Vlaka ni mogoče več zaustaviti?!

Anton Urankar 13.4.2017 6:40
 

To je vlak brez voznega reda, v čudežni deželi pod Triglavom. Upravljajo ga gospodje: minister za infrastrukturo, njegov sekretar in direktor družbe DRI. Seveda se peljejo po drugem tiru v neznano, vendar z milijardami, ki jih še nimamo, morali si jih bomo izposoditi, ne vemo niti še koliko bo pravzaprav potrebnih, vemo pa zanesljivo, da jih bomo plačali. Prispodoba je seveda šala, vlak še ni odpeljal, milijarde pa bodo po njegovem odhodu resnica!

To sporočilo sem prepoznal iz razprave o projektu drugi tir, ki sta jo pripravila Radio Ognjišče in Poslovni krog »Z mero« v ponedeljek 10.04.2017 v Ljubljani. Udeležili so se ga na vladni strani državni sekretar Jure Leben, direktor družbe DRI Jure Kač, na strani strokovne skupine dr. Jože Duhovnik, v imenu krajevne skupnosti Črni Kal predsednik Janko Sever in občinstvo. Zanimivo je dejstvo, da se te razprave ni udeležil predstavnik Luke Koper, tudi v drugih predstavitvah ostaja v ozadju, kot da se ga ta graditev ne tiče. V razpravi so imenovani gostje predstavili svoja stališča, svoja mnenja in izmenjali očitke o neprimernostih nasprotne rešitve. Občinstvo je v razpravo lahko poseglo le s tremi vprašanji. Ta omejitev pa ni ogrozila osnovnega sporočila: drugi tir gre naprej, potrebujemo milijarde, ne milijonov, z zemeljskimi deli začnemo letos, izgradnja bo trajala 7 let, z zakonom o izgradnji bo Državni zbor razrešil še nerešene naloge. (Mimogrede, predor la Manche so gradili 6 let.)

Sam sem se udeležil razprave iz radovednosti, kako se lahko zgodi, da zgrešeno graditev čez noč ne moremo več zaustaviti. To se je namreč zgodilo s TEŠ 6, o tej zablodi sem že večkrat pisal, tam pa v ta namen takrat niso sprejeli nobenega ustreznega zakona, ampak so le podpisali oporečno pogodbo za dobavo opreme. V tem pogledu je vodstvo izgradnje drugega tira: minister, sekretar in direktor DRI v prednosti, saj bodo neustrezno dokumentacijo, neprepričljive utemeljitve same rešitve in njeno gospodarnost prekrili z Zakonom o drugem tiru in z njim razveljavili Zakon o graditvi objektov. Nezaslišano! Neverjetno kaj zmore pooblaščena stroka in izvoljeni predstavniki ljudstva.

Zvedeli smo, da je država do danes porabila za projekt 50 milijonov EUR in sicer so izdelali v letih priprav okrog 80 raziskav in potrošili zanje več kot pol tega zneska, drugo polovico pa za pridobitev gradbenih dovoljenj, odkupe zemljišč …. . Na mizi pa danes ni nobenih načrtov in listin, ki jih zahteva Zakon o graditvi objektov, predstavnika oblasti me tudi nista prepričala, da ga sploh poznata, omenila ga nista. Sta pa govorila o Projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja, ta pride na vrsto, ko so vsi podatki o rešitvi že na mizi.

Strokovna skupina gospoda Duhovnika ima vse zasluge, da je graditev drugega tira dobila svoj pravi obraz in nas opozorila, da nam po bančni in energetski luknji grozi še železniška. Se ji bomo zmogli izogniti? Take razmere je ustvarila oblast, ki ne izpolnjuje določil Zakona o graditvi objektov. To je izvir te zablode! Te nezakonitosti se oblast najbrž tudi zaveda, zato hoče Zakon obiti, morda ga tudi bo, z drugim zakonom, ki bo to nezakonitost opravičil. Predlagani zakon je na mizi, je odveč in pomeni razveljavitev veljavne zakonodaje. S tem dejstvom nas oblast ne seznanja!

V Izjavi strokovne skupine dr. Duhovnika o vladnem projektu »drugi tir« in v članku O projektu »drugi tir« Ministrstvo za infrastrukturo sistematično zavaja, članka sta objavljena v Časniku.si, strokovna skupina podrobno razčlenjuje nezakonitosti v vladni rešitvi, njeno visoko ceno in utemeljuje svojo cenejšo rešitev. Njene utemeljitve so tehtne in tudi obtožujoče, zato menim, da se jim oblast ne more in ne sme izogniti. Zahtevajo tehten in javen odgovor, preden bo prepozno, preden vlak odpelje! Čudim se, da pooblaščene inšpekcijske službe teh sporočil ne zaznajo in se v javno obravnavo sploh ne vključijo, saj kršitev Zakona o graditvi zahteva njihovo posredovanje.

 
Značke:

6 komentarjev

  • Zdravko

    Ob tolikšni zmedi okoli tega projekta je komaj kaj mogoče storiti. Saj ne veš za kaj bi prijel.
    Duhovnika bodo morali tajiti še naprej. Saj ne more takole padalsko treščit med vse. Oblast se ne more tako igrati. Igra se pa lahko z megalomanskimi projekti. Bil sem že prepričan, da bo TEŠ6 zadnji takšen. Vse kaže, da bo tega še. Ne morejo odnehat. Do bankrota. Ni druge poti. Padec Babilona.

  • V razmislek

    3 km visokotehnološkega tunela, polnega visokotehnološke elektronike in tehnike, 2600 magnetov, to je bodoči najmočnejši pospeševalnik na svetu, močnejši od tistega v CERN-u.
    Cena nekaj čez 100 milijonov

    http://4d.rtvslo.si/arhiv/odmevi/174465615

    Od 31:48 naprej

    Slovenski železniški t.i. drugi tir, 0 km (z besedami: NIČ km),
    Samo t.i. študije
    Cena nekaj čez 55 milijonov

    Kolikšna bo šele cena na km izgrajenega drugega tira, vsekakor kaže da precej več kot pa je cena največjega pospeševalnika delcev na svetu.

  • ortikon

    Posvečenim je znano, da je arbitraža za Slovenijo propadla. Izgubili bomo stik z mednarodnimi vodami, luka Koper bo posledično izgubila na pomenu. Ladjarji se bodo odločali za Reko ali Trst. Zato je treba z 2. tirom na silo začeti. Ne zaradi 2. tira, marveč zato, da si bodo nagrabili denarja, kolikor si ga pač lahko.
    Ena naslednjih vlad bo gradnjo ustavila in zamrznila za nedoločen čas.
    By, by money!!!

  • “Spoštovani! Mislim, da se bomo vsi strinjali, če bom rekel, da je po 20 letih priprav na izgradnjo 2. tira končno prišel čas, lahko rečemo kar skrajni čas, da začnemo v letošnjem letu 2. tir tudi graditi”
    ===============

    … tako je ob danes ob 14. uri odprl SEJO ODBORA ZA INFRASTRUKTURO, OKOLJE IN PROSTOR, minister Peter Gašperšič, ki je pred cca 2 leti dejal (približno po spominu):

    “Drugi tir ne potrebujemo in ga ne bomo potrebovali še najmanj 30 let”

    Zraven ministra sedi arogantni državni sekretar Jure Leben, ki se je proslavil z izjavo na odboru s katerega so vrgli enega izmed članov Duhovnikove ekipe, ki ga je označil z “VI STE IDIOT”
    Namreč, po tem, ko je eden izmed članov Duhovnikove ekipe več kot 10 minut podrobno razlagal kakšni vse so lahko problemi z uporabo tunelov, nevarnosti zaradi požarov, nesreč, … navedel je tudi več primerov iz preteklosti …

    … se je Jure Leben na to odzval z:
    “Pri našem projektu ni teh nevarnosti, ker bo večina proge v tunelih”. 😉 🙂 🙂
    Član Duhovnikove ekipe se ni mogel zadržati in ga je proglasil za idiota, predsednik odbora ga je zaradi tega vrgel iz dvorane.


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI