OKROGLA MIZA ČASNIKA IN RADIA OGNJIŠČE: Javna razprava o projektu “drugi tir”

Casnik 9.4.2017 18:47
 

Vabimo Vas na okroglo mizo z naslovom Javna razprava o železniški povezavi Divača Koper. Lokacija: City hotel v Ljubljani. V ponedeljek, 10. aprila 2017, ob 19. uri.

Gostje okrogle mize:

  • Jure Leben, državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo,
  • Jurij Kač, generalni direktor DRI,
  • Jože Duhovnik, Strokovna skupina za dvotirno železnico,
  • Janko Sever, Civilna iniciativa Črni Kal.

Pogovor bo vodila novinarka radia Ognjišče Tanja Dominko. 

Vsebinska izhodišča. Konec leta 2016 se je Vlada RS odločila za 20-milijonsko dokapitalizacijo v začetku leta ustanovljenega projektnega podjetja 2TDK, katerega naloga je izvesti vse potrebne aktivnosti za izgradnjo drugega železniškega tira Divača-Koper. Sredstva naj bi zadoščala za izvedbo pripravljalnih del, ki bodo predvidoma stekla poleti 2017. Svet za civilni nadzor projekta drugi tir in Strokovna skupina za dvotirno železnico, ki jo obe sestavljajo strokovnjaki različnih strok, vladnemu projektu drugega tira očitata nedodelanost, visoko ceno in nestrokovno vodenje projekta. Zato javnost upravičeno želi slišati stališča gostov o vsebini zakonov, tehničnih rešitvah in finančnem okviru investicije.

Organizatorja dogodka: Poslovni krog »Z mero« in Radio Ognjišče.

Opomba: V četrtek, 13.4.2017, bo na RTV Slovenija Tarča z naslovom Drugi velik projekt skupine EkstraVisor je drugi tir.

 
Značke:

13 komentarjev

  • Hm, v Sloveniji nihče v zadnjem desetletju ne naredi dogodka ali omizja o smiselnosti projekta oz. da bi se dotaknil negativne socialistične prakse, da država gradi, planira in si lasti velike objekte.

    Gre se vedno samo za naše in vaše socialiste, večina mladega naroda pa beži iz tega koncentracijskega logorja z imenom Domovina.

  • Zdravko

    Da država gradi, planira in si lasti velike projekte je normalno v primeru monopolov, kot je infrastruktura. Ne vem zakaj stalno to izpostavljaš, če je pa tako vedno in povsod.
    Smiselnost projekta je pa nekaj drugega. Zlasti še ker imamo tri ideje: Duhovnikov, vladni, pa še Damjanov, to je vladni dvotirni.
    No, ta tretji ne vem kako je lahko cenejši od vladnega. Pa vladni je 1.4 mlrd. prišel na manj kot 1 mlrd. Tudi ne vem kdaj. Za Duhovnikovega pa nimamo ponudb, razen njegove besede.
    Zdaj pa razpravljaj. 🙂

    • Ni normalno, razen za socialiste.

      Zakaj potem EU pomaga samo projektom, ki so investirani večinsko ali celotno v privatni lasti.

      Naši bi primaknili denar madžarskega mafijca, vaši pa prisilno investicijo Luke Koper.

      • Zdravko

        Ali je EU pomagala graditi avtoceste?

        • Mislim, da ne. Eu ima več pomoči za nerazvite. Ene so socialistične, veliko pa jih je takih, da investira del privatnega projekta.

          Poglej, Hrvaška je dala ameriškemu podjetju narediti 500 km AC in oni so to naredili v 3 letih. Čez 25 let pa pridejo v lastnino države.

          To, da se nič ne da zgraditi brez države, samo kaže kako je narod že dobro stoletje socialistično inxoktriniran.

          • Zdravko

            S tvojim anarhizmom ne boš našel veliko podpornikov.

          • Pa kaj,
            največ podpornikov imajo Naši in Vaši zaradi sinekur v državi in več 100 milijonskih podkupnin v takih projektih. Kdor je tako podkupljen, dejansko ne more biti ustvarjalen. Ostanejo le bedne zmerljivke, lažne nalepke, ignoranca in na koncu pred razkritjem histerični napad.

          • Gospod Zdravko išče podpornike, gospod Pavel pa resnico, Jasno je, da bo gospod Zdravko uspešnejši!

          • Zdravko

            Ti bi ga na vsak način rad spravil v jamo.

          • Kam pa bi me ti rad spravil? V čigava nebesa?
            Naj povem, da mene nihče ne bo nikamor spravil.

            Zakaj nalepke anarhist, če opozarjam, da rdeči poslovneži poberejo miljardo provizij, naši “poslovneži z mero” pa samo 700 milijonov. Pa še naši so.
            Kdor gleda, naj se nam pridruži, drugače je vseglihar ali pa anarhist, ki ga noben ne mara. Naši bomo zanj v vsem poskrbeli od zibelke do groba, kot mafija. Samo lojalen mora biti.

          • S Pavlovo ugotovitvijo, da delitve na “naše” in ta druge (kar vseskozi poudarja) še nismo presegli, se bi pa strinjala.

    • Zdravko, tudi pri nas velja, da veliki infrastrukturni projekti poleg drugega morajo biti tudi ekonomsko upravičeni. Ne glede na to, kdo je investitor. Če projekt ni dokazano ekonomsko upravičen, banke npr. ne posodijo denarja. Zato je za vsak takšen projekt obvezna Študija upravičenosti. Če projekt ni tudi ekonomsko upravičen, se praviloma ne gradi. Če se kljub temu gradi, gre za politične projekte, kot sta npr. TEŠ 6 in 3. os po sedanjem projektu. Za obema projektoma stoji isti lobi.

      Nekatere projekte je mogoče tudi drugače upravičiti. Npr. izgradnjo ceste do hiše. To je funkcionalna zahteva, ker vsaka hiša mora imeti zagotovljen dostop. A to za velike investicije praviloma ne velja.

      Kar zadeva 2. tira, je jasno, da ni privatnega vlagatelja, ki bi vložil denar v nekaj, kar ne prinaša dobička, temveč izgubo. Kar je dokazano za aktualni projekt. Privatnega investitorja za takšen projekt bi dobili samo po pogojem, da se privatizira luka Koper. V tem primeru bi novi lastnik imel interes sofinanciranja tudi v 2. tir. Toda “nacionalni interes” za enkrat to onemogoča.

      • Zdravko

        Tipično ravno železnice povsod delajo z izgubo. Če bi bilo po tvoje, jih sploh ne bi gradili.


×
 
Nadaljuj na CASNIK.SI