Družba naprednih ljudi

»Izraz »nazadnjaški« ima svoj utečen pomen v »Slovarju slovenskega knjižnega jezika« in zelo ustrezno opisuje konservativizem stališč slovenske desnice. Naša raba je bila točna, enega svojih vrhuncev je takšno nazadnjaštvo doživelo v ustavljanju Družinskega zakonika in abotni zahtevi pri vztrajanju pri močno preseženi definiciji tradicionalne družine, ali celo v zahtevi stranke SDS po registraciji zunajzakonske skupnosti. Povedano drugače, izraz »nazadnjaški« primerno označuje ideološke predpostavke tistih, pred katerimi smo svarili, in v tem smislu ne more biti izraz niti najmanjše netolerance.« (Liberalna akademija, 27.12.2011)

V Sloveniji se svoboda govora interpretira na svojevrsten način
Ko je Stanovnik v Dražgošah uprizoril reprizo II. svetovne vojne in okrcal ‘svetovnega hegemona’ Združene države Amerike, je ameriški veleposlanik v Sloveniji mirno odgovoril, da smo v svobodni državi in vsak lahko pove kaj hoče ter dodal, da mu tega ne zamerijo. Res je. Svoboda govora v Sloveniji ni prepovedana. Vsak lahko javno pove kar hoče (razen če gre za sovražni govor – karkoli že to pomeni). Verjetno pa je ameriški veleposlanik do zdaj že spoznal, da v Sloveniji nekatera mnenja a priori veljajo za legitimna, napredna, objektivna, druga pa za nestrpna, nazadnjaška, zahojena. Celo predstavniki uradnih institucij (od predsednika države navzdol) se niti ne trudijo več vsaj za ustvarjanje vtisa o tem, da zastopajo vse državljane in da se vse državljane meri z enakimi vatli. V Sloveniji smo namreč družba naprednih ljudi.

Napredni ljudje so borci za širjenje pravic čim večji množici raznovrstnih ljudi, še posebej marginalnih skupin, ki so neupravičeno diskriminirani zaradi predsodkov družbe, ki ne gre v korak s časom. Edino legitimno merilo je človekov okus, svobodna odločitev in želja po enakopravnosti. Ni važno kaj si človek želi. Važno je, da si želi in da s tem ne posega v svobodo drugega posameznika. Država mora tem vse bolj različnim okusom slediti. Vsak, ki temu nasprotuje, nasprotuje objektivnim dognanjem ‘družinskopravne stroke, sociologije družine in razvojne psihologije.’ Kot pravi Barbara Rajgelj, doktorica prava in docentka na ljubljanski FDV ter sonajemnica lokala Cafe Open v Ljubljani: »Nezrela bi bila država, ki v zakonu ne bi opredelila definicije (družine), ki je v praksi in znanosti splošno sprejeta.«

Nekatera mnenja niso subjektivna ampak znanstveno objektivna
Zato vsak, ki nasprotuje tem naprednim pogledom naprednega človeka, ne nasprotuje njegovemu subjektivnemu mnenju, temveč objektivnim dognanjem sodobne znanosti. In ker je znanost po mnenju naprednega človeka v nasprotju z vero, je njeno edino mesto v zasebnosti. Vsak prestop te meje zasebnosti pomeni posiljevanje napredne družbe z nazadnjaškimi pogledi. Je nasilje nad družbo in njenim razvojem. In proti temu nasilju se je potrebno boriti z vsemi sredstvi. To je državljanska dolžnost naprednega človeka.

Še ena posebna lastnost krasi naprednega človeka: on se bori za dobro samo po sebi, on za to ne potrebuje obljube raja. Se tudi ne brani komplimentov o tem, kako je dober, odprt, strpen, večvreden. Posledično vsa njegova družbena prizadevanja lahko vodijo le v boljšo družbo saj je njegova vizija boljše družbe nezmotljiva in utemeljena na znanosti .

Na drugi strani pa imamo v Sloveniji vedno manjšo skupino ljudi, ki v ta napredek družbe ne verjame tako brezpogojno,ki opozarja na stranpoti in negativne posledice te napredne družbe. A ker je napredek postal sinonim za dobro, njegovi morebitni negativni odtenki niso legitimni. Niso mogoči. Opozarjanje na njih je nelegitimno.

Kristjan po meri naprednih ljudi
Kaj torej ostane kristjanu v družbi naprednih ljudi? Ima tri možnosti. Da javno molči in svoja prepričanja drži zase, v zasebnem krogu isto mislečih ljudi. Da vpije in si nase prikliče stigmatizacijo o zadrtem, nazadnjaškem in nestrpnem pogledu na družbo. Ali,  dapreprosto postane kristjan po meri naprednih ljudi: po eni strani lahko veruje v obstoj Boga (ali ‘višje sile’), po drugi strani pa prilagodi Njegove zapovedi dognanjem napredne družbe, ki ve več od Njega. Preprosto povedano, preneha biti kristjan in postane napreden.

Pa še nekaj o predsodku: v družbi naprednih ljudi je predsodek prepričanje, da je istospolno partnerstvo nenaravno in odklon od normalnosti. Je proti logičnemu sklepanju in na znanost oprtemu stališču naprednega človeka.

Viri: Delo

Foto: Open