihče! Lahko prinesejo veliko bolezni in ob vsem tem smradu, iztrebkih, nehigieni je to biološka bomba! Ne vemo njihove prave identitete, ne vemo ali so teroristi; ali bi spustili takšne ljudi v svojo hišo?! Jaz jih nebi in zavoljo državljanov, jih tudi nebi spustila v državo! Zaradi parih otrok se igramo humaniste in ogrožamo življenja milijonov!
      Zgodila se je zanimiva izkušnja, kar vemo vsi v domačem kraju. Sokrajan je slikal novinarje, kako snemajo le otroke in ko pridejo moški begunci prenehajo snemat. Zaradi tega je bil ovaden z razlogom-vožnja v naravnem okolju! Očitno se dela s polno paro, da se resnica utiša! Še pokojni dedek mi je znal reči, naslednja vojna bo zaradi muslimanov in prevladala bo rumena rasa. Dedek brez šole je več vedel, kot vsi naši politiki. Prosim vse politike, pomislite na nas Slovence, s katerimi si delite skupni prostor, da pomagate nam in nam ne uničujete življenja kakršnega smo poznali. Smo mala vas, z skupnimi vasmi nas je skupaj 3000. Že sedaj smo v manjšini in v takšnem okolju naši otroci ne morajo živeti.

      Občanka Dobove

      • Bedno. Duhamorno. Gospa nima njenega miru. Grozno. Politiki, policija, begunci… vsi so sovražniki njenega miru. Revica.

          • Mediji ližejo rit levim politikom. Kot smo navajeni.
            Zakaj pa ne poročajo o nekorektnostih policije?! O tem itak sploh nikoli ne poročajo. V nobenem primeru. Ko uprizorijo pravi filmski pregon nekoga, ki jim ni ustavil, se naslajajo, kot da je to prav.
            In tudi ta gospa bi se.

  2. Tale odstavek …:

    “Zakaj ima invazivni interpretativni vzorec več pristašev na desni in med kristjani kot pa na nereligiozni levici? Zato ker ima desničar večji čut za tradicionalno evropsko identiteto od (po marksistično internacionaliziranega) levičarja, religiozni človek pa se za razliko od nereligioznega bolj zaveda moči verskih sistemov. Begunci in migranti SO iz drugačne civilizacije od naše ter SO v veliki večini muslimani in sicer muslimani po kanonih azijske variante te religije. Desničar in kristjan ta podatek vidita takoj, levičar in ateist (zlasti če sta impregnirana z idejo religija=opij) ga ne vidita takoj oziroma ga podcenjujeta. Če obe drži potenciramo, dobimo na desni (ljudski) strani nestrpnost, na levi pa naivnost. Nestrpnost vodi v nasilje, naivnost pa lahko prav tako usodno pripomore h kaosu.”
    ====================

    … je čisto zgrešen:
    Že res, da so levičarji internacionalisti, vendar so to samo zato, ker internacionalizem, povezovanje s sorodnimi iz tujine, imajo, uporabljajo, za orodje za prihajanje na oblast ali za ohranjanje na oblasti, če se čutijo ogroženi z izgubo oblasti. Vendar kakor hitro se počutijo varne na oblasti postanejo 100% nacionalisti. Nacionalisti, ki so sposobni nagnati tujce iz slabe banke npr., da bi tja lahko postavili svoje ljudi. Že klasičen izgovor levičarjev je t.i. nacionalni interes.

    Torej: Levičarji so v bistvu nacionalisti najhujše vrste, ker pa so povrhu vsega še socialisti so ideološki bratje z nacionalsocialisti, z nacisti.
    Internacionalizem uporabljajo samo za lažji prihod na oblast, ko se dokopljejo oblasti postanejo najbolj zagrizeni nacionalisti, vse v interesu popolne prevlade na politični in ekonomski sceni.
    Zato je tudi govoriti o naivnosti na levi strani popolnoma zgrešeno. Nobene naivnosti ni na levi, samo goli interes za popolno prevlado. Levi namreč v migrantih vidijo potencialnega zaveznika (internacionalnost) nasproti še vedno večinskemu katoliškemu občestvu v katerem vidijo svojega glavnega nasprotnika, ki jim po njihovem mnenju ne omogoča popolne prevlade. V migrantih vidijo tudi svoje bodoče volivce, npr. Mladina (Repovž) piše o dobrodošlici bodočim sodržavljanom, in nakazuje na bodočih 50.000 državljanov-migrantov.
    Tisti trenutek, ko bi s pomočjo islama uničili krščanstvo bi levi postali najbolj zagrizeni nacionalisti in sebe prikazovali kot branitelje pred tujci. V paktiranju z islamom nasproti krščanstvu seveda upajo, da bi ohranili dominantnost.

