Božič vabi vse ljudi dobre volje, da bi na vseh ravneh gradili bolj človeški svet

21
Božič vabi vse ljudi dobre volje, da bi na vseh ravneh gradili bolj človeški svet.

Cerkev je duhovna in v svet odprta skupnost, zato nanjo vplivajo tudi zunanji dejavniki družbe. Usodno pa je, če ljudje ignoriramo duhovna izročila prednikov, kot se dogaja danes. Družba moderne je to dopustila, komunistične pa celo s propagandnim terorjem uničevale samozavest vernih. Če se je musliman ali pravoslavec hvalil, da je tudi komunist, je katoličan v Sloveniji po krstu otroka moral iz partije. Redovnice so v habitu lahko delale v vojaških bolnicah v Srbiji, ne pa v kliničnem centru v Ljubljani.

Iz preteklih ujetosti v krščansko in narodno občestvo

Dediči polpreteklosti s prefinjenimi nedemokratičnimi, celo nepravnimi vzvodi vzdržujejo ločenost Cerkve in vere od družbe. Katoličan v javnosti naj bi bil družbeno škodljiv, če se ne ukloni tej prikriti prisili. Ta rado obide pozitivno karitativno, kulturno, vzgojno, delovanje Cerkve, izpostavlja pa stranpoti klerikov. Cerkev – in privatne ustanove – še nimajo zagotovljenih enakih pravnih in demokratičnih možnosti. Enakopravnost privatnega šolstva kljub odločbam US še ni izvedena, čeprav je to za državo cenejše, saj Cerkev oskrbuje stavbe. Krši se vzgojna pravica vernih staršev. Zato imamo katoličani težavo z organizacijo samostojnih verskih, duhovnih, gospodarsko-socialnih, vzgojno-izobraževalnih, kulturnih in družbeno-političnih struktur. Vezi polpreteklosti, nepremišljenost, zavajanje, »da naj Cerkev ne bi potrebovala premoženja«, – čeprav so ji ga prej podarili verniki, vzela pa bivša oblast – so vzrok težavam vračanja premoženja in njegovega upravljanja v Cerkvi. Cerkvi se kljub demokratičnim pogojem postavlja ovire za vsestranski samostojni družbeni razvoj. Katoliške vsebine na RTV imajo težave, kar kaže tudi primer prikaza novega celovškega škofa Jožeta Marketza.

Labirinti individualista

Božje kraljestvo ni brez odnosa do svetovne trgovine niti ni brezbrižno do individualizma. Krščanstvo je omogočilo osamosvojitev človeka in ga hkrati zavezalo službi Bogu. Sodobna pravno-politična utemeljitev liberalne družbe, ki ima to duhovno ozadje, meni, da ne potrebuje Boga, zato človek ostaja samozavestni individualist, čeprav se svoboda uresničuje le v delitvi z drugimi; v osebni in medosebni svet je treba stalno vlagati. Z delom gradimo civilizacijo, z molitvijo jo odpiramo in dolgoročno vzdržujemo ter zagotavljamo temelje, iz katerih bomo lahko živeli. Odprta in duhovno osveščena skupnost temelji na vzajemni in pristni svobodi. Šele duhovne vezi človeka vzgajajo in krepijo za prenašanje življenjskih preizkušenj. Naloga družbe – ne le Cerkve – je torej ustvarjati pogoje za opremljanje človeka z vero in upanjem, ki presega nepopolne, pogosto zahtevne človeške zemeljske okvire.

Preteklo izrivanje krščanstva iz zavesti še vpliva na to, da se Slovenec raje prepusti guruju, da ga usmerja v onostranstvo, kot zaupa duhovniku, ki spodbuja k sestrskemu in bratskemu občestvu in premagovanju sebičnosti in zasvojenosti. Sodobna zagledanost vase je komaj lahko kos globalnim kulturnim razlikam ter problemom ekologije, virov itd. Zahtevni izziv potrebuje ustrezno opremo, ki jo nudijo krščanske kreposti kot povabilo k delitvi življenja z drugimi. Predniki so v najtežjih časih z vero vzdržali v življenju in smrti in tudi nam izročili ta zaklad, da bi mogli tudi danes živeti v sožitju, empatiji, dialogu, v vzdrževanju ravnotežja in mere v sebi in med nami. V ujetosti osebnega in družbenega življenja vera nudi upanje ne le na zemlji pač pa tudi onstran. Če je bilo prednikom to samoumevno, je tudi nam vodilo, da bi v družbi in v Cerkvi premagovali, tudi s polpreteklostjo pogojene, zaverovanosti vase.

Božič vabi vse ljudi dobre volje, da bi na vseh ravneh gradili bolj človeški svet

Sedanji papež katoličane in vse ljudi sveta vabi k sodelovanju, da bi mogli ohranjati svet človeški. V Cerkvi in družbi v Sloveniji se moramo dogovoriti za premagovanje preteklih predsodkov, da bi mogli složni graditi skupno prihodnost. Javnost Cerkev poziva k temu, a obenem katoličane vztrajno poriva na družbeni rob in jim jemlje pogum za odločno osebno in družbeno dejavno vero. Večjo družbeno pravičnost pa lahko dosegamo v premagovanju polpreteklih ločitev, osebne in družbene zasvojenosti in ujetosti v svoj prav.

Uveljavitev demokratične in pravne države je torej pogoj za razvoj zdrave družbe. Ljudje nismo le potrošniki sodobnih omrežij niti ne le davkoplačevalci ali funkcionarji, pač pa živa, človeška duhovna bitja. Prihajajoči prazniki spodbujajo, da se Bog rodi v srcih in da ga posredujemo drug drugemu. S tem bomo oživili potrgane korenine narodnega drevesa in gradili skupna pota. 30- letnica demokratičnih sprememb je k temu dodatna spodbuda; Božič pa vabilo ne le vernim, pač vsem ljudem dobre volje: družinam, sosedstvom, narodni in mednarodni skupnosti, da bi na vseh ravneh gradili bolj človeški svet. Prepričan sem, da nam krščanstvo omogoča bolj polno in dolgoročno življenje.

21 KOMENTARJI

    • AMENNN !!! ! !!! DOBRO OPAŽENA NAPAKA !!! ! !!! HVALA . Vseeno pa je Bog-Stvarnik tudi Človek, in sicer Najpopolnejši. Zato to spet ni tako huda napaka, je Pa še vseeno Napaka avtorja tega članka !!! ! !!! Amennn !!! ! !!! Hvala. Mir naj vam bo.

  1. Avtor tega članka se dejansko jezi nad komunisti, ki zatirajo Cerkev in se zgraža nad današnjim individualizmom. Pozabi pa, da tudi v Cerkvi vladajo ljudje, katerim očitno pripada tudi sam, ki se strinjajo s pridobitvami II. Vatikanskega koncila in z modernistično revolucijo v Cerkvi, ki je tudi zelo sokriva za današnjo situacijo. Pavel VI. je na primer izjavil, da imamo mi ( oni modernisti, ki so takrat in še danes vladali v Cerkvi ) bolj kot kdor koli drug kult človeka. Ko se odrine Boga pa se tudi človeku godi slabo, kar vidimo danes.
    Poglejte si letošnjo uradno Božično čestitko Teološke fakultete v Ljubljani, kjer njihov dekan želi vsem vesele praznike ( Božiča se sploh ne omenja ). Ko se danes ”katoliški” pisci zgražajo nad tem, da naši ( levi ) politiki in ostali ustvarjalci javnega mnenja izogibajo besede Božič kot hudič križa, pozabljajo da isto počnejo tudi cerkveni najvišji politiki, kar vodilni na Teološki fakulteti vsekakor so. Kako je to mogoče? Odgovor je spet II. Vatikanski koncil in stalinistična vlada modernistov v Cerkvi.

  2. Človeštvo se (še) Ne zaveda, da je bil Božični Čas na Temu Božjemu planetu Tako Odločilen za Celotno Vesolje, da je bil Nadaljni Obstoj Materialnega dela Stvarstva – Materialnega Vesolja – Pod Velikim Vprašajem Obstoja !!! ! !!!
    Sedaj si lahko že “izračunate” Kdo se je sploh Inkarniral ob Božičnem času v Jezusu , pred več kot 2000 leti !!! ! !!!
    In Kdo je sedaj Ta, ki Prihaja Nazaj v Njegovo Lastnino v Naslednjem Desetletju ??? !!! ???
    Zato : Mir Vsem ljudem (ki So) Dobre (Prave-Božje) Volje .
    Mir naj vam bo, vse do Drugega Prihoda v Naslednjem Desetletju, takoj za Koncem “sveta” v Naslednjem Desetletju.

  3. Čudim se vse bolj tem avtorjem, ki izhajajo iz Cerkvenih vrst bolj ali manj. Bere se, kot da bi bilo pravično, ko bi katoličani lahko tudi bili v partiji!?
    Janez123, prosim za kak link ali fotografijo te čestitke. Ne morem verjeti! Je pa to zrelo za protestno peticijo na nadškofijo!
    Jaz delam na Institutu Jožef Stefan. Novoletne čestitke pri nas so brez božiča, “lepe praznike”. In to se celo pošilja v tujino! Kakšna sramota.

      • Forma brez vsebine ni nič vredna. Morda so pa na Teološki fakulteti hoteli povedati, da je tam, kjer ni vsebine, tudi forma odveč.

      • Je pa spodaj del voscilnice vseeno likovna upodobitev Jezusovega rojstva. Tako da se le ve, kateri praznik ima vodstvo TF v mislih. Ne le zimski solsticij, npr.

        Voscilo Instituta Jozef Stefan je pa res sramota. Cudno, da partnerjem v tujinu ne voscijo z : ” Happy December!” Tako dalec v svoji kristjanoignorantski trapariji si vseeno ne upajo.

        • Ve se že. Vendar besedilo govori o skrivnosti. Skrivnosti božiča, ne praznika. Ime praznika vsekakor manjka, čeprav vemo za kaj gre.
          Ker pa lahko celo slutimo zakaj manjka božič, lahko sklepamo, da gre za pomanjkanje morale in poguma. Deluje demoralizirajoče. Nekaj, česar Cerkvi ne bi pripisali. Bi pa to lahko kdo pripisal Slovencem in naši kulturi.
          ps. morda naše čestitke ne pošiljajo v tujino (lahko da je angleški prevod na čestitki samo na slovence 🙂

        • Pod voščilom je neka pesmica javnega heretika Primoža Trubarja. Toliko o katoliškosti čestitke in Teološke fakultete.

  4. Zelo lepe, tehtne in iskrene misli spoštovanega dr. Juhanta.
    Vsem voščim lep, duhovno doživet Božič!
    Ne, ni napaka. Mladi me pogosto vprašajo, ali naj v voščilih (ne čestitkah!) praznik zapišejo z veliko ali malo. Odgovorim jim, da z veliko, navkljub vsem jezikovnim priročnikom, slovarjem in pravopisom – pa se na slovenski jezik, neskromno izjavljam, kar dobro razumem.

  5. Vcasih spremljam na TV posnetek porocil zamejskega studija regionalne RAI. Kako lepo spremljajo versko dogajanje med zamejci v Italiji v teh porocilih. Tudi recimo povzetke, kaj je povedal duhovnik v pridigi ali skof na javni prireditvi. Slovenske TV postaje to vse zamolcijo, oz ce porocajo, ostanejo povsem na povrsini in blokirajo vsakrsno po vsebini krscansko sporocilo. Kot da locenost Cerkve od drzave pomeni izlocanje verskih ali samo versko pobujenih kulturnih in socialnih vsebin iz javnosti.

    Ce bi imel to moc, bi ljubljanske urednike poslal na vikend seminar v Trst ali Celovec k zamejskim kolegom. In bi bilo neko upanje na normalnost.

    • Seveda, IF,
      Italija je normalna, demokratična evropska država, kjer se večina prebivalstva, ne glede na osebno vero ali nevernost, zaveda krščanskih korenin romanske civilizacije in italijanske kulture. Italijani globoko spoštujejo svoje krščansko izročilo in so ponosni nosilci bogate kulturne dediščine, ki je nastala in se razvila prav zahvaljujoč krščanskemu izročilu. Verni ljudje so v Italiji enakopravni ostalim državljanom.

      Kako zelo drugače stojijo zadeve, povezane z vero in katoliško Cerkvijo v Sloveniji, priča božično “voščilo” (če nečemu takemu sploh smemo reči voščilo!) državnega sekretarja na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport ter vidnega predstavnika stranke SD Jerneja Štromajerja, kakršnega je le-ta na svojem Twitter profilu namenil vsem kristjanom, ki praznujemo Božič:

      https://twitter.com/JernejStromajer/status/1209504360008429576

      Prevod najbrž ni potreben.
      Ta slovenski neokomunistični skrajnež, z kdo ve na kakšen način pridobljenim doktoratom, se še hvalisa, da je “politolog, Fulbrighter, aktivist, antifašist, upornik in borec”!

      V normalni, demokratični evropski državi bi tak sekretar nemudoma odletel v dneh med Božičem in Silvestrovim. Če pa minister sekretarja ne bi hotel odstaviti, bi odletel minister, saj bi za to poskrbel predsednik vlade. Tako bi se zgodilo v normalnih evropskih demokracijah.
      Sedaj pa počakajmo, da bomo videli, ali je med slovenskimi levičarji ostalo še kaj normalnega, ali pa se jim je od bolestne nostalgije po jugosocializmu totalno utrgalo.

      Če namreč Marjan Šarec, ob nedvomnem izkazu verske nestrpnosti pomembnega vladnega funkcionarja, ne bo poskrbel za Štromajerjevo odstavitev, bo dejansko pritrdil objestnemu žaljenju kristjanov, ki si ga je privoščil državni sekretar, vlogo premiera pa bo tako spremenil v popolno farso.

  6. Misel papeža Frančiške iz njegove pridige ob polnočnici: ” Ne čakajmo, da bodo sosedi dobri, preden jim delamo dobro, na Cerkev, da bo popolna,preden jo bomo ljubili, na druge, da nas spoštujejo, preden jim bomo služili. Najboljši način za spreminjanje sveta je, da vodimo življenje kot darilo za druge in se zahvaljujemo Bogu, ki ljubi vsakogar, tudi najslabše med nami.”

    Težko razumem, kako mu mnogi ne priznavajo globine njegove teološke misli. Če je nekaj povedano vsakomur jasno, torej navidez preprosto, to ne pomeni, da ni modro in globoko. Za mene je Frančiškova misel vrhunska. In globoko evangeljska. A je zahtevno po njej živeti. Prav te besede iz polnočne pridige bi lahko bile v nagovor konkretnim osebam na Časniku; mislim na pisce člankov in komentarjev.

  7. Globina njegove teološke misli se kaže v njegovem čaščenju malikov ( Pachamama ). Pred nekaj dnevi je ta globoki mislec rekel, da je bila Marija mestijka! Sicer pa je njegovih ”spodrsljajev” toliko, da se jih ne da vseh zapisati. Sicer pa Bergoglio pridiga tako, da se ga prav nič ne razume, kar je tipična lastnost modernistov in modernih, tudi slovenskih, politikov.
    Če pa greste brati enciklike in bule prejšnjih papežev ( do Pija XII. ), pa lahko razberete vso modrost misli in jasnost teh besedil. Isto velja za katoliško literaturo pred II. Vatikanskim koncilom, v slovenščini raje pred letom 1914.

    • Kot zunanji opazovalec Katoliške cerkve vidim dve plati sedanje Cerkve in njenega papeža. Po eni strani težko razumljivo toleriranje komunističnih zločinov in podpiranje levičarskih in progresivističnih idej, zlasti glede nezakonitih migracij. Znano je, da so jezuiti eni glavnih podpornikov in spodbujevalcev teh migracij. Papež je jezuit in te migracije logično podpira tudi on.

      Po drugi strani sem te dni v dveh člankih tega portala prebral, da se Kristus mora roditi v srcu. Če sem prav seznanjen, je bil eden avtor bivši katoliški duhovnik in eden aktualni. Potem sem isto slišal še od hrvaških katoliških svečenikov. To mi je dalo misliti, da ne gre za naključje, temveč za novo usmeritev Katoliške cerkve. V tem primeru gre za vrnitev k prvobitnemu in originalnemu krščanstvu. Če se temu sedaj reče modernizem, je to vsekakor pozitivna smer, v kolikor bo prišlo tudi do prakticiranja tega pojava. Vsaj tistih, ki so za to dozoreli. To je vsekakor odmik od kakršnega koli malikovanja, ki tudi sedanji KC ni tuje.

    • Da, tudi papko Žal Ni imun na Duhovno Zmedo, ki je že napadla Celoten planet , ne samo Vatikanski brlog, in bo kmalu povzročila še smrt cca 55 % mesa na tem planetu, ki je žal že v Satanovih rokah (samo ne še povsem v njegovih rokah)
      Mir vsem ljudem Dobre ( manj pokvarjene/zle ) Volje , in Slava Bogu na Višavah (+ nižavah – Povsod) .

  8. Spoštovani,

    Ne morem verjeti, da si je ministrstvo za šolstvo, ki je nosilec plemenitega izobraževanja otrok in mladine, privoščilo hude kršitve ustavno zagotovljenih pravic državljanov s tem, ko je slovenske kristjane označilo za umazane živali. V opravičilu pa smiselno celo, da jih je treba ustreliti, pobiti, saj je takšna vsebina komedije, na katero se sklicujete.

    Glede na to, da je s takšnim ravnanjem kršilo ustavno zagotovljene človekove pravice preko milijona Slovencem in sicer:

    – človekovo pravico do osebnega dostojanstva po 34. členu slovenske ustave
    – In človekovo pravico do nedotakljivosti človekovega življenja – 17. člen slovenske ustave
    zahtevamo, da državni sekretar in minister takoj odstopita ali pa sta zamenjana!

    Tudi to je nujen korak k večjemu sožitju na slovenskem.

  9. ” … vse ljudi dobre volje … ” KI JIH PA NA TEMU BOŽJEMU PLANETU ŽAL VEČ NI !!! ! !!! KAJTI VSI LJUDJE IMAMO POKVARJENO VOLJO – ZLOBNO VOLJO – BOLJ ALI MANJ , KER IMAMO PRESEŽEK ZLA V NAŠIH DUŠAH !!! ! !!! SAMO KDOR DA SVOJE ŽIVLJENJE ZA SVOJE BRATE – TA IMA DOBRO VOLJO , KER VSEBUJE VEČ LJUBEZNI KOT PA ZLA IN TO TUDI DOKAŽE !!! ! !!! Vendar pa žal potem takega tudi ni več vidno med nami v materialenm stanju na tem materialenm Božjem planetu, (ki je zdaj že v Satanovih rokah) ker odide v višje duhovne (energijske) sfere. Mi , Pokvarjeni Zlobneži Brez Dobre volje pa ostajamo tu, na tem bednem planetu smrti !!! ! !!! Vendar se trudimo, da postanemo Boljši , vse do Drugega Prihoda v Naslednjem Desetletju, takoj za Koncem “sveta” v Naslednjem Desetletju. Amennn . ALELUJA ! Amenn .

Comments are closed.