D. Črnčec, Reporter: Pet korakov za Demos 2.0

50

……..

Pred dobrim letom sem prišel do spoznanja, da je za Slovenijo edina prava pot vrnitev h koreninam, k Demosu 2.0. To razmišljanje sem prvič obelodanil jeseni 2014, danes pa menim, da ta ura teče hitreje kot kadarkoli prej. Vrnitev h koreninam pomeni v čas po pomladi narodov, ki je kulminiral z zaokrožitvijo slovenskega narodnega hrepenenja leta 1990 s prvimi demokratičnimi volitvami in letom 1991, letom vojaške zmage nad jugosoldatesko ter letom sprejema slovenske ustave, ki je v Sloveniji na papirju prinesla demokracijo, v praksi pa žal ne. Demokratična opozicija Slovenije je tlakovala pot v demokracijo in svobodo, dajala je upanje za prave spremembe. Žal je Demos obtičal na pol poti, ustvaril je samostojno državo Slovenk in Slovencev, popolnoma neuspešno pa je Slovenijo demokratiziral. Slovenija 2015 je Slovenija, katere vse tri veje oblasti dosegajo le petinsko zaupanje državljanov, pri vseh treh vejah oblasti je torej popolnoma jasno pomanjkanje legitimnosti. Zadolžili so nas za 35 milijard evrov, vsak od nas je dolžan 17.500 evrov. Za koga? V našem glavnem mestu imamo na oblasti posameznika, ki očitno deluje kot novodobni mafijski boter. Izsiljeval naj bi ženske za spolne usluge, moške za denar, sin pa je njegov kurirček. Temu se v balkanskem mafijskem žargonu reče »reketiranje«. V Ljubljani gradi totalitarni radikalno islamistični objekt, džamijo s sumljivim denarjem iz Katarja. Mi pa to samo gledamo. Do kdaj bomo prenašali ta kriminal in vsiljevanje nekih predpotopnih šeriatskih navad?

Samo prerojena, legitimna oblast z visoko podporo ljudstva in zavezana ljudstvu delati dobro lahko Slovenijo utiri v pravo smer, na Zahod in prebujen nam bližnji severovzhod višegrajskih držav. Demos 2.0 mora postati okvir, ki bo svojo legitimnost črpal v Demosu iz leta 1990, ohranjal vsaj enako široko podporo, 6 strank in 11 posameznikov ter večinsko podporo med volivci, hkrati pa ne ponavljal starih napak.

Če strnem. Prvič, Demos 2.0 ne bo smel dovoliti vrinjenih agentov in provokatorjev iz vrst prejšnje totalitarne oblasti in njenih naslednikov. V Demosu jih je žal bilo kar nekaj.

Drugič, Demos 2.0 se ne bo smel izčrpavati v medsebojnih ego spopadih in se na osebni ravni diskreditirati z udarci pod pas.

Tretjič, Demos 2.0 ne bo več podvržen naivnosti iz leta 1990. Ceno te naivnosti in zamujene priložnosti še vedno plačujemo v letu 2015. Naivnost in vera v obljube (post)totalitaristov, kako bo vse drugače in kako jim je mar za Slovenijo, se vedno znova končajo v ponavljanju starih vzorcev. Zavedati se moramo, da jim ni mar za Slovenijo, ampak samo za svoje privilegije in bančne račune doma, v Švici ali davčnih oazah.

Četrtič, generacija iz Demosa je izčrpana in izmučena zaradi vojevanja nepoštenih četrtstoletnih bitk. Čas je, da začnejo nuditi modre nasvete. Ja, postanejo naj desni strici iz ozadja, v ospredju pa naj svoje sposobnosti pokažejo nečaki.

Petič, vrednotno mora Demos 2.0 izhajati iz biblijskega spoštovanja ustave in vnaprejšnje ničelne tolerance do vseh podobnih pojavov zlorab javne funkcije, kot jo danes spremljamo v Ljubljani.

Zadnje, če je kaj jasno in mora biti tisočkrat ponovljeno, v demokraciji so volitve njen praznik. Vsak glas šteje, je pomemben, politika pa je lahko in mora postati tudi v Sloveniji častna dejavnost. Vsak glas več na volišču pomeni močnejšo in bolj legitimno, boljšo, bolj pošteno in pravičnejšo Slovenijo. Pomeni zmago nad (bodečo) žico enoumja, s katero so nas obdali. Vemo, da žico že najeda rja, vsak naš glas na volišču je zareza na tej žici, ki popušča, se trga in lomi. Zlomljena bo kmalu, ni dvoma, kdaj, pa je odvisno od vseh nas, nas, ki nam ni vseeno.

Vir: Reporter

50 KOMENTARJI

  1. Briljantno na kubik in še enkrat na kubik!

    Življenje in pozitiven razvoj slovenske skupnosti ne more biti v nasprotju z zdravo pametjo in življenjsko logiko.

    Dobro seme rodi dober sad!!!

    Zavihajmo rokave in gremo naprej!!!

  2. Človek je najsrečnejši, ko si prizadeva za dobro soljudi, za dobro slovenske skupnosti, saj je od tega dobrega odvisno tudi njegovo posamično dobro.

    Dobro slovenske skupnosti in njenih državljanov raste takrat, ko raste Slovenija vrednotno, tako v duhovnem kot v materialnem pogledu!

    Kaj so pozitivne civilizacijske vrednote pa je splošno znano:

    – človekoljubje, resnicoljubje, pravičnost, poštenost, odgovornost, domoljubje, pozitivna solidarnost, delavnost, ustavna kultura, pravni red, ohranjanje in negovanje kulturne dediščine, to je slovenske kulturne biti in identitete…

  3. Pa naredite že ta Demos 2.0,ker ga že 25 let malikujete in ga zaradi tega še danes niste sposobni videti realnega, takega kot je bil: socialistična druščina brez ustvarjalnega naboja.

    Pol je bilo komunistov, morda tretjina udbovcev,velik del foteljašev, kulturnih parazitov, nekih “domoljubnih” intelektualcev.

    Zagotovo petelinjih bojev egotov ne bo več. Ker je to mesto že v štartu in za vekomaj rezervirano za “edinega, ki nas lahko pred komunizmom reši”.

    Stvar je že v osnovi zgrešena. Ker ne vidijo (pri vrhu nočejo videti, ker manipulirajo vključno s Črnecem), da je problem socialistična mentaliteta članov in komunistične metode njihove elite. Eden vodi, vsi sledijo.

    V današnjem svetu potrebujemo podjetniško-meščansko-odgovorno mentaliteto. Kritičnega posameznika, ki zna ustvarjati.
    Rast iz civilne družbe. Ko desne stranke pomagajo vzgajati svoje volivce k čim večji samostojnosti, kritičnem uvidu zablod socializma, k ustvarjalnosti, odgovornosti.

    A ni bilo že 25 let izgubljenih, ker nas vodijo isti k istim.

    • Če kdo zaradi svitajočega se SVETOBOLJA ne zmore razumeti zadnjega stavka:

      JANŠA NAS VODI H KUČANU. KUČAN PA K JANŠI. Socialisti in elita pa je v tem status quo super zadovoljna, ker se v resnici nič ne spremeni.

  4. Zgornje pozitivne civilizacijske vrednote so temeljne.

    Če temeljen vrednote ne živijo, potem zaman čakamo, da bodo razvoj omogočile le vrednote, ki so le podaljšana roka temeljnih vrednot:

    – dobra organiziranost in učinkovito delovanje javnega in zasebnega življenja ( državnih, gospodarskih in negospodarskih dejavnosti ter zasebnega življenja nasploh).

  5. Izredno pomembno je tudi, da ljudje v politiki obvladajo pozitivno psihologijo nastopanja v javnosti v odnosu do ljudi, da si ustvarijo zaupanje in ugled.

    Da svoje delovanje ocenjujejo z vidika volivcev, vendar ne na škodo temeljnih vrednot.

  6. In končno:

    Da ohranijo mirnost kljub namernim ali nenamernim provokacijam, ki jim naj bodo le spodbuda pri njihovih prizadevanjih za rast slovenskega skupnega dobrega.

  7. Hm, ko berem misli gospoda Pavla: ” ker manipulirajo vključno s Črnecem”, si mislim: “Naj bo vse, tudi Demos 3.5, samo pravne države ne!”

  8. Sicer pa je treba priznati, da veliko politikov te veščine dobro obvlada.

    Kljub temu pa ostaja nerešen velik izziv:

    Kako prepričati volivce, da je Demos tisti, ki lahko popelje Slovenijo k skupnemu, nenehno razvijajočemu dobremu, ki je podlaga za duhovno in materialno rast vsakega posameznika v Sloveniji.

  9. Nič ne bo iz tega. Ne na tak način. Vaše leporečenje o demokraciji je izjemno, toda vse drugo je pod častjo in nivojem.
    Če znate samo pljuvat po Jankoviću in nimate nič vsebinskega, boste kvečjemu sami mokri.

    Džamija vam je totalitarni radikalno islamistični objekt?
    Kdo vsiljuje kak šeriat? Šeriat pe med muslimani propada, ne pa da ga bodo vsiljevali drugim. Razen morda tam, kjer je krščanstvo propadlo…

    Žico bi pa kar imeli. Domišljate si da tako hoče Bruselj, ker tega ne zanika. Vi čakate, da bi vam Bruselj prepove ograjo?! Tega ne bo naredil. Do takrat nas boste pa fopali, da jo zahteva. Ni vam mar za demonstracije ob ograji, ni vam mar za nič.
    In vi bi radi gradili demokracijo?!
    Vam niti demos 222.0 ne bo pomagal.

    Sicer pa se je Demos sam razpustil, kolikor vem. Kako je to možno? Gospodje so se naveličali?! Menda ne. Kako je možno, da se je Demos potem ko je ustanovil državo, razpustil! Razumel bi, če bi kdo odšel, celo če bi razpadel, ampak samorazpustitve pa ne razumem.

    • Zgleda jim je Kučan predlagal, da se samorazpustijo (sestopijo z oblasti). Pravi socialisti pa vedno in takoj pohlevno, ubogajo ( hlapčevsko) ukaz Firerja. Bohnedaj da bi bil kdo kritičen in bi s svojo glavo razmišljal, iskal smisel, se povezoval in gradil. Samostojno in skupaj ustvarjal. Zgolj in samo Socialistični grabežljivci in manipulatorji.

      • Tako posploševanje je pa nasilno do vsaj vsakega desetega, ki je izjema. Ampak! Verjamem, da jih je bilo več, ki so bili iskreno za osvoboditev od komunistov ampak niso imeli toliko družbene moči.

        Sedaj pa … horuk v nove prepire in pljuvanja, da ne bo kdo pomislil na pravno državo, ki sloni na deklaraciji o človekovih svoboščinah in pravicah!

        • Večina jih je bila za osvoboditev od komunistov. V to verjamem. A kaj ko so bili vsi razen Grosa mentalno socialisti.

          Črnčec piše o nečakih in stricih. Naliva paniko in histerijo (kot Poznič). Kot hlapec. In to ne pravemu gospodarju, ampak gospodovalcu, Fritzlu, “ta črnemu”, “tarogatemu”. To je aktivizem brez pameti in vesti.

      • Če je 10 procentov v Sloveniji kristjanov, ki vsak dan molimo in gremo vsaj v nedeljah k bogoslužju in ki hodimo k spovedi Bogu povedati svoje grehe, se zavedamo, da smo tako božji otroci kot vsako minutni grešniki… Potem nas je veliko.

          • Se skoraj ne strinjam. Tudi za muslimani ostaja večinoma pogorišče. Izjema so le države z nafto in še to le za pleme, ki je na oblasti.

  10. Temelj vsega in predpogoj uspešnega uresničevanja vrednotnega skupnega slovenskega dobrega pa je ohranjanje in negovanje slovenske pozitivne kulturne dediščine, ki se po Unescovi deklaraciji o kulturni dediščini, ki jo je Slovenija sprejela z zakonom leta 2009, prenaša iz roda v rod.

    Gre za moč in pozitivne učinke sonaravnega življenja iz katerega črpamo duhovno ustvarjalno moč za uresničitev plemenitih ciljev.

    Ker je slovensko okolje najlepše v Evropi, kar je potrdila tudi Evropa, je te duhovne ustvarjalne moči največ pri nas v slovenskem okolju.

    Le zavedati se moramo tega in to pozitivno duhovno moč, ki se nam ponuja, izkoristiti v do skupnega in posamičnega dobrega!

  11. Narod, ki ne spoštuje in ne neguje svoje kulturne dediščine, svoje sonaravne kulturne biti in identitete,
    je na poti svojega vrednotnega in razvojnega propadanja in izginjanja.

    Mednarodni snovalci Unescove deklaracije o ohranjanju in negovanju kulturne dediščine pri narodih sveta, so se tega še kako zavedali!

    Zavedajmo se tega tudi mi, da bomo svoji in skupni slovenski prihodnosti storili dobro, kar se od nas po zdravi pameti tudi pričakuje!

  12. Zanima me zakaj se še ni noben politik, ne z desne , ne z leve, skliceval na Unescovo deklaracijo o ohranjanju in negovanju slovenske kulturne dediščine, ko gre za prizadevanje za rast duhovnega in materialnega st slovenskega skupnega in posamičnega dobrega.

    To je črka A slovenskega razvoja, saj nismo padli z nismo padli šele zdaj z neba, neoboroženi s pozitivnimi življenjskimi vrednotami, zaradi česar nas politika na enostaven način zavaja in vodi v duhovno in materialno stagnacijo.

  13. In to kulturno dediščinsko in s tem vrednotno propadanje slovenske skupnosti in nas samih se dogaja intenzivno v tem trenutku, ko veliko medijev širi prostaško, neslovensko kulturo, tako s tujimi prostaškimi izrazi kot tudi s prostaškim obnašanjem in plehko, nevrednotno vsebino.

    To pa je, žal za mlade pa tudi mnoge starejše, ki jih zapustila zdrava pamet, magnet za nov življenjski vzorec, ki vodi k vrednotnemu propadanju slovenske skupnosti v samih temeljih.

    Zakaj se to dogaja, kdo od njih to zahteva in kdo plačuje, da ne smejo opravljati svojega plemenitega vrednotnega poslanstva?!

  14. Iz vljudnega spoštljivega poslovnega odnosa med kupcem in prodajalcem nastaja prostaški odnos, ki se seli v vse pore vsakdanjega življenja.

    In se nihče ne zgane!

    Ali nas je res zapustila zadnja zdrava pamet?!

    Tisti, ki skušajo vrednotno zrušiti slovensko skupnost, dobro vedo, kje je najbolj ranljiva: pri svoji kulturni biti, ki je bila do 20. stoletja vzor vsej Evropi!

    Potem pa se je začelo njeno siromašenje, ki pa se v zadnjem času celo stopnjuje!

  15. Tudi slovenska pomlad kot znanilka slovenske vrednotne usmeritve ni padla z neba, ampak je oživitev in nadgradnja naše pozitivne vrednotne kulturne dediščine.

    Ljudje, ki si prizadevajo za vrednotno slovensko rast so pomembni, vendar ne v smislu zameglevanja vrednot, ampak še večje in odgovornejše zavezanosti pozitivnim vrednotam, ki so iznad vsega.

    Zato bi moralo iz naših ust nenehno slišati glas po vrednotni Sloveniji, ne pa po tem ali onem imenu, kar je lahek povod za zavajanje volivce.

  16. Zanimivo je, da se je v komunističnem obdobju bolj varovala slovenska beseda, glasba.

    Ali se nič ne zamislimo kaj se dogaja z nami in ne zaznamo v kakšno nesonaravno in nevrednotno plehkobo smo zabredli?

    Zadnji čas je, da se ozavestimo in se povrnemo na zanesljivo vrednotno razvojno pot, ki upošteva naravne, stvarstvene zakonitosti in vrednote, ki zavezujejo vsakega in niso plod negativnega izuma posameznih skupin.

  17. Pobudniki tega prostaškega odnosa vedo, da se na ta način spodbuja koruptiven odnos. Ali res vsi na to pristajamo?!

  18. Kot primer medijske vrednotne plehkobnosti in zavajanja, naj omenim primer radijskega medija, ki večkrat dnevno poudarja, da vrti samo slovensko glasbo, vendar večkrat predvaja tujo, torej balkansko skladbo, ki ima le slovenski prevod ali skladbo, ki ima tipičen balkanski melos, kar pomeni, da ni izvirna, ampak je tuj plagiat. Mladi poslušalci in še kdo pa slepo verjamejo, da je to slovenska glasba.

    Poleg tega večkrat dnevno oglašuje tuje, nezdrave prehrambne izdelke ( leskovačke čevapčiče), namesto domačih. bolj zdravih in higienskih izdelkov . npr. kranjsko, ki ima higienski ovoj in zelje).

    Poleg slovenske glasbe paše tudi lepa slovenska beseda in običaji, vendar se tudi tu že sliši prostaški nedomači evo, ki je izpodrinil lepe domače besede ( poglejte, lejte, to, tu, tam, takole, tole, … .

    Zdaj še samo čakamo, kdaj bodo začeli s prostaškim , nedomačem ” evo” tudi poslanci ipd.

  19. Spoštujem in tudi občudujem in občasno tudi poslušam tujo glasbo, vendar pa ne bom zato omalovaževal svojo slovensko glasbo, ki je lepa kot naše slovensko naravno okolje, kar nam priznava Evropa in svet.

    Dokaz temu so Avseniki in Slovenski oktet.

  20. Slovenska pesem in slovenska glasba sta lepa kot slovensko naravno okolje iz katerega sta izvirno nastala!

  21. Po avtorjevem članku in vseh-poudarjam VSEH predhodnih komentarjih zaenkrat lahko sklepam le,da se nam kvečjemu obetajo novi smc-ji…ali ni že ta v parlamentu celo večinska!stranka nekak novi demos? Seveda v veliki meri maligen,kot je bil tudi prvi.Ne rabimo novga demosa-ta je tak,kot pač je-rabimo zdravo pamet oz.pomoč Sv.duha,da bi se naučili vedno razlikovati dobro od slabega.Referendumski rezultat je nakazal,da so možnosti,a ne brez pomoči od zgoraj.

  22. Dejstvo je, da je Slovenija tako zašla, in to v vseh porah bivanja, da je za obrat potrebna (demokratična) revolucija. To lahko izpelje le dovolj močna sila.

    Neke vrste Demos bi lahko bila takšna sila, če vsi, ki menijo, da so temeljite spremembe res potrebne, združijo svoja prizadevanja.

    • “(demokratična revolucija)”je seveda kontradiktoren izraz.Potemtakem lahko tudi vsak državni udar ali pa vladavino na regularnih volitvah izvoljene stranke,ki v resnici povzroča škodo ter nasilje večini lastnih državljanov,imenujemo kar demokracija.Po tem principu so demokrati tudi Hitler,Stalin,Tito,mafije, isis itd.Prav po istem ključu nas namreč danes dediči revolucionarjev-sorodni tem po telesu ali zgolj po duhu-prepričujejo,da so prav oni z vso svojo revolucionarno žlahto edini resnični demokrati in osamosvojitelji Slovenije.

  23. Poglejmo SMC:

    – pred volitvami je obljubljal vrednotno Slovenijo, zdaj pa je vrednote degradiral

    – poleg tega vrednote ni konkretiziral

    – ni izvedel nobene reforme, da bi povečal gospodarsko konkurečnost in vlaganja….,

    – nedomoljubno izobraževanje in odnos do genocidne zgodovine je ostal v bistvu nespremenjen

    – nima primernega odnosa do slovenske kuklturne dediščine

    – drži štango vodstvu nepravičnemu pravosodju, zavoženemu zdravstvu in nesposobnim ministrom

    – zaradi navedenega krši ustavno kulturo ….

  24. No ja. Prav gotovo se vsi v SMC-ju ne strinjajo s takšno neučinkovitostjo in nedoslednostjo.. Ti bi lahko tvorili tudi Demos. Dobovšek tudi…

  25. Glede stranke SMC je bilo že ob njeni ustanovitvi jasno, da gre za stranko kontinuitete in da bo njena naloga ohranitev obstoječega stanja. Kdor tega ni videl, pač ne pozna slovenske stvarnosti.

    Zato je vsako sklicevanje na to stranko glede temeljnih sprememb nesmiselno.

  26. Ne gre za stranko, ampak za posameznike v njej, sicer DEmos ne bo imel dovolj številčne volilne podpore.

  27. Revolucija pomeni radikalno spremembo obstoječega stanja. V našem primeru spremembo iz demokrature v demokracijo.

    Sprememba, ki je pri nas potrebna, je vsekakor radikalna. Vse drugo je le kozmetika.

    • Boste potemtakem populili revolucionarne diktatorje in njih rod s koreninami vred,da bo radikalno.Tine?Jaz pa se nočem proti revoluciji boriti s kontrarevolucijo oz.z istimi sredstvi-vam zgodovina ne dokazuje,kako kontraproduktivno je to? Le čemu bi končno ene revolucionarje zgolj zamenjali z drugimi,če gre za isti rušilni,nasilni princip? Kot že večkrat,zatrjujem tudi tokrat:edina legitimna revolucija,ki počasi res lahko rodi kak dober sad,je stalno čimbolj celostno osebno spreobračanje od slabega k dobremu. V sociološkem smislu pa je to osebna zavestna odgovornost za vse oz.subsidiarnost.

      • Zakaj kontrarevolucijo enačiš z revolucijo? Kontrarevolucija je zame tudi prava pot. Tako kot vlak, ki iztiri, ga je treba z dvigalom nazaj na tire postavit. Ne pa čakat kdaj bo sam nazaj na tire našel…

        • Moj komentar na vaše vprašanje,Zdravko,že odgovarja. Nasprotje revolucije ni kontrarevolucija-pri tej gre za prav isti princip,saj na udarec(vseeno kakšne vrste) zgolj odgovarja s protiudarcem.Vsak kontra in proti se pravzaprav na tej osnovi definirata prav s tistim,proti čemur naj bi se menda borila…prav to je torej tudi razlog njunega obstoja in prav zato gre tu za bistveno zgrešenost.Temeljno nasproten in v resnici bistveno drugačen pa je princip evolucije oz.razvoja-oz.zabrnitve k dobremu in smiselnemu-za to pa so namesto protiudara potrebni mirna razsodnost ter zrelost in potrpežljivost pa še kaj..

          • Jaz pa mislim, da je kontrarevolucija edini odgovor na revolucijo.
            Revolucijo vidim kot iztirjenje evolucije.
            Nasilje kot tako še ni zlo samo po sebi. To nas učijo revolucionarji, zato da bi bili varni in da se jim ne bi nič zgodilo.
            Mar ne vidite, da stalno “izzivajo nasilje in odlagajo dan nesreče”.
            Prekleti so.
            Kontrarevolucija ni maščevanje. Niti ni nujno nasilna, bogdaj. Je pa edina pot zoper iztrebljenje naroda, do ostanka. Izraelovega ostanka. Tudi to je sicer lahko Božja volja, ne rečem.

      • baubau … “Boste potemtakem populili revolucionarne diktatorje in njih rod s koreninami vred” ..
        —————-
        Ne to, morda samo njih ideje, ki niso zdrave za nikogar od nas.

  28. No, pa imamo še nekaj za našega gospoda Pavla! Na spletni strani http://radio.ognjisce.si/sl/173/slovenija/19354/ lahko preberemo slogan spremenjene SLS: “Smo za pošteno tržno gospodarstvo, da se tudi zaslužki med deležniki v kmetijstvu pošteno med sabo razdelijo.”

    Hej! V tržnem gospodarstvu govoriti o pravičnem plačilu??? Halo! Pa ti tipi nimajo pojma o ekonomiji! Kako žive so besede nobelovca Hayeka: “Če bi socialisti imeli kaj pojma o ekonomiji, ne bi bili socialisti.”

    Še namig, da obstaja socialno tržno gospodarstvo, kjer se trudijo pomagati:
    – tistim, ki ne znajo delati tako, da jih naučijo,
    – tistim, ki ne morejo delati tako, da jim omogočijo človeka dostojno preživetje in
    – tistim, ki nočejo delati tako, da jih ne dajo jesti.
    Kje je moč tako gospodarstvo videti? Ja, kdor ga hoče videti, naj pohiti v Nemčijo, Švedsko … da vidi ostanke tega gospodarstva. Te dežele so namreč brcnile v kamen, ko so začele namensko nasprotovati Stvarnikovim pravilom.

  29. Gospod Baubau, kaj je t.i. dobro in kaj slabo? Ali to, kar je zame, tj. moj ego, dobro, je dobro, kar pa zame ni dobro, je pa slabo. Kar je zame dobro, je za vas lahko slabo.

    Dobro in slabo sta zelo relativna pojma. Uporabna sta edino v odnosu do jasnega cilja. In cilj bi v Sloveniji moral biti vzpostavitev normalne zahodne demokracije. Vseeno ali pot do tja imenujemo revolucija ali kontrarevolucija. Vsekakor so vsa področja države potrebna temeljite, revolucionarne spremembe, ki jih je potrebno izvesti po demokratični poti.

  30. Triumfiranje in revolucije so lastne socialistom.

    Ker ravno berem knjigo Pascala Brucknerja, tako nekako piše o vzgoji (uporu očetu) kot netenjem revolucij in kontra revolucij:

    Bolj ko se očetu upiraš, bolj postajaš on. Bistvo odhoda v odraslost je, da se odseliš, da si iščeš nove izzive, nove avtoritete in ustvarjalno živiš, širiš svoj krog prijateljev.

    Vsaka revolucija na vrh oblasti prinese z zločini neko mafijsko kliko, ki se bo hitro navadila živeti fevdalno, razvidno, uživaško, parazitsko. Nič v družbi pa se ne bo spremenilo.

    Skratka nasilje človeka determinira, klonira. Ustvarjalnost ga pelje na pot sprememb, življenja.

  31. Naj popravim, kdaj je bila pri nas z zakonom sprejeta Deklaracija o varovanju nesnovne kulturne dediščine:

    – konvencija je bila sprejeta leta 2003 v Parizu
    – pri nas pa z zakonom sprejeta 23. 12, 2007.

    Poglejmo člene kaj nalagajo Sloveniji na področju varovanja in negovanja nesnovne slovenske kulturne dediščine:

    13. člen konvenciej– drugi varovalni ukrepi

    Za zagotavljanje varovanja, razvoja in predstavitve nesnovne kulturne dediščine na svojem ozemlju, si vsaka država pogodbenica prizadeva za:

    (a) sprejemanje splošne politike za predstavitev nesnovne kulturne dediščine v družbi in za vključevanje varovanja te dediščine v načrtovanje programov;

    (b) določitev ali ustanovitev enega ali več ustreznih teles za varovanje nesnovne kulturne dediščine na svojem ozemlju;

    (c) spodbujanje znanstvenih, tehničnih in umetnostnih raziskav ter raziskovalnih metodologij za učinkovito varovanje nesnovne kulturne dediščine, še zlasti ogrožene nesnovne kulturne dediščine;

    (d) sprejemanje ustreznih zakonskih, tehničnih, administrativnih in finančnih ukrepov za:

    (i) spodbujanje ustanavljanja ali krepitve izobraževalnih institucij na področju upravljanja z nesnovno kulturno dediščino in za prenos te dediščine prek forumov in okolij za predstavljanje ali izražanje te dediščine;

    (ii) zagotavljanje dostopa do nesnovne kulturne dediščine ob spoštovanju uveljavljenih praks pri dostopu do posameznih vidikov te dediščine;

    (iii) ustanavljanje institucij za dokumentiranje nesnovne kulturne dediščine in olajšanje dostopa do njih.

    14. člen – izobraževanje, ozaveščanje in izboljšanje zmogljivosti

    Vsaka država pogodbenica si z vsemi ustreznimi sredstvi prizadeva za:

    (a) zagotavljanje prepoznavanja, spoštovanja in izboljševanja nesnovne kulturne dediščine v družbi, še zlasti s/z:

    (i) programi izobraževanja, ozaveščanja in informiranja za splošno javnost in še zlasti mlade;

    (ii) posebnimi programi izobraževanja in usposabljanja znotraj ustreznih skupnosti in skupin;

    (iii) dejavnostmi za izboljšanje zmogljivosti varovanja nesnovne kulturne dediščine, še predvsem upravljanja in znanstvenih raziskav; in

    (iv) neformalnih načinov prenašanja znanja;

    (b) obveščanje javnosti o nevarnostih, ki pretijo tej dediščini, in o dejavnostih za izvajanje te konvencije;

    (c) spodbujanje izobraževanja za zaščito naravnih okolij in spominskih krajev, potrebnih za izražanje nesnovne kulturne dediščine.

    15. člen – sodelovanje skupnosti, skupin in posameznikov

    V okviru dejavnosti varovanja nesnovne kulturne dediščine si vsaka država pogodbenica prizadeva zagotoviti najširše možno sodelovanje skupnosti, skupin in po potrebi tudi posameznikov, ki ustvarjajo, vzdržujejo in prenašajo to dediščino, in njihovo aktivno vključitev v upravljanje s to dediščino.

    Ocenimo s kakšno intenziteto te naloge uresničuje Slovenija!

Comments are closed.