  3. Usmiljeni Samarijan

    25 Tedaj je vstal neki učitelj postave, in da bi ga preizkušal, mu je rekel: »Učitelj, kaj naj storim, da dosežem večno življenje?« 26 On pa mu je dejal: »Kaj je pisano v postavi? Kako bereš?« 27 Ta je odgovoril: »Ljubi Gospoda, svojega Boga, iz vsega srca, z vso dušo, z vso močjo in z vsem mišljenjem, in svojega bližnjega kakor samega sebe.« 28 »Prav si odgovoril,« mu je rekel, »to delaj in boš živel.« 29 Ta pa je hotel sebe opravičiti in je rekel Jezusu: »In kdo je moj bližnji?«30 Jezus je odgovoril: »Neki človek je šel iz Jeruzalema v Jeriho in je padel med razbojnike. Ti so ga slekli, pretepli, pustili napol mrtvega in odšli. 31 Primerilo pa se je, da se je vračal po tisti poti domov neki duhovnik; videl ga je in šel po drugi strani mimo. 32 Podobno je tudi levit, ki je prišel na tisti kraj in ga videl, šel po drugi strani mimo. 33 Do njega pa je prišel tudi neki Samarijan, ki je bil na potovanju. Ko ga je zagledal, se mu je zasmilil. 34 Stopil je k njemu, zlil olja in vina na njegove rane in jih obvezal. Posadil ga je na svoje živinče, ga peljal v gostišče in poskrbel zanj. 35 Naslednji dan je vzel dva denarija, ju dal gostilničarju in rekel: ›Poskrbi zanj, in kar boš več porabil, ti bom nazaj grede povrnil.‹ 36 Kaj se ti zdi, kateri od teh treh je bil bližnji tistemu, ki je padel med razbojnike?« 37 Oni je dejal: »Tisti, ki mu je izkazal usmiljenje.«
    Jezus pa je rekel:
    "Resnično, resnično, povem vam, ta je bil skrajno naiven !!"

    • Resnično, resnično, povem ti, da je v Evropi samo del teh migrantov tudi beguncev, večina beguncev pa je drugje in se zanje nameni mnogo manj sredstev!

  4. Problem je v tem, da pri tej količini migrantov se jih ne more zadostno identificirati. Zato se ne ve, kdo je begunec = upravičen do azila, torej bližnji, potreben usmiljenja in kdo je “razbojnik”. Če bo dokazljivo, da razbojnikov ni oziroma da te že na meji vračamo nazaj, potem “ksenofobije” ne bo.

  5. Najprej g. Bider. Te Jezusove prilike ne moremo primerjati z migrantsko krizo. Samarijanova žrtev je bila ena, napol mrtva je ležala ob cesti in ljudje so hodili mimo. Zanima me, kako bi ravnal Jezusov Samarijan, če bi srečal več tisoč ali deset tisoč zdravih mladih mož, ki bi drli po cesti, zahtevali prehod skozi Samarijo naravnost v njegov dom, ker se jim je nekje daleč v Arabiji zgodila krivica, on pa ima urejen dom in denar.
    G. Riki, napisali ste odlično! Bolje kot p. Cestnik, ki se mu pozna, da mora rešpektirati uradno cerkveno stališče in ne more napisati tega, kar bi rad. Bolje, kot Riki ne more nihče zadeti žebljico na glavico.
    Da bo zavezništvo med levičarji in islamisti pri nas in v Evropi še bolj jasno, je treba omeniti še, da je obojim ideal totalitarna družba in pobijanje ljudi, ker jim posamezni človek nič ne pomeni. Smešno pri tem zavezništvu je, da islamisti od ateistov zahtevajo takojšnjo spreobrnitev ali smrt, kristjane in jude pa bi pustili živeti v obdavčeni drugorazrednosti. Za kristjane v Sloveniji se torej ne bi nič spremenilo in se kar lahko pridružimo “humanitarni” varianti, ki jo uradno predlaga Cerkev.
    Čeprav nihče zaenkrat noče ostati pri nas, je Slovenija že vključena v islamsko državo, zaenkrat pa ima seveda prioriteto osvajanje zahodne in srednje Evrope oz.srca evroske unije. Nato bodo balkanske državice same padle v vrečo islamske države.

  6. Socialisti manipulirajo s socialnimi vrednotami kot je sočutje in usmiljenje za dosego svojih psihopatskih ciljev.

  7. Gospa iz Dobove in mi vsi plačujemo davke zato, da bi se izvajala pravila šengenske meje. Pri sedanjem razmerju med številom policistov in migrantov (in odprti meji) je to najbrž neizvedljivo. Zato je njen strah popolnoma upravičen.

    • Ona se ne boji ničesar. Ona samo ne mara nikogar. Policije pa je povsem dovolj. Pa še vojska je tu. Dovolj, če se kaj hoče. Če pa noče…

      • Spoštovani Zdravko, imam dve prošnji:
        Preberite prosim še enkrat njeno pismo.
        Preverite prosim koliko uniformiranih policistov premore naša država.

        • Ljudomrznih ljudi ne maram.
          Glede policistov pa jih je dovolj. Vojska je pa sploh dala ven samo kuhinje. Torej se ne bojim, da ne bi zmogli še 3x tolikšnega navala.
          Skrbi pa me, da je vse tako gladko. To ni normalno.

      • Zdravko .. ona se ne boji …
        ………
        Projekcija ? Tisto kar nas moti pri drugih navadno nosimo v sebi, le da se tega ne zavedamo!

  8. Nekateri pavšalno tule pišejo o odnosu do begunsko/ migrantskega problema skozi oči političnih preferenc. Za malo več eksaktnosti tole iz ugotovitev zadnjih anket v Avstriji in po klasifikaciji kot jo je podal Cestnik:

    Razmerje med ljudmi z “humanitarnim” odnosom in “ljudsko-invazivnim” do problema je torej trenutno nekje 40:30. “Humanitarni” odnos je značilen za skoraj vse volilce Zelenih in za znatno večino podpornikov obeh vladajočih strank: Socialdemokratov ( SPO) in ljudske stranke ( OVP). Torej klasičnih leve in desne sredine. “Ljudsko invazivni” pogled na problem imajo skoraj vsi podporniki svobodnjakov (FPO) in manjši del volilcev socialdemokratov in ljudske stranke.

    So pa Strachejevi svobodnjaki ob stopnjevanju migrantskega problema ( kot pravim gori, že okoli 100.000 prosilcev za azil) res v vzponu. Kar se je nedavno pokazalo tako na deželnih volitvah v Gornji Avstriji, kot na volitvah na Dunaju.

    Na Dunaju se je svobodnjaška stranka prvič približala absolutni zmagi in le nekaj odstotnih točk zaostala za socialisti z njihovim županom. Ljudska stranka-OVP je prvič v zgodovini zdrsnila na četrto mesto, pod 10% podporo. Stranka, ki je nekoč Dunaju dajala celo župane, je padla povsem na margino. Če pogledamo samo desni spekter volilcev, so Strachejevi desni populisti FPO dobili kar štirikrat večjo podporo od krščanskih demokratov- OVP.

    p.s. Če gledam javne in burne odzive z desne na migratsko krizo, tudi na tem forumu ni drugače, pač pa je vidna jasna večina, bi se v Sloveniji danes na volitvah dogajalo nekaj podobnega kot na Dunaju ( samo na Dunaju se tudi zaradi demografskih sprememb to dogaja že skozi daljši čas). Večino desnih in tudi delavskih glasov bi pobirali desni populisti s stališči, ki so blizu ksenofobiji( če že niso odkrito takšna), klasični krščansko-demokratski glasovi pa bi se dramatično skrčili.

    • Ker številni šibki verniki v Boga, v Kristusa, hitro zapadejo v praznoverje in politiku dajo božansko vlogo odrešenika pred vsemi tegobami.

      Ljudje ne volijo več principov, ampak politike, ki jim lažejo in nič ne naredijo, razen, da svoje volivce podkupujejo z davkoplačevalskim denarjem.

  9. Interpretacija interpretacij migracijskega vala je jalova, poleg politike se bo tudi Cerkev kot pomemben družbeni dejavnik morala domisliti strategije soočanja z njimi.
    Soboški škof dr. Peter Štumpf pravilno opozarja, da si v Sloveniji ne moremo privoščiti napak, kot si jih lahko privoščijo veliki evropski narodi, kjer se stotisoči prišlekov zaenkrat še “utopijo” v milijonih staroselcev. Dvomilijonska Slovenija te možnosti nima.

    Krščanski krogi so pred drugo vojno pravilno interpretirali komunizem kot zlo. Pa ni zaleglo – zlo se je požvižgalo na interpretacije, povozilo jih je z “učinkovito” strategijo.

    Samo upamo lahko, da migranti, ki za zdaj marširajo čez Slovenijo, ne da bi izrecno izkazovali želje ostati tu, nimajo učinkovitejših strategij kot slovenska vlada, ki se ravna po trenutnem navdihu brez dolgoročne strategije za zaščito slovenskih državljanov.

    • Za soočenje z begunci in migranti in za soočenje z islamsko vero Katoliška cerkev ne bo potrebovala nobenih novih strategij soočanja in novih interpretacij. Vse to obstaja. Katoličani imamo Sveto pismo in imamo papeža. Kdor s tem ni zadovoljen, pa mu skoraj ne ostane drugega, kot da si poišče druge vere in “vere”.

      • IF,
        ne smemo si zatiskati oči pred predpostavko, da bo sosednja Avstrija (v sozvočju z Nemčijo) v nekem trenutku močno zmanjšala dotok migrantov na svoje ozemlje.
        Ali pa ste mnenja, da bodo države EU, ki doslej še sprejemajo migrante, skrajno solidarne z državami na migrantski poti in bodo migrante (po njihovih željah) sprejemale v nedogled?

        V razmerah, ko bi množice migrantov neomejeno dostopale na slovensko ozemlje, ne da bi obenem izstopale, bi bili dobrodošli tudi manj posvečeni ukrepi 😉

        • Zakaj bi prihajali v Slovenijo, če bi Avstrija in Nemčija nehale sprejemat? Pa tut begunci niso idioti, tako kot slovenci!

          • Zato, ker Avstrija in Nemčija, kot prvo, ne bosta na glas priznali, da zapirata meje.
            Migranti bodo tako še naprej prihajali v upanju, da se prebijejo proti severu.
            Po inerciji se noben tok ne ustavi v sekundi na ukaz.
            Zato, ker je že sedaj dalj časa pritok migrantov večji od odtoka, kar pomeni, da se v Sloveniji “nabirajo”.
            In, ko jim bo dostop do “boljših” omejen se bodo zadovoljili tudi s Slovenijo.
            Politika kot se je gre ta vlada lahko privede do neslutenih številk migrantov.
            Slovenija se že pomika ven iz Schengena, meja je Schengena je vse bolj na Slovensko Avstrijski meji. Slovenija postaja migracijski “hot spot”, predpražnik Evrope.

      • Gospod IF,
        kaj predlagate, da naredimo, ko bosta Nemčija in Avstrija zaprle mejo? Begunci bodo še vedno prihajali v Slovenijo, odhajali pa ne bodo?

        • To se ne bo zgodilo, če se bomo pametno pogovarjali z vladama Feymana in Merklove. Ne verjamem, da bi bili eni ali drugi od teh dveh taki packi, da bi nam to namenoma nenapovedano naredili.

          Če se bo meje enkrat res zapiralo, je seveda smiselno, ne da se postavlja eno žico za drugo žico po državnih mejah od severa proti jugu ( in bo cel jugovzhod in centralni del Evrope obdan z žicami), ampak da se zapre meja Evrope v obratni smeri in v eni liniji.

          Kot sem že predlagal, najbolj logična in smiselna bi bila selektivna blokada morske obale. Če bo Grčija absolutno proti, čeprav je formalno zavezana Schengenu, pa res žica na njenih severnih mejah.

  10. Zanimivo razmišljanje, ki je dejansko odraz tistega, kar se plete po naših glavah.
    Tudi v naši družini dva fanta (skavta) vsaj 2-krat tedensko kot prostovoljca pomagata pri humanitarnem delu z begunci. Res jim je težko, pot je dolga in naporna. Potrebno jim je pomagati!
    Ampak to nam vseeno ne odvzame pravice, da ne bi razmišljali tudi drugače.
    Če Nemčija in Avstrija zapreta meje, bo v Sloveniji ostal vsaj “enodnevni” priliv migrantov, ki bodo že prišli v Slovenijo, naprej iz nje pa ne bodo mogli. Povprečno v zadnjih dneh: med pet in deset tisoč.
    Približno enaka količina jih bo obstala na Hrvaškem, enaka v Srbiji, enaka v Makedoniji…
    Pritisk na meje se bo prav gotovo povečeval, poskusov ilegalnega prehoda meje bo vedno več!
    Osebno me moti najbolj to, da gre že sedaj za ilegalni prehod meje. Migranti so brez osebnih dokumentov, pri vsakem registriranju se zlažejo drugače. Če bi imeli iskrene namene, bi tudi pri registraciji povedali svoje prave podatke. Zakaj pa jih ne povedo? Kaj jih pri tem ovira? Ali; kdo jim je to naročil?
    Neiskrenost posameznikov žal hitro povežemo z neiskrenostjo skupine, v kateri so in morda tudi zaradi strahu ne verjamem več zgodbi o migrantih, ki le iščejo boljše pogoje za svoje lastno preživetje…

    • Od številke 5.000 tistih, ki bojo eventuelno obtičali pri nas, pa nas tudi ne bo konec. Kot sem rekel, okoli 400.000 južnih bratov smo bolje ali slabše morali absorbirati v drugi polovici 20.stoletja. Vključno z begunci iz BiH, nekaj 10.000 med vojno v devedesetih. Bomo pa še 5.000 Arabcev, menda.

      Jože Kurinčič je celo nedavno predlagal, naj jih zavestno kar nekaj povabimo sem, češ, da nam bo to v dobro. Tudi naši lepi beli lipicanci imajo v sebi kar nekaj arabske krvi. 🙂

      • Zdaj je uradno: 81% migratov ki so prišli v Nemčijo je brez kakršnihkoli formalnih kvalifikacij in izobrazbe in ogromna večina od njih nima nikakršnega izgleda najti posel, kadarkoli.! Večina ga niti ne želi iskati, ker vedo da ga ne morejo najti: zadovoljili se bodo s socialno pomočjo, ki tako ali tako ni veliko manjša od plače nekoga, ki dela kot pekovski pomočnik, skladiščnik ali na blagajni LIDL-a.
        http://www.publishwall.si/aktualno.hrvatska/post/148919/nemske-obvescevalne-sluzbe-81-migrantov-brez-kakrsnihkoli-kvalifikacij-integracija-nemogoca-

      • Iz nemške obveščevalne službe je pricurljal drug dokument, ki kaže na to, da integracija migrantov ni več mogoča zaradi ustvarjanja paralelnega družbenega sistema. Nemške obveščevalne in varnostne službe so zaskrbljene, saj migranti prihajajo v Nemčijo z zelo radikalnim in antisemitskim nabojem mišljenja. Welt am Sonntag je imel dostopen dokument, v katerem se navajajo besede visokega oficirja v obveščevalni službi, ki navaja: “mi uvažamo islamski ekstremizem, nacionalne in etnične spopade drugih narodov in različnih društvenih in pravnih razumevanj”. Po pisanju medija je izvor opozoril, da integracija stotin tisočev ilegalnih migrantov v nemško družbo več ni mogoča zaradi njihovega velikega števila in že obstoječih paralelnih družb. Dokument, ki se navaja kot ”non-paper“ ker nima podpisnikov, navaja kako “nemške varnostne agencije … ne bodo sposobne rešiti te uvožene varnostne težave in posledično niti na reakcije prebivalcev Nemčije, ki bodo sledile”.
        http://www.publishwall.si/aktualno.hrvatska/post/148919/nemske-obvescevalne-sluzbe-81-migrantov-brez-kakrsnihkoli-kvalifikacij-integracija-nemogoca-

      • Ampak! Nemci nimajo Jožeta Kurinčiča in cenjenega gospoda IFa, ki bosta Slovence asimilirala med islamiste in tako naredila red na sončni strani Alp.

      • IF: “… Kot sem rekel, okoli 400.000 južnih bratov smo bolje ali slabše morali absorbirati v drugi polovici 20.stoletja.”
        ======================

        Kot si se sedaj že drugič zlagal! 😉

        • ?? Zlagal? Številka je precej velika, ja.

          Ampak: 180.000 jih je dobilo državljanstvo v začetku 90. let. Okoli 25.000 ga je zavrnilo oz. sodijo med izbrisane. Nekateri od njih so priseljeni že prej, tako da njihovem tu rojenemu potomstvu ni bilo potrebno prositi za državljanstvo. Potem je tu še ogromno mešanih zakonov, kjer tudi ni potomstvu potrebna prošnja za državljanstvo. Potem je tu vsaj 50.000 priseljenih, predvsem iz Bosne, po letu 1990.

          Čeprav točne uradne številke ni, je moja ocena bližje 400 tisoč kot 300 tisoč. Vsak dan mi je, če hodim po mestu, jasno, da ima približno polovica ljudi iz moje okolice gene nekje južno – če hočeš že po izgledu, po izgovorjavi ( široki grleni l in podobno).

          V čem je torej problem, da me na številko 400.000 pričakaš s tako krivično besedo?

          • Zato, ker je 13 krat previsoka. Kaj imaš tako slab spomin?
            Slovenske oblasti so takrat stalno navajale, da je v Sloveniji cca 100.000 beguncev. Po cca dveh letih so tujci zahtevali preštetje vseh beguncev, ker je Slovenija pač dobivala denarno pomoč za vsakega. Po preštetju se ni več govorilo o številki 100.000 pač pa o 32.000. Toliko jih je bilo po begunskih centrih, nekaj pa jih je bilo še pri sorodnikih. To, da je državljanstvo dobilo toliko jugosov je poskledica tega, da so se priselili že prej in ni odraz begunstva. Priseljevali so se skozi vsa leta Jugoslavije po cca 5000 na leto.

          • 13 krat previsoka?? Saj nisem pod 400.000 mislil beguncev od vojne v 90. letih, ampak vse ljudi, ki so v 20 stoletju prišli na Slovensko z juga in njihove potomce, tudi tiste iz mešanih zakonov. Torej očitno nesporazum.

          • Pa še to. Tudi v 90. letih in po letu 2000 so še prihajali gastarbajterji, ne samo begunci. Moja ocena za 50.000 enih in drugih skupaj ( ki so tu ostali) je celo precej skromna.

  11. Merklova je sedaj našla nov izgovor za svojo propadlo politiko:

    Angela Merkel je izjavila, da bi lahko zaprtje meja v Evropi na Balkanu izzvalo vojaški konflikt.

    Iz zavetišč v Nemčiji v zadnjih mesecih neznano kam izginilo več kot 700 migrantov.

    Nemčija ne obvladuje niti svoje situacije, in bi skrbela za druge?

  12. Papež je pozabil povedati, da jim je treba oznaniti krščansko vero – in jasno povedati, da je boljša od islama.

  13. Nemci spoznavajo kruto resničnost:

    Nemški BMW je med zagonom novega logističnega centra od 2.000 delovnih mest 20 mest rezerviral za begunce oziroma migrante. Pričakovali so precejšen naval, na koncu so bili razočarani – od julija do konca oktobra niso našli niti enega kandidata med migranti, ki bi bil pripravljen delati in imel potrebno znanje.
    http://www.reporter.si/slovenija/migranti-zavrnili-da-bi-delali-v-bmw-skoraj-vsi-%C5%BEivijo-od-socialne-pomo%C4%8Di/56547

    • Samo za gospoda IFa:
      Kajti ko smo bili pri vas, smo vam dali tole navodilo: kdor noče delati, naj tudi ne jé. (2 Tes 3,10)

Comments are closed.