Dvosedežno letalo je pristalo na avtocesti, pilot se je izkazal

Na gorenjski avtocesti je blizu izvoza za Brezje pristalo dvosedežno letalo Aquila A210, last Graškega letalskega izobraževalnega centra.

»Več kot očitno je dober pilot, ki je naredil vse in še več, da je z okvarjenim motorjem pristal na odstavnem pasu gorenjske avtoceste pred izvozom za Brezje,« mi je po telefonu zagotovil izkušeni pilot kapetan, ki je bil tudi inštruktor pri tujih čezoceanskih letalskih prevoznikih.
Čikaška konvencija določa, da preiskovalci javno objavijo vse ugotovitve o letalskih nesrečah. Zato ni nobenih skrbi, da zainteresirana javnost ne bi izvedela, zakaj je v petek, 5. avgusta, ob 14.34 prišlo do zasilnega pristanka enega najbolj varnih dvosedežnih letal Aquila A210 z avstrijskimi oznakami OE-CYY, last Graškega letalskega izobraževalnega centra. Več kot pet ur so imeli uradni preiskovalci in dežurni preiskovalec letalskih nesreč čas in dolžnost, da so zbrali dovolj informacij.

Pristanek letala na avtocesti so snemale kamere DARS-a, promet na avtocesti je po slabih šestih urah stekel

Pristanek je bil dobesedno prenašan v živo na kamerah DARS-a: na kanalu Live Air Traffic. Tudi državni portal SPIN je tokrat prehitel najboljšega kranjskega policijskega piarovca. Na uradni FB-strani gorenjske policije so zvečer objavili, da so letalo ob 20.20 odstranili in da je promet mogoč po obeh pasovih.
Vemo, da je bilo letalo na servisu ob leškem letališču in da sta pilot in sopotnik prevzela letalo in odletela proti domu. A je domnevno prišlo do težav z motorjem. Pilot je obvestil Javno agencijo za civilno letalstvo, da ima težave, da se vrača nazaj na letališče in da bo poskušal pristati na avtocesti.
Ne on ne sopotnik pri trdem pristanku nista bila ranjena. Letalo je ostalo brez repnih kril, ima tudi druge poškodbe. Posredovali so kranjski in jeseniški poklicni gasilci in prostovoljni gasilci iz Radovljice. Seveda so vsi ti po družbenih omrežjih obveščali zainteresirane, kje so in kaj delajo.
Pilot in sopotnik sta sama izstopila iz kabine letala. Sreče je bilo v tej nesreči ogromno, vsaj toliko kot radovednosti voznikov, ki so vozili mimo in vse to fotografirali in snemali.

V civilnem letalstvu ničesar ne prikrivajo, znano je tudi, koliko letal je na svetu izginilo

Na uradni spletni strani Aviation Safety Network so takoj objavili novico o nesreči in jo opremili s posnetki DARS-ovih dveh kamer, poročilom POP TV in še eno povezavo. Ni bilo treba stati v vrsti za uradne podatke kranjske policijske uprave.
Ta letala imajo motorje Rotox s stotimi konjskimi močmi. Lastnik graškega letalskega centra z bogato floto letal Karl-Heinz Mali jamči, da njegov tim vsakega kandidata, ki prestane vse preglede, v 24 mesecih usposobi za samostojno pilotiranje. In še zanimivost: če boste najemali pri njih Aquilo 210, vas bo vsaka preletena minuta stala 3,12 evra plus davek.
Letalstvo je urejena družina, ki nič ne prikriva javnosti. Na spletu objavlja tudi več statističnih merilnikov. Tam lahko izveste, da je bila 27. marca 1977 do zdaj največja letalska nesreča na Tenerifih z več kot petsto mrtvimi. Takrat je na letališču prišlo do trčenja dveh potniških letal, nizozemskega in ameriškega.
Prav tako vodijo statistiko izginulih letal od leta 1948. 81 jih je, od tega jih je 56 izginilo v morjih, 25 na kopnem.
Petkov pristanek bo uradno uvrščen med letalske incidente, a že ima oznako: srečen petkov pristanek nasproti vasi Dobro Polje, nedaleč od izvoza za Brezje in streljaj od letališča Lesce.