Franc Rode: ‘Ozna je vedela več o Dragi, kot vemo sami’

37
Foto: M. Jerina.
Foto: M. Jerina.

Na okrogli mizi Draga – prehojena pot, sedanjost in vizija so kardinal Franc Rode, Igor Omerza in Tomaž Simčič predstavili svoje poglede na 50 let Drage in njeno prihodnost. V uvodnem pozdravu v imenu Svetovnega slovenskega kongresa, gostitelja večera, se je Boris Pleskovič spomnil na obiskovanje Drage, kjer je čutil več domoljubja kot v matični domovini. Hkrati se je spomnil, da se je dalo sodelavce Udbe tam že na daleč prepoznati. Številne zbrane je pozdravil tudi Sergij Pahor, dolgoletni predsednik Društva slovenskih izobražencev iz Trsta in organizator študijskih dni, ki je izpostavil zavezanost Drage vrednotam skupnega slovenskega prostora. Večer je povezoval Aleš Maver, urednik Časnika.

Franc Rode se je prvič udeležil Drage, ko je bila ta še v vasici Draga, kasneje se je preselila na Opčine. Prepričan pa je, da nihče od udeležencev Drage ne pozna Drage tako dobro, kot jo je poznala nekdanja tajna policija. Spomin Tomaža Simčiča seže do otroštva in sodelovanja njegovega očeta, Teofila Simčiča, na Dragi, prvič pa se Drage udeležil leta 1976, ko se je kritično obravnavalo marksizem in je še odmevala afera Kocbek. Igor Omerza pa je prvič obiskal Drago, ko je iskal navdih za knjigo in tam fotografiral stražarnico, iz katere so agentje tajne policije opazovali dogajanje na študijskih dneh. Spomnil se je še časov pred osamosvojitvijo, ko so oporečniki v Ljubljani čutili podporo iz Drage.

Tomaž Simčič je kratko predstavil genezo Drage, ki se je razvijala na podlagi kulturnega dogajanja v zamejstvu po vojni in je združevala demokratične Slovence v zamejstvu ter kasneje politično emigracijo. Spomnil se je začetnika Drage, profesorja Jožeta Peterlina, ki je bil pobudnik številnih iniciativ, in ki ga je Franc Rode opisal z ‘besedo, ki se jo Slovenci sramujejo – aristokrat’. V nadaljevanju se je Rode spomnil, kako so katoličani v Sloveniji živeli 70. leta, ki je bil razburljiv čas po II. vatikanskem koncilu in čas, ko so ‘nekateri v Vatikanu še v osemdesetih letih mislili, da bo komunizem trajal še 50 let’. Krog profesorjev na Teološki fakulteti je bil do vatikanskega odnosa do komunizma kritičen, prav tako pravi Rode, niso nikoli šli v kolaboracijo s komunističnim režim, razen škofa Grmiča, ki pa ga ne sodi. Opisal je pogovore s tedanjo slovensko oblastjo, ki je kljub propadanju komunističnega režima ostajala zacementirana na svojih stališčih. Opisal je tudi primer, ko je Franc Šetinc, predsednik tedanje Socialistične zveze delovnega ljudstva trojici odsvetoval nastop na Dragi, kar je eden od trojice sprejel, navkljub Rodetovemu nezadovoljstvu. S prihodom papeža Janeza Pavla II pa so vsi začutili, da je tudi v Vatikanu zavel drugi veter in so si več upali.

Igor Omerza je kratko predstavil vsebino svoje knjige Karla. Udba o Dragi (Karla je bilo kodno ime za Udbino spremljanje Drage). Udba je kontinuirano spremljala Drago vse do konca, zadnji zapis načrtovanja spremljanja je iz februarja 1990, ko so bile že napovedane demokratične volitve. Stalno je prisoten sovražen odnos do Drage, hoteli so si jo podrediti, kar kaže na njeno pomembnost. Udba je tako vnaprej poznala celotno predavanje pokojnega nadškofa Perka, saj so predavanje preprosto ukradli. Društvo slovenskih izobražencev se je sicer celo leto po študijskih dnevih trudilo objaviti zbornik predavanj, medtem ko je Udba je predavanja ‘izdala’ že deset dni po zaključku Drage. Omerza še izpostavlja, da so prepisi Udbe celo bolj avtentični od uradnih zbornikov, saj so te avtorji pred izdajo še avtorizirali ter tako kaj spremenili. Dosjeji Udbinega spremljanja Društva slovenskih izobražencev, tudi Borisa Pahorja in Alojza Rebule, so sicer v celoti uničeni.

Tomaž Simčič je poudaril, da so bili mikrofoni v Dragi res svobodni; kdorkoli je prišel, je lahko spregovoril. A to po njegovem mnenju še ne pomeni dialoga, ki vključuje enakovredno medsebojno spoštovanje, ki pa pogosto med delom manjšine, ki ga je podpiral jugoslovanski režim in preostalim delom manjšine ni bilo vedno prisotno. Opaža, da imamo Slovenci še danes problem z dialogom. Prihodnosti Drage ne vidi v nekakšnem ‘speakers’ corner’, ampak v izvirnem doprinosu zamejcev in zdomcev slovenskemu prostoru. Predvsem bi lahko Draga več posredovala med romanskim in slovanskim prostorom. Franc Rode vidi v Dragi branik slovenske identitete in njenih temeljnih vrednot. Draga je po njegovem mnenju še potrebna, potrebno je, da bi obravnavala ključne probleme slovenske družbe, saj je slovenska država še v nastajanju, še mora nastati. Igor Omerza pa je ob koncu povedal, da ga zelo moti da na 50. obletnici Drage ni bilo prisotne slovenske politične in medijske elite, saj gre za temelje slovenske državnosti. Sprašuje se, kako prebiti ta čudni molk v matični Sloveniji, saj je Draga last nas vseh, ni ne leva ne desna. Medtem ko se slavi Borisa Pahorja, se postavlja spomenik udbovskemu konfidentu, ki ga je ovajal. Vprašal se je še, zakaj v Ljubljani ne stoji spomenik Franca Jeze, ki zagovarjal ustanovitev slovenske države. Pozval je še restavratorje marksizma, naj pridejo na Drago in predstavijo svoj program, da se lahko začne dialog. Igor Omerza bo svojo knjigo predstavil tudi 15. septembra v Slovenski matici, isti dan pa bodo predstavniki Društva slovenskih izobražencev iz rok predsednika Boruta Pahorja prejeli visoko državno priznanje.

Knjigo Karla. Udba od Dragi lahko naročite na Časniku.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


37 KOMENTARJI

  1. Bila je zelo dostojna počastitev 50. letnice Drage; še bolj bi bila brez mastne “šale” njegove eminence ob koncu okrogle mize.

    Dvorana je bila polno zasedena z uglednimi osebnostmi in humanisti, iz matice, iz zamejstva, iz zdomstva in celo raznih usmeritev ( od Dimnika do Simčiča, Jevnikar, Dular, Cerar, Magajna in polno drugih).

    Publika pa starejša. Mlajši Drage in njenega izjemnega pomena za slovenstvo ( demokracijo, državnost, krščansko misel) ne poznajo in zato ne cenijo. Smo registrirali tudi tu na forumu pri diskutantih, ne nujno mlajših, ki so se za družbo in krščanstvo začeli bolj zanimati po letu 1990.

    Draga je desetletja potpežljivo orala ledino. Kot roža, ki že v mrazu in vetru pridno nastavlja cvetne popke in se ti potem v ugodnih okoliščinah lahko v razkošju odprejo.

    Kot odkriva Omerza, režim in Udba sta več vedela o Dragi kot udeleženci in predavatelji na njej. Obseg ukvarjanja Udbe s Karlo ( Drago), ki je tam prisotne striktno obravnavala kot nevarne “fašistične emigrante” ( čeprav se je med predavatelji znašel tudi kak Bratko Kreft), je evidenten dokaz njenega izjemnega pomena.

    Sramota je, da dominantni slovenski mediji in slovenska država povsem ignorirajo 50. letnico Drage!

