DRUGI TIR: Potisna sila je lahko izvedena z vrvnim sistemom ali z dvema lokomotivama

Jože Duhovnik 15.9.2017 10:0935 komentarjev
 

Vprašanje ZA ali PROTI je za mnoge neznanka še posebej za tehnično manj poučene. Zakon o izgradnji Drugega tira, je mimo vseh evropskih norm, saj enoznačno opredeljuje gradbeno dovoljenje in s tem tehnično zastarelo in konceptno popolnoma zgrešeno rešitev. Ga. Bulčeva je imela priliko, da informacijo o tem pridobi, pa jo je odločno odklonila. Trditev gradbenikov, da mora biti povezava med Koprom in Divačo zgrajena po delnem izpolnjevanju TSI predpisom je popolnoma nelogična, strokovno oporečna predvsem pa značilna in v namenu, da se 20 let star koncept uveljavi za vsako ceno in na silo.

Najprej moramo povedati, da je koridor Barcelona- Kijev speljan skozi Divačo in ne skozi Koper. Torej je odsek Koper – Divača izključno napajalna linija tega koridorja zato, da je glavna os čimbolj obremenjena s transfernimi tokovi in frekventna. Da je treba v koridorju dosegati največje nagibe do 12 promilov je zato, da se vsaka mobilna enota, to je vagon ali lokomotiva, čimbolj enostavno priključi na vsakokratni vstopni/izstopni postaji iz napajalnih linij. Odsek Koper – Divača je napajalna linija glavnemu koridorju, pa če je to komu všeč ali pa ne. O transoperabilnosti bi isti projektant lahko razmišljal že pred 40 leti, ko je nadaljeval elektrifikacijo železniških prog po celi Sloveniji. Bil je njegov čas in oblast za take vrste odločitve.

Ker je odsek omejen z zelo veliko višinsko razliko, so se gradbeniki odločili, da izvedejo tehnično razvojno smelo odločitev. Pa ni šlo! Zato trditev, da gre za razvojno odločitev s tem Zakonom v resnih strokah zagotavlja nasmeh. Po TSI standardu niso izbrali največjega dovoljenega, ampak nekaj vmes. Tako je nastala znamenita kača, ki je sedaj vpisana v Zakon z izdanim gradbenim dovoljenjem. Ker so predložili velikost nagiba sami, mimo javne diskusije, predvsem pa je en sam projektant opredelil tako rešitev, moramo to jasno povedati zato, da ne bo izgube spomina.

Odgovornost v tem primeru je osebna in jo bomo morali razkriti, pa če je komu všeč ali ne. Vsa ostala stroka je bila pri tem odrinjena – namerno in v skladu z obnašanjem določene stroke, ki noče nikoli nositi odgovornosti, ampak pobira denar s strani davkoplačevalcev. Z odločitvijo za nagib s 17 promilov namesto 25 so koncipirali tehnično nevzdržen projekt. Projekt, ki ga utemeljuje ta zakon ima minimalni radij 600 m, kjer v nobenem primeru ne moremo pričakovati, da bi lahko vlekli z dvema lokomotivama pri hitrosti 60 km/h kompozicijo z 2000 tonami. To vedo vsi, tudi gradbeni strokovnjaki, ki so tako rešitev predlagali. Zaradi tega si po tihem prizadevajo, da bo vleka spredaj in potiskanje zadaj morda rešilo probleme. Potiskanje vlaka od zadaj v krivini 600 m pa ni nemogoče samo v Sloveniji, ampak povsod po svetu. Če tak projekt potrjuje firma Jaspers mora zato imeti veliko strokovnih ali bolje političnih razlogov. Vsekakor bo potrebno podporo firme Jaspers resno preučiti in zahtevati mednarodno presojo.

Za nagib 17 promilov so morali dobiti potrditev od ERA, ker je to nagib večji od primernega (12 promilov). Po istem standardu TSI bi lahko zaprosili za odobritev nagiba 25 promilov, ki zagotavlja pri masi vlaka 1800 ton vleko z dvema lokomotivama Siemens Taurus 541. Če bi torej oddali prošnjo namesto za 17 promilov kar za 25 promilov, bi bila zadeva rešena, saj bi imeli manj tunelov in predvsem cenejšo rešitev. V tem primeru pa dobimo dve ravni liniji neposredno iz Kopra do Divače enostavno in preprosto.

Ker nekatere strašno moti pomoč z jekleno vrvjo naj jih potolažim, da je problem le v tem, da plačamo zaradi zgoraj dokazane zmote projektanta sprejete ideje namesto 3.000 milijonov samo 800 milijonov. Še več, trdim, da je šlo pri tej varianti za zavestno prekupčevanje z zemljišči v višini 10 milijonov s posamezniki, ki so kupili zemljišča zato, da se je nato zemljišča preprodalo za namene trase Drugega tira. Dejstvo je, da je ob obstoječi progi že sedaj odkupljen levo in desno 20 m širok pas. Torej je odkup bil narejen in ga ni treba odkupiti. Lastnina je naša in bo ostala naša.

Zaradi mehanike, znanja iz dinamike je potrebno zagotoviti v nagibih najprej ravne linije. Šele potem začnemo z detajlnimi izračuni. To bi lahko strokovnjaki gradbene stroke vedeli in bi morali vedeti ter tako tudi optimirati. Naj potolažim vse, še posebej pa g. Zorčiča, ki je v skrbi za izgubljene mase betona dveh poznanih inženirskih organizacij, da za mene sploh ni problem ali se uporabi žičniška naprava za potisk ali pa drug tehnični sistem, npr. lokomotive s primerno potisno silo.

Ne glede na to, lahko uporabimo eno ali dve lokomotivi za vožnjo na polnem odseku od Kopra do Rižane in od Prešnice do Divače. V tem strmem odseku pa lahko uporabimo dve lokomotivi, vsaka s potisno silo od 60 do 70 ton in tako nadomestimo izvor potisne sile. Lokomotive se dobijo na prostem trgu, moč na odjemu je 6,4 MW, tako kot običajna Siemens Taurus. Razlika je samo v tem, da tako lokomotivo rabimo do največjih hitrosti 80 km/h. To je celo več kot sam predlagam. Skupaj štiri lokomotive namesto 36 lokomotiv, kakor jih boste rabili z odločitvijo in potrditvijo tega Zakona. Samo pri lokomotivah bi bila razlika med 180 milijoni po Zakonu in mojim predlogom 34 milijonov. Če tega s prostim očesom projektant tako zastarele rešitve ne vidi je žalostno, ter strokovno in – dodajmo – etično izjemno vprašljivo.

Prav zaradi tega ponovno ponujam gradbeni stroki rešitev v mobilnih enotah in ne v vgrajeni fiksni rešitvi, ki zagotavlja hitro izgradnjo v štirih letih namesto 15 letih. Ponujam še vedno enostavno in mednarodno primerljivo vrednost (800 milijonov namesto 3000 milijonov) in predvsem Primorcem, krajanom Kraškega robu samo za 15 % večjo porabo površine od sedanje železniške proge. Predvsem pa jasno opredelitev, da bodo imeli po vladinem predlogu še 15 let vlake nad seboj. Da je to res, se najprej pogovorite z Vašim predsednikom KS. Predlagam, da je razgovor jasen, brez jecljanja.

Vsakdo, ki ne bo navijaški in ne bo imel duševne motnje zaradi mojega predloga, ki je 3,5 krat cenejši, zagotavlja hitrejšo izgradnjo (4 leta), zagotavlja takojšnje delo slovenskim gradbenim podjetjem in ne prekupčevanja bo na koncu moral priznati resnico. Predlog, ki sem ga podajal in ga ponavljam je predvsem LOGIČEN. Dejstvu, da je rešitev projektanta, ki jo je vsiljeval skozi vsa ta leta, ne samo zastarela, predvsem pa tehnološko nelogična in dejansko nerazvojna ter zagotavlja blokado razvoja železniškega prometa.

Foto: David HellmannUnsplash (fotografija je simbolična)

 
Značke:

35 komentarjev

  • Igor MB

    Mene jezi, da si v vašem timu ne razdelite dela. Ali res nimate niti enega novinarja, ki bi iste ideje razložil laični javnosti, ki ne razumemo niti enega strokovnega izraza, ki ste ga uporabili?
    Meni je recimo prvič v življenju bilo jasno razloženo, zakaj je vladni predlog tolikoKRAT dražji, ko je bila pojasnjena zgodovina tega nekoč evropskega projekta initalijansko

    • Igor MB

      In italijansko izsiljevanje glede samo za njih optimalnega poteka združene proge.

    • Oh! Nikar biti naiven. Vladna verzija je zato dražja, ker je podobna TEŠ 6.

      Teš 6 je bil zasnovan kot alibi za krajo, nikoli ni bil izvorno zamišljen kot energetski projekt. (Gregor Golobič)
      Več na https://www.portalplus.si/2358/tes-6/

    • Igor MB

      Neoptimalnost razpisnih pogojev pa je še veliko težje dokazati. In še težje predstaviti volivcem. Ker ljudje itak neradi priznamo svoje napake, je skoraj “mission impossible” prepričati tiste, ki so volili za vladne stranke.
      A nujno potrebujemo tudi nekaj takšnih volivcev.

    • Igor MB

      A nujno potrebujemo tudi nekaj takšnih volivcev. Tema ni tako emocionalna kot npr. družinski zakonik, tako da bo marsikdo ostal doma, ker se mu bo vse skupaj zdelo tehnično prezahtevno, da bi se sam o tem izrekal. 🙁

      • Zdravko

        In kako si ti že glasoval glede družinskega zakonika?

      • Igor MB

        Nisva zaveznika glede Družinskega zakonika. A upam, da se tudi tam lahko tukaj zbrani uskladimo glede pogledov na rejništvo.

        A v tokratni za pajčolanom stkanim iz pragozda tehničnih rešitev skriti korupciji upam, da bomo našli skupnega sovražnika vsi, ki želimo svoji državi Sloveniji dobro. In obenem koliko-toliko razumemo, kaj se dogaja.

      • Igor MB

        P.S. A upam, da je poanta jasna, mnogih, ki so prišli na referendum glede Družinskega zakonita, naslednjo nedeljo ne bo. Bom pa prišel jaz. In še več meni podobnih potrebujete, če iskreno želite zrušiti zakon. Ne potrebujejo nas tisti, ki jim je motiv samo nagajati vladi, ker sami tokrat niso bili pri koritu…

        • Zdravko

          In kdo pravi da boš proti? Še več takih in zakon bo šel skozi?!
          Tebe ni moč prepričati v nič. Tako kot se te ni dalo pri družinskem zakoniku. Ostani doma. 🙂

        • Igor MB

          Pogosto podpisujem peticije. Praviloma me ob vsakem podpisu pozovejo, naj “potrojim” svoj učinek, tako da peticijo delim.
          Po tej logiki sem jaz na Facebooku (in tukaj) že oddal tri glasove proti zakonu. Tudi če prihodnjo nedeljo glasujem za, je neto učinek očiten.
          A vseeno je treba pozivati za udeležbo na referendumu in ne proti. Res večina Slovencev zakon podpira. A večina podpornikov se ni poglobila ne v zakon, ne v vladni predlog. Sledi le reklami, ki je enako prepričljiva kot tista za Coca Colo. Torej kupijo, ampak če jo kdo drugi prinese na mizo. Velika večina se jih v nedeljo ne bo potrudila sprehoditi do volišč. Tako da bo več glasov proti kot za.

          Tako je interes pobudnikov referenduma identičen interesu demokracije. Vi in Predsednik Republike bi morali pozivati k čim večji udeležbi.

  • OECD raztrgal projekt drugega tira.

    https://www.finance.si/8834492/Razkrivamo-OECD-raztrgal-projekt-drugega-tira-Gaspersic-Iscemo-zasebnega-partnerja-Cerar-Drugi-tir-sam-po-sebi-ni-cilj?metered=yes&sid=487039894

    Na referendumu je potrebno glasovati PROTI.

    Vse napletanje ala IgorMB je zato izguba časa in zdrave pameti.

    • Igor MB

      Odlično. Ti že veš, da bo milijon Slovencev glasovalo proti in ne potrebuješ neopredeljenih volivcev, ki jim še ni vse jasno.

      • Jankovićeva firma Electa je pred kratkim šla v stečaj. Za seboj je Janković pustil za 18 milijonov dolgov. Režim mu je odpisal 16 milijonov.

        Vladna mafija je pred dnevom naredila propagandni pohod na magistrat k Jankoviću. Zakaj? Zato, ker vladna mafija iščejo podporo za svoj mafijski projekt pri mafijskemu županu Jankoviću.

        https://twitter.com/StrankaSMC/status/908666162401202177

        Iskanje podpore pri Jankoviću za gradbeni projekt je torej odlična referenca za to kakšne narave je zakon o drugem tiru.

        • Ups, vidim, da sem presegel 30 sekund za argumentiranje proti zakonu, 30 sekund kolikor jih ima na voljo povprečen nasprotnik zakonu v javni hiši RTV.

        • Igor MB

          Nič posebnega. Vladna ekipa je bila tudi v Kopru in Mariboru. Angažiranje za svoj zakon štejem vladi v plus. Pod prste jim je treba gledati le, na kakšne načine se angažirajo…

          • Igor MB: “Nič posebnega.”
            =========================

            Za propadlega politika propadlega Zares-a je procesija k mafijskemu županu, ki je s svojimi firmami pustil na desetine milijonov dolgov, nekaj običajnega, nič posebnega.

          • In na desetine neplačanih obveznosti do podizvajalcev, naivnežev ki so v dobri veri sklepali posle in verjeli v plačilo le teh.

          • Ampak Igor Mb, najbrž boste rekli da za vse to ni nobenih dokazov.

          • Igor MB

            Amelie, nimam pojma, kdo so omenjeni podizvajalci. Še manj kateri so fiktivni in kateri dejanski. V mojem stanovanju ne boste na to temo našli niti enega samega dokaza. Dokaze in pravni interes boriti se za svoj denar imajo ti podizvajalci in ne jaz. Nimam nič proti, če poskusijo. Pravilno je, da se na politične stranke obrnejo, če se izkaže, da je zakonodaja neživljenjsko napisana in se ne da izterjati svojega denarja. A zanesljivo v Sloveniji ne potrebujemo Velikega brata, ki bi namesto nas tožil za naš denar.
            A, če ste se nerodno izrazili in vas moti samo procesija k županu Jankoviću, naj vas spomnim, da je legalno izbrani župan glavnega mesta. Torej vlada lahko po podporo mesta gre le bodisi k njemu bodisi k vodstvu mestnega sveta. Tu ni prav ničesar spornega. V demokratičnih ureditvah so pristojnosti jasne.

            A, če se pogovarjava o morali, naj dodam, da se tudi v demokraciji da biti moralen. Če moraš službeno na obisk k osebi, za katero meniš, da na več razlčnih področjih hudo prestopa okvirje morale, se ti ni treba smehljati. Premierju nihče ne brani, da bi se med pridobivanjem podpore držal resno.

          • Zdravko

            Ne glumi tu politika. Če nisi sposoben biti iskren niti tu na forumu, kjer bi lahko bil celo anonimen, potem vsaj ne teži.

  • Jože Duhovnik

    Bistveno pri vseh drugih tehničnih rešitvah v primerjavi z valdnim projektom je to, da so vse druge rešitve lahko zgrajene hitreje in ceneje.
    Ker je očitno treba razgrniti ime projektanta te drage kače pa naj povemo, da je po posebnem naročilu brez javnega razpisa sedanjo varianto pripravil in razdelal, seveda vse plačano (preko 10 mio EUR s svojimi projektanti) dr. Zgonc iz Prometnega inštituta na Fakulteti za gradbeništvo in Geodezijo.
    Zakaj skrivajo ime? Zato, ker je bil on istočasno slovenski predstavnik v tem obdobju pri ERA (European Railway Agency) in ker je namesto do 25 promilov nagiba on sam predlagal 17 promilov. Po TSI bi lahko imeli do 25 promilov nagiba v tem kraku do Kopra.
    Naslednje dejstvo pa je, da pri 17 promilih, 600 radiju železniške proge, vožnji v tunelu in 2000 tonah bremena (to je namreč projekt Drugega tira) ne spravijo vlaka niti s 50 km/h, zato predvidevajo potiskanje s tretjo lokomotivo.
    To železničarji vedo, vendar takrat, ko bo narejeno bodo železničarji tiho, tako kot sedaj ko je povprečna potovalna hitrost preko Slovenije komaj 28 km/h. Istočasno pa naj bi na odseku dolžine 27 km vozili s 100 km/h po njihovih podatkih, kar je popolnoma zlagano. G. Leben pa tega ne more in ne zna izračunati, ker pač ni inženirske stroke.
    Dolžan sem še odgovor na pripombo, zakaj nimamo nobenega novinarja, da bi nas izbrusil v podajanju problematike. Odgovor je jasen:
    Niti novinarji, niti ekonomisti, niti pravniki desne provinience NE ŽELIJO DELATI ZASTONJ. Tisto malo podpore nam dajo samo novinarji, ki že dosedaj delajo zastonj in nimajo ne samo plač ampak jih vsi preganjajo po dolgem in počez. Mi pa imamo pravico delati zastonj, ker smo pač inženirji.
    Da taka je naša inteligenca. Če boste dobro pregledali odzive v javnosti si zapomnite: niti eden od pravnikov desne provinince ni raztrgal zakona zaradi koruptivnosti in pazite zaradi rimskega prava. Tiho so in zato bodo ostali častni, samo ne pri normalnih državljanih!!!!

    • Igor MB

      Žalostno.

      Če bi vsi tako razmišljali, bi na koncu še dobrodelne ustanove propadle. V zgodovini Združenih Držav je bilo več bogatašev, ki so dobesedno razdelili velike količine svojega denarja. Še zdaj obstajajo takšni. Večina tega denarja gre za dobrodelnost. A ne ves. Tako se meni zdi samoumevno, da človek ne more ves čas delati samo za denar. Nekaj časa je treba vložiti tudi v aktivno državljanstvo. Da se najdejo boljše rešitve za skupnost – za vse nas. Če bomo svojo ekonomijo bolj umno furali, na koncu ne bomo rabili niti pol toliko človekoljubnih organizacij a la Karitas, kot jih imamo danes.

      P.S. A tudi, če razmišljam sebično, pridem do istega sklepa. Pomagati pri velikem za Slovenijo dobrem projektu je strokovna referenca tudi za mene. Mi lahko zaupate e-mail, na katerega bi lahko poslal osnutek (na enem listu A4) ekonomske analize stroškov in ugodnosti? Morda bi bilo zanimivo tako izprovocirati avtoritete na področju ekonomije, da naredijo sami boljšo.

      P.P.S. Never mind. Če mi uspe na hitro orisati, kako bi takšna analiza morala izgledati, mi bo uspelo najti tudi kontakte. 🙂

  • https://twitter.com/MiroCerar/status/908978046199267329

    Za Mirom Cerarjem, ki je pobudnik zakona o drugem tiru, stoji Dragan Tošić.

    • Po t.i. drugem tiru se bo lahko pretovorilo več kokaina.

      • Igor MB

        Riki, ta šala je bolj po okusu psihotikov. 😉

        Lahko kaj bolj prizemljenega? Razumeš, kaj hočem povedati? Bolj konkretno, kakšno točno korist bo imel omenjeni gospod in njegovi prijatelji od tega ovinka od Kopra do Trsta ter kako je povezan z drogami in ostalimi sumljivimi rabotami.

        • Igor MB: ” …, kakšno točno korist bo imel omenjeni gospod in njegovi prijatelji od tega ovinka od Kopra do Trsta ”
          =======================

          Takšno korist kot jo je levičarski mafiji dal TEŠ-6. Ne od predrage elektrike pač pa od denarja za preplačani projekt. To bi ti kot propadli politik propadlega Zares lahko vedel, saj je bil tvoj Golobič pri TEŠ-u porinjen na stranski tir in je še sedaj užaljen (pričanje pred parlamentarno komisijo).
          Enako Cerarjeve mafije ne zanima drugi tir pač pa denar od preplačanega drugega tira. Npr. 45 letno filanje denarja v firmo 2TDK, firmo z dvema zaposlenima (Metod Dragonja) vsako leto 30 milijonov. Droge: Ta oblastna levičarska mafija živi od kriminala, nasledniki jugo-slovenske udbo mafije iz prejšnje propadle socialistične sprdačine.

    • Riki:”https://twitter.com/MiroCerar/status/908978046199267329

      Za Mirom Cerarjem, ki je pobudnik zakona o drugem tiru, stoji Dragan Tošić.
      =========================

      AntiJanšizem kaže na pomanjkanje intelekta, kaže na obupno željo mafijske oblasti, da prepreči, da jim na referendumu kdo onemogoči plenilski projekt drugega tira, je najboljši dokaz, da gre za Slovence propadlih političnih projekt, za oblastno levičarsko udbo-mafijo pa donosen plenilski projekt.

  • Jože Duhovnik

    Reklama na naši RTV slo je odlična saj vsakogar popolnoma zavaja. Polna avtocesta bo za Primorce še najmanj do leta 2026, takrat pa se bodo vsem prebivalcem na Kraškem robu dogajali stalni požari.
    Ne pozabite VSI, vlaki bodo vozili samo gor, torej polovico tovora šele po letu 2026. Zaradi tega je tak spot na TV prava Goebelsova propaganda, kako se bodo imeli Judi v Nemčiji lepo skoraj v raju. To je zmožna naša PR propaganda.
    Druga polovica pa se bos puščala po isti progi navzdol.Torej bo samo še več požarov in seveda še več pesticidov v vodi.
    Vse to sta omogočila, g. Popovič in predsednik KS Črni kal.
    Bila sta zgodaj opozorjena pa vendar po stari šegi delati proti razumu.

    Ne pozabite še osem let pa še enkrat osem let bo trajalo, da se proga preko kraškega robu ukine.
    Do takrat pa Luka Koper tako ali tako ne bo povečala pretoka, ker, ne morete verjeti, bodo druga pristanišča dobila tovor in predvsem bodo cenejša. Do danes še nobeden razvojno usmerjen iz koprščine ni povedal koliko bo stala več tona prevoženega materiala preko Kopra.

  • Luka Koper bi rada t.i. Cerarjev drugi tir, pa še ladje ne znajo privezat za pomol, zdaj jim je že druga ladja ušla v manj kot letu dni.

  • Kaj naj si človek misli o predsedniku vlade, ki čez celo mesto s svojo ekipo roma k županu Ljubljane?

  • Martin_

    Povprečen Slovenec se obnaša kot Collodijev Pinocchio. Toda Pinocchio je prišel k pameti. Bomo mi?

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti:

Vi ste verjetno prijavljen objavi komentar


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI