Goodyearov Zeppelin Blimp na letališču v Lescah in naokrog

Pristanek zračnega plovila v Lescah je brez reklame pritegnil pozornost.

Nekega dne pozno popoldne sta pilota z Zeppelinom NT z oznako D-LZFN pristala na robu letališča v Lescah. James je bil popoldne nasmejani vodič za vse radovedneže, ki so si lahko ogledali notranjost, da bi izvedeli tehnične podrobnosti plovila. Dva sta stalno v Nemčiji, trije z logotipom Goodyear pa letijo v ZDA.

Prva objavljena slika Zeppelina v slovenskem tisku julija 1902 v Domu in svetu. Spodaj piše: Zeppelinov balon plove nad Bodenskim jezerom.

Pristanek Zeppelina z nemškimi registrskimi oznakami je bil pospremljen s kopijo prve objave na Slovenskem leta 1902, in sicer je v reviji Dom in svet izhajala zgodovina zrakoplovstva, v julijski številki sta bili objavljeni tudi fotografiji. Povedali so tudi črno statistiko Zeppelinov od leta 1906 do 1918. Kronisti so bili zraven pri 12 katastrofah, od razbitij zrakoplova do požarov na njih. Zadnja katastrofa je bila leta 1918, ko je bilo zračno plovilo potopljeno.

Zeppelin je dolg več kot 75 metrov, velikokrat ga uporabljajo za prenose športnih prireditev

Največje poltogo zračno plovilo na svetu je dolgo več kot 75 metrov in visoko 18 metrov, na dveh pilotskih sedežih krmarita dva pilota. V potniški kabini je prostora še za 15 potnikov. S tremi motorji s po 200 konjskimi močmi dosega potovalne hitrosti do 125 km na uro. Dosežejo višino 3000 metrov in zmorejo preleteti naenkrat do tisočkilometrsko razdaljo. Zeppelin je napolnjen s sedem tisoč kubičnimi metri vzgonskega plina – helija. Največkrat jih uporabljajo za televizijske prenose različnih tekmovanj.

Američani so s prototipom plovila B1 poleteli nad Čikagom že davnega leta 1917. Leta 1955 so začeli z njegovo pomočjo neposredno prenašati dogodke po TV. Leta 1973 so prvič leteli nad prizoriščem dirke v Le Mansu. Med olimpijskimi igrami leta 1984 v Los Angelesu so za prenose uporabili kar dve plovili. Največja leteča reklama za ameriško podjetje, ki ima še vedno del proizvodnje v Kranju, Goodyear, je že večkrat letela nad Evropo.
Sezona poletov, k izvedbi sodi tudi sedemčlanska spremljevalna ekipa z več tovornjaki, se začne aprila in neha oktobra.

Zeppelin z napisom Goodyear je privabil veliko radovednežev

Čeprav ni bilo javnih objav o pristanku v Lescah, je Goodyear že med poletom privabljal radovedne poglede. Tudi sam sem ga videl po 14. uri, ko je elegantno drsel ob edinem kranjskem dvatisočaku Storžiču. Kmalu zatem je začel izvajati pristajalni manever.
Zagotovo je bil ta dogodek promocija za ameriško večnacionalko, ki je pred 24 leti na račun takratne kranjske Save nakazala 120 milijonov dolarjev in leta 2001 postala stoodstotni lastnik podjetja, ki se zdaj imenuje Goodyear Dunlop Sava Tires.

Odgovorna za komuniciranje v vodstvu podjetja v Kranju je sestavila seznam 40 ljudi, ki so uživali na kratkih panoramskih poletih od Lesc, nad Bledom in nazaj.
Zagotovo so se ekipi Zeppelina z oznako D-LZFN vtisnile v spomin lepote Bleda in okolice, pa tudi vrhunska kuhinja v restavraciji na letališču Lesce.