    • Čeprav izgleda se je odziv na ta članek unesel, dajem moj odziv na uvodni del pogovora.
      Bila je spoštljivo zapeta državna himna, ki v tem kontekstu ni bila naj bolj na mestu.(Vsebina !)
      Po zaslugi SSK imamo narodno himno, to je Ipavčeva “Slovenec sem”. Ta bi vsekakor po vsebini in tematiki razprave bila bolj umestna.
      Himna je potrditev identitete naroda, ki je razseljen po svetu in ga SSK povezuje, Draga pa oplemenituje po svojih 50. študijskih dnevih ( seveda tudi državo).
      Država pa je še problematična v zavesti domoljubja in rodoljubja, kar je potrdila razprava.
      Torej v pravi narodni in državljanski zavesti, ki izhaja iz “pomladnega slogana “Bogu otroci, domovini sinovi, nikomur hlapci”, pomeni da tudi državni oblasti nismo servilni, če se obnaša avtokratsko do volilcev-državljanov.
      Torej vsaka stvar na pravo mesto in o pravem času. Svetovno slovenstvo kot trojna entiteta, ki ga opredeljuje SSK na prvem mestu izkazuje himna Slovenec sem. Demokratična država je še v nastajanju (ugotovitev v razpravi), zato je državna himna tudi še v nastajanju in v tem duhu tudi na drugem mestu v okviru SSK . Sicer pa imamo na oboje zakaj biti ponosni tudi sedaj !

  2. p.s. Omerza ni povedal, kdo je ta “konfident Udbe”, ki ga omenaj, “ki je sledil in ovajal Borisa Pahorja in mu zdaj isti, ki slavijo Pahorja, postavljajo spomenik”? To bi me zanimalo. Celo prav se mi zdi, da vemo. Sumim, da bi lahko bil Peter Božič, po drugi strani ne bi hotel komu delati krivice.

  3. predstavniki Društva slovenskih izobražencev iz rok predsednika Boruta Pahorja prejeli visoko državno priznanje.
    =============
    Da se bodo potem lahko tišje oglašali.

  4. Draga je z idejo za SSK ogromno pripomogla k demokratizaciji in ustanovitvi samostojne države Slovenije. V tem okviru je njena zgodovinska vloga in pomen. “Povezava treh Slovenij”, državne, zamejske in po svetu-oziroma svetovnega slovenstva pa je njena konstantna naloga in potreba.
    Danes lahko govorimo o svetovnem slovenstvu z ozirom na samostojno državo in eno tretjino naroda živečega izven države, deloma na avtohtonem slovenskem ozemlju.
    Za vse to ima zasluge Draga. Danes je ob tem potrebno vzgajati, ohranjati in negovati narodno in državljansko zavest. To je nakazala 50. Draga, zlasti nastop mladih.
    Potrebno je razvijati zaupanje do drugačnosti in odpirati dialog v spoštljivosti in z ljubeznijo, ker je to pot, ki vodi k spremembi in napredku.( Po motu 50. Drage, avt. Pedro Opeka).
    Med Slovenci mora zaživeti spoštovanje in zaupanje, ker je to temelj rodoljubja in domoljubja s katerim lahko premagamo razklanost in zaživimo v sožitju različnosti, ki so naše bogastvo. V tem je prihodnost in potreba Drage še nadaljnjih 50 let.

  5. Slovenija nima aristokratov, ima pa polno socialističnih neofevdalcev in rdečega plemstva iz vrst malomeščanov, proletarcev in lumpenproletarcev.

    Ne manjka nam aristokratov. Fevdalizma imamo že preveč. Manjka nam meščanov, podjetnikov, svobodnega trga in vladavine prava, zdrave konkurence, ki bi razbila tuberkulozo zatohlih fevdov.

    • Ni to fevdalizem. Mi imamo gozdno civilizacijo, za katero nimamo imena, pa ji ti rečeš fevdalizem, iz same muke. Ker to kar imamo se sploh ne da imenovati.
      Rode je mislil na pravo aristokracijo, ki rešuje dnevne spore med ljudmi. To kar naj bi normalna oblast počela tako in tako. To je osnovno. Vladavina prava, svobodni trg, podjetništvo.
      Pri nas pa gozdni vitezi razdeljujejo plen. Kako se to imenuje zgodovina še ne zna povedat.

  6. A res ne malikujete Drage. Naštejete mi (ali vprašajte UDBO, ker kot pravite, da več ve od vas) 10 meščanskih intelektualcev, ki so se zavzemali za svobodni trg in vladavino prava, niso bili socialistični birokrati in niso bili kot kler, dohtarji, učitelji odvisni od denarja in služb Države.

    • Seveda se malikuje. Ali sploh vemo za kako misel iz Drage? Sam se ne spomnim nobene. Najbrž nisem pravi intelektualec.

    • Solit se pejdi ti s svojo tvojo že pregovorno izljučevalnostjo! 🙁

      Predrzno in oholo izključuješ iz spektra, ki ti ga je vredno upoštevati “kler, dohtarje in učitelje”. A ne veš, ali se samo delaš, da ne veš, da so ti skozi stoletja predstavljali skoraj edino razumništvo, ki ga je slovenstvo premoglo, da so to slovenstvo vzdrževali in dvigovali v kondiciji, da je sčasoma lahko zaživelo v polnosti in državnosti?! Kaj bi slovenstvo brez njih, že zdavnaj bi se pragmatično utopilo v nemški večini, da samo narodni vidik izpostavim?!

      Kaj ti morem, če ne poznaš Franca Jeze, Jožeta Peterlina, Martina Jevnikarja, Sergija Pahorja in drugih motorjev demokratičnega slovenstva in razumništva na Tržaškem in obenem avtorjev Drage?!

      Ekonomisti pa res niso. In kaj, naj si potrgajo kožo s skalpa, se navežejo na žakelj obtežen s svincem in pri molu San Carlu skočijo v morje, samo zato, ker nesrečniki, niso ekonomisti?! 🙁

      Kaj pa morejo, če ekonomistov, levih ali desnih, fridmanovcev ali kejnesijancev, ne slovenstvo, ne demokracija nista nikoli kaj prida zanimali?! 🙁

      • Pojdi se ti solit s svojim leporečenjem. Intelektualci in politiki, ki v 25 letih niso pregnali komunistov stran od kapitala in oblasti, so pač luzerji. So impotentni. Komunistom koristni. Tako kot ti lapajo humanistično leporečje in potem kot pes vdano ležejo k svojemu gospodarju komunistu, ki jim vrže nekaj hrane in cekinov, da ne poginejo na prostem trgu.

        Dejmo se prosim nehati slepiti, da imamo potentno , razumno, prodorno intelektualno elito, če imajo vsi ti hlapci isti pogled na državno lastništvo v gospodarstvu , monopolno državno šolstvo in zdravstvo, zadušljive davke in birokracijo.

        Mladi nimajo tam kaj delati, ker so pogovori starcev pač šibali v stilu “še pomnite tovariši” in “v nedeljo obujamo spomine”. Kar staršem ni za zameriti.

        • Ne vem, kaj pišeš. Ti, o katerih je govora kot nosilcih Drage, so bili vsi po vrsti, nekateri silom razmer, italijanski državljani. Italija nikoli ni imela komunistov na oblasti, razen ponekod lokalno. Tvoji očitki njim o služenju komunistom na oblasti so povsem brezpredmetni. Ti naši komunisti čez mejo so jih pa imeli za ” fašistično emigracijo” in so na njih množično pošiljali udbaše, ne pa za “vdane pse”. Daj zberi se in ne lapaj neumnosti!

          • Komunistov niso razlastili in jih niso spravili z oblasti, ker nimajo strategije in jo nikoli niso imeli. Kako bodo komuniste spravili stran od korita, če imajo isto socialistično mentaliteto?

            Bili so in so kot komunisti impotentni.

          • Potem pa govori o naših Demosovcih, ne pa o nosilcih Drage. Ker to niso isti ljudje. Ne morejo eni prevzemati krivde za evenutelno zgrešeno početje drugih.

            Sicer pa, kje si bil tam po letu 1990, tako pameten kot si, da nisi opozoril novih demokratičnih oblastnikov, kako ga sekljajo in kakšne nujne korake da opuščajo? Lahko je biti super-pameten general ( in vsem deliti lekcije) 25 let po končani vojni.

          • Niti polnoleten nisem bil in do prihoda Mrkaića sem bil tako zadrgnjen socialist kot ti, Janša, SDS, SKD, SLS in NSI.

            Oni so inteligencija. Kao. In Demos so politiki. Kao.

            Če pa po 25 letih potegnemo črto, pa je rezultat 10% premik proti svobodnem trgu in vladavini prava in 90% obramba socializma in komunistične pravne države. Najbolj bedna sovjetska država smo v smislu tranzicije. Ti ljudje naj priznajo impotenco, krivdo, osebno odgovornost. Ne pa da triumfirajo na slovenskem Kosovem polju.

            Treba je začeti delati drugače.

          • Ti se boriš z mlini na veter in ko v svoji zmotni sliki ( ne bom rekel blodnjah ali halucinacijah, ker te nočem delati bolnika te sorte) skoraj v vseh ljudeh vidiš socialiste, samo sebi po nepotrebnem otežuješ in greniš življenje.

            Sicer je socializma po Evropi in svetu mnogo manj kot ga je bilo pred desetletji. Povsod, tudi v Skandinaviji, najbolj socialističnem delu demokratičnega sveta. ga je manj. ( Neo) liberalizem je pa močnejši kot kdajkoli po 2. svetovni vojni. Postblairovski laburisti so recimo bolj liberalni od predthatcherjevskih konzervativcev, toliko je šlo krmilo v tebi ljubo smer v VB, recimo.

            Moral bi skakati od navdušenja, pa deluješ skoraj obupano!

            Mogoče pa te tvoj liberalizem in tvoj prerok Mrkaić ne odrešuje v tej meri, kot bi želel? Pa ne da bi jaz imel kaj proti Mrkaiću, saj mi je bil precej simpatičen. Samo v promoviranju svobodnega tržišča in privatne pobude ne vidim kaj sila posebnega. To mi je kot promoviranje načela, da reka teče navzdol. Naravno stanje skratka.

            Wau lahko rečem ob Leonardovi ali Rembrandtovi sliki, Beethovnovi ali Mahlerjevi simfoniji, ob doživetju narave ali duhovnem doživetju, ne pa ob nekem spisu o ekonomiji. Me žal pusti hladnega, za razliko od tebe, katerakoli ekonomska šola. In pravico imamo biti različni, kajne?

          • “Sicer je socializma po Evropi in svetu mnogo manj kot ga je bilo pred desetletji.”

            Je to občutek ali znanstvena raziskava? Ker zna biti, da imamo taka očala, ki ne prepuščajo socialistične svetlobe.

  7. Pozval je še restavratorje marksizma, naj pridejo na Drago in predstavijo svoj program, da se lahko začne dialog.
    ========================================================
    Kakšen dialog takšnega kot ga ima slovenska uradna cerkev, ki se še vedno hlapčevsko obnaša do oblasti. Kaj pa bi restavrirali v marksizmu— kolhoze. Ti ne poznajo restavracije ampak so kot volkovi v ovčjih kožuhih.

    • To je na njih, “restavratorjih maksizma”, da povejo, kaj želijo. Ne na nasprotni strani. Predlog Omerze o tem dialogu vidim kot resen in dobronameren.

      Problem je v tem, vsaj se mi tako zdi, da sami ne vejo prav dobro ali sploh ne vejo, kaj hočejo. Imajo za sabo neke naučene floskule marksizma in njegovih eksponentov, a brez neke realne povezave s stvarnostjo.

      Malo bolje vejo, česa ne marajo, kaj jih jezi. In mnogi od njih so precej jezljive sorte. Kdor ne ve, kaj mislim, na si pogleda video posnetek z levičarskega shoda za sprejem beguncev v Ljubljani.

      Ko sta se poleg njih na frančiškanskih stopnicah pojavila dva kontrademonstranta z napisi: “Evropa je krščanski kontinent” in “Proti islamizaciji Slovenije”, so čisto znoreli in bi ju skoraj pretepli ( No, 2 policista sta pa pristopila k njima, jima zaplenila ta dva nevarna (?) transparenta in ju odstranila s prizorišča, kot se pač za svobodno demokratično družbo spodobi :().

