G. Čušin za 24ur: “Naš kombi ni luksuz, potrebujemo ga vsak dan.”

Dars naj bi na račun novega razreda vinjet v proračun dobil do 11 milijonov evrov. Da v klasifikacijo padejo tudi vozila številčnejših družin in družin z otroki s posebnimi potrebami, se ne ozirajo preveč. Po njihovem mnenju kombiji vedno bolj predstavljajo nelojalno konkurenco tovornim vozilom.

Prav tako na Darsu v svoj zagovor pojasnjujejo, da ne gre za novo klasifikacijo, saj se je takšna klasifikacija uporabljala od leta 1972 do uvedbe vinjet. “Slovenija je svoje cestninske razrede povzela po ureditvah v sosednjih državah (Avstrija, Italija in Hrvaška). Podobno klasifikacijo imajo urejeno tudi koncesionarji v drugih evropskih državah, ki cestninijo vozila na klasičen način,” pravijo na Darsu in dodajajo, da so države, ki merijo višino glede prve osi, Italija, Hrvaška, Portugalska (1,10 metra). Po njihovem mnenju so bila slovenska merila zasnovana na usklajenosti z drugimi državami članicami EU.

“Vsa vozila, ne glede na njihov izvor, bodo uvrščena v nov vinjetni razred, če bodo presegla predpisano višino vozila nad prvo osjo,” poudarjajo na Darsu in dodajajo, da tovrstnega sistema ni mogoče uvesti samo za tuja vozila, saj bi v tem primeru šlo za neposredno diskriminacijo tujih uporabnikov. S tem bi tvegali sankcije EU, v nasprotnem primeru pa tvegajo upor državljanov.

Ministrstvo načrtuje posebne olajšave

Ker pa bo nov sistem po žepu udaril tudi ranljivejše skupine, bo ministrstvo v okviru veljavne zakonodaje iskalo rešitve, ki bi na primer velikim družinam ter invalidom omogočile dodatne oziroma povečanje že obstoječih olajšav, pojasnjujejo na Darsu in dodajajo, da ni nujno, da bodo morebitne nove rešitve izhajale s področja cestninjenja, saj so na voljo tudi socialni mehanizmi. Kateri so to, pa niso razkrili.

Dodatno breme za številčnejše družine

Vlada z uvedbo nove vinjete za kombinirana vozila nalaga dodatno finančno breme številčnejšim družinam, ki ta vozila potrebujejo za prevoz otrok, pa tudi družinam z otroki s posebnimi potrebami oziroma družinskimi člani, ki so gibalno ovirani.

Oče šestih otrok Gregor Čušin pravi, da kombi, v katerem lahko sedijo vsi, družina potrebuje vsak dan. Pravi, da za njih veliko vozilo ni luksuz, ampak nujno potrebna stvar. Zdaj bo družino nova vinjeta stala 220 evrov, kar se mu zdi neumno in nesramno. Po njegovih besedah je šest otrok tudi šest bodočih davkoplačevalcev, šest ljudi, ki bodo delali, in ni pošteno, da jih že v začetku država prikrajša za določene stvari.

Poziv vladi za cenejšo vinjeto za družine

V Civilni iniciativi za družino in pravice otrok so vlado pozvali, naj ukrepa v dobrobit teh družin in zanje zniža ceno vinjete oziroma naj bo vinjeta za kombinirano vozilo, ki se uporablja kot družinski avto, enaka znesku vinjete za osebna vozila, torej 110 evrov.

Več: 24ur