E. A. Schwarzbartl: Prodane duše

Časnik 10.1.2018 6:3818 komentarjev
 
Ahmadova brivnica v ljubljanskem Rogu / Vir: http://zdravniki4azilante

Ahmadova brivnica v ljubljanskem Rogu / Vir: http://zdravniki4azilante.blogspot.si

Pred kratkim sem na TV slučajno videl ogromno rdečo dvorano polno ljudi, ki so v ritmu ploskali. Pa ni bila zabavna ali dobrodelna prireditev. Ko sem to videl, me je po hrbtu spreletel srh, ker sem nekaj podobnega videl na TV programu Via History iz časov vladavine Hitlerja v Nemčiji. Podobno me je srh spreletel letos 9. januarja, ko sem zvedel, da so tudi poslanci vladajočih strank levice slovenskega Parlamenta glasovali »enotno« v zadevi nekega pribežnika iz Sirije.

Vprašujem se, ali smo v Sloveniji, kjer smo pred leti z Ustavo zajamčili samostojnost in strankarsko demokracijo, padli na raven totalitarnih režimov, ko »poslanci« ne glasujejo po vesti in razumu ter vladavini prava, ampak po direktivah kot delegati Skupščine v komunizmu pred osamosvojitvijo. Je sicer mala nepomembna razlika, da je danes v Parlamentu dovoljen »privesek« skupine poslancev, ki smejo nekaznovano glasovati drugače, ali pa si celo upajo vzdržati glasovanja. So mar poslanci vladajoče levice, ki je na oblasti prodane duše (Goethe, Faust), ali pomilovanja vredni bojazljivci in hinavci, ki si ne upajo glasovati pošteno in sporna stališča prepustiti v presojo Ustavnemu sodišču. Takšnim ljudem smo na Štajerskem v moji mladosti rekli, da so »riti« ali neznačajni in bojazljivi ljudje.

Pa dobro. Tudi v komunizmu so za delegate Skupščine imenovali in potrjevali, ne »volili«, zgolj riti, ki so pričakovano sprejemali soglasno sklepe Centralnega komiteja edine Partije komunistov. Danes naj bi v demokratični  (?) Sloveniji državljani svobodno volili poslance obdarjene z razumom in zdravo vestjo. Ali je to res? Vse kaže, da temu ni tako, ker še vedno med ljudmi prevladuje nekakšen pra strah in celo bolna nostalgija po Jugi in rdeči zvezdi, ki jo ponujajo leve stranke navdušene nad totalitarizmom.

Ob tem spoznanju me ponovno spreletava srh po hrbtu, posebno še zato, ker pri vladajočih garniturah vseh treh vej oblasti prepoznavam in ugotavljam Orwellovsko logiko efemične retorike, da je črno belo in obratno, kar je miselni zločin »dvosmiselnega gosgovora«, kot o tem piše v svoji zadnji knjigi »Kota 101« Boštjan M. Tur.

Ali ni že čas, da se volivci končno otresejo strahu in bojazljivosti, ki jo negujejo leve stranke, kar Predsednik Vlade Miro Cerar sicer v svojem »gosgovoru« zanika, in svobodno volijo v svojo in državno korist pokončne, razumne in vesti predane poslance, ki ne bodo pomilovanja vredni bojazljivci, ampak odgovorni poštenjaki.

Bliža se čas volitev in pričakujem ter upam, da volivci, po dobri četrt stoletni samostojnosti in ustavni demokraciji, ne bodo nasedali »novim obrazom«, direktivam Omrežij iz ozadja, Orwellovskim dvosmiselnim gosgovorom prodanih duš, ampak volili znane obraze za katere iz njihove preteklosti in prakse vedo, da si bodo upali ravnati in zagovarjati poštenje in resnico. Takšni tudi ne bodo v taktu ploskali neumnostim in zavoženim odločitvam svoje oblasti, ki nas sedaj v vseh treh vejah vodi v vzgojni, moralni in etični propad v breme prezadolženih bodočih rodov naroda.

 
Značke:

18 komentarjev

  • Franc Mihič

    “Takšni tudi ne bodo v taktu ploskali neumnostim in zavoženim odločitvam svoje oblasti, ki nas sedaj v vseh treh vejah vodi v vzgojni, moralni in etični propad v breme prezadolženih bodočih rodov naroda.”
    Ravnokar pa sem na radiu poslušal, da se prične sodni proces obravnave obtožbe suma storitve zlorabe položaja vodilnih v cerkvenih zvonovih, ki so povzročili največjo bančno luknjo in naj bi oškodovali družbo in upnike.Ob vsem tem pa je cerkvenea T2 prodajala in razpečavala pornografijo, da bi bila uspešna s ciljem dobička. Malo več skromnosti in odgovornosti za vzgled drugim, res ne bi škodilo poštenju, mar ne?

    • Franc Mihič

      Molk Cerkve!?
      DRUŽINA; št. 50/2007

      »Odgovornost za prihodnost!?« se je glasil moj prispevek, objavljen v 46. št. DRUŽINE. Brez odziva. Molk. Ponovim. Odgovornost za prihodnost je bil zadnji aktualen poziv Komisije Pravičnost in mir pri SŠK ob svetovnem dnevu varčevanja, 31. oktobru. V njem njen predsednik škof msgr. dr. Anton Stres, opozarja na priložnost za razmislek o našem odnosu do denarja in materialnih dobrin in raznih potrošniških odvisnosti. Pravi, da nam kakovosti življenja ne zagotavljajo samo materialne dobrine, temveč tudi okolje, duhovni razvoj in cela vrsta družbenih odnosov.
      Vse lepo in prav!? Kaj pa slovenska katoliška cerkev že vrsto let prakticira?
      Beremo: »Telekomunikacije – največja naložba slovenske RKC. Štirideset milijonov evrov že investiranega denarja v izgradnjo optičnega omrežja ali celo 400 milijonov evrov načrtovanih naložb je očitno ena največjih investicij povezanih družb, za katere skrbi slovenska katoliška cerkev«. To je cerkvena medijska družba T-2.
      Beremo: «T-2 najpomembnejša cerkvena investicija, ki bo mariborsko nadškofijo stala približno 400 milijonov evrov ali trikrat več, kot je RKC dobila vrnjenega denacionaliziranega premoženja«.
      Beremo, celo v Družini: »Tako se nam je zgodilo, da smo (!) danes po logiki »normalnega« kapitalizma in v »skromnem« prizadevanju ustvariti nekaj več denarčkov za dobre namene prek »cerkvenega« podjetja T-2 eden največjih raznašalcev pornografije na Slovenskem«.
      Beremo: »Za pornografsko industrijo. Slovenske cerkvene institucije in verniki, ki plačujejo TV-naročnino za T-2, podpirajo tudi pornografsko industrijo, pa čeprav pornografije ne gledajo«.
      Beremo: « Podatki tujih raziskav govorijo o vlogi pornografije predvsem v incestnih zlorabah. Do 25 odstotkov incestnih zlorab vključuje rabo pornografije, predvsem na način, da odrasli kažejo otrokom pornografijo z namenom, da jih prepričajo v normalnost svojega vedenja«.
      Beremo: «Mladoletniki, na računalnike katerih je priključen modem T-2, lahko s programsko opremo, ki je dostopna zastonj na internetu, omenjene kanale spremljajo brez ovir«.
      Beremo: »Pornografija je tesno povezana s trgovino z ljudmi.«
      Cerkev pa uči (!): »Pornografija je velik greh. Civilne oblasti so dolžne preprečiti proizvodnjo in razpečavanje pornografskih programov«.
      Že leta v tisku beremo o »cerkveni T-2 pornografiji«, tudi letos v DRUŽINI.
      Ali ni cerkvena T-2 celo že prekoračila praga zakonitosti? Kje so tu varuhi pravic otrok, pravna država? Cerkev prodaja pornografijo seveda zgolj za “dobre namene”?
      Mogoče zgolj samo za svoj dobiček, pa še malo za pornografsko industrijo?
      Kaj je cilj Cerkve? Prevlada dvoličnosti v družbi? Brezpravje? Ali ni to dvoličnost brez primere, celo sarkazem do občih, ne samo do krščanskih vrednot? Ali je to perfidno dvolično ravnanje Cerkve vzor za ravnanje civilne družbe? Mnogi so razočarani, mi sporočajo! Po mnenju analitikov je glavni vzrok za Peterletov poraz prav njegova dvoličnost, ki so jo državljani opazili. Čas je za razmislek, tudi v Cerkvi in še kje?!
      Pred nami je Božični čas, praznik družine in nedolžnih otročičev, ne pornografije.
      Ali mogoče že velja, tudi v Cerkvi, sporočilo slovenskega »Alamuta«: »Nič ni resnično, vse je dovoljeno«? Spoštovani metropolit in predsednik SŠK, nadškof gospod msgr. mag. Alojzij Uran, pričakujem(o) vaš odziv!
      Franc Mihič

      Molk še vedno traja, odziva ni. Ob tej objavi tega prispevka mi je ugleden klerik podal po emailu svoje manaje, da se je slovenska cerkev s takim poslom obesila mlinski kamen za vrat. Klerik želne želi v javnost.

      • g Mihič, upam da veste da smo v predvolilnem času. In upam, da se vendarle oglasi nekdo, ki te razmere bolje pozna.

        • Franc Mihič

          Tisti, ki to dobro poznajo, so še naprej “odgovorno tiho”. Ne odzivajo se celo na javna pisma v svojem tisku. Ali je to res kultura za demokracijo?

        • tolmun1 tolmun1

          Amelie , tole pisanje g. Mihiča je iz leta 2007 , pred desetimi leti je
          pričakoval odgovor msgr. g . Urana in še ga pričakuje , morda pa
          pričakuje tudi dejanje , ki ga je predpisal ugleden klerik , prijatelj
          g.Mihiča ! Kdaj mu bo kakšen komunistek priznal , da že dolga
          leta natika kamne za vrat slovencem , ki ne podležejo direktivam
          KP in Mihičev ! Gospod Mihič , če bi bil jaz urednik spletnega časopisa
          “Časnik” , oziroma “Družine” se vi g . Mihič že dolgo ne bi pojavljali na navedenih straneh ! Držite se prešernovega izreka o tem kdo naj
          sodi čevlje , gospod Mihič ! Še enkrat vas bom spomnil , da ste očitno
          še vedno pod vtisom spora z domačim duhovnikom , svoje frustracije
          obdržite zase , očitno vam g. Mihič ustreza duhovna razsutost slovencev , ki
          očitno ne vedo kdo pije in kdo plača v tej zavoženi državi , vi pa malo tukaj ,
          malo tam ! Msgr. g. Uran se bo pred Bogom sam zagovarjal , pred vami zagotovo ne !

          Andrej Briški

    • tolmun1 tolmun1

      “Ravnokar pa sem na radiu poslušal, da se prične sodni proces obravnave obtožbe suma storitve zlorabe položaja vodilnih v cerkvenih zvonovih” ! Gre za sum g . Mihič , zgodba še ni
      dorečena in končana ! Sam se z nakupom in oškodovanjem Cerkve in družbe ne strinjam , nikakor pa mi kot človeku , ki ni verski blaznež ne odgovarja stalno spotikanje v Cerkev kot
      dežurnega krivca za vse , kar se dogaja in nima nobene zveze s krščanstvom in poštenim
      razmišljanjem ! Dejstvo je , da glede na stanje v naši državi težko še komu kaj verjamem in
      zaupam , nikakor pa ne krivim za vse nastale težave v življenju , ne Cerkve in kristjanov !
      G.Muhič gre za izrek živi in pusti živeti , pri čemer naj se vsak prilagodi okolju v katerem
      živi že stoletja ter ga spoštuje in varuje ! V vaših zapisih vedno začutim nekaj hujskaškega in
      tendencioznega , kar povzroča nemir in razdvojenost človeka , ki se temu ne zna in ne upa upreti ! Nič pa se ne čudim , saj danes za izbrance in elito itak ni nobenega zakona , ki bi
      obetal pravičnost in pošten odnos do sočloveka , ki je podrejen tistim , ki pišejo in spreminjajo zakone /celo ustavo/ , po okusu elite in tradicionalno nedotakljivih osebkov
      in na žalost tudi njihovih potomcev , ki podedujejo umske in materialne dobrine , v večini pridobljene na nepošten in celo kriminalen način ! Včasih imam občutek , da v svojem razmišljanju in prepričanju , ne sodim v ta svet in družbo !

  • svitase

    Vrednoten življenjski cilj je: Vrednotna duša!

    • tolmun1 tolmun1

      G . Svitase , vrednot in ciljev v življenju je veliko , vrednota je nedoločen in imagnaren pojem ! Odvisno od tega v kakšnem smislu jo interpretiraš , oziroma kaj smatraš za
      vrednoto , za današnji čas so vrednote : laž , kraja , prevara in nespoštovanje drugače mislečih ! Tudi Adolf je imel svoje vrednote , tako kot Stalin in njegov učenec tov . Tito itd ! Pri sejanju vrednot je treba biti zelo premišljen in previden g . Svitase !

      Andrej Briški

  • “Bliža se čas volitev in pričakujem ter upam, da …” se tudi politiki tega čimprej v polnosti zavedo. Kot desna volivka imam iz cikla v cikel večje težave pri izbiri. Kaj mi pomaga pluralnost (vedno več) strank na desni (zame: drobljenje), ko pa pogrešam osnovno: načelnost in občutek, da gre vsem skupaj zares za dobrobit Slovenije in Slovencev (za ves povolilni čas in ne le za predvolilno promocijo). Da ne bo nesporazuma: vsaka stranka zase si lahko iskreno prizadeva za tovrstno dobrobit, toda vsaka (desna) sama zase nima niti najmanjše možnosti, da bi to udejanjila.
    Še celo vse skupaj (če bi se po neki utopični želji vendarle uskladile in povezale) imajo majhne možnosti za obrat v politiki. Za korenito spremembo bi bili namreč potrebni ‘nepriljubljeni’ ukrepi in ‘sekanje popkovin in lovk’, tega pa kontinuiteta z njenimi mehanizmi nikakor ne bo dopustila: dokler sami vladajo, s tem nimajo problema, če bi padli v opozicijo, pa bi znali uspešno ‘nagajati’ in preprečevati spremembe. Mačji kašelj je (pri nas) prepričati oprane glave, da gredo na ‘spontan, ljudski upor’ zoper vlado, ki nam zateguje pas (da bi videli pozitivne učinke ‘zategovanja’ seveda ni realno pričakovati, še manj pa razmišljanje o vzrokih in posledicah stanja, v kakršnem smo).
    Kdor noče, temu še Bog ne more pomagati (upošteva svobodno voljo/odločitev človeka) – a Boga smo že davno dali v kot, kjer lahko (zgolj/nemočno???) opazuje in ‘v naše posle naj se ne vmešava’. (Le takrat, ko se nam resnično zalomi, ga utegnemo spet poklicati: “Kje si bil (toliko časa)?‼”)

  • veronika

    G. Mihič, vzvratno ogledalo potrebujemo le na avtocesti (o ponavljanju ne bi…) Za življenje je pomembno, da skupaj iščemo, zaznamo in definiramo pravo smer. Ali se končno lahko preusmerite v prihodnost? Izkušenj in znanja imate dovolj, a brez uporabnih vizij bodo vsa ostala jalova.

    • Gospa Veronika,
      življenje ni avtocesta, v življenju velja: “Kdor obvladuje zgodovino, obvladuje prihodnost.” Sicer je to težko razumljivo, a zato ni nič manj resnično.

      Ja, je pa res, da je gospod Franc s tem ponavljanem nekako nadležen. A to je naš problem in ne njegov.

    • Franc Mihič

      A ni to kar parola naše levice, ki že dogo deli narod?

      HISTORIA (EST) MAGISTRA VITAE.
      Zgodovina je učiteljica življenja.
      (Mark Tulij Cicero)

  • Franc Mihič

    Zgodovina in vizija!
    DNEVNIK, 29. avgust 2015
    DELO, 31. avgust 2015
    DEMOKRACIJA, 3. September 2015
    Mnogi svetujejo in pri nas pogosto slišimo, da se ne smemo ukvarjati z zgodovino, ampak gledati naprej in se posvečati prihodnosti.
    Berem pa tudi: komisija za resnico in spravo iz Sierre Leone, kjer je še pred leti potekala najokrutnejša državljanska vojna v Afriki, bi nas morda lahko marsikaj naučila. Kot alternativa sodnemu kaznovanju je bila tam oblikovana komisija za resnico in spravo, ki naj bi dokumentirala dogajanje med vojno ter poimenovala odgovorne in žrtve. Komisija je v nekaj letih pripravila dobrih dva tisoč strani poročila, ki si ga lahko ogledate na njihovi spletni strani. Komisija je organizirala tudi razprave o tem, v kakšni državi bi si ljudje želeli živeti, in jih predstavila kot razvojno vizijo. Seveda so bile njene najpomembnejše sestavine mirno sodelovanje in sožitje med ljudmi, demokracija in odprtost, gospodarski razvoj.
    Komisija iz Sierre Leone bi nas torej lahko naučila, da sta vizija prihodnosti in sodelovanje za njeno uresničenje sestavna dela sprave oziroma njen cilj, ne pa njeno nadomestilo.
    Tudi naša politika oziroma vlada pripravlja našo vizijo, t. j. postavlja strateške razvojne cilje in strategijo pametne specializacije Slovenije, ki bo opredelila, v čem smo dobri v globalni konkurenci. Kaj so torej strateški potenciali in cilji Slovenije za uveljavitev našega znanja in dela na svetovnem trgu? Kateri deli gospodarstva imajo perspektivo za razvoj, katera znanja in poklici bodo perspektivni in kdo bo imel službo?
    Osnovni pogoj za učinkovit razvoj in blagostanje pa je, kot povsod, sprava na državni ravni, torej mirno sodelovanje in sožitje med ljudmi, demokracija in odprtost.
    Zato me zelo skrbi in zanima naša perspektiva, saj žal premnoge zanima le to, da se ohrani le zgodovina »zmagovalcev«, ki vzdržuje razkol med državljani, ne pa raziskana zgodovina zgodovinske znanosti na ravni države.
    To ne more biti naša perspektiva!
    Koga torej res zanima naša objektivna zgodovina in vizija, temelj naše perspektive?
    Franc Mihič, Ribnica

    https://www.dnevnik.si/1042719344/mnenja/odprta-stran/zgodovina-in-vizija
    P.s.:
    Sprava v Sloveniji in Sierri Leone
    ČETRTEK 02.07.2015
    http://www.siol.net/priloge/kolumne/janez_sustersic/2015/07/sprava_v_sloveniji.aspx

  • veronika

    Gospod AlFe, ne vem, kako si predstavljate „obvladovanje zgodovine“. Da jo ena opcija tolmači po svoje, je slabo, a ni tragično. Da pa zgodovine ne analiziramo, da bi iskali nove, recimo povezovalne in zdravilne rešitve (in le ponavljamo članke o njej), pa je brez haska.

    Gospod Mihič, obstajajo ljudje, ki ne sprejemajo odgovornosti za storjene napake, zato sprave ne potrebujejo. Obstajajo tudi takšni, ki bodo naredili vse, da ne bo nihče odgovarjal, ker bi se podrl njihov svet. Slednje beseda sprava neposredno ogroža.

    Za prihodnost bomo torej morali iskati drugačen pristop.

  • veronika

    Spoštovana Amelie, če bi imela odgovor, ga objavim. Takoj zatem pa odidem po Nobelovo nagrado. S tem se ne izmikam, ampak nove pristope želim iskati skupaj z drugimi.

    Tako npr. novo smer sem opazila v bolj umirjenem pogledu na vse branitelje svobode med II. sv. vojno. Ti so se vključevali v različne obrambne skupine glede na možnosti, ki so jih sploh imeli. Poiščimo pričevanja, da ni takšnih razlik, kot se jih prikazuje.

    Prav tako vidim potrebo po iskanju resnice o neodgovornih postopkih pri poslovanju mariborske škofije. Da bomo kristjani lažje živeli in delovali, moramo vedeti, zakaj so odpovedali ljudje, katerih najpomembnejša naloga je bila: Biti (in v vseh okoliščinah tudi ostati) vzgled. Drugače bomo še naprej (sami popljuvani) pljuvali drug v drugega.

    In še tretji primer: Katastrofa, ki sledi propadanju nedvoumnih evropskih vrednot, bo zadela večino Evropejcev. Krivci – povzročitelji propada, kot da živijo v omami nevednosti o tem, da prostora in sredstev za varno življenje ni dovolj. O tem bo potrebno veliko več razmišljati in pisati v smislu: Nahajamo se na eni in isti ladji….

    Nalašč sem nanizala zelo različne teme. Zavedam se, da sem se nekoliko izpostavila. Zato prosim bodite prizanesljivi,velja?

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti:

Vi ste verjetno prijavljen objavi komentar


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI