Dušan Merc, ravnatelj OŠ Prule stavke ne podpira

2
33

Vir: Dnevnik. O stavki se nisem izrekal, ker nisem član sindikata, osebno je ne podpiram. Zame je asocialna. Prek te stavke se srednji razred bori proti delavcem, namesto da bi si bremena krize pravično razdelili.

Učitelji so pri nas lastniki delovnih mest, zlepa ne moreš koga odpustiti, pa naj dela še tako slabo. Prepričan sem, da bodo številne gospe učiteljice težko zdržale dan stavke, saj bodo morale biti na delovnem mestu celih osem ur. Ja kdo bo pa kuhal?! Ob pol treh so naše šole prazne.

Kar zadeva plače in normative: učitelji v Sloveniji v povprečju zaslužijo 1300 evrov neto, z otroki v razredu delajo neposredno samo 190 dni v letu, tudi razredi so malo kje tako maloštevilni kot pri nas.

Poleg tega je razvoj v minulih letih pripeljal do številnih absurdov. Predmetnik je bil zasnovan tako, da so se ohranjala delovna mesta; posledica tega je, da imajo učenci nadpovprečno število predmetov. Mreža šol je draga, ker je bila napačno postavljena. Če te zadeve popravimo, to kakovosti zagotovo ne bo ogrozilo. Nasprotno, kakovost trpi, če so šole premajhne. Na primer: če ni vsaj dveh paralelk in edini učitelj zboli, zanj ni nadomestila. In če je otrok v razredu samo 16 ali 17, to tudi ni dobro zanje. Zlasti nadarjeni nimajo na voljo dovolj enako nadarjenih vrstnikov, pojejo v slabšem pevskem zboru itd. Pa še učitelji jih gnjavijo več, kot bi bilo dobro. Če bi učitelji učili uro ali dve več na teden, bi bil pouk po mojem boljši in ne slabši.

2 KOMENTARJI

  1. Me veseli, da tako razmišlja tudi kakšen ravnatelj. Kot mama se popolnoma pridružujem. Iz (doslej) 12-letnega stalnega spremljanja dogajanja v OŠ bi lahko kvečjemu še kaj dodala: nivojski pouk, ki iz treh oddelkov umetno naredi 5 skupin, ki imajo istočasno isti predmet. To pomeni, da šola mora imeti 5 učiteljev matematike, angleščine, slovenščine. Delitev na majhne skupine tudi pri nekaterih drugih “obrobnih” predmetih. Tudi uvedba devetletke nasploh: pri vsem je šlo za reševanje učiteljev zaradi posledic demografskega primanjkljaja. Na ta račun so “izviseli” vrtci za eno celo generacijo, ki je šla prej v šolo – zadevo se je pokrilo z brezplačnim vrtcem……
    Še veliko je stvari, s katerimi se je krpalo in reševalo socialni mir. Ampak ko je vreča prazna, jo je težko napolniti. Povsem nemogoče pa je to storiti z vrečo brez dna!

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite