Članki na internetu kmalu ne bodo več zastonj. 90% upad bralcev

Mreža Time-vih novičarskih strani v nekaj tednih ne bo več dovolila iskalnikom kot je Google indeksacije svojih člankov. Sedaj prihaja v prakso, kar je pred časom že grozil medijski mogotec Rupert Murdoch.

Ljudje iz PaidContent so že videli kaj se obeta. Izgleda, da prihodnost za zastonjske bralce res ni prav nič spodbudna. Obiskovalce, ki ne bodo plačali, bo na vstopni strani pozdravilo samo prijavno mesto in kot neprijavljeni ne bodo več mogli brati člankov.

Pomočnik urednika The Times Tom Whitwell pravi, da je razlog za onemogočanje indeksacije krepitev razlikovanja med plačniki in neplačniki člankov. Pravi: “Pomembno je, da so stvari jasne. Če stranko prosimo, da nekaj plača, ji mora biti jasno kaj pravzaprav plačuje.”

Vprašanje, ki se poraja, je kako bo The Times pritegoval nove bralce? Časi se spreminjajo in iskalniki, omembe v socialnih omrežjih so pravzaprav pritegovalci pozornosti. Blokada bo verjetno samo preusmerila pozornost drugam. Murdoch pravi, da ima raje manj bralcev na svojih straneh, če pač plačujejo. Pa da vidimo, če filozofija “manj je več” v medijskem svetu drži vodo.

A kot poroča današnji Financial Times se bo moral The Times soočiti z drastičnim upadom obiskovalcev spletnih strani. Kar 90% izmed 1592 anketiranih Britancev ne bi plačalo za naročnino en funt na dan ali dva funta na teden kar načrtuje uvesti The Times. Če bi bila tedenska naročnina en funt bi 50% anketirancev razmislilo o naročnini.

Kljub pričakovanemu upadu obiska, uprava Timesa pričakuje, da bodo prihodki od naročnine večji od izgubljenih prihodkov od oglasov.

Vir: Mashable, Financial Times

Foto: Adam Ciesielski, SXC