A. Barat, domovina.je: Cerkev na križišču migrantske krize – levo, desno ali naokoli?

11
235

Papež in Cerkve zahodnih držav pozivajo kristjane, naj pomagajo ljudem v stiski. Predvsem nemška Cerkev je zelo angažirana tako v konkretni kot moralni podpori beguncem. Očitno se je iz zgodovine naučila, da povezovanje z nacionalizmom in skrajno desnico obrodi grenke sadove. Vzhodnoevropske Cerkve so do migrantov pretežno zadržane. Kako je v Sloveniji?

Če odmislimo rahlo »orbanovsko« obarvano izjavo enega od škofov, je odziv slovenske Cerkve na migrantsko krizo povsem na liniji Vatikana, a previdno diplomatski. Nekateri celo očitajo Cerkvi pasivnost in premalo odločnosti. A povsem po nepotrebnem.

Previdnost je mati modrosti…

Ti očitki prihajajo tako z leve kot desne strani. Z leve, da se javno bolj ne zavzame za begunce. Slišati je celo navajanje Svetega pisma in papeževih besed. In z desne, da se odločneje ne postavi proti ter tako poskrbi za obrambo krščanstva in slovenstva. Slovenska Cerkev, ki si še ni povsem opomogla od ran prejšnjega sistema, sekularizacije in kapitalističnih poizkusov … pa ravna modro, ko je previdna.

Manipulacija ali migrantska voda na moj mlin…

Pri tej krizi v Sloveniji ne gre le za begunsko krizo, ampak še bolj za politično. Gre za merjenje moči in širjenje političnega vpliva na migrantskem valu. Na njem jahata tako levica kot desnica in postaja vedno bolj nesprejemljivo in neprijetno, če nisi prepričano na eni ali drugi strani.

Če izraziš kak pomislek proti migrantom v smislu, da vse le ni tako mavrično preprosto in da bi tisti »Begunci dobrodošli« moral vključevati vsaj še »pravi begunci in ob spoštovanju naših zakonov ter kulture«… in imaš pred sabo enega teh, ki še niso izsanjali svojih pionirskih sanj in radi vihtijo jugoslovansko zastavo … si označen za »fašista, kmeta, nacionalista«…

Če pa po drugi strani, desnemu taboru omeniš, da nekateri res bežijo z vojnih območij, da jim je treba pomagati, da ne moremo posploševati in da se morda tudi oni ne bi želeli boriti za tirane, islamiste … hitro postaneš »sovražnik slovenstva… pelji si jih domov, pa potem govori« … Očitno je tudi desnica povzela metode levice. Celo tako lep dogodek, kot je Planica, poizkušajo nekateri prikazati kot zborovanje »naših«.

Na srečo večina teh »dialogov« ne poteka osebno, ampak preko medijev in družabnih omrežij. Kar še bolj kaže na to, da niso pristni.

Velik del krivde za nastalo situacijo ima seveda oblast. Najprej na evropski ravni, kjer sta umanjkala skupna politika in rešitev. Potem tudi na ravni naše države, ki ji morda lahko oprostimo mencanje ter sindrom »vse je pod nadzorom, samo upajmo, da nas kaj ne preseneti« (kajti taka je bila do pred nedavnim vsa evropska politika), neodpustljiva pa je porazna komunikacija z lokalnimi oblastmi in prebivalstvom. Tako so povzročili več strahu in odpora kot bi ga bilo potrebno.

Več lahko preberete na domovina.je.

_______________
Časnik je še vedno brezplačen, ni pa zastonj in ne poceni. Če hočete in zmorete, lahko njegov obstoj podprete z donacijo.


11 KOMENTARJI

  1. Prvič slišim za Andrejo Barat in upam, da ne zadnjič, ker lepo umirjeno in razsodno razmišlja. Si človek kar odpočije od prenapetih politiziranj raznih Evgenij Carl, Milen Miklavčič in Maj Sunčič ipd.

    Kar me je tule zmotilo je, da je izraz “kmet” dala med izraza ” fašist in nacionalist”. Saj vem, da ne opisuje svojega stališča, ampak vendar … Samo idioti ali/in ničvredneži lahko dajo skupaj take pojme. Kmet v slovenskem okolju nikoli ni bila žaljivka do prihoda balkanske jugovine, kjer ima marsikje ( predvsem v Srbiji) izraz “seljak” res tradicionalno slabšalen prizvok.

    Proti koncu svojega članka Baratova zapiše, da nam bo prisotnost beguncev morda okrepila zavedanje o lastni identiteti. Vprašanje, če bo res, ker ne kaže, da bomo to prisotnost za razliko zlasti od Avstrijcev, Nemcev, Švedov, tudi Italijanov sploh dopustili.

    • Islam namreč od samega začetka priznava določene socialne neenakosti, ki jih potrjuje in dejansko posvečuje Koran.« Te svete neenakosti so med gospodarjem in sužnjem, moškim in žensko, muslimanom in nemuslimanom.
      h ttp://www.casnik.si/index.php/2016/03/28/d-ocvirk-slovenski-cas-enakopravnost-na-resetu-islama/comment-page-1/#comment-136509

      Torej … kdor od beguncev je musliman, ta ne priznava … mislim, da ni potrebno nadaljevati, kajne gospod Svita se.

      AMPAK! V razmislek mečem še en pogled na dogajanje:
      “Gre za uvoz terorizma zaradi geostrateških interesov korporacij”
      h ttp://www.rtvslo.si/svet/gre-za-uvoz-terorizma-zaradi-geostrateskih-interesov-korporacij/379748

  2. Drži pa, da mora cerkev predvsem opozarjati na humanost do beguncev, vlada pa na previdnost in posledice .

    • Spet bo AMPAK! V razmislek spet mečem misel:
      “Bistvo nemirov na Bližnjem vzhodu je v popolnem preoblikovanju planeta zaradi interesov, ki jih zagovarja neofašistični imperializem, popoln teror korporacij in bank, ki za svoje interese rušijo mednarodno ureditev, utemeljeno z Listino Združenih narodov, pravi Zlatko Dizdarević.”

      Z drugimi besedami povedano, smo spregledali četrto svetovno vojno, v kateri so korporacije, predvsem bančniške okupirale države:
      “Nekoliko poenostavljeno lahko rečem, da ZDA primarno niso več država, pač pa so primarno korporacija, da pravzaprav funkcionirajo po principih korporacije – torej kot državna organizacija v funkciji interesov, je v intervjuju dejal Dizdarević.”

  3. Tako, gospod Svitase. Pa imamo, kar imamo in najin vpliv na dogajanje je tak, kot je. Nekaj pa me zelo zanima, ali je papež Frančišek na strani preprostih ljudi ali na strani lastnikov korporacij. Med mojo željo in dejanskim stanjem je lahko velika razlika.

  4. Članek Andreje Barat je v večini in v številnih detajlih dober. Predvsem, ker se trudi držati sredino in to ne pragmatično, niti oportunistično, kot Cerar in Virant, kot LDS in ceneni vsegliharji. Pravilno ugotavlja, da ima večina naroda toliko zdrave pameti kljub stoletni socialistični indoktrinaciji, da nočejo pod nobeno zastavo. Ravno tu je prostor za duha polne duhovnike, da vanj prinesejo vsebino, ki ne bo všeč ne “levim” in ne “desnim” histerikom, socialistom, butaram.

    Do cerkve, institucije je preveč prijazna. So birokrati, previdni in mlačni da se komu ne zamerijo. Citirajo Sveto pismo, a ga niti razložiti ne znajo v sodobni čas, kaj šele, da bi ga z zgledom uveljavljali.

    Vrhunec članka se mi zdi, da so “desni” socialisti prevzeli parolo “levih” socialistov: “Tujega nočemo, svojega ne damo!”

    Mislim, da je edina smer Domovine samostojna hoja po sredini in ostro zavračanje histerije in interesov enih in drugih fašistov.

    Glavna napaka je, da tišči kapitalizem in sekularnost med zlobna dejavnika, kar mi kaže, da je diplomantka TF ali FDV družboslovja ali pa ji je svetoval eden od klerikov deformiran s FDV. Drugo je crony kapitalizem, mafijski kapitalizem, Soros, F21.

    Nujno se mi zdi, da v Sloveniji avtorica levico in desnico daje v narekovaje. V glavnem so mafijsko-birokratski socialisti, ki se bojijo tujega kapitala, tujcev in ki hočejo še stoletja živeti v 19.stl.na svoj fevdalno mafijski način.

    Ludwig von Mises je nemški narod po WW1 desetletja vztrajno prosil in argumentiral naj ne zaidejo v kolektivizem, nacionalizem, socializem, ker jih bo to na dolgi rok uničilo.

    Sekularizem v osnovi gledam kot ločitev vere in oblasti. Tudi številni kleriki si blazno želijo voditi strumni kolektiv. Zato so Janševi pribočniki.

    Pogrešam duhovnike tipa Mojzes, David, Izaija, Janez Krstnik, JP2, ki bi znali najti duhovno, svetniško pot po sredini in ne bi bili kurati ali CMD levih ali desnih fašistov, kolektivistov, socialistov. Tretja pot je preveč socialistični izraz, saj namiguje, da je kapitalizem slab, komunizem ni deloval, torej moramo poiskati nekaj vmesnega, nek ifov krščanski socializem.

    Najslabše možno se cerkveni dostojanstveniki in kleriki obnašajo glede begunske in migrantske krize: všečni, sivi, mlačni, pasivni birokrati. S tem omogočajo obema mafijama nadzor nad družbo in Cerkvijo. Morda jih je Bog že izpljunil, ker so tako mlačni.
    “Gospod, kaj naj storim? Gospod, tukaj sem! “

  5. Naše zavedanje o lastni identiteti naj ne bi bilo odvisno od prisotnosti beguncev, ampak le od nas samih.
    Seveda le ob prisotnosti lastne volje do potrebe po dialogu med vsemi stranemi, kjer prihaja do nesoglasij.

Comments are closed.

Prijava

Za komentiranje se prijavite