Drugi tir na rezilu odločevalskega noža

Včerajšnje dogajanje v DZ RS, ko je Odbor za infrastrukturo »požegnal« drugo branje Zakona o financiranju Drugega tira potrebuje posebno pozornost. Dogaja se namreč končno sporočilo, da argumenti za oblast ne predstavljajo nič, saj je vse vnaprej dogovorjeno s centri moči v ozadju. Pa si poglejmo nekaj dejstev.

Kaj se bo dogajalo v teh 6. -7.- 8. (?) letih načrtovane gradnje 40 km tunelov za 27 km proge? Še vedno se bo uporabljala dotrajana obstoječa proga. Zaradi povečevanja pretovora v Luki  Koper, zaradi njene odličnosti poslovanja, bodo pritiski na povečevanje kapacitete obstoječega železniškega tira vse večji. Toda prišli smo do njenega limita, zato se bo tovor selil na avtoceste in ceste na sploh. Tudi te so že dodobra uničene in potrebne obnove. Skratka Luka Koper se bo znašla v nerešljivem razvojnem položaju. Na to dejstvo so bili oblastniki večkrat opozorjeni, a pri delovanju proti razvoju gospodarstva vztrajajo. Tako se tudi njihova odgovornost in krivda kopičita.

Z gradnjo 40 km tunelov za 2 km proge Koper Divača bodo naredili tako imenovane 3 ključne probleme.
1. Časovni: Zaradi vrtanja skozi apnenec kraškega terena bodo naleteli na pojave kraškega podzemlja in tako se bo že draga investicija podražila ter dodano upočasnila.
2. Finančni: Prvoten današnji izračun, da bo stala proga 1,4 milijarde eur za enotirno progo se bo z nujno postavitvijo dvotirne in zaradi neznanih dodatnih problemov podražila na vsaj 2,5 in več milijard.
3. Transportni: Preobremenjenost obstoječe dotrajane, 60 let stare, enotirne proge in izpadi njenega obratovanja iz naslova nujnih večjih popravil, se bo kapaciteta pretovora preko njega železniškega tira zmanjšala.

Država, bolje sedanja oblast, je skrila dokumentacijo pred javnostjo, kjer je bila že pred 20. leti izvedena idejna rešitev dvotirne proge. Na prav isti trasi, ki jo vlada predlaga za izgradnjo. NPU, Državni tožilec in policija ima po prijaznem povabilu ga. Erike Žnidaršič, da se lahko odzove in začne preiskovati nastavljeno epizodo za zapravljanje do 500 milijonov državnega denarja (visoke plače, odkupi zemljišč, nadstandardni avtomobili, zaposlitev odsluženih poslancev tega in dveh prejšnjih sklicev tako kot na SŽ, DRI in na raznih direkcijah), kar je jasno ugotovila CI za nadzor izgradnje Drugega tira. Omenjeno skupaj s tem da poklicane inštitucije ne sprožijo postopkov pregona dokazuje popolno prepletenost hobotnice s prej omenjenimi organi, ali pa gre zgolj za strah in konformizem?

Že v kratkem te parlamentarne zasedbe, kot jo imamo, ne bo več, zato nam morajo dejanski gospodarji iz ozadja nujno nastaviti novo čredo hlapcev NWO. Kajti, če vse skupaj seštejemo vemo, da imamo na oblasti hlapce, ki delajo po navodilih takih in drugačnih interesnih združb, ki jih večinoma ne poznamo. Popolnoma zgrešeno investicijo v Drugi tir koalicija sprejema po hitrem postopku, ki ne dovoljuje javne razprave. Na Odboru za infrastrukturo je govoril tudi Metod Dragonja, predstavnik 2TDK, ki bo s sprejetjem zakona dobil tudi pooblastila za vodje investicije. Ekonomist Metod Dragonja nam je znan že po tem kako je onemogočil združitev Leka in Krke in nato Lek prodaj tujcem in sedaj Lek posluje dobro, a njegove blagovne znamke in licence… so šle drugam, tudi dobiček se korporacijsko prerazdeljuje in kot običajno v večjem delu odteka v tujino. Metod Dragonja je vez z vladajočo oligarhijo v Sloveniji, ki se že od osamosvojitvenega partijskega odstopa z oblasti« natančno zaveda, da dokler bodo Slovenijo gospodarsko ipd. podrejali in izčrpavali, toliko časa bodo še lahko ostali na položaju, saj proti sebi ne bodo imeli močnega centra odločanja. Luka Koper je to postala in jo je treba pač razkosati, tako ali drugače, tudi z izmišljijami o nujnosti dragih kreditov, ki naj bi jih za projekt dala Madžarska ipd. Močni industrijski giganti in podjetja nasploh imajo besedo namreč tudi v politiki, ki pa mora biti pri nas še naprej neprodušno zaprt monopol nomenklature, ki dejansko še vedno vlada v Sloveniji. Metod Dragonja je kot ekonomist pred Odborom DZRS napadel projekt strokovne skupine strojnikov, gradbenikov dr. Jožeta Duhovnika, brez da bi v rokah imel ekspertizo ustreznih strokovnjakov, ki bi njegovo  mnenje potrjevala. Praktično vsi člani Odbora so 18.4.2017 po 5,5 urni obravnavi Zakona o financiranju Drugega tira, glasovali za vse kar je koalicija predlagala in niso podprli niti enega predloga večih dopolnitev Zakona s strani Združene levice ali pa so se glasovanja vzdržali. Vsi predlogi ZL so bili preglasovani z 11 proti 1 ali 10:2 oziroma vsi koalicijski predlogi so bili sprejeti z 11:1. In to so plačani politiki – poslanci naredili v 6 urah razprave?

Zato ker se je na koncu izkazalo, da so bile glasovalne odločitve sprejete že pred razpravo, ki jo je snemala TV. Torej smo bili prevarani, saj smo mislili, da bo prišlo do resne razprave in iz naslova argumentov tudi do spreminjanja stališč.

Razlika med projektoma – vladnim in Strokovne skupine je 2,5 milijarde in 0,8 milijarde Eur, ob tem da se po projektu Strokovne skupne dvotirna proga izgradi v treh letih ter s tem omogoči do 30% povečanje kapacitete, do 2022 leta pa do 45 milijonov ton pretovora letno. Projekt Strokovne skupine omogoča bistveno večji delež domače gradbene industrije (namesto 400 milijonov kar 700 milijonov) in kar je bistveno omogoča se izkoristek domačega znanja, kar omogoča njegov nadaljnji razvoj. Vse to je preveč za številne poslance. Lahko sicer rečemo, da so kratkovidni, omejeno razmišljajoči, premalo tehnično neizobraženi, lahko pa da so enostavno hlapci in se uklanjajo napotkom in izsiljevanjem interesnih skupin. Narod teh članov oblasti ne mara, jih ne podpira in jim ne daje legitimitete. A to si enostavno vzamejo. V proračunsko podpiranih medijih dnevno sporočajo samoocene kako nam gre zaradi njih dobro. Mediji so proračunsko podpirani na tri osnovne načine – preko medijskega sklada, preko obveznega RTV prispevka in posredno preko naročil oglasov podjetij, ki so v državni lasti. Celo uradne ankete, ki so vsaj deloma prirejene kažejo da vlado podpira cca. manj kot 30% vprašanih. In ta vlada naj bi bila legitimna? Koga predstavlja, komu vlada? A rešitev je na dlani. Denar imata tako Slovenske železnice kot Luka Koper, kot vlade. Ki je že rezervirala 200 milijonov namenskih sredstev za gradnjo. Kar je dovolj za projekt, sukcesivne gradnje projekta Drugi tir Jože Duhovnika ali Rudija Varla.

Vsi trije projekti bi se morali evalvirati, soočiti. Z 20 milijoni letno bi zgradili vsaj 5 km 2.tira. Lani je država od Luke dobila skoraj 30 milijonov. Letos bo zaradi 37% povečanja dobička lani, dobila več kot 30. SŽ je imela lani ob 502 milijonov prihodkov 24,5 milijona čistega dobička, letos predvidevajo 30, 2020 pa 55 milijonov. Z 2.tirom se jim bo promet čez celo SLO povečal za vsaj 100%, predvidoma tudi dobiček. Gospodarska samostojnost je prioriteta. Od česa bomo v Sloveniji živeli, če ne bomo imeli lastnih podjetij. Korporacijski kapitalizem ima osnovno značilnosti podrejanja, izčrpavanja nacionalnih podjetij in posledično novodobno (informacijsko, prehrambeno, kulturno) zasužnjevanje prebivalstva.

Namesto zaključka. Pozicija zlorablja položaj in deluje kot glasovalni stroj, opozicija deluje zelo anemično in ne protestira ob očitnih kršitvah zakonodaje in ustavnih določb npr. enakopravne obravnave zakonodajnih pobud, obravnave po hitrem postopku brez utemeljitve, saj ne prihaja do hude gospodarske škode, obratno z tem zakonom nastaja ipd. Koalicija v parih dneh sprejema vladni zakon, ki uzakonja začetek gradnje ter tako onemogoča spremembo povsem zgrešene trase za katero ni dostopen niti investicijski načrt projekta o katerem odloča okoljevarstvenik državni sekretar Jure Leben, ki nima niti referenc, niti izkušenj s tovrstnimi projekti.