      Potem sta na stopnice stopili 2 mladi muslimanki v islamski opravi in ponosno dvignili roko s pozdravom prstov v obliki V ( victoria). Množica ju je pa huronsko pozdravila in ploskala. Evo, to je slovenska levica. 🙁

      Surrealistični film, bi človek rekel, če ne bi bilo res. Na stopnicah cerkve Marijinega oznanenja ob Tromostovju, sredi Ljubljane. Ne v Meki ali Teheranu ali Carigradu. 🙁

      • Zaradi takih stvari se potem pojavi nacionalizem v skrajni obliki.. Policajem pa ni za zamerit. Še vedno ne vedo, da je demokracija to da vsakdo lahko pove svoje mnenje …. Namesto da bi umirila rjovetje sta reagirala tako kot pač sta. Morda pa jima všč teheran

        • Morda. Posebej bizaren ob vsem je še odziv stranke N.Si na dogodek. Vsebinsko je odziv ” krščanske stranke” enak kot odziv levih demonstrantov. Grozno se zgražajo nad tema dvema fantoma in vsebino njunih transparentov. Kaj pa čjo drugega, “krščanska stranka”?! 🙁 Res, surrealizem!

          p.s. Jaz sem za sprejem resničnih beguncev, da ne bo narobe razumljeno. Po možnosti razumnega števila. Ne preko 10.000.

          • Dokazljivo ta NSi nima nič z resnim SKD-jem v Sloveniji. So le neke vrste sodobni kocbekovci. Če bi Kocbeku še smeli dati neki odpustek zaradi določene stopnje naivnosti v tistih norih časih, pa je ta drža danes tako neznansko bolestna, da se to ne da povedati.

      • IF: “… Predlog Omerze o tem dialogu vidim kot resen in dobronameren.”
        ====================

        Dobronameren že mogoče, resen pa zanesljivo ne!

        Namreč, če želiš restavrirati marksizem moraš najprej predhodno marksizma zapustiti. Restavriraš namreč lahko samo nekaj kar je nekoč obstajalo pa tega danes ni več.
        V Sloveniji ni takega slučaja. Slovenija ni nikdar v resnici popolnoma izšla iz marksizma. V Sloveniji se je marksizem samo potuhnil in deluje še naprej kot pred letom 1990. Hinavsko prikazovanja stanja v Sloveniji za normalno je glavni zaviralni faktor ki tej državi preprečuje napredek.

      • IF: “Ko sta se poleg njih na frančiškanskih stopnicah pojavila dva kontrademonstranta z napisi: “Evropa je krščanski kontinent” in “Proti islamizaciji Slovenije”, so čisto znoreli in bi ju skoraj pretepli”
        ====================

        In potem se je pojavila še NSi in parolo: “Evropa je krščanski kontinent” proglasila za sovražni govor. 😉

        • Ti se zdijo res pravi maherji za prav čudaško neustrezno odzivanje na vrednostno bolj občutljive teme. Kučanov privilegij, udbovski arhivi, tale dva fanta in njuni transparenti …

          Tam, kjer človek pričakuje, da sploh ni možno sfalit, pa grejo prav oni na celi črti sfalit. Kot da bi za vsem tem stala kakšna temna duša ( udbaška?), ki ji naivno sledijo ( mogoče jih začara s hipnozo, ali kaj jaz vem kaj je za tem).

        • Zdaj se vidi pritlehnost vodstva Nsi to je tista krščanska licemernost. Kakšna Evropa po njihovem bi pa bila dobra po njihovem. Polna pederastov in ekstremistov

          • Prav nič krščanskega ni v tej licemernosti. Novakova je ženska, prilagodljiva, politično korektna, brez smisla, vizije ali ciljev.

  8. Komunizem in islam sta pravzaprav zaveznika, ker ju druži marsikaj prevsem pa
    1. ideološki in praktični totalitarizem in
    2. pri implementaciji le-tega morije in poboji ter
    3. terorizem
    Ker se zgodovina rada ponavlja se lahko spomnimo podobnega zavezništva tik pred ww2 med nacinalsocializmom in komunizmom. Seveda se je ta medsebojna simpatija grozljivo nadaljevala in končala z medsebojnim spopadom obeh monstrumov.
    Ker se evrobirokracija ukvarja predvsem z birokracijo in bogatenjem nenavadnega zavezništva med levaki in islamisti niti ne opazi. Ko bo čez nekaj desetletij islam tudi v Evropi dosegel številčno in politično prevlado, bo vzhodni monstrum brezobzirno iztrebil najprej svoje komizaveznike kot najbolj zaničevanja vredne nevernike.

  9. Tista dva sta politična idiota.
    Levičarje je tu treba pustit na miru, ker taki propagandni shodi se kmalu izkažejo za nasprotje. Saj je lepo, da jim želijo pomagat. Kako češ tu bit proti?!
    In sredi Slovenije kazat plakate kako smo krščanski je malo čudno. Tu imajo ateisti glavno besedo!
    Oni se ne bojijo islama, ker so prepričani da jim lahko vladajo. Vsaj tako si domišljajo.

    • Vprašanje, kdo bi se moral tu bolj zamisliti nad sabo. Ta dva nekoliko zaletava fanta, ali oni dve muslimanki, ki sta zdrveli proti njima po stopnicah frančiškanske cerkve in je potem ena ( Pašićeva) zmagoslavno dvigovala roke v znak zmage – V?

      Evropski in drugi zmerni muslimani bi se morali vprašati, kaj naredijo proti temu, da se jih Evropa vse bolj in bolj boji in otepa? Ne samo vzhodna Evropa. Tudi mnogi francoski župani ( v sekulariziani Franciji! ) protestirajo, da oni že ne bojo sprejemali muslimanskih beguncev, le še krščanske. Zakaj neki?

      Gospa Pašićeva naj se vpraša, ali je modro tako slaviti muslimanske zmage nad katoliki na stopnicah katoliške cerkve sredi Evrope.

      Sem mislil, da sprejemamo begunce pred vojno in ne promotorje islama. Sem za svobodo muslimanov pri nas, ne pa islamizacijo krščanskih krajev. Ali z drugimi besedami: naredil bom vse, da ne dočakam minareta na blejskem otočku. Če sem zato islamofob in širitelj sovražnega govora, pa naj bom eden od njih.

      • Civilizacija je krščanska. Evropa kot kontinent ni krščanski.
        Če pa mi ne znamo krščanstva uveljavit, potem pa imamo problem. In to niso migranti, spet.

        • Samo, poglej: UNHCR, torej uradne ustanove UN, ki deluje v prid beguncev, objavlja, da 72% te migrantske reke sestavljajo mlajši moški(!) Pazi, a so potem to res v večini vojni begunci? A se v Siriji bojujejo, streljajo in umirajo ženske, starci in otroci, ubogi mlajši moški pa na begu? 🙂

          Tu marsikaj ne štima. Se spomnem vojnih beguncev iz Hrvaške in predvsem BiH. To je bil povsem drug razrez populacije, skoraj obraten od tega, kar se zdaj pomika po Evropi.

          To neobvladljivo reko migrantov bi res morali ustavit, še preden doseže obale grških otokov ali Lampeduse. Potem sprejemati kontrolirano, le resnične in nenevarne begunske družine.

          • Se strinjam. In kot praviš, je to treba reševat še v Grčiji in Lampedusi, oziroma kar v Sirji in Libiji.
            Zdaj pa noben ne upa v Grčijo, po vsem sranju z reformami in krediti. Teh 6 milijard, ki jih je Merklova namenila samo v Nemčiji za ponucat, bi bili 10x bolje potroeni v Grčiji. Glede na vse posledice bo Merklova prej ponucala 60 milijard. Pa še bo sranje.
            Slepota kapitala se lepo vidi na tem primeru.

  10. Ali lahko kdo naslovi vpliv Schengenske "ne meje" na slovensko ljudstvo na obeh straneh mej med Slovenijo in Italijo ter Avstrijo in Slovenijo ? Zdi se mi, da meje sploh ni, a ljudstva se pa raje drzijo svojih plotov. Mislim, da so te meje med sosednimi drzavami v zahodni Evropi veliko bolj nevidne. Govoreci jeziki so enostano posvojeni brez strahu o izginotju lastnega in kot izgleda ni nujno, da poliglotstvo in neke vrste integracija razje narodno identiteto. (?)

Comments are closed.