Bartolj: Apokrifi

“Jezus je rekel: Jaz sem luč, ki je nad vami vsemi, jaz sem vse, vse prihaja od mene in vse se k meni vrača. Razkoljite les, in tam sem, dvignite kamen in tam me boste našli.”
77. izrek Tomaževega evangelija

Ta izrek iz nekanoniziranega Tomaževega evangelija, smo pred leti videli v filmu, v katerem so ustvarjalci pomešali svetovno zaroto, stigme in apokrifne spise. Naključni gledalec filma “Stigmata”, je bil lahko po pravici zmeden, posebno če ni poznal tovrstne literature.

Apokrifni, nekanonizirani spisi, so nepriznana besedila, ki govorijo o Jezusu iz Nazareta, vendar niso zajeta v Sveto pismo. Teh besedil je kar nekaj: Tomažev evangelij, Petrov evangelij, Nikodemov, Jakobov protoevangelij, evangelij Hebrejcev, Ebenoitov, obstaja kar nekaj razodetij in apokalips… Omenjene knjige bodisi zaradi svoje vsebine ali časa nastanka ne odgovarjajo kriteriju kanoničnosti, ki se je izoblikoval v prvih krščanskih stoletjih in potrdil na prvih koncilih. Kristjani verujemo, da je Sveto pismo navdihnil Sveti Duh. Apokrifni spisi so torej nenavdihnjeni in kot taki nezavezujoči, čeprav želijo po obliki in vsebini posnemati kanonične knjige.

Poznamo predvsem tri najpomembnejše kriterije zakaj so prav ta besedila, ki jih poznamo vključena v Sveto pismo in ne katera druga.

Več: blog Jože Bartolj