Google proti Facebooku: Boj gigantov za uporabnike

0

Pred dnevi me je presenetila novica, da bo Google v kratkem ukinil Google Buzz, spletno socialno omrežje, orodje za mikrobloganje in sporočila, ki naj bi bilo velika konkurenca velikanoma Facebooku in Twitterju. Google Buzz se očitno, kljub “atu” Googlu, ki stoji za njim, med ljudmi ni prijel.

Orodje, katerega prednost je bila gotovo ta, da je bil kar integriran v Gmail in s tem avtomatsko dodan širokim ljudskim množicam – 260 milijonom uporabnikov, so lansirali februarja 2010 in ga po dobrem letu in pol preprosto ukinili.

Podobno je Google ukrepal z Google Wave, on-line sodelovalnim orodjem, ki smo ga nekateri pričakovali z “velikimi očmi”, pa so ga že po osmih mesecih uporabe ukinili.

Google+ se bori z Facebookom

Konec junija 2011 pa je Google še enkrat (ja, socialna omrežja so dober posel) poskušal ponovno napasti trdnjavo Facebooka, ki ima 800 milijonov uporabnikov in Twitterja s preko 200 milijoni uporabnikov, z novim orodjem – z Googlom+ (Google plus).

Že po nekaj tednih so sicer dosegli lepo številko 40 milijonov uporabnikov, vendar se zdi, kot da velikanov nihče ne more ogroziti, pa čeprav se bogati “ata” Google trudi na vse načine. Kot da so se uporabniki zaljubili v Facebook in Twitter.

Svet socialnih omrežij je svoj (poslovni) svet

Zdi se kot da v poslovnem svetu socialnih omrežij vladajo drugačna pravila. Največji pobere (skoraj) vse. Kot da je svet na tem področju črno-bel. Drugje novi tekmeci na trgu starim odrežejo kos pogače, ki ga s časom ter povečevanjem kakovosti, nižjo ceno, dobrim marketingom in inovativnostjo še povečujejo.

Pri socialnih omrežjih (morda bi lahko rekli tudi za operacijski sistem) pa ni tako. Tisto orodje, ki pokaže največ, se priljubi ljudem, zraste in ko je dovolj veliko, se ga skoraj ne da  izriniti, četudi vsaj eno izkušnjo izrinjanja že imamo. Myspace, ki je bil v konec leta 2007 najbolj priljubljeno socialno omrežje s preko 100 milijonov uporabnikov, je moralo že leta 2008 poklekniti pred Facebookom. Sedaj je Myspace, zaradi mnogih strateških napak (morda samozadostnosti?) skoraj izginil, Facebook pa se je razbohotil. Morda pa Google računa na kakšne take napake pri Facebooku, ki pa jih zaenkrat še ni videti.

Ljudje se neradi selimo

Podobno kot fizična selitev, ko se nam ne ljubi prekladati pohištva, ko se nam ne ljubi ukvarjati z novo infrastrukturo (občino, šolo, trgovino, župnijo, …), ko se na sosede, četudi so zoprni, že dodobra navadimo, se ljudje tudi selitev v svetu socialnih omrežij krčevito branimo. Tudi če bi nam selitev na drugo socialno omrežje prinesla kaj novega, celo če bi se selili na boljše, se ljudje preprosto navadimo na staro okolje, na ljudi, ki jih tu gor srečujemo, na način dela. Po moje tudi nismo dovolj radovedni, da bi stopili v novo okolje in se privadili na drugačno. Pa tudi vsi naši “prijatelji” so tu gor. Kdo jih bo pa spet lovil po novem socialnem omrežju!

Prav tako se ljudje neradi selimo tudi na področju računalniških operacijskih sistemov. Četudi je dober operacijski sistem (in praktično vsa orodja od Open Office naprej) v obliki Linuxa na razpolago zastonj, si ga ne bomo naložili in preizkusili. Ker se nam ne da. Bojimo se ponovnega učenja.

Sam imam izkušnjo, da sem po več letih govorjenja, da bom prešel na Linux, ob spodbudi zagnanega računalničarja to tudi storil – in bil po nekaj dneh učenja v UBUNTU Linuxu navdušen nad hitrostjo, stabilnostjo in uporabnostjo. Vse kar potrebujem programske opreme, sem našel. In to vse zastonj. Sedaj se sprašujem zakaj že destletja plačujem gigantu Microsoftu in se ob tem še jezim zaradi počasnosti in virusov. Kako težko nam je ljudem stopiti v neznano, kajne?

Foto: Ilco, SXC