B. Cestnik, Družina: Moč in meja tradicije

5

Bolje, da umre človek, kot da umre tradicija,« pravi neki, menda dalmatinski pregovor. Ko ga prvič slišiš, te strese. »A da je tradicija več kot človek?« se namrščiš. Potem razmišljaš. Če umre človek, umre človek. Če pa umre tradicija, lahko umre ves narod. Zgodovina je zgovorna. V živžavu mešanja etnij in zaporedja zgodovinskih pretresov Slovenci nismo preživeli zaradi močnega gospodarstva, močne države ali strašne armade. Vsega tega nismo imeli. Kot narod smo preživeli zaradi ljubezni do svojega jezika in pesmi, zaradi vztrajanja pri svojih običajih, kulturi in veri. Taka je moč tradicije.

Če smo danes v Sloveniji v krizi demokracije in tržnega gospodarstva, je to tudi zato, ker na teh dveh področjih nimamo žlahtne tradicije. Nimamo stoletnih navad odprte družbe in liberalnega trga, zato se nimamo kam nasloniti. Tradicija ima tudi funkcijo bergle, ki pomaga, da shodimo, potem ko smo se polomili. Te funkcije v našem primeru žal ne more opravljati.

Bo tradicija potemtakem ohranila tudi katoliško vero med nami? Bo in ne bo. Bo, ker je prenos in ohranjanje vrednot njena osnovna naloga. Tradicija je v tem smislu že na delu. Po vsej Evropi opažamo, kako sekularizacija pustoši med verniki, pa tudi, da so stari katoliški običaji pritisk sekularizacije zdržali bolj od pričakovanega.

Več lahko preberete v Družini.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


5 KOMENTARJI

  1. Koristen zapis avtorja.

    Civilizacijsko slovensko tradicijo je oskubila boljševiška revolucija.

    Nujna je ponovna uveljavitev civilizacijske slovenske tradicije, ki se napaja iz tisočletnih slovenskih korenin in je pogoj zdravega in uspešnega razvoja.

  2. Bomo preživeli?
    Neozdravljiva bolezen Slovencev ali tradicija?!
    »Če bi bil sam direktor in bi videl, da mi grozi izgubiti vse, kar imam in za kar sem se trudil desetletje ali več, bi namreč tudi sam poskušal oškodovati družbeno premoženje.«
    Izjava dr. Jožeta Mencingerja, politika, ne sojenega evro poslanca, prvega gospodarskega ministra, rektorja Ul, pedagoga “naroda”, ki je bila je dvakrat objavljena v Gospodarskem vestniku(!), l. 1996 in 1998.
    V nedavni temi tedna je zapisan aktualna resnica,da je naša neozdravljiva bolezen goljufanje države.
    Država bo bolehala, dokler ne bomo spremenili odnosa do goljufanja, ki je tako razširjeno, da je splošno sprejemljivo!
    Javna kolumna in resnica. Tudi o Zvonovih in T2?
    Kdo je na potezi?
    http://www.delo.si/mnenja/komentarji/neozdravljiva-bolezen.html

  3. “Če smo danes v Sloveniji v krizi demokracije in tržnega gospodarstva, je to tudi zato, ker na teh dveh področjih nimamo žlahtne tradicije. Nimamo stoletnih navad odprte družbe in liberalnega trga, zato se nimamo kam nasloniti.”

    Zato, da nimamo tradicije odprte družbe in liberalnega trga je skoraj izključno kriva inštitucija, ki ji pripada g. Cestnik – RKC. Te dve instituciji sta se razvili v protestantskih državah, potem ko so se otresle papističnega mračnjaštva in represije.

  4. Lažeš Menard, komunizem je kriv za to, da nimamo razvitega prostega trga.

    Tudi ni res, da se je klasični liberalizem razvijal v protestantskih državah. Začelo se je v Italiji, potem nadaljevalo v anglikanski Angliji, ki je bila bolj podobna katoliški kot Lutrovim protestantom.

    Nadaljevali so puritanci v Ameriki…

  5. "Zato, da nimamo tradicije odprte družbe in liberalnega trga je skoraj izključno kriva inštitucija, ki ji pripada g. Cestnik – RKC."

    No, tole je pa res mimo, g. Medard.

    V času pred drugo svetovno vojno je bil slovenski politični prostor dobre možnosti, da se razvije v neko moderno demokracijo z osnovno dvo- ali tripolno usmeritvijo, tako kot je to v zahodnih državah. Komunistična revolucija je ta razvoj prekinila in ga zavrla. Leta 1990 smo sicer formalno rekli komunizmu NE, lustrirali pa ga nismo. In zdaj naj bi bil za našo nesrečo kriv katolicizem, potem ko že vsak tretjerazredni družboslovec bistroumno ugotavlja, da smo Slovenci po svoji delovni vnemi – protestanti? No ja, nekaj je res takih, ampak je žal še vedno preveč teh, ki bi živeli zgolj od cuzanja državnih jasli, kar je sicer atribut socializma. Kar pa z moderno krščansko demokracijo, ki temelji na socialno-tržnem gospodarstvu, nima kaj dosti skupnega.

Comments are closed.