Nad zakon o “drugem tiru” tudi z referendumom

Casnik 21.4.2017 12:2415 komentarjev
 

Izjava za javnost glede Predloga zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača – Koper

V zadnjem mesecu je Vlada Republike Slovenije s predlogom zakona o t.i. drugem tiru vnesla razdor v slovensko javno sfero. Predlog, ki ga je vladajoča nomenklatura poslala v parlamentarni postopek, odpira mnogo vprašanj v povezavi z izgradnjo drugega tira železniške proge Divača – Koper

Ob razpravah, predvsem na javnih medijih in ob izjavah državnega sekretarja g. Jureta Lebna, lahko več kot upravičeno podvomimo v transparentnost projekta. Na odboru za infrastrukturo so se predstavniki Ministrstva za infrastrukturo izogibali odgovorov na pereča vprašanja, predvsem glede financiranja samega projekta in vstopa zalednih držav v projekt.

1. Potrebno je poudariti, da potrebuje Slovenija posodobitev železniške proge Divača – Koper, če želi okrepiti svojo vlogo v Srednji Evropi in postati ena izmed najpomembnejših igralcev pri prevozu tovora iz severnega Jadranskega morja v notranjost Evrope. Vprašanje, ki pa se zastavlja in nihče od vladnih predstavnikov nanj ne poda zadovoljivega odgovora ostaja, kakšna bo cena tega projekta. Lahko se vprašamo, ali bo nam, prihajajočim generacijam, še ostala v lasti ključna javna infrastruktura, s katero bomo lahko upravljali, ali pa bodo z njo upravljale zaledne države, ki so zaradi pragmatičnih vzgibov videle možnost sodelovanja.

2. Vlada RS netransparentnost postopka utemeljuje z uspešno prijavo na evropski razpis, ki bo združeval denar Evropskega sklada za strateške naložbe in kohezijska sredstva. Kljub vsemu, nikoli ni bilo zagotovljeno, da bomo s strani razpisa dobili načrtovano vsoto denarja. Plana B tukaj ni oz. javnosti ni bil nikoli razkrit. Tudi z obstoječimi razpisi ne bo zagotovljenih predvidenih 200 milijonov evrov, ampak je to zgolj želja. Do danes nismo dobili odgovorov, kako bomo pokrili ta del finančne konstrukcije, če bomo na razpisu neuspešni oz. če z razpisom ne bodo zagotovljena pričakovana sredstva. Rok za prijavo v okviru razpisa se izteče julija, zato razloga za hitenje pri tako pomembnem projektu ne bi smelo biti.

3. Zaradi celega kupa nejasnosti, tudi o tem ali bo proga enotirna ali dvotirna, smo lahko skeptični tudi do dejanske priprave projekta. Ne samo, da projekt potem ni dodelan, tudi na vse razpise se praktično ne moremo prijaviti. 2TDK na svoji spletni strani piše, da bo proga enotirna, kar ni korak v pravo smer in v smeri razvoja, ki bi ga potrebovala tako Luka Koper kot celotna država na tem odseku proge. Med drugim je državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo g. Jure Leben povedal, da obstaja možnost, da bo proga dvotirna.

4. Peter Gašperšič je pri svojem zaslišanju odgovoril, da proge Divača – Koper ne potrebujemo še vsaj naslednjih 40 let. Poraja se vprašanje, kaj mu je za 40 let spremenilo mnenje, sedaj pa bi rad projekt izpeljal v nekaj mesecih.

Zaradi zgoraj navedenih razlogov sem sam nasprotoval predlogu zakona s strani Vlade RS o izgradnji železniške proge Divača – Koper. Kot opozarjata tudi Komisija za preprečevanje korupcije in Računsko sodišče izkazuje zakon preveč tveganj korupcijskega ravnanja. Njunemu mnenju se pridružujem tudi sam.

Prav tako je Vlada RS ponovno zanemarila družbeni interes in s tem dokazala, da bega možganov ne želi ustrezno naslavljati. Nas res vodi samo še osebna korist in kapital, ne pa skupno dobro za Slovenijo? Želim si, da bi lahko s skupnimi močmi preprečili novo Depalo vas, Patrio, Mercator, Istrabenz, Pivovarno Laško, »gradbene barone« in konec koncev TEŠ 6. Vlada RS mora skrbeti za širši družbeni interes, zato bi morala poslušati vsa mnenja. V tem primeru smo bili preslišani tudi predstavniki ljudstva. Kot predstavnik državljanov in državljank RS bom, v kolikor bom sistematično prezrt, zahteval referendum. Namreč, gre za pregrešno drag projekt, ki bo močno vplival na ljudi. Tudi na generacije, ki pridejo za nami.

nepovezani poslanec Andrej Čuš

 
Značke:

15 komentarjev

  • Me prav zanima, koliko komentatorjev, ki so odločno proti, da vlada gradi ta tir, podpisalo pobudo za referendum …

  • Igor MB

    Kakšne posledice bi utegnilo imeti moje dejanje?

    Če provociram – kratkoročno nikakršnih. Za provokacijo štejem, kadar vem, da sem v izraziti manjšini in ni upanja, da bi moje argumente večina takoj razumela in sprejela. Takrat se najraje obesim na kakšno podrobnost, ki najbolj boleče kaže absurdnost večinske izbire. In upam, da bo čez čas komu od sogovornikov kliknilo, kaj sem hotel.

    Zdravko, priznam. V tej debati na Časniku o drugem tiru sem provociral. Vladno potezo ne dojemam kot tako dramatično slabo kot TEŠ6. A drži, da se mi tudi TEŠ6 ni gabil, čeprav ga nisem podpiral. Ker se nisem poglobil v variante povezav med Koprom in Divačo, sploh ne bom presenečen, če se na koncu izkaže, da so vladini načrti ekonomsko optimalna izbira. Vsekakor vladi ploskam, da si je upala ugrizniti v to kislo jabolko. In dati na mizo nek konkreten predlog. Malo me je strah odločne akcije. Če nam vladni predlog uspe zrušiti, kaj bo? Morda se potem niti naslednja vlada ne bo upala ugrizniti v to kislo jabolko. In angažirati ekonomiste, da izberejo ekonomsko optimalno varianto. Zakaj ekonomsko? Ker je merska enota milijon evrov in ne meter ali kilogram.

    A sem po drugi strani neizmerno prijetno presenečen, da je čas dozorel. Nisem edini, ki razume, da vlada v zakonu ne sme predpisati traso proge, ceno proge, izvajalce in podizvajalce. Če (malo) karikiram. Malo, ne veliko! 🙁

    Čeprav nisem pravnik, se meni osebno zdi, da bi v pravu nekje morala obstajati varovalka pred takšnimi samovoljami vladajoče koalicije. Tu sem razočaran nad v koaliciji meni najbližjo stranko SD. Ne po programu. Po programu bi mi morala biti najbližja SMC. A se nas oni striktno otepajo in bojijo. In delajo vse kaj drugega, kot so si zapisali v program.

    Kakšne so torej šanse, da vladno samovoljo ustavi Ustavno sodišče?

    P.S. Včeraj sem se pogovarjal s prijateljem. Išče službo (kje drugje kot v Avstriji) in mi je razlagal, kateri zakoni so zanj relevantni letos in kako bo zakonsko regulirano isto področje naslednje leto. Naslednje leto! Pri nas tega še pri milijardni investiciji ne zmoremo.

    • Igor MB: “… Če nam vladni predlog uspe zrušiti, kaj bo?”
      ========================

      Bo prihranjeno najmanj pol milijarde, in vlada, ta ali prihodnja, bo morala prisluhniti boljšim trem variantam.
      Vlada, oz vladajoča koalicija sploh ni dopustila soočenj različnih variant, vlada tudi nima niti približno podatka koliko bo stala njihova “podzemna železnica”, ki bo imela samo en tir. Vladi se mudi z ropanjem, ker se zavedajo, da se jim izteka čas. Oni bi nas ropali in se istočasno hvalili s “svojim” projektom.

      Varianta spodaj, ima dva tira, samo en ovinek namesto “vladnih” treh ovinkov v tunelih, in precej manj tunelov in viaduktov.

    • Zdravko

      ki najbolj boleče kaže absurdnost večinske izbire.
      ==============
      Ti provociraš, ker tako izkazuješ svojo superiornost nad drugimi. Tako kot vsi provokatorji to počnejo. Provokatorjem ni mar za bistvo stvari, kar bi zahtevalo kazanje na “absurdnost večinske izbire”. In to je največji problem provokatorjev, ki si zato ne zaslužijo, da bi jih sploh poslušali. Zato so tudi nevredni spoštovanja in z njimi ni mogoče razpravljati o ničemer.

  • Ena izmed boljših in mnogo cenejših variant je tukaj:

    http://www.publishwall.si/vili.kovacic/post/285936/predlog-spremembe-trase-drugega-dvojnega-tira

    Vlada želi brez možnosti predstavitev drugih variant, uveljaviti svojo, ki je najdražja in najslabša.

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti:

Vi ste verjetno prijavljen objavi komentar


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI