Evangelizacija v digitalni dobi

5

V začetku letošnjega avgusta je na Thomas More College v Merrimacku, New Hampshire, ZDA potekala delavnica z naslovom Kristus in novi mediji. Na njej je med drugim nastopil tudi Phil Lawler, urednik ameriškega spletnega medija CatholicCulture.org. Med drugim je dejal: »Smo na pragu ere eksplozivne rasti katoliške evangelizacije…Če temu ne bomo priča, smo si za to krivi sami…«

Po tem ko je slovenska politika dosegla nulto točko, se civilna družba na novo prebuja. V zadnjem času smo priča številnim civilnim pobudam in iniciativam. In tudi kristjani v tem sodelujemo. Letos je bila ustanovljena civilna iniciativa Prebudimo Slovenijo, ki prav danes organizira Zbor kristjanov na Otočcu, o čemer je Časnik že poročal.

Missica rešuje čast kristjanov
Ena izmed bolj odmevnih civilnih pobud je tudi civilna iniciativa za družino in pravice otrok, ki pa ima bolj ozek in konkreten cilj. O tem je bilo prelito že veliko črnila. Se je pa v četrtek zgodil zanimiv pripetljaj v zvezi z omenjeno temo. Takrat je potekalo eno izmed številnih lepotnih tekmovanj (tokrat poimenovano Miss Zemlje), ki pa se je po zaslugi enega incidenta odvilo vse prej kot tipično. Ko so eno izmed finalistk (Moniko Erjavec) vprašali ali podpira zakon, po katerem bi lahko istospolni partnerji posvojili otroka, je na veliko začudenje in ogorčenje občinstva odgovorila: »Ne podpiram tega zakona. Mislim, da morajo imeti otroci očeta in mater, oziroma družba še ni pripravljena, da sprejme drugačne starše.« Kot navaja portal RTV Slovenija so njen odgovor ‘pospremili številni pogledi nestrinjanja in žvižgi iz občinstva’. Še več, modni guru Milan Gačanović se je takole ogorčeno odzval: »Zelo sem bil zgrožen nad izjavo ene izmed udeleženk, ki je rekla, da ne podpira tega, da bi istospolni partnerji lahko posvojili otroke. To se mi zdi izredno ozko mišljenje in ljudje, kot je ona, bi se morali skiti v luknjo za nekaj desetletij.«

Kristjani smo za srednji vek
Ta izjava je zanimiva zato, ker je ravno ta očitek, da so naši pogledi srednjeveški in da ne sodijo v moderen čas, tako tipičen in ki smo ga kristjani pogosto deležni. Zdi se mi, da tisti, ki to izjavljajo, pravzaprav ne razumejo čisto kaj pomenijo izrazi kot so: moralne vrednote, morala, napredek. Kot da se z napredkom tehnologij, znanosti, spreminjajo tudi temeljne človekove zakonitosti. Kristjani že vseskozi poudarjamo, da verjamemo v absolutne moralne standarde. In če so moralni standardi absolutni, pomeni, da so neodvisni od časa in napredka tehnologij. Že res, da razvoj v znanosti ipd. človeku širi obzorja, znanje. Tudi zvemo več o samem sebi. Da. Ne postajamo pa zaradi novih tehnologij in napredka zato avtomatično bolj moralni. Temeljne zakonitosti človeka se ne spreminjajo. Če bi človek napredoval v morali tako kot je napredoval v znanosti, potem bi danes bili ljudje pravzaprav bolj kot ne moralno neoporečni, ali pa vsaj na dosti višji stopnji kot npr. pred dva tisoč leti (izkušnje kažejo, da smo daleč od tega). Edino kjer je človek dokaj vidno napredoval je v napuhu. Moderni človek gleda zviška na človeka v preteklosti. Ustvarja se neka iluzija, da ker ljudje kot celota kopičimo znanje in se učimo na preteklih izkušnjah, smo zato boljši ljudje, večvredni, bolj moralni. Človek preteklosti je bil na nižji razvojni stopnji. Ni čudno, da si je izmislil religijo in vanjo celo verjel. Moderni človek je postal tako pameten in prevzeten, da bo dokazal, da so to le pravljice za lahko noč. Z znanostjo bo dokazal, da Boga ni. Da ga ne potrebuje. No. Zaenkrat ateisti sicer še vedno vztrajajo, da je ‘dokazno breme’ na nas, ki verjamemo v Boga. Argument, ki me največkrat nasmeji.

Laiki vstopamo v prvo vrsto
S tem ko ugled Katoliške cerkve v Sloveniji in po svetu vse bolj pada, postaja vloga laikov vse bolj ključna pri širjenju evangelija in zastopanju krščanskih vrednot v družbi.
Kristjani se nimamo kaj pritoževati, da nimamo sredstev na voljo, da širimo evangelij. Imamo vsa potrebna sredstva in celo prvič v zgodovini možnost, da na relativno enostaven način dostopamo do neomejene množice ljudi. To kar so apostoli in celo sam Jezus lahko samo sanjali.

In če se vrnem na uvodni citat. Danes, v digitalni dobi, je komunikacijskih sredstev nešteto. Posameznik, ali pa skupina posameznikov brez večjih težav in finančnih vložkov lahko ustanovi spletni medij ali portal in sporoča potencialno neomejenemu občinstvu svoje ideje, misli. Seveda pa to pomeni, da je danes boj za javno besedo ostrejši bolj kot kadarkoli poprej. Da se v poplavi vseh vrst in množice medijev sliši glas, je potrebno pritegniti vse bolj zahtevno publiko. Spletni medij, ki ga v tem trenutku berete, vstopa na to pot. Uspešnost naj presodijo bralci sami. Je pa dosežek že to, da je uspel zbrati dokaj solidno skupino posameznikov s krščanskimi vrednotami, ki delijo svoja razmišljanja z javnostjo o družbeno aktualnih stvareh.

Sam se bom z veseljem udeležil današnjega Zbora kristjanov. Že samo komentarji pod člankom v Dnevniku o civilni pobudi me prepričajo, da je potrebno prilesti iz luknje na površje, da je potrebno vzdigniti glas in brez strahu braniti krščanske vrednote. Tisti, ki nas pa pošiljajo par desetletij nazaj, pa jim sporočamo, da ne gremo nikamor. Tukaj in zdaj bomo branili krščanske vrednote. Nove tehnologije bomo uporabljali zato, da sporočamo večno resnico.

Viri:
http://www.catholicculture.org/commentary/otn.cfm?ID=827
http://www.rtvslo.si/zabava/druzabna-kronika/foto-superfinalistka-mis-zemlje-izzvizgana-zaradi-nestrinjanja-s-posvojitvami-otrok-istospolnih-partnerjev/266370

Foto: http://www.mojmikro.si/v_srediscu/podrobneje_o/doba_digitalnih_snemalnikov

5 KOMENTARJI

  1. Zgodba Monike Erjavec me asocira na članek , ki sem ga prejšni dan prebral. Razmišljanje francoskega pisatelja Davida di Nota : “Nekompatibilnost javne debate z spolno realnosto” ( http://www.causeur.fr/les-lois-du-genre,11513 ) govori o diskrepaci javno izraženega mišljenja in intimnega prepričanja posameznika. V javnem diskurzu je govor politično korekten, Govori se lahko samo to kar je moderno, zgraža se nad nemodernim. Vsako toliko se kdo spozabi in pove za to hipokritsko družbo kaj “blasfemičnega”.
    Pisatelj zaključi, da javnega diskursa ne gre jemati resno, kajti intimna realnost, prepričanje je popolnoma drugačna.
    V to sem prepričan tudi sam, kajti v življenju sem ničkolikokrat doživel, to diskrepanco, ko je nekdo javno “moderen”, v privatnem intimnem pogovru pa popolnoma drugačen.
    Sicer pa je ta realnost hipokrizije javne besede stalnica človeške družbe, samo vedno znova pozabimo na to in jo jemljemo , kot resnico.

  2. Ravno v takih debatah se najbolj pokaže razlika med tem “modernim” in zasebnim.

    Dostikrat se izkaže, da so tisti, ki se imajo za največje strpneže, v ozadju na veliko šimfajo “pedre in lezbike”.

  3. Zakaj si dala besedi pedri in lezbijke v narekovaj.

    To sta vendar slovenski knjižni besedi, ki označujeta avantgardni del človeške vrste.

  4. mefisto/Ancka: ruski patriarh je vceraj uro govoril na TV in med drugim oznacil za bolezen civilizacije, odnos do amralnosti in nenaravnosti! Govor je bil namenjen v osnovi velikemu, strasnemu problemu mlade ruske generacije tam po 1990, ko so otroci dorascali v 70% locenih ali razdrtih druzinah! Iz tega se je rodil kriminal, izgubljena generacija, otroci, ki ne poznajo ne Boga, ne hvaleznosti, ne greha, ne kazni, otroci, ki so v dusi ubiti!
    OTROK E NE MORE RAZVITI V POKONCNEGA CLOVEKA ZUNAJ OSNOVNE CELICE, DRUZINE, TO PA STA MATI IN OCE!
    Pohabljenje duse otroka je nepopravljivo! In mi se s tem igramo!
    In PLJUNIL je na istospolne poroke!
    Moska in postena beseda vrhuske pravoslavne cerkve!
    V Almatyu so sicer izjemno kulturni in miroljubni muslimani dodobra “preluftali” skupino Francoskih gejev, ki je hotela paradirati po mestu, teden dni nazaj!
    Nagnali so jih z besedami, da naj gredo od koder so prisli, na dekandentni zahod!

Comments are closed.