Ervin A. Schwarzbartl: »Prevare« guruja Jordana B. Petersona

20
2788
Jordan B. Peterson predaval v Ljubljani. Foto: A. Čerin

Prebral sem intervju z g. Jordana B. Petersonom v Reporterju in Družini. Prva prevara po Petersonu je tipičen novinarsko senzacionalen naslov v Reporterju: »Mož, ki je obnorel Slovence«. Trditev ni resnična, ker ni preverjena, niti nekaj tisoč (?) poslušalcev Petersonovega predavanja ne predstavlja dva milijona Slovencev. Prevara zato, ker Peterson pričakuje od novinarja resnico, ki jo posreduje »iz sebe«.

Dalje. Peterson se zavzema za resnico, oziroma, da vsaj ne bi lagali, za odgovornost, previdnost v ljubezni, svobodo misli, govora in pisanja, pogojnem odpuščanju in strahu pred arhetipskim oziroma abstraktnem sprejemanju dobrega in zla ter nedoumljivosti narave človekove zavesti. Ko Peterson implementira svoja prepričanja, nasvete, resnice …, ki so v bistvu splošno znane, a se po njih ne ravnamo, ne daje odgovora na bistveno vprašanje današnjega stanja duha in vrednot, ne samo v Sloveniji, ampak globalno, ko se soočamo s krivicami, zlom, nespoštovanjem naravnega in zakonskega prava. Ko laž, zavajanje, kraja, korupcija, simonija in prevare, celo poveličevanje zločinske preteklosti komunizma, niso sankcionirani, svoboda misli, govora in pisanja pa je cenzurirana ali celo selektivno in pristransko preganjana …

Zakaj bi, kot človek sedanjosti, ravnal odgovorno V svojih izvajanjih se trudi biti objektiven, strpen, dojema in negativno ocenjuje vso tragiko in zablode ateizma in komunizma. Dobro ve tudi, da je za razvoj in uspešnost potrebna hierarhija odločanja. Da absolutna objektivnost ni možna, ker smo ljudje subjektivne osebnosti. Čeprav se nima za konservativca, je, v svojem razumevanju vrednot in stanja v svetu, prav to. Vendar iz intervjujev meni ni dal odgovora na vprašanje, ki se glasi:

»Zakaj bi, kot človek sedanjosti, ravnal odgovorno in ne bi lagal, veroval, brezpogojno odpuščal in ljubil, svobodno mislil, govoril in pisal brez strahu in verjel v pravičnost ter ravnal sebično, če mi, s podredljivostjo, v družbi, ki jo živim, uspe živeti nekaznovano in neodgovorno, ker klasični liberalizem Petersona ne priznava posmrtnega življenja, ne vesti, ne ”strahu božjega”, kot ne nagrade ali kazni za dejanja v zemeljskem življenju«.

Mene že ne more »obnoreti«, ker trditve ocenjujem skeptično in iz distance, zato tudi ne nasedam besedam brez dejanj. Me pa žalosti in čudi, da Slovence (?) »obnori« guru svobodomiselnega klasičnega liberalizma, hkrati pa na volitvah pozabljamo na komunistično zločinsko preteklost, zavajanje in lažnivost tistih ljudi, ki iz te preteklosti izhajajo, to preteklost zanikajo ali pa jo celo poveličujejo in s podobnimi metodama volivce ustrahujejo. Volivci pa prav te večinsko izberejo za svoje predstavnike oblasti. Mar ni že čas, da se zavemo svojih »korenin« in podpremo za predstavnike oblasti posameznike (ne nove in stare obraze z vrednotami komunistične preteklosti), ki si upajo zoperstavljati multikulti miselnosti, priseljevanju ljudi nam tujih navad in vrednot, zahtevajo »obračun« s krivci za med in povojne poboje …

Namesto Jordan B. Peterson naj nas raje »obnorijo« prav takšni predstavniki, ki zagovarjajo ohranjanje slovenske samobitnosti, pridobljene samostojnosti ter pozitivnih vrednot konservativnih prednikov.

Je gornja trditev »sovražni govor«? Mar ne živim v svobodni državi?

20 KOMENTARJI

  1. Tole je g. Ervin zelo dobro opažanje oz. analiza. Mene Peterson ne more obnoreti, tako kot me vse ostalo ne more obnoreti. NOben človek ne more biti guru, nobenemu človeku se ne moremo klanjati in ga malikovati, častiti. Zelo dobro je, da je toliko ljudi prišlo poslušat Petersona. Jaz že itak sledim sebi in vrednotam, ki so mi pomembne. Vidim pa, da je v SLO tako stanje, da si nihče ne upa na glas povedati: DOVOLJ JE VSEGA SRANJA. Nihče si ne upa povzdigniti glasa za resnico, za to, kar je pomembno v življenju.

    Tole naj bo v poduk, kar je povedal pravnik Teršek, ki ga zelo spoštujem.

    “Smo družba kroničnega nemišljenja, šibkega znanja in negativnih čustev. Nizke izobraženosti. Strahu. Negotovosti. Mentalne lenobe. In hudih osebnih in socialnih stisk. In to moramo premagovati. Vsak dan znova. Pri sebi in iz sebe. Pri tem trpeti. Tvegati. Prenesti bolečino. In se veseliti malih radosti in dobrote, posvečenosti in ponižnosti v skromnosti. Ljubezen pa je velika. In je povsod. Ni skrita. Samo slepi postajamo. Dokler ne oslepimo, je še potencial, je še upanje.”

  2. To je svoboda misli in govora v demokraciji. Brez različnih pogledov in različnih ustvarjalnih predlogov , ni pozitivnega napredka.

    Tudi to ni sovražni govor, ko zapišem, da je leva vlada uničevalec slovenskih družin in slovenskega naroda, ker je zamrznila povečanje socialnih spodbud za slovenske družine z otroki. Tako smo slišali včeraj na RTV 3.

    Po drugi strani pa je s sprejetjem Marakeške deklaracije ponudila vse ilegalnim migrantom.

    • Depresija je bolezen. Tudi katoliški eksorcist bo zelo previdno preveril ali gre za obsedenost s hudim duhom ali duševno bolezen, preden se bo odločil za postopek eksorcizma.
      Tudi popolnoma zgledni duhovniki lahko bolujejo za depresijo. Ni kar vse hudi duh.

  3. Jordan B. Peterson.

    Clovek, kateri vodi serijo uro in vec trajajocih predavanj v katerih se ukvarja z biblijskimi zgodbami, njihovim pomenom in razlago, zakaj so lahko teksti stari nekaj tisoc let, izredno pomembni tudi danes, le ce si jih znamo pravilno interpretirati.

    Clovek, kateri izredno pogosto svari pred nevarnostjo in posledicami totalitarnih rezimov in ki zelo dobro artikulira kako in zakaj so marksisticne drzave sle po zlu.

    Clovek, ki, navkljub dejstvu, da je svetovno znan psiholog in znanstvenik, ne skriva dejstva, da je veren. Clovek, ki tudi ateiste spodbuja naj, ceprav ne verjamejo v boga, vsaj delujejo na tem svetu, kot bog bi obstajal, ker bodo tako boljsi ljudje.

    Clovek, ki se je postavil po robu zakonu o ti. prisiljenem govoru (compelled speech), ker so, po njegovem mnenju, tovrstne zadeve prvi korak k omejitvi svobode govora.

    Clovek, kateri se v svojem politicnem angazmaju zelo odkrito nagiba k desnemu polu je v tem clanku oznacen za klasicnega liberalista, kar doda samo piko na i dejstvu, da si je avtor zadal pretezko nalogo.

    Se bi lahko pisal a ne bom. Ker zelo ocitno avtor tega zmazka, kar naj bi bil clanek, ni naredil niti osnovne domace naloge o osebi o kateri pise ampak si je, predvidevam, mnenje ustvaril le in zgolj iz nekega intervjuja ter morda govora na Gospodarskem razstaviscu pred nekaj tedni.

    In odgovor na vprasanje, katero avtor zastavi nekje v sredini tega skupka besed, lahko najde v podcastu Jordana Petersona z naslovom Letter to Millennials.

  4. Spet ena malodušna kritika. Kaj vam je Peterson storil? Ker ni svetnik ga je zato treba po slovensko raztrgati?! Kaj bi šele svetnikom storili.

    • Še en malodušni kritik. Kaj smo ti storili? Ker nismo svobodomiselni klasični liberalci, nas je treba potem po slovensko raztrgati? Kaj bi šele svetnikom storil?

  5. .. “ne priznava … vesti …”
    ——-
    Tega pa ne verjamem, da ne priznava vesti.
    Če je ne bi, ne bi toliko naredil iz sebe.
    Ima razjasnjen pogled na svet, in vsakemu lahko pove kar mu gre.
    Lahko smo samo zadovoljni, da je prišel k nam. In malo razburkal to podalpsko zatohlost.

  6. Slovenska zavist in lažna samopodoba sta neprekosljivi. Opazni sta zlasti v katoliških vrstah.

    Seveda nikogar ni treba malikovati. Toda človek na svetovni ravni uspešno razkrinkava bolne levičarske ideje, ki uničujejo krščanske vrednote, narode in družine ter dosedanje civilizacijske pridobitve. Za ohranitev teh vrednot je naredil neskončno več kot slovenski provincialni nergači.

  7. Uf, Ervin, ja lažje, kajne? Zdaj ko ste temu Petersonu pokazali, da pa on vas že ne bo!
    Boli, pa boli ali ne? Stati pred 1800 ljudmi, ki te zavzeto poslušajo…Upam,da vam je ventilacija skozi vaš člančič vsaj malo ublažila pekočo zavist.

  8. Schwarzbartl, ki se je pred mnogimi leti hudo osmešil v Domžalah s predlogom, da je treba preganjati javno poljubljanje, nikakor ne more iz svoje ozke, slovenceljske provincialnosti. Po glavi mu še vedno hodijo povojni poboji, njegove ideje in predlogi glede sodobnih globalnih problemov pa so precej megleni oziroma neobstoječi.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite