B. Požar, Požareport: Grožnje kmetom in Die Magna Žurnalisten

Casnik 8.6.2017 8:0613 komentarjev
 

Multinacionalka Magna Steyr je dobesedno preplavila slovenske medije. Günther Apfalter, predsednik Magne Steyr in Magne Europa, ki se je do nedavnega še skrival pred slovenskimi mediji, se danes po slovenskih medijih pojavlja skoraj toliko kot predsednik vlade Miro Cerar, včeraj pa se je nasploh zgodil pravi medijski stampedo. Večina večinskih medijev je namreč do pičice enako poročala o tem, kako je fino, super alles gut, biti – Magna Steyr. Poročanje ni bilo samo klečepazno ter poniževalno za novinarje, ampak tudi groteskno: vsi mediji so intervjuvali neko avstrijsko “gospo Hildergard”, ki pred Magno Steyr v Gradcu kakor sadi vrtnine, in nekega slovenskega delavca v obratih avstrijske Magne Steyr, ki je pripovedoval, kako delavce v Magni Steyr med delovnim časom celo brezplačno masirajo?!

Večer po novem Magna-Večer

Finale te velike medjske kampanje naj bi se danes zgodil v Mariboru, veliki dvorani mariborske Univerze, na okrogli mizi mariborskega časopisa Večer – “MagnaWelcome”. Novinarji Večera vsaka dan objavijo povprečno po tri članke v podporo Magni, zato se Mariborčani že šalijo, da se Večer po novem imenuje “Magna-Večer”, novinarji Večera pa “Die Magna Žurnalisten”, hja, in tudi sestava današnje okrogle mize, številčno izrazito prevladujoča s podporniki in lobisti Magne, dokazuje, da ne gre za nikakršno odpiranje razprave o Magni, kot se hvalijo na Večeru, ampak nasprotno, gre za prefinjeno zapiranje razprave o Magni Steyr. Okroglo mizo vodi Katja Šeruga, pred časom zamenjana odgovorna urednica Večera, za katero se po Maribora govori, da bi rada postala “piarovka Magne” (ona sicer vse to, jasno, zanika), na uredništvu Večera pa naj bi se kar sama ponudila, da bi “pokrivala” prihod Magne Steyr.

Da je mariborski Večer poslovno-interesno tesno povezan s projektom Magne Steyr, je že znano. Večinski lastnik Večera, Uroš Hakl, je namreč družinsko ter poslovno povezan s prekmurskim tajkunom Stankom Polaničem, med drugim lastnikom Pomgrada, gradbenim podjetjem, ki naj bi gradilo “strupeno lakirnico” Magne Stey v Hočah, za 25 milijonov evrov. Zato je medijski stampedo časopisa Večer v podporo Magne Steyr seveda čisto “razumljiv”, kdo financira medijski stampedo drugih večinskih medijev v podporo Magni Steyr, pa je še uganka. Aljuš Pertinač, nekdanji državni sekretar na ministrstvu za šolstvo, bivši vidni član Socialnih demokratov in komentator televizijske oddaje VV Faktor na TV3, je na Twitterju namignil, da naj bi Magna Steyr najnovejšo medijsko kampanjo financirala z denarjem slovenskih davkoplačevalcev, ki ga Magni Steyr sicer namenja vlada Mira Cerarja?! Gre pa za 28 milijonov evrov – za približno 400 delovnih mest, ali fantastičnih 75.000 evrov za vsako delovno mesto!!!

Javna razprava o Magni Steyr postaja tudi vedno bolj iracionalna, kar pa je vladna politika prek večinskih medijev sprožila namerno. Tako zdaj politika očita drugim, da razpravo politizirajo, kar je neumno, kontradiktorno in noro že samo po sebi. Kot bi nogometaši Juventusa očitali nogometašem Real Madrida, da igrajo nogomet in dajejo gole?!

Cilj tovrstnih političnih napadov in neverjetnega medijskega stampeda, ki smo ga priče v zadnjih dneh, pa je samo eden: pritiski prek javnega mnenja na upravne postopke, od ARSO (Agencije republike Slovenije za okolje) naprej, za izdajo gradbenega dovoljena Magni Steyr za projekt v Hočah, in pritiski na ustavno sodišče zaradi vložene pobude za presojo ustavnosti in zakonitosti bizarnega zakona Lex Magna.

 
Značke:

13 komentarjev

  • Naj napišem, da tudi zaradi primera Magne zmeraj bolj cenim Bojana Požarja in njegovo samosvojost in državljanski pogum. In zmeraj manj dominantne medije, vključno z nacionalno RTV ustanovo, ki v glavnem živi od naročnin gledalcev, zaposleni na njej se pa obnašajo kot da bi jih plačeval velekapital in vlada.

    Trasa tretje osi po najboljših braslovških hmeljiščih je vprašanje istega tipa ( nobene diskusije v dominantnih medijih na temo te več kot sporne trase). Drugi tir Koper – Divača enako. Duhovnika skupina je s svojimi strokovnimi pomisleki in alternativnim predlogom v dominantnih medijih sistematično blokirana. Ekologa Antona Komata, ki je sopodpisnik tega kroga, so do nedavno stalno vabili na televizije; odkar je dal podpis Duhovnikovi pobudi, ga ni nikjer več.

    Glede Magne mediji gonijo svojo, da je edini ekološki problem nekaj hektarov nadomestnega gozda pri Rogozi, ki bi ga eventuelno spremenili v kmetijsko zemljišče. Izguba 100 hektarov najboljših kmetijskih zemljišč pa noben problem. Lakirnica, najbolj umazan del avtomobilske industrije, noben problem. Noben problem, da bi stala na vodovarstvenem območju. Noben problem emisije težkih kovin v zrak. V Odmeve povabijo človeka, ki pomirjevalno zatrjuje, da bo v zrak šlo “le” nekaj kilogramov kadmija in voditeljica Odmevov ( z doktoratom) iz tega izpelje zaključek, da Magna ne bo noben ekološki problem.

    O, moj Bog, al so podkupljeni, al so neumni?

  • Zdravko

    Sicer Magna ne more delati tople grede za paradižnik, ampak mene bolj moti neposlovnost vlade, ki se res obnaša kot da je Slovenija njihova privat država. Okoljska ogroženost verjamem, da je najmanjša možna. Gotovo so tudi tehnologije najmodernejše. In današnje tehnologije lakiranja so res čisto nekaj drugega kot pred dvajsetimi leti. Zato me okolje toliko ne skrbi, so še mnogo hujši obrati, od železarn naprej.
    Je pa res neverjetna ihta predsednika vlade Cerarja in poslancev koalicije. Kdaj bo tak obrat ustvaril 28 mio€ davka na dobiček, da bi se subvencija povrnila je odgovor najbrž, nikoli!

    Tudi Magna si gotovo ne želi tolikšne medijske izpostavljenosti, ampak bi raje na tihem in v miru postavila obrat. Naši mediji pa tu kot da gre za (od)rešitev slovenskega gospodarstva. Riti se ližejo vsenaokrog da že slina kar šprica.

    Obenem pa zraven v neposredni bližini propadle industrijske cone nemo pričajo o državnih posegih v gospodarstvo, čakajo nove naložbe in jih ne dočakajo. To pa je razmetavanje.

    • “mene bolj moti neposlovnost vlade, ki se res obnaša kot da je Slovenija njihova privat država.”

      Do sedaj je to delovalo. Pa tudi nobenih sprememb ni videti.

    • Pa se ti nič ne vprašaš, zakaj se pri Gradcu v Avstriji hočejo znebiti prav lakirnice in jo postaviti k nam in zakaj se jim bo splačalo vse skupaj lifrati 70 km sem in sem 70km nazaj, pri nas pa le lakirat? Dvomim, da ekologija gori pri Avstrijcih ne bi imela nič s to selitvijo. Nedvomno je lakirnica najbolj ekološko problematičen del Magnine proizvodnje, tako glede emisij v zrak kot možnega izlitja v podtalnico ( odkoder pri Hočah zajemajo pitno vodo!).

      Druga stvar pa je lokacija. Kot razumem, bi bila predvsem nekaj km oddaljena propadla industrijska cona v Kidričevem kot ustvarjena za večje objekte tega tipa in še železnico ima tik zraven. Tu je pa zraven le letališče. Pa kaj bojo z letali vozili dele avtov na lakiranje?

      • Zdravko

        O tem, da se je hočejo pri Gradcu znebiti ne vem dosti, razen medijskega trača. Bolj me skrbi to drugo, da je propadla industrijska cona ostaja, propadla. To sploh ne razumem, oziroma razumem, da bi morali s tem javno priznati propad komunizma. In da se zato nihče ne sme dotakniti industrijske cone.

  • svitase

    Mene pa zanimajo bistveni dobri nameni.

    Menim, da opozicija ni proti temu, da pride v Slovenijo Marcedes, ki je precej več kor Renault.

    Res pa je, da pride na Štajersko ne pa v osrednjo Slovenijo. In zakaj ne bi smel priti na Štajersko, ki je gospodarsko zaostala?

    Zato ne zavajajte!

    Jasno povejte, da ste za takšno investicijo,
    , vendar v Kidričevem ne pa v Hočah.

    Če niste sposobni tega povedat, ste še slabši kot vlada, ki si na vse kriplje prizadeva, da Marcedes pride.

    Vendar tudi če bo v Hočah ne bo to zgrešena investicija kot so mnoge druge.

    Res bo šlo v ta namen nekaj hektarov zemlje.
    Vendar to je malenkost proti tistim 1000 haktarov, ki jih je šlo za preštevilne trgovske centre, pa se nihče ni oglasil.

    V Hočah na lokaciji Magne pa je že od leta 1965 predvidena industrijska cona.

    Zaradi enega drevesa bi radi podrli pol gozda.

  • svitase

    Zato pa je šel IBM na Hrvaško.

    Italijani so tudi Boskaroliju dali izredno ugodne pogoje.

    Samo, da so ga pridobili.

  • svitase

    Nadkvaliteta se pač več plača, kar je logično.

  • svitase

    Prav gotovo je v državnem oziroma javnem interesu, da Slovenija privabi Marcedes.

    To je abeceda gospodarske logike.

    Škoda je le, da že ni dopustila, da bi BMW leta 1996 na lokaciji TAM Maribor uvedel proizvodnjo svojih avtomobilov in omogočil do 10.000 delovnih mest.

    To mi nenehno govorijo tudi tisti, ki delajo v BMW, saj jim tam vodilni večkrat rečejo:
    Slovenska vlada je kriva, da vi ne morete biti v Sloveniji zaposleni, ker je zavrnila ponudbo BMW za uvedbo avtomobilske proizvodnje.

    Ali moramo še enkrat ponoviti takšno neumnost?!

  • svitase

    Desnica ne sme posnemati levico, ki zavrača dobre predloge desnice.

    Naj bo desnica dober zgled levici in naj podpre dobre predloge.

    Če pa desnica ni zadovoljna z lokacijo, pa naj jasno reče:

    Podpiramo, da pride Marcedes, vendar naj bo na lokaciji
    v Kidričevem.

    Če pa desnica ni tega sposobna reči, je enka kot levica.
    Potem pa moram le zaključiti: Gliha skup štriha!

  • svitase

    Takrat pa skup štriha na škodo slovenskega skupnega dobrega!

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti:

Vi ste verjetno prijavljen objavi komentar


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI