Instant stranke

Mediji propagirajo »kulturo začasnega«, kot se je lepo izrazil papež Frančišek, v kateri še mož in žena ne ostaneta skupaj za večno, ampak se razideta, ko se naveličata drug drugega.

Instant: prid. neskl. (ȃ) gastr. pripravljen, narejen brez (dolgega) kuhanja: instant kava, polenta; te jedi so instant.

Takšna je razlaga za besedo instant po SSKJ-ju. Če se SSKJ omeji pri razlagi besede zgolj na pripravo jedi in pijače, ima beseda vendarle še več pomenov, odvisno od tega, v kakšen kontekst jo vstaviš.

Pred nami so volitve v državni zbor, ki bodo predvidoma junija letos. V anketah glavnih medijskih hiš vodi Lista Marjana Šarca, ki še nima programa in jo (oz. njega – Šarca) mediji predstavljajo kot nov obraz. Znano? Podobno se je godilo pred volitvami 2011 in 2014. Dvakrat je slovenski medijski »mašineriji« uspelo. Jim bo tudi v tretje? Morda, do volitev je še dolgo in zaenkrat vse kaže, da bo temu tako. A poglejmo, zakaj je tako, oziroma, kako je sploh mogoče, da se je kaj takšnega lahko zgodilo in se še dogaja.

Če sem na začetku dejal, da lahko besedo instant vstaviš v različne kontekste, bi jo sam vstavil kot opis za družbo ali pa za stranke. In če sem še malo ciničen, bi lahko rekel tudi, instant stranke za instant družbo. Priznajmo si, naša družba postaja vedno bolj instant družba. Vrednote, tradicija, konservativnost so pojmi, ki se pri nas vedno bolj opuščajo, saj veljajo za zastarele, nemoderne in niso »IN«, kot bi rekli mladi. Namesto tega propagirajo »kulturo začasnega«, kot se je lepo izrazil papež Frančišek, v kateri še mož in žena ne ostaneta skupaj za večno, ampak se razideta, ko se naveličata drug drugega. Ljudje znova in znova želimo nekaj svežega, novega, česar pa se potem hitro naveličamo. To ni edini primer, najbolj se zadeva vidi pri tem, kaj ljudje kupujemo oziroma kakšnim reklamam nasedamo. Boljša je reklama, več ljudi nasede. Res neverjetno, a če ne verjamete, pobrskajte po internetu in preberite na kakšnem forumu, kjer se ljudje pogovarjajo in se samim sebi čudijo, kakšnim reklamam so nasedli.

No, nekaj podobnega se je zgodilo v slovenskem političnem prostoru. Nekdo je že pred leti ugotovil, kako družba misli, in naredil dobro reklamo za politične stranke. (Seveda je ob tem potreboval izdatno medijsko podporo) ter nam prodal produkt »nova stranka, novi obrazi«. In to že dvakrat. Čista psihologija.

Tisto, kar je najzanimiveje, je vprašanje, ali smo Slovenci unikum, da nasedamo takšnim trikom, ali pa smo morda prvi in se bo to začelo serijsko dogajati po vsem zahodnem svetu. V nekaterih državah se že kažejo podobni znaki, a za zdaj trenda še ne moremo z gotovostjo potrditi, saj bo to pokazala prihodnost.