Hrabre besede in dejanja Alenke Bratušek

10

BratusekLetos spomladi je novoizvoljena predsednica vlade v znamenitem pogovoru za CNN odločno zavrnila tujo pomoč in zahtevala več časa za samostojno reševanje slovenskih finančno-gospodarskih problemov. Po nekaj mesecih postaja očitno, da brez mednarodne pomoči skoraj zagotovo ne bo šlo, saj korenitih ukrepov za izhod iz krize sami ne moremo ali nočemo izpeljati.

Neuspešno reševanje problemov Slovenije

Alenka Bratušek je v omenjenem pogovoru samozavestno zatrdila, da njena vlada ve, kaj mora storiti, da to zmore in bo storila. Kot svoje glavne naloge je navedla konsolidacijo javnih financ, privatizacijo in sanacijo bančnega sistema. Iz zadnjega UMAR-jevega poročila o tekočih gospodarskih gibanjih je razvidno, da se bo po napovedi SURS-a javnofinančni primanjkljaj letos znova povečal, in sicer na 5,7 % BDP-ja, pri čemer je znesek, ki naj bi ga država letos namenila za dokapitalizacijo bank, ocenjen na 620 milijonov evrov. Koliko sredstev bo potrebnih za zagotovitev kapitalske ustreznosti bank, bo bolj jasno po objavi rezultatov pregleda stanja bank najkasneje naslednji mesec. Mediji medtem že navajajo ugibanja o večmilijardni bančni luknji in poročajo, da naj bi vlada že špekulirala s prošnjo za pomoč.

Finančni minister v Janševi vladi Janez Šušteršič kritično ugotavlja, da vlada Bratuškove za uravnoteženje javnih financ letos ni naredila ničesar in da bomo glede na primanjkljaj spet na istem kot ob koncu Pahorjeve vlade. Predlagani proračun za naslednje leto, ki sicer predvideva znižanje primanjkljaja na 3 % BDP-ja, pa ocenjuje kot »obljube v oblakih« in »izračune na papirju brez učinkovitih ukrepov«. Po njegovem mnenju vlada ni sprejela nobenega resnega ukrepa za zniževanje javne porabe zaradi dobrikanja volivcem. Iz tega razloga pa ker napovedani ukrepi še sploh niso sprejeti v državnem zboru in ker je še vedno veliko nasprotovanja privatizaciji, Šušteršič napoveduje bruseljsko negativno oceno vladnega načrta za zmanjšanje javnofinančnega primanjkljaja. To in pa bistveno povečanje izdatkov za sanacijo bank od sedaj predvidenih bo privedlo do znižanja bonitetnih ocen in posledično do nezmožnosti zadolževanja Slovenije na finančnih trgih. Mednarodna pomoč in prihod trojke sta zato za Šušteršiča neizogibni.

Neuspešno reševanje problemov PS-ja

Bratuškova torej svojih smelih besed glede reševanja finančno-gospodarskih problemov Slovenije do sedaj ni uspela podkrepiti s prav tako pogumnimi dejanji. Enakemu razočaranju smo bili ta teden priča pri njenem razreševanju vodstvenega problema v lastni stranki. V četrtek zjutraj, dan potem, ko je svojo kandidaturo za predsednika stranke potrdil Zoran Janković, je Bratuškova v javnem pismu odločno in hrabro naznanila, da se je čas za igrice iztekel ter da se je odločila tako, »da bo po 19. oktobru [tj. dan volilnega kongresa PS-ja] funkcija predsednika vlade in funkcija predsednika vodilne vladne stranke – tako kot praktično povsod v demokratični Evropi – združena v eni osebi.« Očitno je resno računala le s tem, da bo ta oseba ona, saj izvolitev Jankovića za predsednika stranke ne bi pomenila, da bo le-ta tudi predsednik vlade, s čimer on po lastnih izjavah ne bi imel težav. No, popoldne istega dne je nato izvršni odbor PS-ja, katerega predsednica je Bratuškova, soglasno sprejel sklep, da se volilni kongres preloži na čas pred državnozborskimi volitvami. Dejstvo, da po seji odbora pred javnost ni stopila Bratuškova, ampak so drugi vidni predstavniki PS-ja hiteli razlagati, kako so s preložitvijo kongresa interes države postavili pred interes stranke in kako so s tem prispevali k politični stabilnosti države, predvsem vzbuja vtis, da se je Alenka Bratušek in njen krog ustrašil Zorana Jankovića in posledic njegove »odmrznitve«.

Rešitev

Zdi se mi, da Bratuškova in njena ekipa tako pri reševanju problemov Slovenije kot pri razreševanju znotrajstrankarskih problemov živi v iluziji, da se njihove smele besede in napovedi kar samouresničijo. Potem ko dojame(jo), da se zadeve ne odvijajo tako, kot si jih je zamislila sama ali skupaj s svojimi svetovalci, pa vse preveč improvizira(jo). Takim politikom pač ni dobro zaupati. Če bi zaradi tega škodo trpel le PS, se ne bi preveč vznemirjal. Ker pa zaradi takega igračkanja trpi celotna Slovenija, si želim, da bi se Alenka Bratušek čimprej ojunačila in svetovni javnosti sporočila tri besede, s katerimi bo v danih razmerah verjetno naredila še največ dobrega za Slovenijo: “We need help!”*

* Potrebujemo pomoč!

Foto: Wikipedia

10 KOMENTARJI

  1. > Po njegovem mnenju vlada ni
    > sprejela nobenega resnega ukrepa
    > za zniževanje javne porabe
    > zaradi dobrikanja volivcem.

    Seveda. Resni ukrepi bi bili
    dramatični. Na primer demilita-
    rizacija Slovenije. Na ta način
    bi dolgoročno privarčevali od-
    stotek BDP-ja vsako leto. Morda
    čisto dovolj za izhod iz trenutne
    krize.

    • Ja krasno(sarkazem)!
      S privarčevanjem 1% BDP, bi pridobili denarja, za poplačilo približnoo SAMO ene tretjine OBRESTI na dolgove ki jih imamo, kje so še dve tretjini SAMO ZA OBRESTI na dolgove.

      Države brez vojske ni, še posebej ne na Balkanu kjer imaš za sosede Hrvate in Srbe.

      Pojdi ti demilitarizirat Srbijo, pa lahko tudi Hrvaško.

      Za Slovenijo bi pa resnično bilo dobro, če bi uspela desrbizirati državo. Vendar pa to ne bo mogoče dokler bo tej državi vladala postkomunistična bizantinsko-srbsko-slovenska udbomafija, in dokler tega ne bodo spregledali volilci. Nekoč so volilci uspeli postaviti na hladno LDS, so pa spregledali, da se je stara LDS prereinkarnirala iz stare LDS preko Zares-a v PS.

      PS = LDS

  2. Kot vem, in se zelo dobro spomnim (pravzaprav to vedo vsi, ki spremljajo politiko) je Bratuškova dejala, da se bo umaknila, če bo kandidiral za predsednika stranke PS Janković.

    Sedaj, ko pa je Janković najavil kandidaturo pa se je še enkrat več zlagala in nam dala vedeti, da njene besede ne pomenijo popolnoma nič.

    Bratuškova se je ustrašila svoje lastne stranke. Tako je 9 (njenih) anonimnežev izigralo svojo stranko, izigralo tudi zmagovalca volitev brez katerega bi oni kvečjemu prodajali burek kje na kakšni železniški postaji.

  3. Napihovanje žabe in nastopaštvo je Elena Čaušesko povzela po svojemu botru Zoranu Janukoviću. Vse to je glumaža in prav nobena hrabrost. V mafiji so vse vloge določene, že samo majhen odmik pa pomeni, da je neubogljivec brutalno izločen ( Janša pred 25 leti, 3 leta nazaj pa Šrot, Bavčar, Tovšak), kar je včasih pomenilo likvidacijo na neznanem mestu oz. v partizanih je marsikoga, ki je bil čez dan označen da “ni naš”, ” da je izdajalec” od sovjetskega politkomisarja , LIKVIDIRAN.

  4. Ravnokar sem slišal od Rjavca, Moederndorferja, Viranta in Hana na POP TV, da državo ta hip uničujeta Janša in Jankovič. Janša tako, da širi paniko, Jankovič pa s svojim trmoglavljenjem. Pohvalili so se tudi, da so letos uspeli prihraniti 60 milijonov €.
    Hej, pa saj je lansko leto Janševa vlada prihranila 800 milijonov €. Pri tem ni dvignila nobenega DDV-ja, ne prispevkov ali cene vinjet in podobnega, in še hvalila se s tem ni.

    Ali ta četverica resno misli, da smo že vsi državljani krepko čez les.
    Janša nima letos niti možnosti organizirati referenduma, v smislu oviranja sprejetja kateregakoli zakona, kot ga je imela Bratuškova lani, ko je hotela z referendumom preprečiti nastanek slabe banke, letos pa kar mimogrede sprejela 1030 milijonov € poroštev za dve zasebni (tajkunski) banki.
    V parlamentu ima koalicija prepričljivo večino, zato lahko v parlamentu neovirano sprejema svoje odločitve.

    Tako nesposobne vlade Slovenija še ni imela.

    • Erjavec: “Janša širi paniko!”

      G. Erjavec, paniko širi moja prazna denarnica, ne Janša! Res ste perverzen klovn, g. Erjavec!

  5. @krpelj-A Janša lansko leto ni imel večine? Referendum-zakaj je janša skupaj z levico omejil pravico do referenduma?
    Problem opozicije je,da je Janša po poročilu KPK ,ŠE BOLJ ,pa ko so ga zapustili partnerji /zaradi njegovega napadanja in strupenega jezika po twiterju/ povsem povožen

    • Meni se zdi v redu, da politične stranke ne morejo več spodkopavati vsakokratne oblasti, in jo ovirati pri njenem delu z referendumi, zato ne vem, kje naj bi bila zdaj tu težava ?

      • Ne stranke,ampak določeno število ljudi /zaradi mene tudi 100.000 podpisov/bi moralo imeti pravico do referenduma.A je 50 poslancev ,ki sprejme nek zakon več vredno od 100 tisoč ali 500 tisoč ljudi?

        • U S T A V N I Z A K O N
          O SPREMEMBAH 90., 97. IN 99. ČLENA USTAVE REPUBLIKE SLOVENIJE (UZ90,97,99)

          1. člen
          »Državni zbor razpiše referendum o uveljavitvi zakona, ki ga je sprejel, če to zahteva najmanj štirideset tisoč volivcev.«.

          Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi:

          »Referenduma ni dopustno razpisati:

          – o zakonih o nujnih ukrepih za zagotovitev obrambe države, varnosti ali odprave posledic naravnih nesreč,

          – o zakonih o davkih, carinah in drugih obveznih dajatvah ter o zakonu, ki se sprejema za izvrševanje državnega proračuna,

          – o zakonih o ratifikaciji mednarodnih pogodb,

          – o zakonih, ki odpravljajo protiustavnost na področju človekovih pravic in temeljnih svoboščin ali drugo protiustavnost.«.

          Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi:

          »Zakon je na referendumu zavrnjen, če proti njemu glasuje večina volivcev, ki so veljavno glasovali, pod pogojem, da proti zakonu glasuje najmanj petina vseh volivcev.«.

          Prosim, povejte mi, kaj vas pri tem spremenjenem členu najbolj moti ?

Comments are closed.